Email marketing
Email marketing: kompleksowy poradnik
29 stycznia, 2021
Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 1
Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc
3 lutego, 2021
Budowanie-swiadomosci-marki branding w internecie

Budowanie świadomości marki. W pełni aktualne kompendium (4 etapy)

Budowanie świadomości marki branding w internecie

Wiele osób nie osiąga zamierzonych rezultatów, bo nie wie WŁAŚCIWIE jak promować blog, stronę internetową, firmę czy sklep.

Skupić trzeba się na 2 filarach.

Pierwszy: budowanie świadomości marki. Ogół musi zauważyć, że ktoś taki jak my istnieje.

Drugi: tutaj masz już konkretne działania dla “rozgrzanego” leada (promowanie).

Dzisiaj omówimy etap pierwszy branding marki.

Zaczynajmy.

Spis treści

Także oficjalnie możemy zaczynać.

Rozdział 1

Czym jest świadomość marki

Budowanie świadomości marki

Świadomość marki to miernik znajomości naszego brandu.

Rozpocznijmy od przykładu.

Gdyby ktoś powiedział Ci, że ma ochotę na czarny gazowany napój – o czym pomyślisz? Jeżeli zapyta Cię o serwis, w którym może wystawić na sprzedaż swój samochód, jaka nazwa od razu pojawi Ci się w głowie?Świadomość marki dotyczy tego, w jakim stopniu odbiorcy są w stanie skojarzyć, uświadomić, przypomnieć lub rozpoznać daną markę.

Wiem jak to zrobić.

Pozycjonowanie marki w internecie

Aby szybko podsumować:

Budowanie świadomości marki jest po prostu tym, jak to brzmi. Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby oczu jak to możliwe. Oczywiście celujesz w oczy 2 grup:

  • Po pierwsze grupy docelowej (to chyba wie każdy, ale mało kto to stosuje)
  • Po drugie, do ludzi mających zasięg i możliwość budowania linków do Twojej domeny, aby SEO u Ciebie działało na autopilocie. I tego to już nie robi nikt (niestety).

Na tym etapie wystarczą wszystkie reakcje z wymienionych wyżej. Nie skupiamy się na siłę na pozyskaniu linków i shout out.

Natomiast jeśli dostaniesz jeden lub dwa linki zwrotne, świetnie. Jeśli nie, nic wielkiego.

Głównym celem tutaj jest:

  • generowanie ruchu
  • udostępnianie w mediach społecznościowych
  • budowanie świadomości marki dla Twojej firmy.

Dowód społeczny, który stworzyłeś dzięki wzmacnianiu treści, znacznie ułatwi budowanie linków później.

W następnych rozdziałach omówimy 4 ZAAWANSOWANE strategie promocji treści, które składają się na fazę budowania świadomości marki.

Natomiast podstawowe zasady jak budować świadomość marki znajdziesz we wpisie budowanie marki.

Znajdziesz tam m.in.:

Arkusz do badania konkurencji marki.

Budowanie marki eksperta

Czy kroki jak zbudować osobowość marki:

Budowanie silnej marki

Rozdziały z tamtego wpisu:

  1. Jak zbudować markę
  2. Określ odbiorców docelowych swojej marki.
  3. Ustal misję marki.
  4. Badaj marki w swojej niszy i konkurentów.
  5. Zarys kluczowych cech i korzyści oferowanych przez markę.
  6. Utwórz logo marki i slogan.
  7. Stwórz swój głos marki.
  8. Zbuduj komunikat marki i elevator pitch.
  9. Pozwól, by Twoja marka stała się osobista.
  10. Zintegruj swoją markę w każdym aspekcie swojej działalności.
  11. Bądź wierny budowaniu swojej marki.
  12. Bądź największym zwolennikiem swojej marki.
  13. SEO, reklama, email marketing, doświadczenie użytkownika UX/UI, media społecznościowe

A teraz omówmy zaawansowane metody na branding marki.

Rozdział 2

Budowanie świadomości marki #1

pozycjonowanie marki w internecie

Mówiłem to już wiele razy i powiem jeszcze raz:

Budowanie świadomości marki, czyli branding polega na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki.

Aby sprzedać skutecznie swoje produkty czy usługi przekaz reklamowy musi być spójny oraz skierowany do konkretnej grupy docelowej.

Oto pierwsza metoda.

Metoda #1. Od pytania do udostępniania

Metoda od pytania do udostępniania działa najlepiej przed opublikowaniem strony.

Jeśli już opublikowałeś swoją stronę, nie martw się. Nadal możesz używać metody od pytania do udostępniania. A potem, zanim opublikujesz swoją kolejną stronę czy wpis, możesz z niej skorzystać… i powinno znowu to działać nawet lepiej.

Korzystając z metody od pytania do udostępniania, zamiast prosić o udostępnienie lub link, prosisz o szybką opinię na temat swojego wpisu, lub pliku z draftem.

Tak, technicznie rzecz biorąc, prosisz kogoś o coś. Ale zamiast prosić ich o to publicznie, głaszczesz ich ego. Poza tym, kto nie lubi wyrażać swojej opinii 🙂

Mając to na uwadze, przejdźmy krok po kroku do techniki od pytania do udostępniania.


Krok 1. Zidentyfikuj osoby, które mogą podzielić się Twoim wpisem w przyszłości

Kiedy dostosujesz swoje treści do zainteresowań Twoich wybranych blogerów, Twoje wyniki będą DUŻO lepsze niż pisanie o tematach, które ich tylko trochę interesują.

Dotyczy to tworzenia, ale również promocji treści.

Spójrz więc na listę osób (jak to najlepiej zrobić opisałem tutaj: white hat seo) i znajdź 5-10 osób, które by to zrobiły i świetnie pasują do Twojego wpisu na blogu. Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć 5 osób na swojej liście, po prostu wpisz słowa kluczowe w Google, które opisują Twój temat (na przykład „desery na diecie keto”). I dodaj te, które wydają się być naprawdę zainteresowane lub są pasjonatami tematu. Nie wybieraj dużych serwisów informacyjnych, które piszą o wszystkim.


Krok 2. Rozgrzej ich.

Jasne, MOŻESZ dotrzeć do osób z listy i poprosić ich wprost o udostępnienie. I to może działać w pewnych przypadkach (w kolejnych wpisach pokażę kilka z tych sytuacji).

Ale po WIELU testach odkryłem, że odrobina “rozgrzewki” może zrobić wielką różnicę.

Oto lista kontrolna „rozgrzewki”, której wykonanie zajmie tylko kilka minut:

  • Śledź wybrane osoby w mediach społecznościowych
  • Udostępnij jeden z ich najnowszych postów / filmów w mediach społecznościowych
  • Zostaw szczegółowy komentarz na blogu

Gdy już rozgrzejesz osoby z listy, czas na następny krok.


Krok 3. Zapytaj o zgodę

W tym momencie jesteś na ich radarze. Czas więc skontaktować się z nimi i poinformować o nadchodzącej publikacji.

Oto skrypt, od którego możesz zacząć:

Temat: Szybkie pytanie

Hej [imię i nazwisko],

Wiem, że dostajesz mnóstwo e-maili, więc napiszę to krótko.

[Coś osobistego, co pokazuje, że wiesz, że są zainteresowani tematem twojego wpisu]

Wkrótce opublikuję treść na temat [Temat]. Więc naturalnie pomyślałem, że będziesz zainteresowany.

Chciałbym otrzymać szybką opinię na ten temat… mogę wysłać Ci link?

Dużo zdrowia,
[Imię]

Inna wersja:

“Bardzo podobają mi się Twoje informacje na blogu, stworzyłem podobny temat, który może ciebie zainteresować i będę wdzięczny jeśli rzucisz swoim fachowym okiem i dasz znać co o nim myślisz: URL”

TIP, powyższa wiadomość od razu z linkiem do swojego wpisu możesz publikować pod filmem na youtube związany z Twoim słowem kluczowym.

Zwróć uwagę na subtelną, ale niezwykle ważną różnicę między tym skryptem a najbardziej natarczywymi wiadomościami e-mail, które może Ci się nieraz dostawać.

Cześć, udostępnij mój wpis

Mały tip nr 1:

Jak możesz pokazać swoje treści ludziom, jeśli nie zostały jeszcze opublikowane?

Cóż, nie polecam wysyłania załączników, bo dużo osób boi się otwierać dokumenty doc czy pdf od nieznajomych. Polecam dokumenty google. Więc jeśli napisałeś to w dokumencie Google, możesz po prostu wysłać im link do dokumentu.

Mały tip nr 2:

Ale jeśli piszesz w WordPress (tak jak ja), możesz opublikować swoje treści jako stronę w WordPress…i ustawić ją jako noindex.

W ten sposób możesz wysłać ludziom link. A ponieważ jest to strona noindex, tylko osoby z tym adresem URL będą w stanie go znaleźć.

To powiedziawszy, technologia nie ma większego znaczenia. Najważniejsze jest to, że komuś dajesz „coś przedpremierowo”. I dajesz im możliwość pochwalenia się swoją wiedzą.

Kiedy wrócą do Ciebie i powiedzą „jasne, wyślij”, wyślij im ten skrypt:

Wielkie dzięki. Oto link do najnowszej wersji roboczej:
[URL]


Krok 4. Wyślij wiadomość e-mail po publikacji

W tym momencie wykonałeś już większość ciężkiej pracy. Teraz, gdy otrzymałeś (i uwzględniłeś) ich opinie, nadszedł czas, aby udostępnić stronę na żywo dając znać tym od których masz opinie.

Oto przykładowy skrypt:

Cześć [imię i nazwisko],

Chciałem tylko poinformować, że jesteśmy na żywo![URL]

Jeszcze raz dziękuję za opinię na temat [rzeczy, na temat której przekazali opinie].

Dzięki temu wpis brzmi znacznie lepiej.

Byłoby wspaniale, gdybyś miał chwilę na pozostawienie komentarza. Jeśli nie, nie martw się. Szanuję Twój czas!

Prosisz ich o pozostawienie komentarza, nie jest to typowa prośba: „Udostępnij to”. Poza tym, jeśli oni zostawią komentarz, zazwyczaj też go udostępnią.

Rozdział 3

Orędownik marki #2

Budowanie świadomości marki. W pełni aktualne kompendium (4 etapy) 3

Tak jak strategia “od pytania do udostępniania” możesz zastosować tę technikę przed opublikowaniem strony/wpisu.

Ale też działa świetnie, jeśli Twoja strona już działa.

Technika Ewangelisty (orędownika marki) różni się od większości innych strategii promocji treści, ponieważ Ty:

a) wybrałeś ściśle ukierunkowanych influencerów, oraz

b) nie jesteś nachalny.

Mając to na uwadze, omówmy krok po kroku Technikę Ewangelisty.

Etapy budowania świadomości marki

Poniżej poszczególne kroki, które musisz wykonać jeśli branding marki jest w tym momencie dla Ciebie ważny:


Krok 1.Znajdź 5-10 osób, które udostępniły podobne treści w mediach społecznościowych

Pierwszym krokiem jest znalezienie osób, które niedawno udostępniły treści na temat Twojej strony.

Jeśli działasz na Twitterze i masz tu odbiorców to świetnie (nie wszystkie nisze są popularne na tym portalu).

Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do Facebooka wszystkie tweety są publiczne.

Istnieją dwa sposoby na znalezienie osób, które niedawno udostępniły treści w mediach społecznościowych:

Po pierwsze, możesz przejść do witryny i wyszukać słowo kluczowe opisujące temat strony którą opublikowałeś/chcesz opublikować. Spowoduje to wyświetlenie listy osób, które niedawno udostępniły treści na ten temat.

BuzzSumo również działa dobrze. Po prostu wyszukaj słowo kluczowe związane z tematem Twojej strony i gotowe.

Zobacz, co jest często udostępniane. Następnie dostosuj swoje filtry. Zaznaczyłem poniżej:

Budowanie świadomości marki. W pełni aktualne kompendium (4 etapy) 4

A to pokaże Ci osoby, które udostępniły treści na ten temat na FB, podobnie działa to na twitterze.

Wypisz 5–10 osób, które ostatnio udostępniły treści na Twój temat.

Teraz będą Ci potrzebne adresy emailowe, to jak je zdobyć jest opisane we wpisie nt. email marketingu.


Krok 2. Daj znać osobom udostępniającym

Zapamiętaj:

Kiedy ktoś udostępnia jakąś treść, wiesz o tej osobie kilka rzeczy:

  1. Są zainteresowani treściami na ten temat.
  2. Ich odbiorcy lubią czytać treści na ten temat.
  3. Lubią udostępniać treści na ten temat.

Kiedy więc przygotujesz swoją ofertę, łatwo ją sprzedasz.

Oto skrypt, który działa bardzo dobrze:

Temat: Szybkie pytanie o [Witryna]

Cześć [imię],

[Coś osobistego, co pokazuje, że naprawdę wiesz, kim oni są i przeczytałeś ich materiały]

W każdym razie zauważyłem, że niedawno opublikowałeś na FB/Twitterze artykuł na temat [Temat]: [Tytuł artykułu].

Właśnie skończyłem nowy post zatytułowany: [Tytuł strony], który ukaże się w przyszłym tygodniu.

Daj mi znać, jeśli chcesz żeby dać Ci znać kiedy już będzie dostępny.

Dużo zdrowia,

[Imię]

To wszystko. Gdy pojawi się Twój post, wyślij wszystkim ten e-mail:

Proszę bardzo [Imię]:

[URL]

Chciałbym wiedzieć, co myślisz!

Zwróć uwagę, że NIE PROSIMY o udostępnienie linku. Nie ma takiej potrzeby: jeśli podoba im się Twój post, na pewno udostępnią go.

Rozdział 4

Promocja w społecznościach online

Pozycjonowanie marki w internecie promocja branding

Serwisy społecznościowe dla właścicieli firm nie są jedynie miejscem nawiązywania kontaktów pomiędzy użytkownikami.

Stały się również bardzo ważnym kanałem komunikacji.

Tak jak każda strategia, tak i promocja w mediach społecznościowych musi być starannie zaplanowana.

Oto jak to zrobić.

Pozycjonowanie marki w internecie

Zanurzmy się w internetowe społeczności i odkryjmy ich potencja, oto jak:


Krok 1. Znajdź aktywne społeczności

Istnieją fora, grupy fb, quora i subreddity (te jeszcze nie do końca popularne w Polsce) na KAŻDY temat pod słońcem. A wiele z nich ma tysiące aktywnych użytkowników.

Oto jak je znaleźć w Google wpisując:

  • forum [słowo kluczowe]
  • [słowo kluczowe] + grupa
  • [słowo kluczowe] + społeczność
  • albo wpisując słowo kluczowe w portalach społecznościowych zamiast w google

Krok 2. Zostań aktywnym członkiem społeczności

Fora są BARDZO wrażliwe na temat autopromocji. W rzeczywistości społeczności na forach mają tendencję do banowania każdego nieznajomego, który próbuje coś promować na ich forum.

Ale to nie znaczy, że są w 100% przeciwne autopromocji.

Akceptują autopromocje, jeśli pochodzi od jednego z nich. Aby zostać aktywnym i szanowanym członkiem forum, polecam przed Wami te kroki zanim zaczniesz cokolwiek promować:

  • Utwórz konto (nie dodawaj linku do stopki)
  • Opublikuj 2-3 posty wysokiej jakości (długa wypowiedź)
  • Opublikuj 5 szybkich postów
  • Zadaj 2-3 sensowne pytania w nowym temacie

Skoncentruj się po prostu na pomaganiu innym osobom na forum. Szybkie posty to proste (ale wartościowe) odpowiedzi na pytania. Nadal zapewniają wartość… ale nie jak post wysokiej jakości.


Krok 3. Udostępnij swoją stronę

Pamiętaj: osoby na forach aktywnie poszukują nowych, ciekawych treści do przeczytania.

Dlatego właśnie spędzają tam czas.

Tak długo, jak nie rzucasz nachalnie linkami do swojej strony, zwykle będziesz akceptowany z otwartymi ramionami.

Oto dokładnie, co należy zrobić.

Rozpocznij nowy wątek z tytułem swojej strony.

Jeśli na przykład Twoja strona/wpis to „Budowanie marki w internecie” to tytuł tytuł wątku powinien brzmieć podobnie, lub nawet tak samo np: „Pozycjonowanie marki w internecie”.

Następnie umieść w wątku kilka treści ze swojej strony. To może być podsumowanie, jakaś lista, lub po prostu pierwsza sekcja z całego artykułu.

Tylko nie dawaj całego sedna, spraw aby to co opublikujesz zaciekawiło ich do wejścia na stronę. Możesz to zrobić dodając w poście goły link, lub link z anchorem “czytaj więcej”, albo “źródło”.

I jeszcze jedno, zanim zaczniesz udostępniać fragmenty wpisów upewnij się że jest on zaindeksowany w google, abyś to Ty był źródłem materiału i nie wykazywał duplicate content.


Krok 4.Wchodź na forum, lub do społeczności i odpowiadaj na pytania.

Na koniec spędzaj czas na forum, aby odpowiadać na pytania i otrzymywać komentarze (jeśli postępujesz zgodnie z tymi kroki, które powinieneś dostać share’y).

Dzięki temu wątek na forum będzie aktywny. W ten sposób więcej osób to zobaczy. Pokazuje również, że jesteś aktywnym członkiem społeczności.

Rozdział 5

Etapy budowania świadomości marki (metoda: hej zobacz mój nowy wpis)

Budowanie świadomości marki. W pełni aktualne kompendium (4 etapy) 5

Ostatnia technika na dziś. Stosując wszystkie opisane według zaleceń w dosyć szybki sposób ułatwi budowanie świadomości marki.

Bez przedłużania.

Branding przykłady ostatniej metody i jej opis

Na koniec mamy metodę którą nazwałem: hej zobacz mój nowy wpis. Metoda polega na zabraniu treści na małą „wycieczkę”.

Innymi słowy, udostępniasz swoje treści osobom, które chcą je zobaczyć.Przełóżmy to szczegółowe kroki.


Krok 1.Znajdź 10-20 osób, które są zainteresowane Twoimi treściami

Najłatwiej to zrobić, korzystając z prostego wyszukiwania w Google (możesz również skorzystać z listy o której wspomniałem na początku tego artykułu.

Na przykład, jeśli Twoja strona dotyczy cukiernictwa, wpisz w Google „porady cukiernicze”, „blog kulinarny”, „przewodnik po słodkościach” itp.

Tak, jest to podobne do tego, jak znalazłeś cele dla metody nr1 “Od pytania do udostępniania” z tą różnicą, że nie musisz być aż tak dokładny.

Jeśli tylko wykazują PEWNE zainteresowanie Twoim tematem, wszystko jest okej.


Krok 2. Wyślij e-mail z “pozwoleniem”

Teraz wysyłasz nie nachalny e-mail do osób, które właśnie znalazłeś.

A więc: po co w ogóle wysyłać e-mail z zapytaniem? Dlaczego nie poprosić o udostępnienie od razu?

Po pierwsze, wiadomość e-mail z pozwoleniem pozwala ocenić zainteresowanie tematem.

Jeśli nie są zainteresowani, nie będą odpowiadać. Tak więc, w przeciwieństwie do prośby o udostępnienie od razu, przy takim podejściu nie spalisz mostów.

Inną korzyścią jest to, że otrzymujesz małe, mikro zobowiązanie.

Badania pokazują, że małe zaangażowanie sprawia, że ludzie są bardziej skłonni do powiedzenia „tak” w późniejszym czasie na większe pytania.

Oto skrypt, który działa bardzo dobrze:

Temat: [Imię], nowy artykuł na temat [temat]

Cześć [imię],

Wiem, że jesteś bardzo zainteresowany [temat].

[Coś BARDZO konkretnego, co doceniasz lub z czym się zgadzasz w ich poście]

Właśnie opublikowałem artykuł o [temat] w zeszłym tygodniu. Daj mi znać, jeśli chcesz go zobaczyć.

Dużo zdrowia,

[Twoje imię]

Jak widać, jest to bardzo podobne do Techniki Orędownika Marki. Różnica polega na tym, że tutaj kierujesz się do KAŻDEGO zainteresowanego tematem Twojej strony.

Nawet jeśli nie udostępnili podobnych treści w mediach społecznościowych.

Natomiast kiedy powiedzą: „Jasne, podeślij mi to.”, wyślij im ten skrypt:

Super. Oto artykuł:

[URL]

Chciałbym usłyszeć, co myślisz.

Ponownie, nie ma potrzeby prosić o działanie. Jeśli podoba im się Twoja strona, z przyjemnością się nią podzielą.


Oto, co dalej…

Teraz, gdy skończyłeś już budowanie świadomości marki, czas przejść do filaru SEO, czyli budowania linków zwrotnych (backlinki).

Odszukaj tutaj na blogu wpis “Jak promować bloga”. Tam, dowiesz się wszystkiego o budowaniu linków i nie tylko.

To początek znaczących zmian w Twoich rankingach i ruchu organicznym.

I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz Twoja kolej

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie jak rozwinąć jeszcze budowanie świadomości marki.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *