Zawartość strony
Wyszukiwarka Google jest chyba najbardziej znaną stroną internetową, używaną przez praktycznie każdego. To właśnie dzięki niej możemy w kilka sekund znaleźć interesujące nas informacje, filmy, czy też produkty sklepów e-commerce. Jednak właściciele własnych stron internetowych postrzegają ją nieco inaczej.
Dla każdego, komu zależy na pozyskaniu wielu odwiedzających na swojej witrynie Google jest jedynie firmą narzucającą ciągle zmieniające się wymagania dotyczące budowy stron www i zawartej w nich treści. Wszystko to przez regularne aktualizacje algorytmu Google.
Przeczytaj o algorytmach i semantyce SEO:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Po wyszukaniu danej frazy kluczowej w Google, wyszukiwarka nie tylko znajduje pasujące do niej witryny, ale również ustawia je w odpowiedniej kolejności. Na ustalanie tego „rankingu” wyników wyszukiwania składa się znacznie więcej czynników niż mogłoby się wydawać – jest ich ponad 200. Jak to możliwe, że w ciągu mniej niż jednej sekundy wyszukiwarka jest w stanie sprawdzić tak dokładnie każdą witrynę, a na dodatek ułożyć je w najlepszej dla użytkownika kolejności?
Algorytmy Google i ich aktualizacje:
Google, jak wiele innych wyszukiwarek przez lata wypracowało sobie wiele zautomatyzowanych metod sortowania wszystkich wyników wyszukiwania. Robi to sztuczna inteligencja, która działa na podstawie określonych przez firmę algorytmów. Algorytmy te są niczym filtry, które pozwalają botom w sekundy wyłapać strony o pożądanych cechach. Boty te zliczają ilość słów kluczowych, odnośników, zawartych na stronie informacji i produktów, a także wiele innych elementów składających się na większość stron www i na podstawie odpowiednich obliczeń w nanosekundy są w stanie znaleźć witryny najbardziej dopasowane do wyszukiwanych przez użytkowników fraz.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wiele osób próbuje na siłę dopasować się do wymagań stawianych przez każdy z algorytmów, tak aby ich strona internetowa zawsze znajdowała się na szczycie wyników wyszukiwania. O ile kiedyś była to najpowszechniejsza strategia marketingowa, a w każdym artykule znajdowały się setki słów kluczowych i linków zewnętrznych, teraz jest to jednym z najczęściej popełnianych błędów podczas amatorskich prób pozycjonowania stron internetowych. Dlaczego? Nietrudno było o to, żeby Google szybko zdał sobie sprawę z zaistniałej sytuacji, dlatego firma stworzyła całą masę nowych algorytmów, które zamiast podwyższać pozycję takich stron w wynikach wyszukiwania jedynie ją obniżają. Algorytmy te cały czas są aktualizowane, dlatego pozycjonowanie i optymalizacja witryn internetowych staje się coraz trudniejsza.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Algorytmy pozycjonowania są aktualizowane praktycznie każdego miesiąca, cały czas zmieniając metody działania botów Google, nadając inną wartość każdemu z kryteriów sortowania stron www, a także dodając nowe filtry do i tak już długiej listy wymagań wyszukiwarki. Co więcej większość nowych algorytmów nie jest znana nikomu oprócz zajmujących się nimi osób. Dlatego specjaliści od pozycjonowania często muszą opierać swoje działania na domysłach i niepewnych założeniach. Jest jednak kilka ważnych algorytmów Google, które zostały ogłoszone publicznie i obróciły świat pozycjonowania do góry nogami. Jakie to algorytmy?
Google lubi nadawać każdemu z algorytmów przyjazne imię, dlatego zamiast mieć do czynienia z „Algorytmem wyszukiwarki #137” specjaliści od pozycjonowania walczą z takimi przeciwnikami jak „Pirat”, czy „Phantom”. Najważniejsze algorytmy przyjmą jednak nazwy zwierząt i na chwilę obecną można wyróżnić cztery z nich.
Pierwszym „zwierzątkiem” Google jest algorytm „Panda”, który powstał w celu dokładnego badania treści na wszystkich stronach internetowych. „Panda” podwyższa pozycje wszystkich stron z oryginalnymi, przydatnymi artykułami. Analogicznie algorytm ten przyczynia się do znacznie mniejszej ilości wyświetleń lub nawet całkowitego ich zaniechania na stronach, które używają plagiatowanych treści i na siłę umieszczają w nich wszystkie słowa kluczowe. Warto też wspomnieć, że „Panda” stosuje różne metody NLP, czyli przetwarzania języka naturalnego. Sprawia to, że algorytm ten daje pierwszeństwo wszystkim treściom, które są napisane w sposób łatwy do zrozumienia dla potencjalnego odbiorcy.
Innym, równie ważny algorytmem Google jest „Pingwin”. Ten arktyczny ptak kontroluje wszystkie linki przekierowujące użytkowników na daną stronę. Dzięki niemu na szczycie wyników wyszukiwania nie pojawiają się strony z nienaturalną liczbą odnośników na stronach trzecich lub tych o słabej jakości. Od jego wprowadzenia spamowanie linkami do swojej strony na każdej możliwej witrynie zaczęło przynosić jedynie negatywne efekty.
Nie można też zapomnieć o znacznie mniejszym, jednak równie niebezpiecznym dla specjalistów SEO ptaszku Google – algorytmie „Koliber”. Odpowiada on za personalizowanie wyświetlanych wyników wyszukiwania w zależności od geolokalizacji każdego użytkownika, dzięki czemu właściciele lokalnych firm mogą cieszyć się znacznie większym zainteresowaniem niż ogólnopolscy usługodawcy. Co więcej algorytm ten bierze pod uwagę również kontekst w jakim została użyta wyszukiwana fraza kluczowa, dzięki czemu coraz rzadziej zdarzają się pomyłki spowodowane wieloznacznością wielu wyrazów.
Aktualizacja w tej olbrzymiej sieci przebiega cały czas. Przeglądarka Google Chrome, sklep google play, aktualizacja aplikacji google maps, android… Automatyczny update teoretycznie przynajmniej poprawia funkcję zabezpieczeń urządzenia, czy dysku google. Więc jak najbardziej nie ma się czego bać i w spokoju można aktualizować chrome do najnowszej wersji.
Natomiast jeśli chodzi o pozycjonowanie to zmiany algorytmu zawsze niosą ze sobą przerażenie w branży SEO 🙂 Rank Brain, koliber, hummingbird, panda, NLP…
Więc każdy w branży jest wtedy zmuszony zaktualizować swoje działania pod najnowsze wytyczne dla webmasterów. Więc poza faktem że dostępność aktualizacji google search jest powszechna nie ma się czego bać.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |