Zawartość strony
Google Pingwin, data premiery: 24 kwietnia 2012 r.
Idąc po śladach Pandy, aktualizacja Pingwin została ogłoszona przez Google jako nowy sposób w celu nagradzania witryn wysokiej jakości i zmniejszania obecności stron wyników wyszukiwania (SERP) stron internetowych, które stosują manipulacyjne schematy linków i upychanie słów kluczowych.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Wstępne wprowadzenie Pingwina wpłynęło na 3,1% zapytań w wyszukiwarkach w języku angielskim. W latach 2012-2016 filtr przeszedł 10 udokumentowanych aktualizacji, ewoluując w czasie i wpływając na zrozumienie przez społeczność SEO problematycznych praktyk, które Pingwin próbował rozwiązać. Od początku 2017 roku Pingwin jest teraz częścią podstawowego algorytmu Google.
Pingwin skupił się na dwóch konkretnych praktykach:
Po pierwsze, ważne jest, aby odróżnić Pingwina od ręcznej kary za nienaturalne linki. Krótko mówiąc, Pingwin to filtr indeksu Google mający zastosowanie do wszystkich witryn, podczas gdy ręczna kara dotyczy tylko jednej witryny, którą Google uznał za spam. Te ręczne kary mogą być wynikiem zgłoszenia danej witryny przez użytkowników Google jako spam. Spekuluje się również, że Google może ręcznie monitorować niektóre branże (takie jak firmy pożyczkowe) bardziej niż inne (takie jak piekarnie z babeczkami).
Jeśli analityka Twojej witryny pokazuje spadek w rankingu lub ruchu w dniu związanym z aktualizacją, może to mieć wpływ. Upewnij się, że wykluczyłeś oczekiwane fluktuacje ruchu spowodowane takimi zjawiskami jak sezonowość i dokładnie oceń, czy optymalizacja słów kluczowych lub metody linkowania zostały uznane przez Google za spam, co naraziłoby Twoją witrynę na aktualizację jaką jest Pingwin.
W przeciwieństwie do ręcznej kary, w przypadku której musisz złożyć w Google prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia, nie składasz takiej prośby o zniesienie kary Pingwin. Podejmowanie działań mających na celu rozwiązanie problemów często skutkuje „wybaczeniem” następnym razem, gdy Googlebot zaindeksuje Twoją witrynę.
Te kroki obejmują:
Podsumowując, Penguin został stworzony, aby naprawić poważną słabość systemu Google, która umożliwiła „oszukanie” ich algorytmu przez dużą liczbę niskiej jakości linków i nadmierną optymalizację stron pod kątem słów kluczowych. Aby uniknąć dewaluacji Twojej witryny przez Google ze względu na praktyki spamowe, wszystkie publikowane treści powinny odzwierciedlać język naturalny, a metody pozyskiwania i budowania linków muszą być uważane za „bezpieczne”.
Pingwin został początkowo uruchomiony jako osobny „filtr”, przez który przepuszczane były wyniki wyszukiwania, ale we wrześniu 2016 roku Google ogłosił, że Penguin stał się częścią podstawowego algorytmu rankingu wyszukiwarek.
Pracownik Google, John Mueller, nazwał Pingwina algorytmem obejmującym całą witrynę, co oznacza, że obecność dużej liczby niskiej jakości linków prowadzących do jednej strony Twojej witryny może skutkować zmniejszeniem zaufania Google do całej witryny.
Jednak niektórzy SEO twierdzili, że po wprowadzeniu Pingwina 4.0 filtr mógł się nieco złagodzić, tak że nie karze się już całych domen.
Każda aktualizacja algorytmu przyprawia SEO’wców o dreszcze. Content jaki posiada Twój serwis ma zawsze olbrzymie znacznie. Ważne informacje sprawdzaj w google search console. Co jeszcze? Dbaj o jakość treści, unikaj swl czyli systemu wymiany linków i stosuj whie hat seo (NIE black hat!)
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)