Algorytm Google Panda -co to jest? aktualizacja seo update+[1 BONUS]

Google Panda
Google Panda

Co to jest Algorytm Google Panda?

Data premiery Google Panda: 23 lutego 2011 r.

Deklarowanym celem aktualizacji algorytmu Google Panda by艂o nagradzanie witryn o wysokiej jako艣ci i zmniejszanie obecno艣ci witryn o niskiej jako艣ci w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Pocz膮tkowo by艂 r贸wnie偶 znany jako 鈥濬armer鈥. Wed艂ug Google, pierwsze wdro偶enie Pandy w ci膮gu kilku miesi臋cy wp艂yn臋艂o na nawet 12% wynik贸w wyszukiwania w j臋zyku angielskim.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Algorytm Google Panda to algorytm wyszukiwarki Google, kt贸ry ma na celu obni偶enie rankingu stron internetowych, kt贸re zawieraj膮 tre艣ci niskiej jako艣ci.

Oto kilka przyk艂ad贸w tre艣ci niskiej jako艣ci:

  • tre艣ci skopiowane z innych stron internetowych
  • tre艣ci zawieraj膮ce spam
  • tre艣ci nieaktualne lub nieprawdziwe
  • tre艣ci nieprzydatne dla u偶ytkownik贸w

Algorytm Google Panda jest wykorzystywany do poprawy jako艣ci wynik贸w wyszukiwania Google. Dzi臋ki temu u偶ytkownicy mog膮 znale藕膰 bardziej warto艣ciowe i przydatne informacje.

Je艣li chcesz, aby Twoja strona internetowa by艂a widoczna w wynikach wyszukiwania Google, wa偶ne jest, aby Twoja tre艣膰 by艂a wysokiej jako艣ci i warto艣ciowa dla u偶ytkownik贸w.

Na co zwraca uwag臋 algorytm google panda?

Aktualizacja algorytmu Panda rozwi膮za艂a szereg problematycznych zjawisk w Google SERP, w tym:

  • Ma艂a liczba tre艣ci na stronie 鈥 strony zawieraj膮ce bardzo ma艂o istotnego lub merytorycznego tekstu i zasob贸w, takie jak zestaw stron opisuj膮cych r贸偶ne schorzenia, na ka偶dej stronie znajduje si臋 tylko kilka zda艅.
  • Zduplikowana zawarto艣膰 鈥 skopiowana zawarto艣膰, kt贸ra pojawia si臋 w Internecie w wi臋cej ni偶 jednym miejscu. Problemy z powielonymi tre艣ciami mog膮 r贸wnie偶 wyst膮pi膰 w Twojej witrynie, je艣li masz wiele stron zawieraj膮cych ten sam tekst z niewielk膮 wariacj膮 lub bez zmian. Na przyk艂ad firma SEO mo偶e utworzy膰 10 stron, po jednej dla ka偶dego miasta obs艂ugiwanego przez firm臋, z tre艣ci膮 prawie identyczn膮 na wszystkich stronach, z zamienionymi tylko nazwami miast (np. 鈥濻EO Warszawa鈥 na jednej stronie i 鈥濻EO Wroc艂aw鈥 w nast臋pnym i 鈥濻EO Gdynia鈥 w nast臋pnym).
  • Tre艣ci niskiej jako艣ci 鈥 strony, kt贸re maj膮 niewielk膮 warto艣膰 dla czytelnik贸w, poniewa偶 brakuje im szczeg贸艂owych informacji.
  • Brak autorytetu/wiarygodno艣ci 鈥 Tre艣ci stworzone przez 藕r贸d艂a, kt贸re nie s膮 uwa偶ane za ostateczne lub zweryfikowane. Przedstawiciel Google stwierdzi艂, 偶e witryny, kt贸rych celem jest unikni臋cie wp艂ywu Pandy, powinny dzia艂a膰, aby zosta膰 rozpoznanymi jako autorytety w ich temacie.
  • Content farming 鈥 du偶a liczba stron o niskiej jako艣ci, cz臋sto agregowanych z innych witryn. Na przyk艂ad farm膮 tre艣ci mo偶e by膰 strona internetowa, kt贸ra zatrudnia du偶膮 liczb臋 copywriter贸w za nisk膮 pensj臋 do tworzenia kr贸tkich artyku艂贸w obejmuj膮cych szerok膮 gam臋 zapyta艅 wyszukiwarek, tworz膮c tre艣膰 pozbawion膮 autorytetu i warto艣ci dla czytelnik贸w, poniewa偶 jest to jej g艂贸wny cel jako uzyskanie ranking贸w w wyszukiwarkach dla ka偶dego mo偶liwego terminu.
  • Niska jako艣膰 tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w (UGC) 鈥 przyk艂adem tego rodzaju tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w o niskiej warto艣ci mo偶e by膰 blog publikuj膮cy posty na blogach go艣cinnych, kt贸re s膮 kr贸tkie, pe艂ne b艂臋d贸w ortograficznych i gramatycznych oraz pozbawione wiarygodnych informacji.
  • Wysoki wsp贸艂czynnik reklamy do tre艣ci 鈥 strony sk艂adaj膮ce si臋 g艂贸wnie z p艂atnych reklam, a nie z oryginalnych tre艣ci.
  • Niska jako艣膰 tre艣ci otaczaj膮cych linki partnerskie – S艂abe tre艣ci wok贸艂 link贸w wskazuj膮cych na p艂atne programy partnerskie.
  • Witryny blokowane przez u偶ytkownik贸w 鈥 witryny blokowane przez u偶ytkownik贸w bezpo艣rednio w wynikach wyszukiwania lub za pomoc膮 rozszerzenia przegl膮darki Chrome, co wskazuje na nisk膮 jako艣膰.
  • Niezgodne zapytanie dotycz膮ce tre艣ci 鈥 strony, kt贸re 鈥瀘biecuj膮鈥 dostarczenie trafnych odpowiedzi, je艣li zostan膮 klikni臋te w wynikach wyszukiwania, ale potem tego nie zrobi膮.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Sk膮d mam wiedzie膰, czy zosta艂em trafiony przez Pand臋?

Jednym z sygna艂贸w potencjalnej kary Pandy jest nag艂y spadek ruchu organicznego na Twojej stronie lub rankingu w wyszukiwarkach skorelowany ze znan膮 dat膮 aktualizacji algorytmu.

Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e wiele rzeczy mo偶e skutkowa膰 utrat膮 ranking贸w i ruchu. Nale偶膮 do nich wzrost konkurencji na Twoim rynku (sp贸jrz na to, kto Ci臋 wyprzedza), kary r臋czne (sprawd藕 Google Search Console pod k膮tem zg艂oszonych problem贸w), spodziewane sezonowe spadki zainteresowania konsument贸w (np. nabijanie klimatyzacji w aucie w grudniu), a nawet zupe艂nie inna aktualizacja Google ni偶 ta, kt贸r膮 podejrzewasz (np. Pingwin zamiast Pandy).

Kiedy pojawia si臋 aktualizacja, wa偶ne jest, aby przestudiowa膰 dokumentacj臋 bran偶ow膮 dotycz膮c膮 praktyk, kt贸re s膮 cytowane jako zwi膮zane z aktualizacj膮. Je艣li utrata pozycji w rankingu lub ruchu odpowiada znanej dacie, przejrzyj te bran偶owe listy z艂ych praktyk, aby dowiedzie膰 si臋, czy maj膮 one miejsce w Twojej witrynie. Nast臋pnie, je艣li uwa偶asz, 偶e znalaz艂e艣 korelacj臋 mi臋dzy z艂ymi praktykami a aktualizacj膮, podejmij dzia艂ania, aby zaradzi膰 tej sytuacji.

Przeczytaj o algorytmach i semantyce SEO:

Jak odzyska膰 pozycje po panda update?

W bran偶y SEO Panda by艂a cz臋sto wymieniana jako aktualizacja, z kt贸rej mo偶e by膰 trudno odzyska膰. Jednak bior膮c pod uwag臋, 偶e aktualizacja Panda zale偶a艂a w du偶ej mierze od jako艣ci strony internetowej/tre艣ci, kroki odzyskiwania zazwyczaj wracaj膮 do poprawy tej jako艣ci. Dzia艂ania naprawcze do podj臋cia obejmuj膮:

  • Porzucenie praktyk zwi膮zanych z content farmingiem
  • Restrukturyzacja tre艣ci witryny pod k膮tem jako艣ci, u偶yteczno艣ci, trafno艣ci, wiarygodno艣ci i autorytetu – google EAT
  • Poprawienie wsp贸艂czynnika reklama/tre艣膰 lub, aby strony nie by艂y zdominowane przez reklamy lub linki partnerskie
  • Zapewnienie, 偶e tre艣膰 danej strony jest trafnie dopasowana do zapytania u偶ytkownika
  • Usuwanie lub przegl膮d zduplikowanych tre艣ci
  • Dok艂adna weryfikacja i edycja tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w oraz zapewnienie, 偶e s膮 one oryginalne, wolne od b艂臋d贸w i przydatne dla czytelnik贸w
  • U偶ywanie polecenia Robots noindex,nofollow do blokowania indeksowania zduplikowanej lub prawie zduplikowanej wewn臋trznej zawarto艣ci witryny internetowej lub innych problematycznych element贸w

Podsumowuj膮c, strony internetowe, kt贸re konsekwentnie publikuj膮 wysokiej jako艣ci, oryginalne tre艣ci, nie maj膮 si臋 czego obawia膰 po tej aktualizacji, ale je艣li Twoja witryna zaanga偶owa艂a si臋 w problematyczne praktyki, w pewnym momencie mog艂a zosta膰 trafiona przez Pand臋. Z praktycznego, biznesowego punktu widzenia, najwi臋ksz膮 nadziej膮 na unikni臋cie Pandy jest stworzenie marki, kt贸ra stanie si臋 rozpoznawalna jako autorytet w swojej dziedzinie oraz zbudowanie strony internetowej, kt贸ra dzi臋ki doskona艂ej zawarto艣ci stanie si臋 zaufanym zasobem.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Algorytm Panda wyszukiwarka Google

Pami臋taj aby content marketing by艂 unikalny. Tw贸j serwis to maszyna do zarabiania pieni臋dzy, z tym 偶e widoczno艣膰 musi by膰 jak najwy偶sza. Optymalizacja mo偶e naturalnie pom贸c, wi臋c je艣li chcesz wprowadzi膰 jakie艣 zmiany to najpierw z nami to skonsultuj. Koliber, panda i pingwin to co艣 na co narzeka ka偶dy webmaster, specjalista seo. Celem oczywi艣cie jest zapewnienie aby jako艣膰 wynik贸w wyszukiwania by艂a jak najlepsza.

Inne fakty dotycz膮ce aktualizacji Panda

Panda zosta艂a pocz膮tkowo wdro偶ona oddzielnie od podstawowego algorytmu, ale zosta艂a z nim zintegrowana w niepotwierdzonym dniu w marcu 2012 roku.

Panda zosta艂a nazwana na cze艣膰 pracownika Google, Navneet Panda.

Algorytm Google Panda: Rewolucja w Ocenie Jako艣ci Tre艣ci

W 艣wiecie SEO i optymalizacji stron internetowych, jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na pozycjonowanie to algorytmy wyszukiwarki Google. Jednym z nich, kt贸ry mia艂 ogromny wp艂yw na kszta艂towanie rankingu stron, jest algorytm Google Panda. W poni偶szym artykule zg艂臋bimy si臋 w szczeg贸艂y tego algorytmu i dowiemy si臋, dlaczego skupia si臋 na jako艣ci tre艣ci oraz jakie znaczenie ma dla widoczno艣ci strony w wynikach wyszukiwania.

Aktualizacje Algorytmu: Sta艂e Doskonalenie Wyszukiwarki

Google Panda to jeden z wielu algorytm贸w, kt贸re regularnie podlegaj膮 aktualizacjom. Dzi臋ki tym aktualizacjom, algorytm staje si臋 coraz bardziej wyrafinowany i precyzyjny w ocenie jako艣ci tre艣ci na stronach internetowych.

Jako艣膰 Tre艣ci: Kluczowa Cecha Oceniana Przez Pand臋

Algorytm Google Panda skupia si臋 przede wszystkim na jako艣ci tre艣ci prezentowanych na stronach internetowych. Strony oferuj膮ce warto艣ciow膮, unikaln膮 i oryginaln膮 zawarto艣膰 s膮 nagradzane wy偶szymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

Ocena Strony: Algorytm jako S臋dzia Jako艣ci

Panda dzia艂a niczym s臋dzia oceniaj膮cy stron臋 pod k膮tem warto艣ci tre艣ciowej. Strony prezentuj膮ce cenne informacje, zgodne z zainteresowaniami u偶ytkownik贸w, otrzymuj膮 wy偶sze noty, a co za tym idzie, lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Spadek Widoczno艣ci: Kary dla Niskiej Jako艣ci Tre艣ci

Jedn膮 z charakterystycznych cech algorytmu Google Panda jest jego zdolno艣膰 do kara za nisk膮 jako艣膰 tre艣ci. Strony prezentuj膮ce kopiowane, niskiej jako艣ci lub nieoryginalne zawarto艣ci mog膮 do艣wiadczy膰 spadku widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania.

Unikalna Tre艣膰: Warto艣膰 dla U偶ytkownik贸w

Algorytm Panda promuje strony oferuj膮ce unikalne tre艣ci, kt贸re s膮 przydatne i ciekawe dla u偶ytkownik贸w. Oryginalno艣膰 tre艣ci staje si臋 kluczowym elementem, kt贸ry mo偶e przyczyni膰 si臋 do osi膮gni臋cia wy偶szej pozycji w rankingu.

Niska Jako艣膰: Walka z Spamem i Tre艣ciami Bezwarto艣ciowymi

Walka z nisk膮 jako艣ci膮 tre艣ci oraz spamem to jedno z g艂贸wnych zada艅 algorytmu Panda. Wysokiej jako艣ci strony s膮 nagradzane, podczas gdy strony prezentuj膮ce tre艣ci bezwarto艣ciowe, nieaktualne czy kopiowane mog膮 by膰 karane.

Kopiowana Zawarto艣膰: Zagro偶enie Dla Widoczno艣ci Strony

Algorytm Google Panda daje szczeg贸ln膮 uwag臋 na kopiowan膮 zawarto艣膰. Strony prezentuj膮ce tre艣ci, kt贸re zosta艂y skopiowane z innych 藕r贸de艂, mog膮 do艣wiadczy膰 spadku widoczno艣ci lub nawet kary algorytmicznej.

Strona Spamowa: Brak Tolerancji dla Praktyk Nieuczciwych

Panda ma r贸wnie偶 na celu eliminowanie stron spamowych. Strony, kt贸re stosuj膮 techniki spamowe czy oszuka艅cze praktyki, mog膮 zosta膰 ukarane przez algorytm, co skutkuje spadkiem widoczno艣ci.

Optymalizacja: Dostosowanie do Standard贸w PandY

Aby unikn膮膰 kary algorytmicznej od Pandy, wa偶ne jest dostosowanie si臋 do standard贸w optymalizacji. Strona powinna by膰 zoptymalizowana pod k膮tem tre艣ci, struktury i jako艣ci, aby zdoby膰 przychylno艣膰 algorytmu.

Ocena Jako艣ci: Skomplikowany Proces Oceny

Algorytm Google Panda wykorzystuje skomplikowane procesy oceny jako艣ci tre艣ci. Analizuje m.in. unikalno艣膰, oryginalno艣膰, warto艣膰 dla u偶ytkownik贸w oraz umiej臋tno艣膰 dostarczania merytorycznych informacji.

Content Farming: Walka z Nieprawid艂owym Wykorzystaniem Tre艣ci

Panda walczy r贸wnie偶 z tzw. content farmingiem, czyli tworzeniem du偶ej ilo艣ci tre艣ci o niskiej jako艣ci w celu zdobycia widoczno艣ci. Algorytm premiuje tre艣ci warto艣ciowe i przeciwdzia艂a praktykom niew艂a艣ciwym.

Poprawa Jako艣ci: Skutki D艂ugofalowej Strategii

Jednym z g艂贸wnych cel贸w Pandy jest poprawa jako艣ci zawarto艣ci na stronach internetowych. Strony, kt贸re podejmuj膮 wysi艂ki w celu dostarczenia warto艣ciowych i unikalnych tre艣ci, mog膮 zyska膰 popraw臋 widoczno艣ci i wynik贸w w rankingu.

Filtry Antyspamowe: Ochrona Przed Nieuczciwymi Praktykami

Panda dzia艂a jako rodzaj filtra antyspamowego, kt贸ry chroni u偶ytkownik贸w przed nieuczciwymi praktykami i nisk膮 jako艣ci膮 tre艣ci.

Podsumowanie: Algorytm Google Panda W Trosce o Jako艣膰 Tre艣ci

Algorytm Google Panda to kluczowy element ekosystemu wyszukiwarki, kt贸ry skupia si臋 na jako艣ci tre艣ci prezentowanych na stronach internetowych. Jego celem jest nagradzanie stron oferuj膮cych warto艣膰 dla u偶ytkownik贸w, unikalno艣膰 i wysok膮 jako艣膰 zawarto艣ci. Strony, kt贸re nie spe艂niaj膮 tych standard贸w, mog膮 do艣wiadczy膰 spadku widoczno艣ci lub kary algorytmicznej. Dla przedsi臋biorc贸w i marketer贸w istotne jest dostosowanie si臋 do wymog贸w Pandy poprzez tworzenie warto艣ciowych i merytorycznych tre艣ci, kt贸re przyci膮gaj膮 uwag臋 u偶ytkownik贸w i zyskuj膮 przychylno艣膰 algorytmu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Algorytm Google Panda -co to jest? aktualizacja seo update+[1 BONUS]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej