Google Koliber

Google bert
18 sierpnia, 2021
Google Panda
18 sierpnia, 2021

Co to jest algorytm Google Koliber?

Szacowana data wydania Google Koliber- ang.Hummingbird to 20 sierpnia 2013 r.

W przeciwieństwie do poprzednich aktualizacji Pandy i Penguin, które początkowo zostały wydane jako dodatki do istniejącego algorytmu Google, Hummingbird został opisany jako całkowity przegląd podstawowego algorytmu. Chociaż uważa się, że wiele wcześniej istniejących elementów podstawowego algorytmu pozostało nienaruszonych, Hummingbird zasygnalizował zaangażowanie Google w coraz bardziej wyrafinowane zrozumienie intencji zapytań wyszukiwarek w celu dopasowania ich do bardziej trafnych wyników.

Google ogłosił Hummingbird 26 września 2013 r., ale w rzeczywistości istniał już około miesiąc wcześniej. Podczas gdy poprzednie aktualizacje algorytmów, takie jak Panda i Penguin, wywołały znaczne zgłaszanie utraty ruchu i rankingów, Koliber nie wydawał się mieć drastycznego negatywnego wpływu na ogólną sieć. Został on w dużej mierze rozumiany jako mający pozytywny wpływ na dokładność.

Knowledge graph i wyszukiwanie semantyczne

Aby w pełni zrozumieć cel stojący za Hummingbird, ważne jest, aby najpierw zapoznać się z funkcjami wyszukiwarki, na które miał on największy wpływ: wyszukiwanie semantyczne i knowledge graph.

Rok przed wydaniem Hummingbird, Google uruchomiło swój zestaw funkcji SERP zaprojektowanych w celu zapewnienia szybkich, dokładnych odpowiedzi na pytania użytkowników dotyczące ludzi, miejsc i rzeczy.

Hummingbird to kryptonim nadany znaczącej zmianie algorytmu w wyszukiwarce Google w 2013 roku. Jego nazwa pochodzi od szybkości i dokładności kolibra. Zmiana została ogłoszona 26 września 2013 r., będąc już w użyciu od miesiąca.

„Koliber” kładzie większy nacisk na zapytania w języku naturalnym, biorąc pod uwagę kontekst i znaczenie poszczególnych słów kluczowych. Przygląda się również dokładniej zawartości poszczególnych stron witryny internetowej, poprawiając zdolność kierowania użytkowników bezpośrednio do najbardziej odpowiedniej strony, a nie tylko do strony głównej.

Uaktualnienie oznaczało najważniejszą zmianę w wyszukiwarce Google od lat, z bardziej „ludzkimi” interakcjami w wyszukiwarce i znacznie większym naciskiem na rozmowę i znaczenie. Dlatego zachęcano twórców stron internetowych i autorów do optymalizacji swoich witryn za pomocą naturalnego copywritingu zamiast wymuszonego upychania słów kluczowych i efektywnego wykorzystywania technicznych możliwości tworzenia stron internetowych do nawigacji w witrynie.

Aktualizacja „Kolibra” była pierwszą poważną aktualizacją algorytmu wyszukiwania Google od czasu aktualizacji architektury wyszukiwania.

Amit Singhal, ówczesny szef Google Search , powiedział Search Engine Land, że „Koliber” był najbardziej dramatyczną zmianą algorytmu od 2001 roku, kiedy po raz pierwszy dołączył do Google. W przeciwieństwie do poprzednich algorytmów wyszukiwania, które skupiały się na każdym pojedynczym słowie w zapytaniu, „Koliber” uwzględnia kontekst różnych słów razem, aby strony pasujące do znaczenia pojawiały się wyżej w wyszukiwarkach, a nie strony pasujące tylko do kilku słów.

Nazwa pochodzi od szybkości i dokładności kolibra.

„Koliber” ma na celu uczynienie interakcji bardziej ludzkimi, w tym sensie, że wyszukiwarka jest w stanie zrozumieć pojęcia i relacje między słowami kluczowymi. Kładzie większy nacisk na zawartość strony, dzięki czemu wyniki wyszukiwania są bardziej trafne, i analizuje autorytet strony, a w niektórych przypadkach autora strony, aby określić znaczenie witryny.

Wykorzystuje te informacje, aby lepiej kierować użytkowników do określonej strony w witrynie, a nie do standardowej strony głównej witryny.

Zmiany w optymalizacji wyszukiwarek

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zmieniła się wraz z dodaniem „Kolibra”, a twórcy stron internetowych i autorzy byli zachęcani do używania języka naturalnego podczas pisania na swoich stronach internetowych, zamiast używania wymuszonych słów kluczowych.

Zalecono im również efektywne wykorzystanie technicznych funkcji witryny, takich jak łącza do stron, elementy na stronie, w tym tagi tytułowe, adresy URL i tagi HTML, a także pisanie wysokiej jakości, odpowiedniej treści bez powielania.

Chociaż słowa kluczowe w zapytaniu nadal są ważne, „Koliber” dodaje więcej siły słowom kluczowym o długim ogonie, skutecznie służąc optymalizacji treści, a nie tylko słowom kluczowym.

Zoptymalizowano również użycie synonimów; zamiast wymieniać wyniki z dokładnymi frazami lub słowami kluczowymi, Google pokazuje więcej wyników tematycznych.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)