Bez znaczenia czy sprzedajesz produkty czy usługi, to chcesz żeby klienci Ciebie pamiętali, polecali i wracali kupować częściej. Nie chcesz przecież sytuacji, że kiedy skończy im się Twój produkt, to aby wpisywali to znowu w Google i klikali na stronę konkurenta. Chcesz żeby zapamiętali nazwę sklepu i od razu weszli do Ciebie. Brzmi mało realnie? Otóż nie do końca. Dzisiaj pokażę Ci co możesz zrobić aby tak właśnie było. Rafał Szrajnert, zapraszam!
W ostatnich latach przejrzałem tysiące kont reklamowych i nie zgadniesz ile setek tysięcy złotych, czy nawet milionów gdybym miał to zsumować, przepaliły firmy. Ktoś sprzedaje produkt dla osób w wieku 30-40 lat, a używa automatycznych kampanii zasięgowych i Facebook pokazuje reklamy dla zupełnie innych profili. Czyli tym którzy nigdy tego i tak nie kupią. Takich błędów są setki. Albo kupowanie artykułów PR’owych na portalach bez ruchu.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Model o którym dzisiaj Ci opowiem może wydawać się z goła inny od oklepanych scenariuszy, ale pewne jest że działa bardzo dobrze. Zacznijmy od ogólnej reklamy brandowej. Na pierwszy rzut oka wydaje się to świetne, bo często wzbudzają one pozytywne emocje, jak na przykład świąteczna reklama coca coli, ale jest kilka minusów. Jednym z największych jest to że działań brandowych nie da się zmierzyć tak jak performance marketingu. Czyli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, ile z włożonej kwoty w reklamę brandową, udało Ci się wygenerować zysku. Oczywiście, stacje telewizyjne czy właściciele portali powiedzą Ci że to się bardzo opłaca i jeszcze przytoczą stereotypowe badanie, że ktoś musi zobaczyć Twoją reklamę 7 razy zanim kupi. Rzeczywistość jest niestety inna. Duże podmioty będą Ciebie przekonywać że jak ktoś będzie często oglądał Twoje reklamy to rzeczywiście kupi. Ale nie myl widoczności z potrzebą. Codziennie widuje rózne marki samochodów na ulicy, ale wybierasz na podstawie innych kryteriów a nie tego jakich aut jeździ najwięcej. Dlatego uważam że same reklamy brandowe bez wyraźnego CTA czy nie pisane w stylu direct response są przepalaniem pieniędzy. Zobacz mistrzowską reklamę jaką napisał David Ogilvy dla Rolls Royce. At 60 miles an hour the loudest noise in the new Rolls-Royce comes from the electric clock, czyli Przy prędkości 60 mil na godzinę najgłośniejszy dźwięk w nowym Rolls-Royce’u pochodzi z zegara elektrycznego. Na pomysł nagłówka wpradł robiąc research w fabryce Rolls’a kiedy rozmawiał z jednym z inżynierów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Cały tekst jest napisany w stylu direct response gdzie buduje pożądanie i wychwala produkt. Natomiast po jego śmierci neistety agencja Ogilvy skupiła się raczej na wygrywaniu nagród niż generowaniu sprzedaży i mieli wiele słabych kampanii. Na przykład pleś z Burger King. Rozumiem jakie było przesłanie, że niby kanapki od nich są bardzo naturalne, ale obrzydzanie produktu to jeden z podstawowych błędów marketingowych. Gdyby chociaż porównali ten produkt do burgerów innych firm i pokazaliże tamte są sztuczne czy niezdrowe. W dodatku ta reklama nie sprzedaje tego czego chcą klienci. To nie jest piękny i pyszny burger, tylko od razu powoduje obrzydzenie. https://www.ogilvy.com/work/moldy-whopper Więc zapamiętaj, że reklama ma budzić chęć zakupu i od razu powinna kojarzyć Twój produkt. Osoba musi wiedzieć czego dotyczy. Nie bierzesz udziału w konkursie na kreatywność. Dlatego też tak mocno polecam każdemu łączyć najlepsze działąnia jakie daje nam marketing i korzystanie z framweorka performance branding. Opowiem Ci o kilku zasadach. Po pierwsze, działania są dostosowane do intencji użytkowników. Czyli w zależności od tego co chce klient, to serwujemy mu taki content. Jak ktoś chce kupić to dajemy mu content który pomaga wybrać nas, czyli mocno sprzedażowy. Inne treści tworzysz jak ktoś dopiero zastanawia się, czy jak chcesz zaszczepić w takiej osobie potrzebę. Wtedy nie mówisz o cechach produktu tylko o tym jaki problem mogą mieć i jakie rezultaty zapewniasz. Druga zasada to marketing mówi o benefitach Twojej marki i produktu. Trzecia, zawsze musisz kłaść nacisk na działanie. Nawet właśnie w reklamch brandowych. Ludzie po prostu muszą usłyszeć co trzeba zrobić dalej. Oczywiście tych zasad jest o wiele więcej, ale jeśli zaczniesz oglądać świadomie reklamy firm które umieją na prawdę w marketing to zobaczysz że tak jak Hubspot, albo monday, ich reklamy są typowo brandowe, ale w ciekawy, albo śmieszny sposób opowiadają o tym kiedy i jak używać ich produktu. A ktoś powie mi teraz że jego branża jest nudna. Zobacz jak można u nich to zrobić w fajny sposób, a sprzedają oprogramowanie. Sam schemat wygląda najczęsciej tak: na górę lejka dajemy lżejsze w odbiorze reklamy, często wideo, tzw explainer. A im niżej tym schodzimy bardziej w stronę PPC, czy reklam graficznych w socialach które nakłaniają do zakupu.
Zobacz jak to jest u nas. Na górę lejka mamy edukacyjnozabawowe filmy tutaj na youtube lub autowebinar w social media. W ten sposó zapełniamy grupy remarketingowe i budujemy baze email, dzięki czemu możemy później tym osobom pokazywać już konkretniejsze reklamy, kierując do strony z formularzem, aby zostali klientem. Im więcej contentu będziesz tworzyć, tym szybciej zobaczysz co najlepiej rezonuje z Twoimi odbiorcami. Dlatego w poprzednich latach publikowałęm tyle filmów na youtube. Dzięki temu mam swoją bazę tematów które mogę cały czas poruszać bo wiem że one najbardziej interesują naszych przyszłuych klientów i z nich mamy najwęcej przesłanych formularzy. To samo oczywiście polecam Tobie. Opieranie się na przekonujących historiach i przedstawianie klientom jasnych powodów, dla których jesteś najlepszym wyborem, to świetny sposób na wykorzystanie i poprawę efektywności wszystkich działań marketingowych, które prowadzisz. Także pamiętaj że reklamy brandowe to nie konkurs na kreatywność. Zawsze upewnij się czy w ciągu jednej sekundy będę w stanie powiedzieć czego dotyczy reklama i czy rozpoznam Twoją firmę. A także zapamiętaj… nie liczy sie tylko widoczność i liczba wyświetleń. Niech te reklamy zawierają elelemrnty direct resposne.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)