SEO s艂owa kluczowe do pozycjonowania Jak znale藕膰 najlepsze frazy?

Reklama seo
Reklama seo i sem, marketing internetowy PPC (wyszukiwarka google, bing)
25 grudnia, 2021
Pozycjonowanie bloga
Pozycjonowanie bloga, nie tylko seo wordpress ale tak偶e blog firmowy (s艂owa kluczowe na blogu)
26 grudnia, 2021
SEO s艂owa kluczowe
SEO s艂owa kluczowe

Czym s膮 SEO s艂owa kluczowe do pozycjonowania. Jak znale藕膰 najlepsze?

Wyb贸r odpowiednich s艂贸w kluczowych dla tre艣ci to po艂owa sukcesu, je艣li chodzi o przyci膮gni臋cie ruchu organicznego do Twojej witryny. (Druga po艂owa bitwy to tworzenie zab贸jczej zawarto艣ci!) Ale nie daj si臋 zniech臋ci膰! Podzielili艣my zadanie na sze艣膰 艂atwych do wykonania krok贸w. Ale najpierw podstawy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Rodzaje s艂贸w kluczowych

Dob贸r s艂贸w kluczowych (cz臋sto okre艣lany jako fraza do pozycjonowania) jak za chwil臋 si臋 przekonasz jest bardzo wa偶ny. Je艣li masz now膮 domen臋 to ci臋偶ko Ci b臋dzie zdobyc szybko dobra pozycj臋 w google poniewa偶 walczy o nie sporo wielkich marek.

Dlatego musimy wyja艣ni膰 2 kwestie. Tzw. kr贸tki i d艂ugi ogon.

Og贸lne s艂owa kluczowe, tzw. kr贸tki ogon

S艂owa z kr贸tkiego ogona to og贸lne frazy w pozycjonowaniu kt贸re zawieraj膮 bardzo du偶o wyszuka艅. W naszym kontek艣cie marketingowym mo偶e by膰 to s艂owo „biznes”, albo „firma”. Konkurencja jest bardzo du偶a i ci臋偶ko jest zdoby膰 wysok膮 pozycj臋 w google. Wymaga to bardzo du偶o dzia艂a艅 i czasu.

D艂ugi ogon czyli s艂owa specyficzne

S艂owa z d艂ugiego ogona to frazy sk艂adaj膮ce si臋 z 2 lub wi臋cej s艂贸w. W poprzednim akapicie powiedzia艂em o s艂owach biznesowych. Wi臋c to mo偶e by膰 na przyk艂ad „jak rozwin膮膰 biznes”, albo „jaki biznes jest najbardziej op艂acalny w tym roku”. I to s膮 w艂a艣nie s艂owa z d艂ugiego ogona, kt贸re jest znacznie 艂atwiej pozycjonowa膰.

Chocia偶 ludzie nie u偶ywaj膮 ich tak cz臋sto, jak pojedynczych fraz, u偶ycie d艂ugich s艂贸w kluczowych nadal zyskuje na znaczeniu, cz臋艣ciowo ze wzgl臋du na trend w kierunku wyszukiwania g艂osowego (voice search).

Wi臋c…
Gotowy do rozpocz臋cia? Oto, jak w sze艣ciu prostych krokach mo偶esz wybra膰 odpowiednie s艂owa kluczowe dla swoich tre艣ci.

  •   Zacznij od badania s艂贸w kluczowych
  •   Pomy艣l o zamiarze wyszukiwania, ka偶da fraza okre艣la pewn膮 intencj臋 szukaj膮cych
  •   Zaplanuj podr贸偶 swojego kupuj膮cego
  •   Przeanalizuj poziom konkurencji jaki posiada ka偶da fraza
  •   Pomy艣l o odpowiednim formacie tre艣ci dla swojego s艂owa kluczowego
  •   Przypisz ka偶de s艂owo kluczowe do okre艣lonej strony w Twojej witrynie (jedna fraza na jeden artyku艂)

Zacznij od badania s艂贸w kluczowych w SEO

Ka偶de zadanie zwi膮zane ze s艂owami kluczowymi zaczyna si臋 od jednej podstawowej czynno艣ci: badania s艂贸w kluczowych. To jaka fraza zostanie u偶yta w tek艣cie nie mo偶e by膰 dzie艂em przypadku. Wi臋c musisz starannie zmierzy膰 wp艂yw danej frazy na marketing i skuteczno艣膰. Wtedy dopiero dobra optymalizacja tre艣ci mo偶e Ci pom贸c.

Co to jest s艂owo kluczowe? Fraza kluczowa

Je艣li chodzi o SEO, s艂owa kluczowe to s艂owa i frazy, kt贸re u偶ytkownicy wpisuj膮 do wyszukiwarek.

Najlepsze narz臋dzie aby sprawdzi膰 konkurencyjno艣膰 s艂贸w kluczowych

Dla os贸b z du偶ym bud偶etem marketingowym sensowne jest zlecenie agencji SEO przeprowadzenie badania s艂贸w kluczowych. Specjali艣ci SEO codziennie badaj膮 s艂owa kluczowe i kupuj膮 drogie licencje na oprogramowanie, aby uzyska膰 wi臋cej informacji technicznych. SEMRush, Ahrefs i Majestic to 艣wietne narz臋dzia do badania s艂贸w kluczowych, ale s膮 drogie. Ka偶da dobra agencja SEO/SEM rozpoczyna ka偶d膮 kampani臋 od dedykowanej fazy badania s艂贸w kluczowych.

Planer s艂贸w kluczowych Google keyword planner

Dla os贸b z mniejszym bud偶etem, cenna uwaga. Mo偶esz skorzysta膰 z google keyword planner, jest to narz臋dzie do badania s艂贸w kluczowych googla ale aby zobaczy膰 dok艂adn膮 liczb臋 wyszukiwa艅 miesi臋cznych musisz mie膰 uruchomion膮 kampani臋 w google ads. Pomocne mo偶e by膰 te偶 google trends.

Pomy艣l o zamiarze wyszukiwania (musisz sprawdzi膰 user intent)

Podczas badania s艂贸w kluczowych wa偶ne jest, aby pomy艣le膰 o zamiarze wyszukiwania stoj膮cym za ka偶dym zapytaniem. SEOwcy dziel膮 s艂owa kluczowe na r贸偶ne kategorie, przy czym trzy typowe przyk艂ady to: nawigacyjne, informacyjne i transakcyjne.

  1.   S艂owo kluczowe nawigacyjne, gdy osoba wyszukuj膮ca korzysta z Google lub innej wyszukiwarki, aby przej艣膰 do strony internetowej. Na przyk艂ad mog膮 wpisa膰 鈥瀟iktok鈥 w Google, aby dotrze膰 do tiktok.com.
  2.   Informacyjne s艂owo kluczowe wyst臋puje wtedy, gdy osoba wyszukuj膮ca korzysta z Google, aby znale藕膰 okre艣lon膮 informacj臋. Mog膮 wpisa膰 鈥瀔to jest w艂a艣cicielem Facebooka?鈥 do Google, je艣li jako艣 nigdy wcze艣niej nie s艂yszeli o Marku Zuckerbergu.
  3.   Wreszcie s艂owo kluczowe transakcyjne lub komercyjne to takie, kt贸re sugeruje, 偶e osoba wyszukuj膮ca chce dokona膰 zakupu. S艂owa takie jak 鈥瀔up鈥, albo „sklep” s膮 silnymi wska藕nikami intencji handlowych. Na przyk艂ad osoba wyszukuj膮ca, kt贸ra wpisuje 鈥瀞zafa sklep鈥 w Google, do艣膰 wyra藕nie my艣li o wydaniu pieni臋dzy na meble.

Intencja wyszukiwania jest wa偶n膮 cz臋艣ci膮 badania s艂贸w kluczowych, poniewa偶 pozwala zaplanowa膰 tre艣膰 w taki spos贸b, aby spe艂nia艂a potrzeby u偶ytkownik贸w. Je艣li wr贸cimy do poprzedniego przyk艂adu, osoba kt贸ra wyszukuje meble w sklepie najprawdopodobniej nie chce w tym momencie czyta膰 postu na blogu! Chce zosta膰 przekierowana na stron臋 produktu, kt贸ra zawiera wszystko, co musz膮 wiedzie膰 o dokonywaniu zakupu, w tym ceny, specyfikacje i informacje o wysy艂ce.

Zaplanuj podr贸偶 swojego kupuj膮cego aby u偶ywa膰 s艂贸w kluczowych do odpowiednich reklam

Pomy艣l o typowej podr贸偶y, kt贸ra prowadzi potencjalnego klienta od us艂yszenia o Twoim produkcie do pierwszego zakupu. W przypadku wielu firm, zw艂aszcza tych, kt贸re sprzedaj膮 produkty o wysokiej warto艣ci, wi臋kszo艣膰 ludzi nie dokona zakupu, gdy po raz pierwszy us艂yszy o Twojej witrynie. Zamiast tego mog膮 przej艣膰 przez szereg r贸偶nych etap贸w, takich jak 艣wiadomo艣膰, rozwa偶anie i decyzja. W 偶argonie marketingowym nazywa si臋 to podr贸偶膮 kupuj膮cego, customer journey.
艢wiadomo艣膰 ma miejsce, gdy potencjalny klient zdaje sobie spraw臋, 偶e ma problem. Potencjalni klienci na etapie 艣wiadomo艣ci mog膮 nawet nie mie膰 nazwy dla swojego problemu 鈥 po prostu zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e ich problem istnieje. Na przyk艂ad pracownik biurowy mo偶e odczuwa膰 b贸l plec贸w w pracy 鈥 ale niekoniecznie zdiagnozowa艂 dok艂adny problem.
Na etapie rozwa偶a艅 potencjalny klient zaczyna nadawa膰 swojemu problemowi nazw臋 i bada膰 mo偶liwe rozwi膮zania. Aby pozosta膰 przy naszym nieszcz臋snym pracowniku biurowym, to mo偶e on uda膰 si臋 do lekarza z powodu b贸lu plec贸w i zobaczy 偶e ma problem z odcinkiem l臋d藕wiowym bo od zbyt d艂ugiego siedzenia ma os艂abione mi臋艣nie.
Ostatnim etapem jest etap decyzyjny. To wtedy potencjalny klient bierze d艂ug膮 list臋 mo偶liwych rozwi膮za艅 i decyduje o kierunku dzia艂ania. Jako marketerzy mamy nadziej臋, 偶e klient zdecyduje si臋 kupi膰 nasz produkt, a nie jeden z produkt贸w naszego konkurenta! Klient b臋dzie musieli zdecydowa膰, czy uda膰 si臋 na si艂owni臋, albo kupi膰 jaki艣 produkt do masa偶u, czyli kt贸r膮 mark臋 wybra膰 i gdzie dokona膰 zakupu.
Planuj膮c tre艣ci, warto pomy艣le膰 o docelowym czytelniku i jego etapie w podr贸偶 zakupowej.

Przeanalizuj poziom konkurencji, czyli analiza s艂贸w kluczowych na kt贸re mo偶e Ciebie wy艣wietli膰 wyszukiwarka google

Podczas badania s艂贸w kluczowych wa偶ne jest, aby zwr贸ci膰 uwag臋 na konkurencj臋 na docelow膮 fraz臋. Najprostszym sposobem na przeanalizowanie konkurencji na dane s艂owo kluczowe jest umieszczenie s艂owa kluczowego w Google lub innej wyszukiwarce i zobaczenie, co kto si臋 wy艣wietla na konkretne s艂owa kluczowe.
Pierwsz膮 rzecz膮, kt贸rej nale偶y szuka膰, s膮 reklamy. Cz臋sto s膮 one oznaczone jako 鈥濺eklama鈥 lub 鈥濻ponsorowane鈥. Google zawsze wy艣wietla p艂atne reklamy nad innymi wynikami, wi臋c warto oceni膰 krajobraz reklam, zanim zdecydujesz si臋 na stworzenie du偶ego fragmentu tre艣ci, bo pozycjonowanie stron internetowych to te偶 czas.
Drug膮 rzecz膮, na kt贸r膮 nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋, s膮 witryny, kt贸re organicznie pojawiaj膮 si臋 na pierwszej stronie Google dla Twojego docelowego s艂owa kluczowego. Czy na tej stronie dominuj膮 marki z ogromnymi bud偶etami marketingowymi? Je艣li tak, jest ma艂o prawdopodobne, 偶e zajmiesz pierwsze miejsce ze swoim pierwszym postem na blogu.
Na koniec sp贸jrz na same wyniki. Innymi s艂owy, czy mo偶esz tworzy膰 tre艣ci, kt贸re przeci臋tny szukaj膮cy uzna za bardziej przydatne ni偶 te, kt贸re znajduj膮 si臋 obecnie na pierwszym miejscu? S艂abe tre艣ci s膮 cz臋sto kr贸tkie, 藕le sformatowane i pozbawione kluczowych szczeg贸艂贸w. Mo偶esz zdoby膰 najwy偶sze pozycje, spe艂niaj膮c potrzeby u偶ytkownik贸w wyszukiwarki dok艂adniej ni偶 konkurencja.

Pomy艣l o odpowiednim formacie tre艣ci dla swojego s艂owa kluczowego aby wp艂yn膮膰 na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie stron

To jest bardzo wa偶ne w seo. Bo widzisz, sam fakt 偶e wybierzesz odpowiednie keywords seo i stworzysz dobry tekst to tylko cz臋艣膰 uk艂adanki. Cz臋sto spotykamy si臋 z nieodpowiednim formatem. Ostatnio na przyk艂ad przeprowadzali艣my audyt seo znanej blogerki.
Chocia偶 jej tre艣膰 by艂a doskona艂a, po prostu nie zawiera艂a wystarczaj膮cej liczby zdj臋膰 na ka偶dym blogu. Klient sprzedawa艂 poprzez sw贸j blog ubrania i w tej bran偶y obraz przekracza tysi膮c s艂贸w. Dla os贸b poszukuj膮cych informacji o modzie, doskonale napisane tre艣ci bez dodatkowych obraz贸w po prostu nie spe艂niaj膮 ich potrzeb.
Z daleka mo偶e si臋 to wydawa膰 oczywiste, ale ilustruje znaczenie okre艣lenia prawid艂owego formatu tre艣ci dla docelowych seo s艂贸w kluczowych. I to wykracza poza wyb贸r tekstu, wideo lub d藕wi臋ku. Zastan贸w si臋, czy Twoje tre艣ci najlepiej wyra偶aj膮 si臋 poprzez wykresy, listy, tabele, mapy, infografiki, wiele obraz贸w, wideo seo itp.

Przypisz odpowiednie seo s艂owa kluczowe do okre艣lonej strony w Twojej witrynie

Ostatnim krokiem w procesie jest mapowanie ka偶dego docelowego w seo s艂owa kluczowego do okre艣lonej strony w Twojej witrynie. Najlepszym sposobem na uporz膮dkowanie pomys艂贸w jest prosty harmonogram tre艣ci.
Harmonogram tre艣ci jest przydatny z dw贸ch g艂贸wnych powod贸w:

  •   Harmonogram tre艣ci zapewnia porz膮dek podczas d艂ugiej kampanii
  •   Harmonogram tre艣ci mo偶e uniemo偶liwi膰 kierowanie tego samego wyra偶enia na dwie r贸偶ne strony w Twojej witrynie

Po drugie, wa偶ne jest, aby pami臋ta膰, 偶e strony internetowe nie zajmuj膮 pozycji w rankingu 鈥 robi to ka偶da podstrona.
Og贸lnie rzecz bior膮c, dobrym pomys艂em jest upewnienie si臋, 偶e ka偶da podstrona jest kierowana na inne wyra偶enia. Czyli ka偶da fraza jest starannie dobrana do tre艣ci seo. I jeszcze jedno. Powiedzia艂em fraza, a nie frazy. Cz臋stym b艂臋dem jest to 偶e osoby staraj膮 si臋 aby jeden tekst by艂 widoczny na kilka fraz.
Ty zazwyczaj chcesz, aby Twoje strony produkt贸w i us艂ug by艂y kierowane na s艂owa kluczowe o du偶ym celu komercyjnym. Z drugiej strony Twoje posty na blogu mog膮 kierowa膰 informacyjne s艂owa kluczowe. Staraj si臋 unika膰 kierowania na to samo s艂owo kluczowe w dw贸ch (lub wi臋cej) r贸偶nych miejscach w swojej witrynie.

Kt贸ra fraza w seo b臋dzie mia艂a najwi臋kszy wp艂yw na marketing

Odpowied藕 na to pytanie mo偶esz zdoby膰 tylko je艣li wykonasz wszystko co zosta艂o opisane w tym tek艣cie. Nie istnieje jedna pojedyncza fraza, jest to zbi贸r strategii. Pomocne narz臋dzia z tych darmowych to google search console, google ananlytics, trends, GKP, kt贸re znajdziesz w G Ads, dawniej google adwords. Tylko skoordynowane dzia艂ania seo pozwol膮 wybra膰 s艂owo kluczowe kt贸re najlepiej b臋dzie odpowiada膰 intencji u偶ytkownika, wp艂ywaj膮c na user experience UX/UI a w konsekwencji wysoko艣膰 Twojej strony w google. Zostaw nam proces pozycjonowania.
Gotowy 偶eby zacz膮膰? Napisali艣my przewodnik po wyborze najlepszych s艂贸w kluczowych dla Twojej domeny. Je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem firmy i nie wiesz, co dalej, mo偶esz poprosi膰 jednego z naszych ekspert贸w o bezp艂atn膮 konsultacj臋 marketingow膮. To niezobowi膮zuj膮ca us艂uga dost臋pna dla wszystkich firm.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)