SEO słowa kluczowe do pozycjonowania Jak znaleźć najlepsze frazy?

Reklama seo
Reklama seo i sem, marketing internetowy PPC (wyszukiwarka google, bing)
25 grudnia, 2021
Pozycjonowanie bloga
Pozycjonowanie bloga, nie tylko seo wordpress ale także blog firmowy (słowa kluczowe na blogu)
26 grudnia, 2021
SEO słowa kluczowe
SEO słowa kluczowe

Czym są SEO słowa kluczowe do pozycjonowania. Jak znaleźć najlepsze?

Wybór odpowiednich słów kluczowych dla treści to połowa sukcesu, jeśli chodzi o przyciągnięcie ruchu organicznego do Twojej witryny. (Druga połowa bitwy to tworzenie zabójczej zawartości!) Ale nie daj się zniechęcić! Podzieliliśmy zadanie na sześć łatwych do wykonania kroków. Ale najpierw podstawy.

Rodzaje słów kluczowych

Dobór słów kluczowych (często określany jako fraza do pozycjonowania) jak za chwilę się przekonasz jest bardzo ważny. Jeśli masz nową domenę to ciężko Ci będzie zdobyc szybko dobra pozycję w google ponieważ walczy o nie sporo wielkich marek.

Dlatego musimy wyjaśnić 2 kwestie. Tzw. krótki i długi ogon.

Ogólne słowa kluczowe, tzw. krótki ogon

Słowa z krótkiego ogona to ogólne frazy w pozycjonowaniu które zawierają bardzo dużo wyszukań. W naszym kontekście marketingowym może być to słowo „biznes”, albo „firma”. Konkurencja jest bardzo duża i ciężko jest zdobyć wysoką pozycję w google. Wymaga to bardzo dużo działań i czasu.

Długi ogon czyli słowa specyficzne

Słowa z długiego ogona to frazy składające się z 2 lub więcej słów. W poprzednim akapicie powiedziałem o słowach biznesowych. Więc to może być na przykład „jak rozwinąć biznes”, albo „jaki biznes jest najbardziej opłacalny w tym roku”. I to są właśnie słowa z długiego ogona, które jest znacznie łatwiej pozycjonować.

Chociaż ludzie nie używają ich tak często, jak pojedynczych fraz, użycie długich słów kluczowych nadal zyskuje na znaczeniu, częściowo ze względu na trend w kierunku wyszukiwania głosowego (voice search).

Więc…
Gotowy do rozpoczęcia? Oto, jak w sześciu prostych krokach możesz wybrać odpowiednie słowa kluczowe dla swoich treści.

  •   Zacznij od badania słów kluczowych
  •   Pomyśl o zamiarze wyszukiwania, każda fraza określa pewną intencję szukających
  •   Zaplanuj podróż swojego kupującego
  •   Przeanalizuj poziom konkurencji jaki posiada każda fraza
  •   Pomyśl o odpowiednim formacie treści dla swojego słowa kluczowego
  •   Przypisz każde słowo kluczowe do określonej strony w Twojej witrynie (jedna fraza na jeden artykuł)

Zacznij od badania słów kluczowych w SEO

Każde zadanie związane ze słowami kluczowymi zaczyna się od jednej podstawowej czynności: badania słów kluczowych. To jaka fraza zostanie użyta w tekście nie może być dziełem przypadku. Więc musisz starannie zmierzyć wpływ danej frazy na marketing i skuteczność. Wtedy dopiero dobra optymalizacja treści może Ci pomóc.

Co to jest słowo kluczowe? Fraza kluczowa

Jeśli chodzi o SEO, słowa kluczowe to słowa i frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarek.

Najlepsze narzędzie aby sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych

Dla osób z dużym budżetem marketingowym sensowne jest zlecenie agencji SEO przeprowadzenie badania słów kluczowych. Specjaliści SEO codziennie badają słowa kluczowe i kupują drogie licencje na oprogramowanie, aby uzyskać więcej informacji technicznych. SEMRush, Ahrefs i Majestic to świetne narzędzia do badania słów kluczowych, ale są drogie. Każda dobra agencja SEO/SEM rozpoczyna każdą kampanię od dedykowanej fazy badania słów kluczowych.

Planer słów kluczowych Google keyword planner

Dla osób z mniejszym budżetem, cenna uwaga. Możesz skorzystać z google keyword planner, jest to narzędzie do badania słów kluczowych googla ale aby zobaczyć dokładną liczbę wyszukiwań miesięcznych musisz mieć uruchomioną kampanię w google ads. Pomocne może być też google trends.

Pomyśl o zamiarze wyszukiwania (musisz sprawdzić user intent)

Podczas badania słów kluczowych ważne jest, aby pomyśleć o zamiarze wyszukiwania stojącym za każdym zapytaniem. SEOwcy dzielą słowa kluczowe na różne kategorie, przy czym trzy typowe przykłady to: nawigacyjne, informacyjne i transakcyjne.

  1.   Słowo kluczowe nawigacyjne, gdy osoba wyszukująca korzysta z Google lub innej wyszukiwarki, aby przejść do strony internetowej. Na przykład mogą wpisać „tiktok” w Google, aby dotrzeć do tiktok.com.
  2.   Informacyjne słowo kluczowe występuje wtedy, gdy osoba wyszukująca korzysta z Google, aby znaleźć określoną informację. Mogą wpisać „kto jest właścicielem Facebooka?” do Google, jeśli jakoś nigdy wcześniej nie słyszeli o Marku Zuckerbergu.
  3.   Wreszcie słowo kluczowe transakcyjne lub komercyjne to takie, które sugeruje, że osoba wyszukująca chce dokonać zakupu. Słowa takie jak „kup”, albo „sklep” są silnymi wskaźnikami intencji handlowych. Na przykład osoba wyszukująca, która wpisuje „szafa sklep” w Google, dość wyraźnie myśli o wydaniu pieniędzy na meble.

Intencja wyszukiwania jest ważną częścią badania słów kluczowych, ponieważ pozwala zaplanować treść w taki sposób, aby spełniała potrzeby użytkowników. Jeśli wrócimy do poprzedniego przykładu, osoba która wyszukuje meble w sklepie najprawdopodobniej nie chce w tym momencie czytać postu na blogu! Chce zostać przekierowana na stronę produktu, która zawiera wszystko, co muszą wiedzieć o dokonywaniu zakupu, w tym ceny, specyfikacje i informacje o wysyłce.

Zaplanuj podróż swojego kupującego aby używać słów kluczowych do odpowiednich reklam

Pomyśl o typowej podróży, która prowadzi potencjalnego klienta od usłyszenia o Twoim produkcie do pierwszego zakupu. W przypadku wielu firm, zwłaszcza tych, które sprzedają produkty o wysokiej wartości, większość ludzi nie dokona zakupu, gdy po raz pierwszy usłyszy o Twojej witrynie. Zamiast tego mogą przejść przez szereg różnych etapów, takich jak świadomość, rozważanie i decyzja. W żargonie marketingowym nazywa się to podróżą kupującego, customer journey.
Świadomość ma miejsce, gdy potencjalny klient zdaje sobie sprawę, że ma problem. Potencjalni klienci na etapie świadomości mogą nawet nie mieć nazwy dla swojego problemu — po prostu zdają sobie sprawę, że ich problem istnieje. Na przykład pracownik biurowy może odczuwać ból pleców w pracy — ale niekoniecznie zdiagnozował dokładny problem.
Na etapie rozważań potencjalny klient zaczyna nadawać swojemu problemowi nazwę i badać możliwe rozwiązania. Aby pozostać przy naszym nieszczęsnym pracowniku biurowym, to może on udać się do lekarza z powodu bólu pleców i zobaczy że ma problem z odcinkiem lędźwiowym bo od zbyt długiego siedzenia ma osłabione mięśnie.
Ostatnim etapem jest etap decyzyjny. To wtedy potencjalny klient bierze długą listę możliwych rozwiązań i decyduje o kierunku działania. Jako marketerzy mamy nadzieję, że klient zdecyduje się kupić nasz produkt, a nie jeden z produktów naszego konkurenta! Klient będzie musieli zdecydować, czy udać się na siłownię, albo kupić jakiś produkt do masażu, czyli którą markę wybrać i gdzie dokonać zakupu.
Planując treści, warto pomyśleć o docelowym czytelniku i jego etapie w podróż zakupowej.

Przeanalizuj poziom konkurencji, czyli analiza słów kluczowych na które może Ciebie wyświetlić wyszukiwarka google

Podczas badania słów kluczowych ważne jest, aby zwrócić uwagę na konkurencję na docelową frazę. Najprostszym sposobem na przeanalizowanie konkurencji na dane słowo kluczowe jest umieszczenie słowa kluczowego w Google lub innej wyszukiwarce i zobaczenie, co kto się wyświetla na konkretne słowa kluczowe.
Pierwszą rzeczą, której należy szukać, są reklamy. Często są one oznaczone jako „Reklama” lub „Sponsorowane”. Google zawsze wyświetla płatne reklamy nad innymi wynikami, więc warto ocenić krajobraz reklam, zanim zdecydujesz się na stworzenie dużego fragmentu treści, bo pozycjonowanie stron internetowych to też czas.
Drugą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, są witryny, które organicznie pojawiają się na pierwszej stronie Google dla Twojego docelowego słowa kluczowego. Czy na tej stronie dominują marki z ogromnymi budżetami marketingowymi? Jeśli tak, jest mało prawdopodobne, że zajmiesz pierwsze miejsce ze swoim pierwszym postem na blogu.
Na koniec spójrz na same wyniki. Innymi słowy, czy możesz tworzyć treści, które przeciętny szukający uzna za bardziej przydatne niż te, które znajdują się obecnie na pierwszym miejscu? Słabe treści są często krótkie, źle sformatowane i pozbawione kluczowych szczegółów. Możesz zdobyć najwyższe pozycje, spełniając potrzeby użytkowników wyszukiwarki dokładniej niż konkurencja.

Pomyśl o odpowiednim formacie treści dla swojego słowa kluczowego aby wpłynąć na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie stron

To jest bardzo ważne w seo. Bo widzisz, sam fakt że wybierzesz odpowiednie keywords seo i stworzysz dobry tekst to tylko część układanki. Często spotykamy się z nieodpowiednim formatem. Ostatnio na przykład przeprowadzaliśmy audyt seo znanej blogerki.
Chociaż jej treść była doskonała, po prostu nie zawierała wystarczającej liczby zdjęć na każdym blogu. Klient sprzedawał poprzez swój blog ubrania i w tej branży obraz przekracza tysiąc słów. Dla osób poszukujących informacji o modzie, doskonale napisane treści bez dodatkowych obrazów po prostu nie spełniają ich potrzeb.
Z daleka może się to wydawać oczywiste, ale ilustruje znaczenie określenia prawidłowego formatu treści dla docelowych seo słów kluczowych. I to wykracza poza wybór tekstu, wideo lub dźwięku. Zastanów się, czy Twoje treści najlepiej wyrażają się poprzez wykresy, listy, tabele, mapy, infografiki, wiele obrazów, wideo seo itp.

Przypisz odpowiednie seo słowa kluczowe do określonej strony w Twojej witrynie

Ostatnim krokiem w procesie jest mapowanie każdego docelowego w seo słowa kluczowego do określonej strony w Twojej witrynie. Najlepszym sposobem na uporządkowanie pomysłów jest prosty harmonogram treści.
Harmonogram treści jest przydatny z dwóch głównych powodów:

  •   Harmonogram treści zapewnia porządek podczas długiej kampanii
  •   Harmonogram treści może uniemożliwić kierowanie tego samego wyrażenia na dwie różne strony w Twojej witrynie

Po drugie, ważne jest, aby pamiętać, że strony internetowe nie zajmują pozycji w rankingu — robi to każda podstrona.
Ogólnie rzecz biorąc, dobrym pomysłem jest upewnienie się, że każda podstrona jest kierowana na inne wyrażenia. Czyli każda fraza jest starannie dobrana do treści seo. I jeszcze jedno. Powiedziałem fraza, a nie frazy. Częstym błędem jest to że osoby starają się aby jeden tekst był widoczny na kilka fraz.
Ty zazwyczaj chcesz, aby Twoje strony produktów i usług były kierowane na słowa kluczowe o dużym celu komercyjnym. Z drugiej strony Twoje posty na blogu mogą kierować informacyjne słowa kluczowe. Staraj się unikać kierowania na to samo słowo kluczowe w dwóch (lub więcej) różnych miejscach w swojej witrynie.

Która fraza w seo będzie miała największy wpływ na marketing

Odpowiedź na to pytanie możesz zdobyć tylko jeśli wykonasz wszystko co zostało opisane w tym tekście. Nie istnieje jedna pojedyncza fraza, jest to zbiór strategii. Pomocne narzędzia z tych darmowych to google search console, google ananlytics, trends, GKP, które znajdziesz w G Ads, dawniej google adwords. Tylko skoordynowane działania seo pozwolą wybrać słowo kluczowe które najlepiej będzie odpowiadać intencji użytkownika, wpływając na user experience UX/UI a w konsekwencji wysokość Twojej strony w google. Zostaw nam proces pozycjonowania.
Gotowy żeby zacząć? Napisaliśmy przewodnik po wyborze najlepszych słów kluczowych dla Twojej domeny. Jeśli jesteś właścicielem firmy i nie wiesz, co dalej, możesz poprosić jednego z naszych ekspertów o bezpłatną konsultację marketingową. To niezobowiązująca usługa dostępna dla wszystkich firm.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)