SEO YouTube: optymalizacja, algorytm i pozycjonowanie w YT

jak wybić się na yt
Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021
11 marca, 2021
remarketing na facebooku
Remarketing facebook- konkretne techniki które możesz wdrożyć OD RAZU (retargeting)
19 marca, 2021
seo youtube
SEO YouTube: optymalizacja, algorytm i pozycjonowanie w YT 1

W tym poście pokażę DOKŁADNIE, jak rankować swoje filmy używając technik SEO YouTube.

W rzeczywistości jest to dokładny proces, który wykorzystałem, aby rozwinąć swój kanał.

Jeśli więc chcesz uzyskać więcej wyświetleń , subskrybentów i ruchu z YouTube, pokochasz ten nowy samouczek YouTube SEO.

Zaczynajmy!

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jak rozwinąć swój kanał na YouTube

Poniżej dostajesz sprawdzone kroki jak wykorzystać SEO YouTube na swoją korzyść.

Część 1: Badanie słów kluczowych w YouTube

Samo pozycjonowanie w YouTube rozpoczyna się od badania słów kluczowych wideo .

Poniżej dokładnie, jak możesz znaleźć właściwe słowa kluczowe dla swoich filmów w YouTube:

Zaczynasz od wygenerowania listy propozycji słów kluczowych.

Najpierw Twoim zadaniem jest wygenerowanie dużej listy potencjalnych słów kluczowych.

Dalej w następnym kroku opiszę Ci jak znaleźć najlepsze słowo kluczowe z Twojej listy. Ale najpierw podstawy.

Oto jak znaleźć słowa kluczowe dla swoich filmów wideo YouTube:

Jedną ze strategii które działają świetnie jest skorzystanie z funkcji sugestii wyszukiwania w YouTube.

Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu przejść do YouTube i wpisać frazę lub słowo…

… później YouTube zasugeruje Ci kilka słów kluczowych związanych z tym, co wpisałeś:

Jak rozwinac kanal na youtube

Te słowa kluczowe które sugeruje Ci YouTube są WSPANIAŁE.

Dlaczego?

Pamiętaj są to terminy, które ludzie wpisują w YouTube . Nie musisz myśleć, czy te słowa są popularne, czy też nie. Jeśli YouTube Ci je sugeruje, to możesz być pewnym aby się na nich skupić.

Możesz także przejść do popularnego filmu w swojej niszy… i skopiować te same słowa kluczowe, wokół których jest zoptymalizowany film.

Jak zapewne wiesz, optymalizacja słów kluczowych to KLUCZOWA część SEO w YouTube. Więc jeśli film ma wiele, wiele wyświetleń, są szanse, że jest on zoptymalizowany pod kątem popularnego słowa kluczowego.

Aby wykonać ten krok, przejdź do innego kanału w swojej niszy.

Następnie sortujesz te filmy według „Najpopularniejszych”

Aplikacja SEO YouTube

Tworzy to wyświetlenie ich filmów, które wygenerowały najwięcej wyświetleń.

Następnie wybierz film z listy. Oczywiście powinieneś wybrać film, do którego możesz stworzyć niesamowite wideo (więcej na ten temat w kroku 2).

Ale ogólnie, jeśli wideo jest w twojej niszy, zadziała.

Na sam koniec sprawdź, pod kątem których słów kluczowych jest zoptymalizowany właśnie ten film. To jest MEGA proste.

Po prostu badasz słowa kluczowe, które wideo posiada w tytule , opisie i tagach wideo :

SEO YouTube 2021

(Aby zobaczyć tagi wideo, polecam rozszerzenie VidIQ lub TubeBuddy . Pokazuje tagi wideo bezpośrednio na stronie)

Wyświetlenia na YT
Co nagrywać na YT

RAPORT ODWIEDZIN!

To jest MEGA ciekawe ponieważ możesz sprawdzać jak Twoje filmy znaleźli inni użytkownicy, ale Ty w sumie przecież to wiesz bo optymalizowałeś filmy na ten temat.

Ale jest jeszcze coś ważnego.

Dostaniesz tam słowa według których wcale nie starałeś się rankować i to one mogą być Twoimi następnymi tematami filmów.

Po drugie, znajdź absolutnie najlepsze słowo kluczowe z listy

Po tym jak wygenerujesz listy słów kluczowych czas wybrać najlepsze z tej listy.

W szczególności powinieneś skupić uwagę na słowa kluczowe o niskiej konkurencji.

Jest to SZCZEGÓLNIE bardzo ważne, jeśli Twój kanał nie ma, aż tylu subskrybentów. Jeśli rzucisz się na te trudne i zaczniesz szukać konkurencyjnych słów kluczowych, Twój film zostanie umieszczony w wynikach wyszukiwania na samym końcu.

Zamiast tego powinieneś znaleźć słowa kluczowe, które nie mają dużej konkurencji.

Jak to w ogóle sprawdzić?

Wystarczy, że:

Wyszukasz słowo kluczowe w Google.

Użyjesz komendy: słowo kluczowe site:youtube.*

I sprawdzasz liczbę.

Ta liczba przedstawia całkowitą liczbę filmów w YouTube na ten temat. Im wyższa liczba, tym bardziej konkurencyjne jest słowo kluczowe. Dlatego powinieneś kierować właśnie swoją uwagę na słowa kluczowe z niską liczbą wyników.

Na sam koniec dodatkowa wskazówka: wyszukaj słowo kluczowe w Google.

Oto co mam na myśli:

Większość wyświetleń w YouTube pochodzi z platformy YouTube.

Ale nie poprzestawaj na tym. Twój film może uzyskać 2-7x więcej wyświetleń, jeśli możesz RÓWNIEŻ ustawić go prosto w rankingu w Google.

W jaki sposób to zrobić?

Sprytna sztuczka polega na optymalizacji filmów pod kątem słów kluczowych, które już mają wyniki wideo w Google.

Widzisz, Google uwzględnia filmy w wynikach wyszukiwania tylko dla określonych słów kluczowych.

W przeciwieństwie do „normalnej” pierwszej strony z 10 wynikami na stronie, dla niektórych słów kluczowych Google rezerwuje dużą część pierwszej strony na wyniki wideo. Tak ja zrobiłem na przykład w przypadku tego hasła:

SEO YouTube

Ogólnie rzecz biorąc, Google ma tendencję do używania wyników wideo dla następujących typów słów kluczowych:

  • Słowa kluczowe z instrukcjami („jak zrobić …”)
  • Recenzje („recenzja Beats by Dre”)
  • Samouczki („Konfigurowanie WordPressa”)
  • Wszystko związane z fitnessem lub sportem („trening interwałowy”)
  • Śmieszne filmy („Urocze kotki”)

Dlaczego to jest ważne?

Cóż, powiedzmy, że optymalizujesz swój film pod kątem słowa kluczowego, które nie ma żadnych wyników wideo w Google. W takim przypadku uzyskasz ruch TYLKO od osób wyszukujących w YouTube.

Ale jeśli zoptymalizujesz pod kątem słowa kluczowego wideo, uzyskasz również ukierunkowany ruch do swojego filmu wideo bezpośrednio z pierwszej strony Google.

Pytanie brzmi:

Jak znajdujesz te magiczne słowa kluczowe?

Wszystko, co musisz zrobić, to wyszukać jedno ze słów kluczowych znalezionych w ostatnim kroku.

Następnie sprawdź, czy którekolwiek z wyszukiwanych słów kluczowych ma wyniki dotyczące filmów w YouTube.

Proste, prawda ?

Po znalezieniu słowa kluczowego czas sprawdzić, czy istnieje jakaś liczba wyszukiwań dla tego słowa kluczowego. W przeciwnym razie możesz znaleźć się w Google dla słowa kluczowego, które uzyskuje tylko 10 wyszukiwań miesięcznie. To nie jest tego warte.

Dlatego upewnij się, że docelowe słowo kluczowe uzyskuje co najmniej 100-1 tys. Wyszukiwań miesięcznie w Google (możesz znaleźć te informacje za pomocą Planera słów kluczowych Google ):

SEO YouTube: optymalizacja, algorytm i pozycjonowanie w YT 2

A propos tworzenia filmu…

Część 2: Publikujesz wideo o wysokim czasie oglądania

Oto prawda:

Jeśli chcesz, aby Twoje filmy miały pozycję w rankingu, musisz przyciągać uwagę ludzi.

Czas oglądania Twojego filmu jest określany jako utrzymanie uwagi odbiorców .

A YouTube zapisał się na kartach, mówiąc: „Utrzymanie uwagi odbiorców” to OGROMNY czynnik rankingowy.

Innymi słowy:

Jeśli Twój film zatrzymuje ludzi w YouTube, YouTube ustawi go wyżej w wynikach wyszukiwania.

(W końcu YouTube chce, aby ludzie pozostali na platformie, aby klikali reklamy. A jeśli pomożesz im w tym celu, będą promować Twój film).

Pytanie brzmi:

JAK tworzyć film, który angażuje ludzi?

(Zwany także „filmem o wysokim stopniu utrzymania uwagi”, który wpływa na pozycjonowanie w YouTube)

Oto 3 proste kroki, które działają świetnie. Musiałem nauczyć się tych 3 kroków na własnej skórze. Ale dzięki temu krótkiemu filmowi który znalazłem u Backlinko możesz od razu rozpocząć tworzenie filmów o wysokim stopniu retencji.

Jak widać, filmy o wysokiej retencji NIE wymagają wyszukanej kamery ani mikrofonu. Właściwie nie musisz tak bardzo przejmować się wartością produkcji.

Dopóki Twój film jest wartościowy i interesujący do obejrzenia, możesz działać.

Podsumowanie?

Jeśli Twój film nie spełnia powyższych zasad, nie będzie miał miejsca w SEO na youtube… bez względu na to, jak zoptymalizowany jest pod kątem wspomnianego SEO.

W przeciwieństwie do Google (które używa linków zwrotnych i innych sygnałów do oceny jakości treści) YouTube nie ma takiego luksusu. Algorytmy polegają na utrzymaniu uwagi odbiorców.

To powiedziawszy, interakcja odbiorców jest jednym z kilku sygnałów rankingowych, które YouTube wykorzystuje w swoim algorytmie.

Pozwól więc, że pokażę Ci 5 innych ważnych czynników rankingowych w YouTube:

Komentarze wideo

Jeśli ktoś zostawi komentarz, wysyła mocną wiadomość do YouTube, że prawdopodobnie podobał mu się film (lub przynajmniej był nim zaangażowany).

Komentarze MOCNO korelują z pozycją w wynikach wyszukiwania.

Dlatego zachęcaj widzów do komentowania Twojego filmu… i odpowiadaj na otrzymywane komentarze.

„Subskrybenci” po obejrzeniu filmu

Jeśli ktoś zasubskrybuje Twój kanał po obejrzeniu Twojego filmu, wysyła OGROMNY sygnał, że masz niesamowity film.

Najlepszy sposób na zdobycie większej liczby subskrybentów w YouTube?

Poproś ludzi o subskrypcję. Poważnie, odkryłem, że proszenie widzów o zasubskrybowanie pod koniec moich filmów znacznie zwiększa moją miesięczną liczbę subskrybentów.

Udostępnienia wideo

Ile osób udostępnia Twój film w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook?

Pomyśl o tym w ten sposób: ludzie nie udostępniają kiepskich filmów, prawda? Kiedy więc YouTube widzi, że ludzie rozpowszechniają informacje o Twoim filmie, myślą: „To musi być niesamowita treść!”. I zapewnią ci wzrost w rankingach.

(Ponadto udostępnienia społecznościowe przyciągają więcej osób z tych sieci do YouTube… które im się podobają).

Współczynnik klikalności (CTR)

Gdy ktoś wyszukuje Twoje słowo kluczowe w YouTube, który wynik kliknie?

Twój film… czy kogoś innego?

Jak się okazuje, YouTube BARDZO bacznie obserwuje takie zachowanie użytkowników. Odsetek osób, które kliknęły Twój wynik, nazywany jest „współczynnikiem klikalności” (CTR). Oczywiście im wyższy CTR, tym lepiej.

Innymi słowy, chcesz, aby osoby wyszukujące w YouTube klikały Twój wynik.

YouTube zauważa, że ​​wiele osób klika Twój wynik i myślą: „Musimy umieścić ten film wideo wyżej w wynikach wyszukiwania!”.

Promowanie-kanalu YouTube za darmo

Z drugiej strony, jeśli ludzie pomijają Twój wynik, obniżą Twoje rankingi.

Najlepszy sposób na zwiększenie CTR? Twórz atrakcyjne miniatury i tytuły.

Tutaj masz to pisane: jak wybić kanał YT.

Kciuk w górę / Kciuk w dół

Nie wymaga wyjaśnienia 🙂

Długość wideo

Podobnie jak w przypadku artykułów tekstowych w Google , dłuższe filmy mają lepszą pozycję.

Stale widzę, że dłuższe filmy przewyższają krótsze filmy w YouTube i wyszukiwarce Google.

Dane to potwierdzają. Badanie czynników rankingowych YouTube również wykazało, że dłuższe filmy mają przewagę nad krótkimi filmami (przynajmniej jeśli chodzi o SEO YouTube).

Jak długi powinien być Twój film?

Nie przejmowałbym się zbytnio. Po prostu skoncentruj się na tworzeniu najlepszego możliwego filmu.

Jeśli Twój film ma ponad 20 minut, zrób to. Nie martw się, że Twój film będzie zbyt długi. Jeśli to jest ciekawe, ludzie BĘDĄ to oglądać.

OK, więc stworzyłeś swój film o wysokiej retencji, czas przesłać i zoptymalizować go pod kątem SEO.

Część 3: Optymalizacja wideo w YouTube

Oto jak wydobyć największą wartość SEO z filmu:

POWIEDZ Twoje docelowe słowo kluczowe

Prawdopodobnie zauważyłeś, że YouTube teraz automatycznie transkrybuje filmy w niektórych językach. I są bardzo dokładnie.

Jeśli więc YouTube zobaczy, że w filmie wymieniono docelowe słowo kluczowe, „usłyszy” to. A ponieważ w rzeczywistości AKCENTUJESZ słowo kluczowe, wokół którego został zoptymalizowany Twój film, YouTube lepiej zrozumie, że Twój film dotyczy tego terminu.

Tytuł Filmu

Tytuł Twojego filmu powinien mieć co najmniej 5 słów. W ten sposób możesz uwzględnić pełne słowo kluczowe bez upychania słów kluczowych.

Wskazówka: Podobnie jak w przypadku posta na blogu, odkryłem, że możesz nieznacznie poprawić SEO wideo, umieszczając słowo kluczowe na początku tytułu.

Opis

Opis Twojego filmu jest bardzo ważny.

Opis Twojego filmu pomoże YouTube i Google zrozumieć kontekst Twojego filmu. Im lepiej zrozumieją film, który nagrałeś, tym wyższa będzie Twoja pozycja w rankingu (w dodatku częściej będziesz się pojawiać na pasku bocznym sugerowane wideo).

Oto podstawowe wytyczne dotyczące opisu:

  • Umieść słowo kluczowe w pierwszych 30 słowach
  • Niech opis zawiera co najmniej 250 słów
  • Uwzględnij słowo kluczowe 2-4 razy

Ten zoptymalizowany pod kątem SEO opis pomaga poinformować Google i YouTube, o czym jest Twój film, bez spamowania.

Tagi

Tagi nie są super ważne… ale pomagają.

Oto jak używam tagów wideo do moich filmów:

  1. Mój pierwszy tag to moje dokładne docelowe słowo kluczowe. (np. SEO youtube)
  2. Podaję również kilka odmian tego słowa lub frazy (np. SEO na youtube, pozycjonowanie w YT)
  3. Na koniec tworzę kilka tagów z innymi tematami, które porusza mój film (przykład: „Budowanie linków”, „Marketing treści”)

Krótko mówiąc: wystarczy podać kilka słów kluczowych, aby pomóc YouTube i Google dowiedzieć się, o czym jest Twój film.

Porada dla profesjonalistów : tagi docelowe nie tylko pomagają w określaniu pozycji docelowego słowa kluczowego…

… Ale pokażą Ci się częściej jako powiązany film na pasku bocznym YouTube:

Nie bój się więc używać tych samych tagów, których używają Twoi konkurenci. W rzeczywistości jest to najlepsza praktyka marketingowa YouTube, która sprawdza się od LAT.

Kiedy tagi Twojego filmu pasują do filmu, który ktoś ogląda, masz dużą szansę na wyświetlenie w sekcji Sugerowane wideo.

I to wszystko, co należy zrobić, aby zoptymalizować swój film, aby uzyskać pozycję w YouTube.

Mając to na uwadze, nadszedł czas na krok, który wielu ludzi pomija: promocję wideo.

Część 4: Promuj swój film

Dużo rozmawialiśmy o tworzeniu filmów, które zmaksymalizują utrzymanie uwagi odbiorców i sygnały dotyczące wrażeń użytkowników. Co jest ważne.

Ale aby YouTube mógł zmierzyć te sygnały, musisz uzyskać wyświetlenia na swoim filmie!

Oto kilka strategii, których możesz użyć, aby uzyskać ukierunkowane wyświetlenia swojego filmu:

Wspomnij o swoim filmie wideo w serwisie Quora i innych witrynach z pytaniami i odpowiedziami

Quora , fora i inne strony z pytaniami i odpowiedziami to jedne z najpopularniejszych witryn w sieci (w rzeczywistości Quora jest jedną z najpopularniejszych witryn internetowych ).

Ale jeśli spróbujesz tam wejść i spamować zawartością swojego bloga, zostaniesz zbanowany. Dlatego powinieneś utworzyć link do filmów z YouTube.

Nie tylko możesz uzyskać dużą liczbę wyświetleń, ale także wejścia, które uzyskujesz z witryn z pytaniami i odpowiedziami, są wysokiej jakości .

(Innymi słowy, wyświetlenia o wysokim stopniu utrzymania).

Pomyśl o tym:

Umieszczasz swój film w miejscu, w którym ludzie desperacko szukają informacji na dany temat. Dlatego osoby, które oglądają Twój film, będą oglądać sporą część Twojego filmu, aby pomóc im dowiedzieć się więcej na ten temat.

Aby wykonać ten krok, po prostu wyszukaj słowo kluczowe opisujące temat Twojego filmu. Następnie znajdź pytanie, na które możesz odpowiedzieć.

Gdy znajdziesz pytanie, które wydaje się pasować, odpowiedz na nie najlepiej, jak potrafisz. Na końcu umieść link do swojego filmu na końcu odpowiedzi.

Link do Twojego filmu w podpisie e-mail

Chyba nie muszę tego tłumaczyć.

Osadzaj swoje filmy wideo w postach na blogu

Ilekroć piszesz post na blogu (w swojej witrynie lub jako gość w innej witrynie), pomyśl:

„Gdzie mogę umieścić film z YouTube w tym poście?”

To NATYCHMIAST zapewni filmowi kilkaset wyświetleń w wysokiej jakości.

Użyj list odtwarzania

Playlisty to jeden z NAJLEPSZYCH sposobów na zwiększenie liczby wyświetleń Twoich filmów. W końcu listy odtwarzania automatycznie odtwarzają każdy film na liście odtwarzania… co może prowadzić do tysięcy dodatkowych wyświetleń każdego miesiąca.

Oto jak je skonfigurować:

Najpierw przejrzyj swoje filmy. I zidentyfikuj 4-5 filmów, które mają wspólny temat.

Następnie utwórz listę odtwarzania zawierającą ten zestaw filmów.

Na koniec umieść tę playlistę na stronie swojego kanału.

A propos strony Twojego kanału…

Zoptymalizuj stronę swojego kanału

Zoptymalizowany kanał może poprawić ranking Twoich filmów na dwa sposoby:

Po pierwsze, sam Twój kanał może zajmować pozycję w YouTube.

Po drugie, świetna strona kanału = więcej subskrybentów. A zdobycie większej liczby subskrybentów może pośrednio poprawić twoje rankingi.

Przede wszystkim chcesz, aby strona Twojego kanału wyglądała ładnie i profesjonalnie.

Uwzględnij również słowa kluczowe w sekcji Informacje na swoim kanale.

Oczywiście nie powinieneś upychać słów kluczowych ani podobnych podejrzanych rzeczy. Po prostu w naturalny sposób dodaj słowa i wyrażenia, według których Twoje filmy mają być oceniane.

Oto, co dalej…

OK, więc mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł ci pokazać, jak uszeregować twoje filmy w YouTube.

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Czy stosowałeś kiedyś jakieś techniki SEO YouTube?

Daj mi znać, zostawiając teraz komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)