Menadżer Firmy na Facebooku – inaczej znany jako Facebook Business Manager to miejsce, w którym znajdują się wszystkie narzędzia biznesowe Facebooka. To tutaj zarządzasz swoimi działaniami marketingowymi i reklamowymi na Facebooku.
Zawartość strony
Jeśli Twoja firma korzysta z Facebooka, powinieneś używać Facebook Business Managera. To ważne narzędzie, które utrzymuje bezpieczeństwo i organizację zasobów biznesowych na Twoim koncie.
Jeśli nie wiesz jak dobrze przeprowadzić konfigurację Facebook Business Managera, mam dobrą wiadomość. W zaledwie kilku prostych krokach ten samouczek nauczy Cię wszystkiego, od konfiguracji konta po umieszczenie pierwszej reklamy.
Ale najpierw odpowiedzmy na ważne pytanie: czym właściwie jest Menedżer Facebooka?
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Jak wyjaśnia sam Facebook, Business Manager służy jako punkt kompleksowej obsługi do zarządzania narzędziami biznesowymi, zasobami biznesowymi i dostępem pracowników do tych zasobów.
Zasadniczo jest to miejsce do zarządzania wszystkimi działaniami marketingowymi i reklamowymi na Facebooku. Tutaj możesz także kontrolować dostęp wielu użytkowników do dodatkowych zasobów, takich jak konto na Instagramie i katalogi produktów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Do czego jest mi potrzebny Menedżer firmy, jeżeli mam już konto reklamowe na Facebooku? Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku i współdzielisz dostęp do wielu stron i kont reklamowych z innymi osobami, zalecamy przeniesienie się do Menedżera firmy.
Dzięki temu Twoja działalność biznesowa jest oddzielona od profilu osobistego, więc nie musisz się martwić o publikowanie w niewłaściwym miejscu (lub rozpraszanie się memami czy filmami ze słodkimi kotkami, gdy próbujesz pracować).
Dodatkowo współpracownicy nie widzą Twoich osobistych informacji na Facebooku – tylko Twoje imię i nazwisko, służbowy adres e-mail oraz strony i konta reklamowe.
Teraz, gdy już wiesz, dlaczego warto skorzystać z Facebook Business Managera, przejdźmy do konfiguracji.
Oto jak założyć menedżera firmy na Facebooku:
Pierwszym etapem zakładania Business Managera jest założenie konta. Będziesz musiał użyć osobistego profilu na Facebooku, aby potwierdzić swoją tożsamość, ale jak wspomniano powyżej, Twoi współpracownicy i partnerzy nie będą mieli dostępu do danych osobowych na tym koncie.
Wejdź na business.Facebook.com i kliknij duży niebieski przycisk Utwórz konto w prawym górnym rogu.
Wprowadź nazwę swojej firmy, swoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail, którego chcesz używać do zarządzania kontem Facebook Business Manager, a następnie kliknij Dalej.
Wpisz dane swojej firmy: adres, numer telefonu i witrynę internetową. Musisz również określić, czy będziesz używać tego konta Business Managera do promowania własnej firmy, czy do świadczenia usług innym firmom (np. jako agencja).
Gdy skończysz, kliknij Prześlij.
Poszukaj w skrzynce odbiorczej wiadomości o temacie „Potwierdź swój firmowy adres e-mail”.
W wiadomości kliknij Potwierdź teraz.
Proste.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Na tym etapie masz do wyboru kilka różnych opcji. Możesz dodać istniejącą stronę biznesową na Facebooku lub utworzyć nową. Jeśli zarządzasz stronami na Facebooku dla klientów lub innych firm, możesz również poprosić o dostęp do strony innej osoby.
Facebook Business Manager rozdziela dwa sposoby uzyskania dostępu do fanpejdży i kont:
a) Zgłoś prawa
b) Poproś o dostęp
Czym się różnią? Zgłaszasz prawa do zasobów, które są Twoje, należą do firmy – Twoje konto reklamowe, Twój firmowy fanpage. Możesz je również stworzyć od zera w samym Business Managerze.
Prosisz o dostęp wówczas, gdy na przykład masz administrować cudzą stroną lub puszczać reklamy w czyimś imieniu. Twoi podwykonawcy czy zleceniobiorcy będą prosili o dostęp do Twoich stron, jeżeli wcześniej sam im go nie przyznasz, o czym za chwilę.
To ostatnie jest ważne. Chociaż możesz używać Business Managera do zarządzania stronami klientów na Facebooku i kontami reklamowymi, ważne jest, aby używać opcji Poproś o dostęp zamiast opcji Dodaj stronę.
Jeśli dodasz strony i konta reklamowe swojego klienta do swojego Business Managera, będzie on miał ograniczony dostęp do własnych zasobów biznesowych. Nie rób tak.
Pamiętaj o tej różnicy.
Jeśli jeszcze nie utworzyłeś swojej strony to możesz to zrobić teraz.
Aby dodać swoją stronę na Facebooku do Facebook Business Managera:
W panelu Business Manager kliknij Dodaj stronę, a następnie w wyskakującym okienku kliknij ponownie Dodaj stronę.
Zacznij wpisywać nazwę swojej strony biznesowej na Facebooku w polu tekstowym.
Jeśli masz więcej niż jedną stronę na Facebooku powiązaną ze swoją firmą, dodaj pozostałe strony.
Utrzymanie kontroli nad marketingiem na Facebooku może być ciężką pracą. Facebook Business Manager umożliwia dodawanie członków zespołu, dzięki czemu możesz mieć całą grupę osób pracujących nad stroną biznesową na Facebooku i kampaniami reklamowymi.
Oto jak skonfigurować wszystkie ustawienia.
W panelu Business Manager kliknij Dodaj osoby.
W wyskakującym okienku wprowadź firmowy adres e-mail członka zespołu, którego chcesz dodać. Może to obejmować pracowników, wykonawców zewnętrznych lub partnerów biznesowych.
Możesz zdecydować, czy przyznać tym osobom ograniczony dostęp do konta (wybierz dostęp dla pracowników) lub pełny dostęp (wybierz dostęp administracyjny).
Możesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje w następnym etapie. Pamiętaj, aby dodać osoby, używając ich służbowych adresów e-mail. Następnie kliknij Dalej.
W menu po lewej stronie kliknij Strony.
Wybierz strony, nad którymi ma pracować ten członek zespołu. Dostosuj dostęp danej osoby.
Wróć do menu po lewej stronie i kliknij Konta reklamowe. Ponownie dostosuj dostęp użytkownika.
Gdy skończysz, kliknij Zaproś.
W menu po lewej stronie zobaczysz także opcje dodawania osób do katalogów i aplikacji, ale na razie możesz je pominąć.
Aby dodać więcej członków zespołu, kliknij opcję Dodaj więcej osób. Gdy skończysz, kliknij Gotowe.
Teraz musisz poczekać, aż każda z osób przyjmie zaproszenie do zespołu Facebook Business Manager.
Każdy z nich otrzyma wiadomość e-mail z informacjami o przyznanym im dostępie i linkiem do rozpoczęcia, ale dobrym pomysłem byłoby wysłanie im osobistej notatki lub bezpośrednie poinformowanie, że im dajesz dostęp i powinni spodziewać się automatycznej wiadomości e-mail z linkiem.
Możesz zobaczyć wszystkie swoje oczekujące prośby z pulpitu nawigacyjnego i wycofać je w dowolnym momencie dla osób, które nie odpowiedziały.
Jeśli ktoś z dostępem opuści Twoją firmę lub przejdzie na inną rolę, możesz cofnąć jej uprawnienia.
Oto jak:
W menu po lewej stronie kliknij Osoby.
Kliknij imię i nazwisko odpowiedniej osoby. Aby usunąć je ze swojego zespołu, kliknij Usuń.
Może to nie dotyczyć Ciebie, jeśli dopiero zaczynasz reklamować się na Facebooku, ale zawsze możesz wrócić do tego kroku później.
W panelu Business Manager kliknij Ustawienia.
Wybierz dodaj osoby do tego konta reklamowego.
Teraz, gdy masz już skonfigurowane zasoby na Facebooku, możesz również połączyć swoje konto na Instagramie z Facebook Business Managerem.
W panelu Business Manager kliknij Ustawienia, dalej kliknij Konta na Instagramie, a następnie kliknij Dodaj.
W wyskakującym okienku wprowadź swoje dane logowania do Instagrama i kliknij Zaloguj się.
Teraz, gdy Twoje konto jest już skonfigurowane (polecam jeszcze zainstalować pixel facebook- wpis znajdziesz też na moim blogu) pora uruchomić pierwszą reklamę na Facebooku.
Również na ten temat w sekcji bloga znajdziesz pełny przewodnik, który wyjaśni całą strategię i szczegółowe informacje, które musisz znać, aby tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy na Facebooku.
Więc teraz po prostu przeprowadzę Cię przez kroki, które musisz wykonać, aby utworzyć i uruchomić reklamę w Business Managerze.
Najszybsza droga wygląda tak:
Na pulpicie nawigacyjnym swojej strony, czyli fanpage na FB masz do tego dostęp!
Wybierz cel kampanii, kieruj reklamy do odbiorców (jakich? stargetuj starannie), ustaw budżet i harmonogram oraz wybierz określone typy reklam i miejsca docelowe, postępując zgodnie z instrukcjami krok po kroku.
I to wszystko! Dzięki niewielkiemu wysiłkowi włożonemu dzisiaj, masz wszystko scentralizowane w jednym miejscu i jesteś gotowy do korzystania z Facebook Business Managera, aby w pełni wykorzystać swoje reklamy na Facebooku i działania marketingowe.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się marketing na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Sporo już się dowiedziałeś w tym artykule. Polecamy dodatkowo facebook business suite. Podsumowując social media to świetne narzędzie i jako administrator swojego profilu już to wiesz. Jeśli chcesz pomożemy Ci skonfigurować konto w menedżerze firmy i piksel.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Aby założyć Managera Firmy (Business Manager) na Facebooku, wykonaj poniższe kroki:
-Przejdź na stronę https://business.facebook.com/ i kliknij przycisk „Zacznij teraz”.
-Zaloguj się na swoje konto Facebook, a następnie wprowadź nazwę firmy, swoje imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu.
-Wybierz rolę, którą będziesz pełnił w Managerze Firmy. Możesz wybrać między innymi rolę administratora, analityka, kreatora reklam, analityka działań lub moderatora.
-Utwórz konto reklamowe, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Możesz to zrobić, klikając „Utwórz konto reklamowe” i postępując zgodnie z instrukcjami.
-Dodaj stronę na Facebooku, którą chcesz zarządzać. Jeśli jeszcze nie posiadasz strony, możesz ją utworzyć, klikając „Utwórz stronę” i postępując zgodnie z instrukcjami.
-Zaproś innych użytkowników do Managera Firmy. Możesz zaprosić innych użytkowników do współpracy, udostępniając im link zaproszenia, który znajduje się na stronie głównej Managera Firmy.
-Skonfiguruj uprawnienia użytkowników. Po zaproszeniu użytkowników możesz przypisać im odpowiednie uprawnienia w Managerze Firmy, które pozwolą im wykonywać określone zadania.
To już wszystko! Teraz masz Managera Firmy na Facebooku, dzięki któremu możesz zarządzać swoją stroną i kampaniami reklamowymi w jednym miejscu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)