Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021

zasady tworzenia landing page
Landing page (strona lądowania). Kompletny przewodnik jak ją wykonać
1 marca, 2021
seo youtube
SEO YouTube: optymalizacja, algorytm i pozycjonowanie w YT
12 marca, 2021
jak wybić się na yt
Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021 1

Dzisiaj pokażę, jak rozwinąć swój kanał YouTube w 2021 roku.

Jest to ten sam proces, w którym krok po kroku pokazane jest jak się wybić na YT.

Z tego przewodnika dowiesz się dokładnie, jak zwiększyć liczbę wyświetleń i subskrybentów.

Zacznijmy od razu.

Spis treści wpisu “Jak wybić się na YouTube“.

Krok 1: Znajdź niewykorzystane słowa kluczowe youtube

Jeśli chodzi o YouTube, badanie słów kluczowych wideo jest BARDZO ważne.

Jeśli wiesz jak wybrać PRAWIDŁOWE słowa kluczowe to…

Twoje filmy lecą na sam szczyt YouTube.

Wybierasz NIEPRAWIDŁOWE słowa kluczowe?

Twoje filmy wideo znikają w wynikach wyszukiwania.

Oto jak znaleźć słowa kluczowe na YouTube, żeby zwiększyć liczbę subskrybujących.

  1. Najpierw utwórz listę „początkowych słów kluczowych”

Początkowe słowa kluczowe to terminy opisujące bardzo szerokie tematy.

Na przykład, gdybyś był w przestrzeni marketingu online, Twoje początkowe słowa kluczowe wyglądałyby następująco:

A jeśli prowadzisz witrynę fitness, lista początkowych słów kluczowych wyglądałaby następująco:

  • Utrata tłuszczu
  • Trening Kettlebell
  • Dieta paleo
  • Trening cardio

Widzisz, jak to działa? To są szerokie tematy, na temat których możesz tworzyć filmy.

Teraz, żeby było jasne:

Nie zamierzasz optymalizować swoich filmów pod kątem żadnego z tych tematów (są one zbyt konkurencyjne).

Ale ta lista słów kluczowych jest BARDZO pomocna w następnym kroku.

Mówiąc o…

  1. Następnie wrzuć swoje początkowe słowa kluczowe do wyszukiwania w YouTube

Nadszedł czas, aby przekształcić początkowe słowo kluczowe w dziesiątki długich słów kluczowych.

W jaki sposób?

YouTube Suggest.

Działa to tak samo jak Google.

Więc jak wybić się na YT?

Umieść słowo kluczowe w YouTube…

jak rozwinąć kanał na youtube

… I zapoznaj się ze słowami kluczowymi, które sugeruje YouTube.

YouTube sugeruje – długie słowa kluczowe

Jeśli chcesz skalować ten proces, przejdź do KeywordTool.io.

Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube


Narzędzie propozycji słów kluczowych – przykład: dieta keto

Gdy wpiszesz słowo kluczowe w tym narzędziu, wypluje ono setki terminów z YouTube Suggest.

jak zwiększyć liczbę subskrybentów


W tym momencie powinieneś mieć kilka słów kluczowych z długiego ogona.

Pytanie brzmi: które słowa kluczowe wybrać?

O to właśnie chodzi w kroku 3…

  1. Wreszcie nadszedł czas na analizę konkurencji w YouTube

Podobnie jak w przypadku Google, chcesz zoptymalizować swoje filmy pod kątem słów kluczowych, które:

a) mają dużo wyszukiwań

i

b) nie są super konkurencyjne

Jak znajdujesz te magiczne słowa kluczowe?

Niesamowite 2 rozszerzenia o nazwie TubeBuddy i VidIQ.

Narzędzie TubeBuddy

Co nagrywać na YT

VidIQ:

Wyświetlenia na YT

Te narzędzia pokazują statystyki dla każdego słowa kluczowego bezpośrednio w wynikach wyszukiwania:

Ile zarabia się na yt

W ten sposób wiesz, czy słowo kluczowe jest zbyt konkurencyjne…
… ZANIM stworzysz swój film.

Całkiem fajne.

OK, więc znalazłeś słowo kluczowe. Super!

Teraz czas na zabawę: tworzenie wideo.

Krok 2: utwórz filmy zoptymalizowane pod kątem „czasu oglądania”

Głównym celem YouTube jest zatrzymanie ludzi w YouTube.

(W końcu im więcej czasu ludzie spędzają w YouTube, tym więcej pieniędzy zarabiają na reklamach)

Dlatego algorytm YouTube kładzie tak duży nacisk na czas oglądania.

Prosty.

A tak wygląda ten raport w YouTube Analytics:

Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021 2

Jak można się spodziewać, YouTube KOCHA filmy, które zabierają dużo czasu oglądania.

Krótko mówiąc: im więcej czasu ludzie spędzają na oglądaniu Twojego filmu, tym wyższa będzie jego pozycja w rankingu.

Pytanie brzmi:

JAK tworzyć filmy, które przyciągają uwagę ludzi?

Dowiedzmy się…

  1. Publikuj DŁUGIE filmy

Nie obchodzi mnie, co mówią „eksperci”.

Długie filmy są lepsze niż krótkie filmy.

Są też dane, które to potwierdzają. Przeprowadzono wiele badań na ten temat.

Co one mówią?

Że dłuższe filmy mają tendencję do przewyższania krótkich filmów.

Te dane potwierdzają to, co widziałem na własne oczy.

Kiedyś publikowałem tylko krótkie filmy.

I to jest jeden z głównych powodów, dla których moje filmy były praktycznie niewidoczne w YouTube.

Dzisiaj? Skupiam się na spakowaniu jak największej wartości w jeden film.

Co oznacza, że ​​moje nowe filmy trwają zwykle co najmniej 10 minut:

A ponieważ moje filmy są tak długie, automatycznie gromadzą one dużo łącznego czasu oglądania.

  1. Wytnij small talk ze swoich wstępów/intro

Według YouTube pierwsze 15 sekund filmu jest KLUCZOWE.

Innymi słowy, Twoje wprowadzenie musi przyciągnąć widza do oczu.

(I masz na to 15 sekund)

Jeszcze raz:

Wprowadzenie musi zawierać dokładnie to, czego się ktoś nauczy.

Bez zbędnego gadania i gadki szmatki.

Jak widać, wprowadzenie do Twojego filmu jest naprawdę ważne.

Ale jest inny WSPANIAŁY sposób na wydłużenie czasu oglądania, o którym jeszcze nie wspomniałem.

Co prowadzi nas do…

  1. Uwzględnij w swoich filmach „pattern interrupt”.

Chcesz, aby ludzie oglądali Twój film do końca?

Użyj pattern interrupt.

Poważnie. Działają niesamowicie dobrze.

W rzeczywistości są jednym z głównych powodów, dla których mój wskaźnik utrzymania odbiorców jest tak wysoki.

A więc: czym jest pattern interupt?

Pattern interrupt, po polsku można tłumaczyć jako przerwanie wzoru to elementy w Twoim filmie, które różnią się od reszty filmu (dosłownie „przerywają” „wzorzec”).

Wzorzec przerwania może mieć następujące formy:

  • Grafika na ekranie
  • Animacje
  • Nowe tło lub ustawienie
  • Broll
  • Różne kąty kamery
  • Efekty dźwiękowe
  • Lista punktowana
  • I więcej

Tip, co to Broll i jak to robić?

  1. Skrypt

To jest ważne.

Jeśli nie jesteś jedną z osób, które wyłączają mikrofon pod koniec każdej rozmowy, musisz napisać scenariusz swoich filmów.

(Lub przynajmniej postępuj zgodnie ze szczegółowym konspektem- możesz używać tele promptera)

Krok 3: Zoptymalizuj swoje filmy w YouTube

Wiesz już, że SEO YouTube jest ważne.

Przejdźmy więc od razu do kroków.

  1. Zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych tytuł filmu

Oto jak sprawa wygląda obecnie:

Tytuły filmów zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych nie są już tak ważne, jak kiedyś.

To powiedziawszy, użycie słowa kluczowego w tytule POMAGA (trochę). Więc polecam to zrobić.

Sam tak robię:

Jak wybić swój kanał na YT
  1. Pisz tytuły mające na celu maksymalizację CTR

W przeciwieństwie do Google YouTube potwierdził, że używa współczynnika klikalności jako sygnału rankingowego.

I jest tego całkiem sporo:

Jak zarabiać na YT

Innymi słowy:

Im więcej osób kliknie Twój film, tym bardziej YouTube będzie go promować.

Pytanie brzmi: JAK to zrobić?

Powinieneś pisać tytuły, które mają wyraźną korzyść…

… Bez uciekania się do clickbaitów.

  1. Pisz bogate w słowa kluczowe i przyjazne dla SEO opisy filmów

Większość opisów filmów na YouTube jest NAPRAWDĘ krótkich.

Według YouTube takie krótkie opisy naprawdę szkodzą pozycjonowaniu Twojego filmu.

  1. Zoptymalizuj tagi wideo

Nie jest tajemnicą, że tagi YouTube są OGROMNE dla SEO.

Ale jak dokładnie je optymalizujesz?

  • Użyj 2-3 tagów, które zawierają docelowe słowo kluczowe… i zbliżone odmiany.
  • Dodaj dwa tagi opisujące temat Twojego filmu za pomocą słów, których nie ma w głównym słowie kluczowym.
  • Dodaj 1-2 tagi, które reprezentują Twoją branżę lub branżę główną.

Na przykład obejrzyj film z mojego kanału, który jest zoptymalizowany pod kątem słowa kluczowego „landing page”.


Krok 4: Użyj wyróżniających się miniatur

YouTube informuje, że „90% najlepszych filmów w YouTube ma niestandardowe miniatury”. To jest PRAWDA.)


Algorytm YouTube 2020

Jak tworzyć przyciągające wzrok miniatury YouTube?

Oto dwie szybkie wskazówki, które teraz działają naprawdę dobrze.

Po pierwsze, użyj dużego kontrastu.

Chcesz, aby kolory na miniaturze jak najbardziej ze sobą kolidowały.

Oto przykład tego, co mam na myśli:

Zareklamuj swój kanał YouTube

Widzisz, jak wyróżniają się wszystkie kolory na miniaturze?


Po drugie, użyj kolorów, które wyróżniają się w YouTube.

Jak wiesz, platforma YouTube jest głównie czerwona, biała i czarna.

Aby się wyróżnić, w miniaturach powinieneś używać kolorów innych niż czerwony, biały i czarny.

Krok 5: Utwórz (i promuj) zoptymalizowane listy

Playlisty to niedoceniany sposób na zdobycie większej liczby wyświetleń (i subskrybentów).

Dlaczego?

Playlisty znacznie wydłużają Twój „Czas sesji”.

Czas sesji to czas, jaki ktoś spędza w YouTube po rozpoczęciu oglądania Twojego filmu.

A czas sesji to czynnik rankingowy, na którym zależy YouTube… BARDZO.

W rzeczywistości YouTube mówi o czasie sesji:

„Twój kanał zyskuje również na popularności, gdy ludzie oglądają cokolwiek w YouTube po obejrzeniu Twoich treści.

… A kiedy tworzysz treści, które sprawiają, że ludzie oglądają więcej z Twojego kanału, pomagasz nam ”.

Załóżmy na przykład, że ktoś zaczyna oglądać film z Twojego kanału.

Zaraz po zakończeniu zamykają przeglądarkę.

Twój film powoduje, że ludzie opuszczają YouTube. Więc zamierzają zdegradować ten film.

Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021 3

Z drugiej strony:

Powiedzmy, że ktoś zaczyna oglądać Twój film. A kiedy skończy, ogląda kolejny film.

Tym razem Twój film ZATRZYMUJE ludzi na YouTube. Więc zamierzają to promować.

I tu właśnie pojawiają się playlisty…

Gdy ktoś skończy oglądać film z playlisty, automatycznie odtwarza inny film.
Filmy na liście odtwarzania będą odtwarzane automatycznie po obejrzeniu filmu

Innymi słowy, listy odtwarzania automatycznie poprawiają czas sesji.

Dlatego umieszczam swoje filmy w playlistach…


Strony do promowania YouTube


Playlisty są także na stronie głównej kanału.


Krok 6: Promuj filmy wideo wśród swoich odbiorców

Wiesz już, że YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie.

Ale to nie znaczy, że możesz po prostu przesłać kilka zoptymalizowanych filmów i oczekiwać pozycji w rankingu.

Podobnie jak w przypadku treści na blogu, musisz trochę „popchnąć” swoje filmy na YouTube, aby zacząć.

To popchnięcie może obejmować udostępnianie klipów wideo w mediach społecznościowych.

Wysyłanie ogłoszenia na Twoją listę e-mailową.


Lub nawet promowanie swoich filmów za pomocą e-maili.

Jeśli Twój film jest zoptymalizowany pod kątem czasu oglądania, to wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć działać. YouTube zajmie się resztą.

To mówiąc:

Żadna promocja nie może zrekompensować złego filmu.

Więc tak, promowanie filmów w YouTube jest kluczowym elementem rozwoju kanału. Ale działa długoterminowo tylko wtedy, gdy masz przede wszystkim niesamowite treści wideo.

Krok 7: Zmień widzów w subskrybentów

Kroki, które do tej pory nakreśliłem, powinny pomóc Ci uzyskać więcej wyświetleń.

Ale wyświetlenia to tylko część rozwoju Twojego kanału YouTube.

Druga część? Zdobywanie większej liczby subskrybentów.

Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie większej liczby subskrybentów jest dodanie przycisku subskrypcji do ekranu końcowego.

Oczywiście tylko niewielka część widzów dotrze do końca Twojego filmu.

Ale ci ludzie, którzy oglądają cały Twój film, są świetnie przygotowani do subskrybowania.

A ten przycisk ekranu końcowego ułatwia im zasubskrybowanie Twojego kanału.


Bonus: rankuj filmy wideo w wyszukiwarce Google

Ranking filmów z YouTube w Google to WSPANIAŁY sposób na uzyskanie większej liczby wyświetleń.

W rzeczywistości ponad 30% moich „zewnętrznych” wyświetleń pochodzi z wyszukiwarki Google.

Jak wybić się na yt, czyli jak rozwinąć kanał na youtube w 2021 4

Jaki jest najlepszy sposób na rankowanie Twoich filmów w Google?

Kieruj na słowa kluczowe, które mają już sekcję wideo w SERP.

Na przykład słowo kluczowe „model portera” zawiera sekcję wideo.

Gdy widzisz sekcję wideo, wiesz, że Google chce pokazać ludziom wyniki wideo dla tego terminu.

A jeśli Twój film będzie działał wystarczająco dobrze w YouTube, Google może zacząć wyświetlać Twoje wideo w SERPach.

Całkiem fajne.


I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak wybić się na yt.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *