Marketing w praktyce (strategie skutecznej promocji online e-marketing)

Marketing linkedin
Marketing linkedin (kampania, reklama ads)
5 stycznia, 2022
Podstawy marketingu
Podstawy marketingu (prezentacja wykładu aby być TOP w Google)
5 stycznia, 2022
Marketing w praktyce
Marketing w praktyce

Marketing w praktyce (strategie skutecznej promocji online e-marketing) + PRZYKŁADY

O reklamach i seo wiesz już pewnie wszystko skoro to czytasz. Czas zagłębić się w strategię i psychologię biznesu, dlatego dzisiaj omówimy marketing w praktyce. Ale czym tak na prawdę jest praktyczny marketing?

Są to przykłady zastosowań growth hackingu.Zobacz trzy proste kroki które pokazują, jak możesz sprawić, by personalizacja działała w Twoich strategiach marketingowych.

Co mam na myśli?

Firmy często zmagają się ze zdefiniowaniem personalizacji marketingowej (czyli dostosowanego przekazu do danej grupy), zanim jeszcze cokolwiek zrobią. Niezależnie od tego, czy chodzi o reklamę, czy wpisanie w e-mail marketingu/newsletterze pola „Cześć {Imię}”, czy też decydowanie, które cele biznesowe generują największe przychody, trudno jest osiągnąć sukces w personalizacji.
Jako zespół UniqueSEO ze sporym doświadczeniem i rosnącą frustracją związaną ze sposobem, w jaki marketerzy wysyłają na ślepo wiadomości marketingowe, zbudowaliśmy system który pokazuje marketing w praktyce, który łączy te dwa elementy personalizacją. Stosujemy uczenie maszynowe do danych naszych klientów, aby spersonalizować ich marketing. Z tego powodu nasze poglądy na personalizację skłaniają się ku analizom predykcyjnym i uczeniu maszynowemu, ale jesteśmy też głęboko przekonani, że jest kilka praktycznych zasad które będą działać zawsze. Oto podstawowe kroki, które każdy może wykonać, aby pomyślnie rozpocząć praktyczny marketing.

Krok 1: Ustal kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)

Marketer często wychodzi z założenia, że segmentacja list e-mailowych sprawi, że wiadomości będą bardziej spersonalizowane. Dzielenie list wydaje się logiczne. Ale w rzeczywistości każda nowa grupa tworzy więcej pracy.

Dobrym przykładem jest sytuacja, w której nasz klient (spora firma notowana na GPW), utworzył 17 oddzielnych list e-mailowych dla 17 różnych raportów (lead magnet) na kilku innych platformach (linkedin, facebook, youtube). Oddzielając kategorie, chciał, aby każdy oferował niestandardowe wrażenia, które byłyby interesujące dla czytelników. Choć mogło się to wydawać logiczną strategią, ostatecznie zwielokrotniło ich pracę kilkunastokrotnie.

Aby złagodzić skutki ręcznej segmentacji, przeszliśmy do głównego celu: kluczowych wskaźników wydajności klienta. Okazało się, że to właśnie ten przedsiębiorca zyskał największą wartość od klientów odwiedzających witrynę, dlatego pracowaliśmy nad zautomatyzowaniem treści newslettera, aby zachęcić do odwiedzania witryny.

Nie każda firma musi osiągać te same kluczowe wskaźniki wydajności. Ustalenie konkretnych celów, a także kluczowych obszarów, aby zwiększyć zwrot z inwestycji, stanowi podstawę do poprawy praktyk. Ważne jest również, aby zmierzyć, kiedy twoje praktyki marketingowe przyniosą wartość.

Kiedy firma dobrze skonfiguruje automatyzację swoich komunikatów marketingowych, i będziesz wiedział, jakie wyniki mają wskazywać, że Twoje wysiłki zakończyły się sukcesem to będziesz na dobrej drodze żeby szybko pomnażać swój biznes. Każdy inny cel wymaga unikalnej strategii automatyzacji.

Krok 2: Pamiętaj o przeszkodach

W marketingu istnieją dwa rodzaje przeszkód: te, nad którymi masz kontrolę, i te, nad którymi nie masz kontroli.

Świetnym przykładem przeszkody, nad którą masz kontrolę, jest obciążenie pracą Twojego zespołu. Jeśli Twój zespół ma większą przepustowość, możesz skorzystać z bardziej manualnego systemu marketingowego. Może to być oprogramowanie, które wymaga pewnego monitorowania i trochę pracy podczas zbierania wyników. Jeśli nie masz zasobów lub zespołu, aby zaangażować się w marketing na 100%, powinieneś wybrać bardziej praktyczny, zautomatyzowany rodzaj.Mogą to być na przykład kampanie automatyczne.

Doskonałym przykładem przeszkód, nad którymi nie masz kontroli, są innowacje. Musisz je badać i testować, aby wiedzieć jaki wynik dostajesz.

Tego rodzaju czynniki pomogą Ci zdecydować, czy wybrać inny kanał marketingowy, czy też zdecydować, które oprogramowanie lub usługę wybierzesz. Wiedza to potęga, a kiedy znasz wartości, z którymi potencjalnie będziesz musiał się zmierzyć, będziesz lepiej przygotowany do osiągnięcia swoich kluczowych celów.

Krok 3: Szukaj i naśladuj przykłady sukcesu

Wiele firm zdaje sobie sprawę, że odnoszą największe sukcesy w marketingu, gdy docierają do konsumentów na poziomie jeden-do-jednego, ale nie są pewni, w jaki sposób. Wiele firm korzysta z przestarzałych praktyk, które zwracają niewielki wzrost, do którego są przyzwyczajeni. Ryzykują, że przegapią zwrot, mimo tego że widzą inne firmy z tej samej branży które rosną znacznie szybciej.
Aby naprawdę podążać za światowymi liderami, marketerzy mogą wybrać wzór do naśladowania, naśladować ich praktyki i potencjalnie realizować nową strategię marketingową. Ścieżka, którą obrał podobny biznes, szukając technologii, wdrażając ją, a następnie realizując cele, może stanowić doskonałą mapę do naśladowania (benchmarking).

Przykłady jak działa e-marketing w praktyce

Wiesz jak budować dobry content w social media, ale czy to wystarczy? Wszystkich działań marketingowych które możesz stosować w codziennej praktyce jest multum. Z ego powodu stworzyliśmy dodatkowy wpis na naszym blogu: strategia marketingowa przykład. Koniecznie go zobacz.

Wnioski jakie nasuwa praktyczny marketing

Podsumowując, jeśli Ty lub Twój zespół marketingowy możecie ustalić kluczowe cele biznesowe, zmierzyć możliwe przeszkody i wybrać firmę będącą „wzorem do naśladowania” ze strategią reklamową godną naśladowania, możesz ustawić się na najbardziej skutecznej pozycji.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)