Marketing w praktyce (strategie skutecznej promocji online e-marketing)

Marketing linkedin
Marketing linkedin (kampania, reklama ads)
5 stycznia, 2022
Podstawy marketingu
Podstawy marketingu (prezentacja wyk艂adu aby by膰 TOP w Google)
5 stycznia, 2022
Marketing w praktyce
Marketing w praktyce

Marketing w praktyce (strategie skutecznej promocji online e-marketing) + PRZYK艁ADY

O reklamach i seo wiesz ju偶 pewnie wszystko skoro to czytasz. Czas zag艂臋bi膰 si臋 w strategi臋 i psychologi臋 biznesu, dlatego dzisiaj om贸wimy marketing w praktyce. Ale czym tak na prawd臋 jest praktyczny marketing?

S膮 to przyk艂ady zastosowa艅 growth hackingu.Zobacz trzy proste kroki kt贸re pokazuj膮, jak mo偶esz sprawi膰, by personalizacja dzia艂a艂a w Twoich strategiach marketingowych.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co mam na my艣li m贸wi膮c e-marketing w praktyce ?

Firmy cz臋sto zmagaj膮 si臋 ze zdefiniowaniem personalizacji marketingowej (czyli dostosowanego przekazu do danej grupy), zanim jeszcze cokolwiek zrobi膮. Niezale偶nie od tego, czy chodzi o reklam臋, czy wpisanie w e-mail marketingu/newsletterze pola 鈥濩ze艣膰 {Imi臋}鈥, czy te偶 decydowanie, kt贸re cele biznesowe generuj膮 najwi臋ksze przychody, trudno jest osi膮gn膮膰 sukces w personalizacji.
Jako zesp贸艂 UniqueSEO ze sporym do艣wiadczeniem i rosn膮c膮 frustracj膮 zwi膮zan膮 ze sposobem, w jaki marketerzy wysy艂aj膮 na 艣lepo wiadomo艣ci marketingowe, zbudowali艣my system kt贸ry pokazuje marketing w praktyce, kt贸ry 艂膮czy te dwa elementy personalizacj膮. Stosujemy uczenie maszynowe do danych naszych klient贸w, aby spersonalizowa膰 ich marketing. Z tego powodu nasze pogl膮dy na personalizacj臋 sk艂aniaj膮 si臋 ku analizom predykcyjnym i uczeniu maszynowemu, ale jeste艣my te偶 g艂臋boko przekonani, 偶e jest kilka praktycznych zasad kt贸re b臋d膮 dzia艂a膰 zawsze. Oto podstawowe kroki, kt贸re ka偶dy mo偶e wykona膰, aby pomy艣lnie rozpocz膮膰 praktyczny marketing.

Krok 1: Ustal kluczowe wska藕niki wydajno艣ci (KPI)

Marketer cz臋sto wychodzi z za艂o偶enia, 偶e segmentacja list e-mailowych sprawi, 偶e wiadomo艣ci b臋d膮 bardziej spersonalizowane. Dzielenie list wydaje si臋 logiczne. Ale w rzeczywisto艣ci ka偶da nowa grupa tworzy wi臋cej pracy.

Dobrym przyk艂adem jest sytuacja, w kt贸rej nasz klient (spora firma notowana na GPW), utworzy艂 17 oddzielnych list e-mailowych dla 17 r贸偶nych raport贸w (lead magnet) na kilku innych platformach (linkedin, facebook, youtube). Oddzielaj膮c kategorie, chcia艂, aby ka偶dy oferowa艂 niestandardowe wra偶enia, kt贸re by艂yby interesuj膮ce dla czytelnik贸w. Cho膰 mog艂o si臋 to wydawa膰 logiczn膮 strategi膮, ostatecznie zwielokrotni艂o ich prac臋 kilkunastokrotnie.

Aby z艂agodzi膰 skutki r臋cznej segmentacji, przeszli艣my do g艂贸wnego celu: kluczowych wska藕nik贸w wydajno艣ci klienta. Okaza艂o si臋, 偶e to w艂a艣nie ten przedsi臋biorca zyska艂 najwi臋ksz膮 warto艣膰 od klient贸w odwiedzaj膮cych witryn臋, dlatego pracowali艣my nad zautomatyzowaniem tre艣ci newslettera, aby zach臋ci膰 do odwiedzania witryny.

Nie ka偶da firma musi osi膮ga膰 te same kluczowe wska藕niki wydajno艣ci. Ustalenie konkretnych cel贸w, a tak偶e kluczowych obszar贸w, aby zwi臋kszy膰 zwrot z inwestycji, stanowi podstaw臋 do poprawy praktyk. Wa偶ne jest r贸wnie偶, aby zmierzy膰, kiedy twoje praktyki marketingowe przynios膮 warto艣膰.

Kiedy firma dobrze skonfiguruje automatyzacj臋 swoich komunikat贸w marketingowych, i b臋dziesz wiedzia艂, jakie wyniki maj膮 wskazywa膰, 偶e Twoje wysi艂ki zako艅czy艂y si臋 sukcesem to b臋dziesz na dobrej drodze 偶eby szybko pomna偶a膰 sw贸j biznes. Ka偶dy inny cel wymaga unikalnej strategii automatyzacji.

Kolejny krok 偶eby zrozumie膰 e-marketing w praktyce to…

Krok 2: Pami臋taj o przeszkodach

W marketingu istniej膮 dwa rodzaje przeszk贸d: te, nad kt贸rymi masz kontrol臋, i te, nad kt贸rymi nie masz kontroli.

艢wietnym przyk艂adem przeszkody, nad kt贸r膮 masz kontrol臋, jest obci膮偶enie prac膮 Twojego zespo艂u. Je艣li Tw贸j zesp贸艂 ma wi臋ksz膮 przepustowo艣膰, mo偶esz skorzysta膰 z bardziej manualnego systemu marketingowego. Mo偶e to by膰 oprogramowanie, kt贸re wymaga pewnego monitorowania i troch臋 pracy podczas zbierania wynik贸w. Je艣li nie masz zasob贸w lub zespo艂u, aby zaanga偶owa膰 si臋 w marketing na 100%, powiniene艣 wybra膰 bardziej praktyczny, zautomatyzowany rodzaj.Mog膮 to by膰 na przyk艂ad kampanie automatyczne.

Doskona艂ym przyk艂adem przeszk贸d, nad kt贸rymi nie masz kontroli, s膮 innowacje. Musisz je bada膰 i testowa膰, aby wiedzie膰 jaki wynik dostajesz.

Tego rodzaju czynniki pomog膮 Ci zdecydowa膰, czy wybra膰 inny kana艂 marketingowy, czy te偶 zdecydowa膰, kt贸re oprogramowanie lub us艂ug臋 wybierzesz. Wiedza to pot臋ga, a kiedy znasz warto艣ci, z kt贸rymi potencjalnie b臋dziesz musia艂 si臋 zmierzy膰, b臋dziesz lepiej przygotowany do osi膮gni臋cia swoich kluczowych cel贸w.

Krok 3: Szukaj i na艣laduj przyk艂ady sukcesu

Wiele firm zdaje sobie spraw臋, 偶e odnosz膮 najwi臋ksze sukcesy w marketingu, gdy docieraj膮 do konsument贸w na poziomie jeden-do-jednego, ale nie s膮 pewni, w jaki spos贸b. Wiele firm korzysta z przestarza艂ych praktyk, kt贸re zwracaj膮 niewielki wzrost, do kt贸rego s膮 przyzwyczajeni. Ryzykuj膮, 偶e przegapi膮 zwrot, mimo tego 偶e widz膮 inne firmy z tej samej bran偶y kt贸re rosn膮 znacznie szybciej.
Aby naprawd臋 pod膮偶a膰 za 艣wiatowymi liderami, marketerzy mog膮 wybra膰 wz贸r do na艣ladowania, na艣ladowa膰 ich praktyki i potencjalnie realizowa膰 now膮 strategi臋 marketingow膮. 艢cie偶ka, kt贸r膮 obra艂 podobny biznes, szukaj膮c technologii, wdra偶aj膮c j膮, a nast臋pnie realizuj膮c cele, mo偶e stanowi膰 doskona艂膮 map臋 do na艣ladowania (benchmarking).

Przyk艂ady jak dzia艂a e-marketing w praktyce

Wiesz jak budowa膰 dobry content w social media, ale czy to wystarczy? Wszystkich dzia艂a艅 marketingowych kt贸re mo偶esz stosowa膰 w codziennej praktyce jest multum. Z ego powodu stworzyli艣my dodatkowy wpis na naszym blogu: strategia marketingowa przyk艂ad. Koniecznie go zobacz.

Wnioski jakie nasuwa praktyczny marketing, czyli e-marketing w praktyce

Podsumowuj膮c, je艣li Ty lub Tw贸j zesp贸艂 marketingowy mo偶ecie ustali膰 kluczowe cele biznesowe, zmierzy膰 mo偶liwe przeszkody i wybra膰 firm臋 b臋d膮c膮 鈥瀢zorem do na艣ladowania鈥 ze strategi膮 reklamow膮 godn膮 na艣ladowania, mo偶esz ustawi膰 si臋 na najbardziej skutecznej pozycji.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)