Linkedin – co to i dlaczego warto z niego korzystać (przykłady, definicja)

Linkedin
seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Linkedin - co to i dlaczego warto z niego korzystać (przykłady, definicja)
Loading
/
Linkedin

LinkedIn – co to jest, logowanie, jak założyć i usunąć konto?

Firma Linkedin Corp. to międzynarodowy serwis mediów społecznościowych (social media biznesowe), który specjalizuje się głównie w kontaktach typowo biznesowych i zawodowych. Serwis założono w grudniu w 2002 roku i uruchomiono oficjalnie w maju w 2003 roku.

W 2021 r. portal LinkedIn miał 740 milionów użytkowników w 200 krajach.

  • Kiedy założono Linkedin: 2002, Mountain View, Kalifornia, Stany Zjednoczone
  • Gdzie znajduje się siedziba Linkedin: Sunnyvale, Kalifornia, Stany Zjednoczone
  • Kto założył Linkedin: Reid Hoffman, Konstantin Guericke, Jean-Luc Vaillant, Allen Blue, Eric Ly
  • Organizacja/firma macierzysta: Microsoft
  • Podmioty zależne: Linkedln Ireland Unlimited Company, Glint Inc. Linkedin Singapore Pte. Ltd., Linkedin CN Limited, Linkedin Australia Pty Limited, Linkedin France Sas, Linkedin Italy Srl, Linkedin Spain Sl, Jumprope Inc.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC
Linkedin

Linkedin jak to działa

LinkedIn ma własną platformę i system, różniący się od innych sieci, ale nauka korzystania z LinkedIn nie jest trudniejsza niż nauka korzystania z dowolnego innego serwisu społecznościowego. Zacznij od utworzenia osobistego konta i profilu LinkedIn.

Jednak networking na LinkedIn jest zupełnie inny. Nie znajdziesz osób publikujących filmy z kotami lub zdjęcia tego, co jedli na obiad. LinkedIn to strona dla profesjonalistów, więc wszystko jest nastawione na karierę i biznes. Budując swój profil i szukając kontaktów i rekomendacji, będziesz chciał być profesjonalistą.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Linkedin Praca

Linkedin to świetny portal jeśli szukasz pracy, lub szukasz dobrego pracownika.

Linkedin porady

Oto lista kontrolna umożliwiająca dopracowanie profilu LinkedIn i upewnienie się, że ma on maksymalny wpływ na zatrudnianie przez menedżerów i rekruterów, a także budowanie sieci kontaktów.

Wybierz profesjonalne zdjęcie

Niezależnie od tego, co mówią przysłowia, ludzie oceniają książki po okładkach. A potencjalni pracodawcy zrobią to samo z Twoim profilem na LinkedIn. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie, używając profesjonalnych zdjęć – a nie tylko importując swoje profilowe z Facebooka.

Zachowaj zwięzłość

Możesz mieć wiele talentów, ale aby zostać zatrudnionym na najlepszych stanowiskach i firmach, musisz skupić się na swoich specjalistycznych i niszowych umiejętnościach – i dostosować do nich swój profil LinkedIn.

Jasny nagłówek pomoże Ci zdefiniować swój unikalny charakter i umożliwi rekruterom szybkie i łatwe znalezienie Cię. Nie musi to być Twoja obecna nazwa stanowiska, ale powinna być zwięzła. Niech będzie ilustracją Twoich celów i umiejętności oraz upewnij się, że obejmuje cechy, które możesz zaoferować.

Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe

Korzystanie z często wyszukiwanych fraz kluczowych, które odzwierciedlają rodzaje ofert pracy, których szukasz, sprawi, że Twój profil będzie zdobywał sporo uwagi i wyświetleń. Te słowa kluczowe pomagają zoptymalizować Twój profil, dzięki czemu możesz być łatwo znajdowanym przez osoby zajmujące się rekrutacją i zatrudnianiem, które szukają Twoich konkretnych umiejętności.

Ułatw sobie rozwój strategicznie używając słów kluczowych w podsumowaniu i historii pracy. Pomyśl o słowach kluczowych, które opisują Twoje cele, markę osobistą, umiejętności i kompetencje – możesz przeszukiwać opisy stanowisk, aby dowiedzieć się, jakich umiejętności i doświadczenia ludzie z Twojej branży poszukują. Pomoże Ci to pojawić się w wynikach wyszukiwania dla tych konkretnych słów kluczowych.

Sprawdź dokładnie

Nic nie może zniechęcić potencjalnych pracodawców bardziej niż błędy w profilu LinkedIn. Nawet jeśli ortografia, interpunkcja i gramatyka nie mają nic wspólnego z twoją dziedziną, przypadkowe błędy oznaczają brak staranności, która sprawi, że będziesz mniej atrakcyjny dla rekruterów.

To może Ciebie zainteresować:

Upewnij się, że jest to istotne

Nikt nie chce widzieć co robiłeś kiedy dorabiałeś w wakacje za młodu.

Ważne informacje na temat pełnionych przez Ciebie ról, tego, co one pociągały za sobą i jak długo je pełniłeś, mają kluczowe znaczenie dla stworzenia profilu LinkedIn, który naprawdę przemawia do rekruterów w Twojej branży. Chodzi o zademonstrowanie rzeczy, w których jesteś dobry i gdzie leżą Twoje najbardziej pożądane talenty. Pamiętaj, aby dołączyć jasną historię kariery z pracodawcą, nazwę stanowiska i listę swoich obowiązków.

Zapytaj o rekomendacje

Siła napędowa każdego świetnego CV to rekomendacje, które są ważnym dodatkiem do silnych profili LinkedIn. Wartość referencji i to, dlaczego są one niezwykle korzystne, mówi sama za siebie, więc upewnij się, że uzyskasz jak najszerszy zbiór rekomendacji i pozytywnych komentarzy i używaj ich swobodnie w swoim profilu. Nic nie wskazuje na to, że nadajesz się na stanowisko bardziej niż były pracodawca mówiący, że wykonałeś świetną robotę. Wykorzystaj więc wszystkie swoje wcześniejsze doświadczenia, aby uzyskać wspaniałe referencje.

Aktualizuj

Im bardziej aktualne są Twoje informacje, tym bardziej jesteś widoczny i łatwiejszy do wyszukiwania. Zaktualizuj swój status, jeśli publikujesz nowy artykuł, pojawiasz się w wiadomościach. Udostępniaj odpowiednie artykuły, które dostarczają wglądu w Twoją branżę.

Jeśli jesteś zajęty, a udostępnianie w mediach społecznościowych nie przychodzi naturalnie, ustaw dla siebie regularne przypomnienia, aby aktualizować swoją stronę. Możesz także pozostać aktywnym, udostępniając i komentując posty w swojej sieci.

Bądź aktywny

Platforma Pulse LinkedIn to świetny sposób na dzielenie się swoimi przemyśleniami i pomysłami w formie posta z artykułem. Pomaga to tworzyć lepsze połączenia z istniejącą siecią, a także pomaga rozwijać sieć, ponieważ posty z artykułami mogą zostać zauważone dzięki nowym kontaktom.

Angażowanie się w społeczności LinkedIn może również pomóc Ci stać się liderem w Twojej branży. Odpowiadając na pytania w grupach, możesz pomóc w prowadzeniu rozmowy i zostać uznanym za eksperta w branży.

Linkedin Polska siedziba

Linkedin nie posiada oficjalnie w Polsce swojej siedziby, a wpisując w google „linkedin adres” i podobne frazy nie pojawia się nic w Polsce. Nie znajdujemy również informacji na temat Polskiego oddziału/spółki.

Linkedin dla kogo

LinkedIn jest cennym źródłem do nawiązywania kontaktów dla profesjonalistów zajmujących się karierą i biznesem. Moesz na tym portalu uzyskać cenne zasoby wiedzy i wsparcie. Możesz także budować relacje z potencjalnymi klientami i partnerami. Jest to idealne rozwiązanie dla właścicieli firm prowadzących działalność i freelancerów, ponieważ może pomóc im w budowaniu biznesu i karierze, a także w utrzymywaniu kontaktu ze światem biznesowym.

Jak usunąć konto na linkedin

Możesz to zrobić w kilku krokach:

  1. Zaloguj się na swoje konto LinkedIn
  2. Kliknij ikonę Ja u góry strony głównej
  3. Wybierz Ustawienia i prywatność z listy rozwijanej
  4. W części Zarządzanie kontem pod Preferencje konta kliknij Zmień obok Zamknij konto
  5. Wybierz powód zamknięcia konta i naciśnij Dalej
  6. Wybierz Zamknij konto

Pamiętaj, że zamknięcie konta spowoduje usunięcie wszystkich Twoich danych i kontaktów z LinkedIn.

Jak wejść na linkedin bez logowania

Chcesz przeglądać profile LinkedIn anonimowo?

Możesz to zrobić w kilku krokach:

  1. Zaloguj się na swoje konto LinkedIn
  2. Przejdź do zakładki Dane uwierzytelniające i prywatność
  3. Kliknij na Jak inni widzą Twoją aktywność na LinkedIn
  4. Zaznacz Tryb prywatny, aby Twoja aktywność na LinkedIn była niewidoczna

Pamiętaj, że w trybie prywatnym nie będziesz mógł zobaczyć listy osób, które odwiedziły Twój profil.

Czy na linkedin widać kto oglądał mój profil

Tak, na LinkedIn widać kto oglądał Twój profil.

Aby zobaczyć, kto oglądał Twój profil, musisz:

  1. Kliknąć ikonę Ja na górze strony głównej
  2. Wybrać Wyświetl profil
  3. Kliknąć Zobacz, kto wyświetlił Twój profil przy Analityka

Możesz zobaczyć do 90 dni historii wyświetleń profilu.

Jak dodać awans na linkedin

Możesz to zrobić w kilku krokach:

  1. Zaloguj się na swoje konto LinkedIn
  2. Wejdź na swój profil i kliknij Wyświetl profil
  3. Znajdź sekcję Doświadczenie i kliknij Dodaj
  4. Wypełnij pola dotyczące Twojego nowego stanowiska i zaznacz Jestem obecnie zatrudniony na tym stanowisku
  5. Kliknij Zapisz

Pamiętaj, że jeśli masz profil w dodatkowym języku, musisz edytować oba profile.

Jak dodać artykuł na linkedin

Chcesz zamieścić artykuł na LinkedIn? To świetny sposób na pokazanie swojej wiedzy i budowanie relacji z innymi użytkownikami.

Możesz to zrobić w kilku krokach:

  1. Zaloguj się na swoje konto LinkedIn
  2. Kliknij Napisz artykuł u góry strony głównej
  3. Wpisz nagłówek i treść artykułu
  4. Dodaj obrazy, multimedia, hiperłącza i #hasztagi według potrzeb
  5. Kliknij Opublikuj

Pamiętaj, że Twój artykuł będzie widoczny dla wszystkich użytkowników LinkedIn.

Czy linkedin jest płatny? Czy Linkedin jest darmowy?

LinkedIn jest platformą społecznościową dla profesjonalistów. Możesz założyć bezpłatne konto Basic, które pozwala na wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami, tworzenie profilu i publikowanie treści¹.

Możesz też wybrać subskrypcję Premium, która oferuje dodatkowe funkcje i korzyści, takie jak:

  • Więcej wyników wyszukiwania i filtrów
  • Większa widoczność kto odwiedził Twój profil
  • Wiadomości InMail do kontaktów poza Twoją siecią
  • Dane analityczne i wskazówki dotyczące Twojego profilu
  • Kursy online i certyfikaty

Ceny subskrypcji Premium zależą od rodzaju planu i waluty.

Co daje linkedin premium

LinkedIn Premium to płatna usługa, która oferuje szereg różnych funkcji na platformie społecznościowej dla profesjonalistów. Niektóre z korzyści z posiadania konta Premium to:

  • Większy widok Twojego profilu i możliwość wyróżnienia się na tle innych kandydatów
  • Zaawansowane filtry wyszukiwania i brak ograniczeń podczas przeglądania profili
  • Więcej wiadomości InMail do nawiązywania kontaktu z osobami poza Twoją siatką połączeń
  • Bezpłatny dostęp do LinkedIn Learning i kursów online
  • Statystyki dotyczące oglądalności profilu i aplikacji na oferty pracy

LinkedIn oferuje cztery plany Premium w zależności od celu, w jakim chcesz używać platformy: Kariera, Biznes, Sprzedaż i Rekrutacja.

Jak pogrubić tekst na linkedin

Niestety, LinkedIn nie oferuje opcji pogrubienia tekstu w swoim edytorze. Jednak istnieją sposoby na obejście tego ograniczenia. Możesz użyć jednego z tych bezpłatnych narzędzi do formatowania tekstu LinkedIn:

  • LinkedIn Text Formatter od linkedin-makeover.com
  • Generator tekstu LinkedIn od Simplysocialny.com
  • Fancyfonts.top
  • Perfectfontgenerator.com

Wystarczy wprowadzić swój tekst na stronie i wybrać odpowiednią czcionkę. Następnie skopiuj i wklej swój sformatowany tekst na LinkedIn.

Jak udostępnić post na linkedin

Istnieją dwa sposoby na udostępnianie postów na LinkedIn:

  • Udostępnianie postu w swoim kanale aktualności. Aby to zrobić, znajdź post, który chcesz udostępnić i kliknij przycisk Udostępnij w prawym dolnym rogu. Następnie wybierz opcję Udostępnij w kanale aktualności i dodaj swój komentarz lub opis do udostępnionego postu. Możesz także wybrać, kto może zobaczyć Twój post z pola Kto widzi ten post.
  • Udostępnianie postu za pomocą wiadomości InMail. Aby to zrobić, znajdź post, który chcesz udostępnić i kliknij przycisk Wyślij w prawym dolnym rogu. W wyskakującym oknie wpisz i wybierz nazwiska odbiorców i dodaj wiadomość w polu Napisz wiadomość. Następnie kliknij przycisk Wyślij.

Jak uzupełnić profil na linkedin

Profil na LinkedIn jest Twoją wizytówką w sieci i może pomóc Ci nawiązać kontakty zawodowe, znaleźć pracę lub promować swoją firmę. Aby uzupełnić profil na LinkedIn profesjonalnie, powinieneś zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Zdjęcie profilowe powinno być aktualne, wyraźne i odzwierciedlać Twój charakter i branżę. Zdjęcie w tle powinno być spójne z Twoim profilem i pokazywać coś związanego z Twoją działalnością lub pasją.
  • Nagłówek i sekcja „o mnie”. Nagłówek to pierwsze zdanie, które widzą inni użytkownicy pod Twoim imieniem i nazwiskiem. Powinien zawierać słowa kluczowe opisujące Twoje stanowisko, specjalizację lub cel. Sekcja „o mnie” to miejsce, gdzie możesz opowiedzieć o sobie więcej: kim jesteś, czym się zajmujesz, jakie masz doświadczenie i co Cię wyróżnia.
  • Doświadczenie zawodowe i wykształcenie. W tej części możesz wymienić swoje dotychczasowe stanowiska pracy oraz szkoły lub kursy, które ukończyłeś. Pamiętaj o dodawaniu dat rozpoczęcia i zakończenia każdego doświadczenia oraz krótkim opisie zakresu obowiązków lub osiągniętych rezultatów.
  • Umiejętności, potwierdzenia i rekomendacje. Umiejętności to słowa kluczowe pokazujące Twoje kompetencje w danej dziedzinie. Możesz dodać do 50 umiejętności do swojego profilu i poprosić innych użytkowników o ich potwierdzenie. Rekomendacje to pisemne opinie od osób, z którymi współpracowałeś lub które znają Cię jako specjalistę. Możesz prosić o rekomendacje lub sam je wystawiać innym użytkownikom.
  • Polecane treści. To opcja pozwalająca na dodanie do swojego profilu linków do artykułów, prezentacji czy filmów pokazujących Twoje projekty lub osiągnięcia. Możesz także udostępnić dokumenty lub prezentacje bezpośrednio na LinkedIn za pomocą ikony dokumentu w polu udostępniania.

Jak założyć konto firmowe na linkedin, stronę firmy

Aby założyć konto firmowe na LinkedIn, musisz mieć konto prywatne z prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Następnie:

  • Kliknij ikonę Praca w prawym górnym rogu strony głównej LinkedIn.
  • Przewiń stronę w dół i kliknij Utwórz stronę firmową.
  • Wybierz rodzaj strony: Firma, Strona marki lub Instytucja edukacyjna.
  • Wpisz informacje o stronie, firmie lub instytucji oraz dane profilowe.
  • Zaznacz pole wyboru, aby potwierdzić, że masz prawo działać w imieniu tej firmy lub szkoły.
  • Kliknij przycisk Stwórz stronę.

Jak pobrać fakturę z linkedin

Aby pobrać fakturę z LinkedIn, musisz:

  • Kliknąć ikonę Ja w prawym górnym rogu strony głównej LinkedIn.
  • Wybrać Ustawienia i prywatność z listy rozwijanej.
  • W części Preferencje konta kliknąć Subskrypcje i płatności.
  • Kliknąć Wyświetl historię rozliczeń.
  • Wybrać rachunek, który chcesz pobrać i kliknąć Pobierz PDF.

Jak anonimowo przeglądać linkedin

Aby to zrobić, musisz zmienić ustawienia swojego profilu na tryb prywatny. Oto kroki:

  1. Zaloguj się na swój profil LinkedIn
  2. Kliknij ikonę profilu w prawym górnym rogu
  3. Wybierz „Ustawienia i prywatność”
  4. Z lewego menu wybierz Widoczność
  5. Wybierz „Opcje wyświetlania profilu”
  6. Zaznacz „Anonimowy członek LinkedIn” w sekcji „Tryb prywatny”

Jak dodać certyfikat w linkedin

Aby to zrobić, musisz dodać sekcję Licencje i certyfikaty do swojego profilu i wypełnić wymagane pola. Oto kroki:

  1. Zaloguj się na swój profil LinkedIn
  2. Kliknij ikonę swojego profilu u góry strony głównej
  3. Kliknij Dodaj nową sekcję na swojej wizytówce
  4. Wybierz Licencje i certyfikaty
  5. Kliknij Dodaj
  6. Wpisz nazwę certyfikatu, ośrodek certyfikacji i datę wydania
  7. Kliknij Zapisz lub Zapisz i dodaj kolejny

Jak pisać wiadomości na linkedin

Aby wysyłać wiadomości do kontaktów na LinkedIn, musisz:

  1. Zalogować się na swoje konto LinkedIn
  2. Kliknąć ikonę Wiadomości w prawym górnym rogu
  3. Kliknąć Nowa wiadomość
  4. Wpisać nazwę lub adres e-mail kontaktu
  5. Kliknąć Wyślij

Aby pisać skuteczne wiadomości na LinkedIn, musisz:

  • Znać cel swojej wiadomości i jasno go przedstawić
  • Być uprzejmy i profesjonalny
  • Dostosować treść do odbiorcy i jego potrzeb
  • Zachęcać do odpowiedzi lub działania
  • Unikać błędów ortograficznych i gramatycznych

Jak zbudować profil na linkedin

Aby stworzyć dobry profil na LinkedIn, musisz:

  • Zarejestrować się na stronie linkedin.com i podać swoje podstawowe dane
  • Dodać swoje zdjęcie profilowe i nagłówek, które będą odzwierciedlać Twoją markę zawodową
  • Wypełnić sekcję O mnie, w której opiszesz swoje doświadczenie, umiejętności i cele
  • Dodać swoje doświadczenie zawodowe, edukację, licencje i certyfikaty
  • Zdobądź rekomendacje i poproś o potwierdzenie umiejętności od innych użytkowników
  • Dołącz do grup branżowych i zainteresowań oraz udostępniaj wartościowe treści
  • Rozbuduj swoją sieć kontaktów poprzez wysyłanie zaproszeń i wiadomości

Jak sprzedawać na linkedin

Aby sprzedawać na LinkedIn, musisz:

  • Zbudować profil skierowany do klienta, który pokazuje Twoją wartość i wiarygodność
  • Wykorzystać mocny nagłówek i podsumowanie zawodowe, które przyciągną uwagę odbiorców
  • Budować swoją sieć kontaktów poprzez wyszukiwanie i zapraszanie potencjalnych klientów
  • Dzielić się wartościowymi treściami, które pokazują Twoją ekspertyzę i rozwiązują problemy klientów
  • Wysyłać spersonalizowane wiadomości lub InMail do kontaktów z propozycją współpracy lub spotkania
  • Być aktywnym i zaangażowanym w dyskusje na grupach branżowych i zainteresowań
  • Pisać publicznie o swoich sukcesach i rekomendacjach

Co to jest sieć linkedin

Sieć LinkedIn to profesjonalna sieć społecznościowa, która łączy ludzi z różnych dziedzin i branż. Na LinkedIn możesz:

  • Tworzyć swój profil zawodowy i pokazywać swoje doświadczenie, umiejętności i cele
  • Nawiązywać kontakty z innymi użytkownikami i budować swoją sieć relacji
  • Szukać ofert pracy lub stażu oraz aplikować do nich
  • Otrzymywać rekomendacje i opinie od innych użytkowników
  • Dzielić się wiedzą i treściami związanymi z Twoją branżą lub zainteresowaniami
  • Dołączać do grup tematycznych i dyskutować na różne tematy
  • Korzystać z dodatkowych narzędzi i funkcji, takich jak Sales Navigator, InMail czy LinkedIn Learning

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Po co konto na LinkedIn?

Konto na LinkedIn stanowi znakomite miejsce do budowania silnych profesjonalnych relacji z ludźmi z branży. LinkedIn służy do poznawania ludzi, udostępniania doświadczenia i wiedzy, wymiany pomysłów i wytycznych oraz promowania swojej marki i usług. Zachęca do skupienia się na budowaniu silnych profesjonalnych relacji. Z pewnością jest to jedno z narzędzi bardzo przydatnych dla specjalistów wszystkich branż.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!