Marketing linkedin (kampania, reklama ads)

Marketing sem
Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)
5 stycznia, 2022
Marketing w praktyce
Marketing w praktyce (strategie skutecznej promocji online e-marketing)
5 stycznia, 2022
Marketing linkedin
Marketing linkedin

Marketing linkedin (kampania, reklama ads)

LinkedIn jest zdecydowanie najważniejszą siecią społecznościową, która pozwala dotrzeć do klientów biznesowych i ogólnie łączyć się z profesjonalistami, a tym samym jest jedną z głównych platform w mediach społecznościowych B2B (i coraz częściej w marketingu treści znanym jako content marketing). Sieć pozwala budować relacje, ustanawiać przemyślane przywództwo, generować leady, zdobywać spostrzeżenia, przeprowadzać badania rynkowe, poprawiać reputację i budować społeczności internetowe.

Oto podstawy Marketingu na Linkedin

1. Stwórz świadomość i popraw reputację.

LinkedIn to idealna platforma do zwiększenia Twojej obecności w Internecie. Dzięki temu, że co sekundę na LinkedIn rejestruje się więcej niż dwóch profesjonalistów, firmy mają możliwość nawiązywania kontaktów z coraz większą liczbą interesujących kontaktów. Korzystając z różnych funkcji osobistych i grupowych na LinkedIn, firmy i osoby je reprezentujące mogą poprawić swoją widoczność i wiarygodność, zarówno jako osoby indywidualne, jak i (a zatem) jako marki.
Nie zapomnij o funkcji aktualizacji statusu użytkowania, która jest niedostatecznie wykorzystywana, chociaż dzięki nowemu projektowi aktualizacje są bardziej widoczne na stronie głównej.

2. Przywództwo myślowe i influencer marketing.

Kilka funkcji LinkedIn pozwala pozycjonować się jako liderzy w określonej domenie. Od dostarczania wysokiej jakości treści, ulepszania osobistego profilu i uczestniczenia w społecznościach LinkedIn, po odpowiadanie na pytania: sieć jest podatnym gruntem dla liderów myśli i praktyki, którzy chcą zostać zaufanymi doradcami. Przywództwo i reputacja idą w parze z wpływami. Ponieważ głównym celem LinkedIn jest tworzenie sieci kontaktów, umożliwia to również identyfikowanie i angażowanie innych wpływowych osób.

3. Sprzedaż i generowanie leadów.

LinkedIn jest prawdopodobnie najlepszą siecią do generowania leadów. Oprócz tradycyjnych technik, takich jak wymienianie interesujących treści, które potencjalni klienci mogą pobrać lub kierując ruch do odpowiednich źródeł, LinkedIn oferuje bardzo osobiste sposoby identyfikowania potencjalnych potencjalnych klientów, angażowania ich i przekształcania ich w klientów. Odbywa się to poprzez dobre połączenie słuchania, analizowania, uczestnictwa, udostępniania, nawiązywania kontaktów i odpowiadania. Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami i marketing do nich pośrednio przez LinkedIn zwiększy możliwość sprzedaży.
Klienci i potencjalni klienci (prospekt) są bardziej skłonni do publikowania pytań i potrzeb, 21% to posty związane z zapytaniem, co daje marketerom B2B możliwość zidentyfikowania nowych leadów. Kolejne 19% to udostępnianie i polubienie treści, co daje wgląd w to, co ich interesuje.
Udzielając odpowiedzi na pytania na LinkedIn, możesz wykazać się wiedzą. Jeśli Twoje rozwiązanie/odpowiedź w postaci odpowiedzi na pytanie jest tym, czego szukają potencjalni klienci, zainicjują kontakt.

4. Społeczny CRM.

LinkedIn doskonale sprawdza się w kontekście social CRM: pozwala nam uzyskać lepszy wgląd w – potencjalnych – klientów i inne kontakty. Można to zrobić za pomocą prostych aplikacji CRM, ale także za pomocą „łączników”, na przykład dla programu Outlook. Chociaż większość rozwiązań Social Media CRM oferuje integrację z LinkedIn, możesz również skonfigurować podstawową integrację swoich kontaktów, ponieważ LinkedIn obsługuje Kontakty Google. Zaletą narzędzia społecznościowego CRM jest to, że pozwala zobaczyć, co robią Twoje kontakty na LinkedIn w czasie rzeczywistym, oferując cenne dodatkowe informacje na temat ich zachowania i preferencji. Podczas kierowania na kontakt, LinkedIn sam pozwala zobaczyć te informacje we własnym środowisku.

5. Budowa ruchu.

Jedną z mocnych stron LinkedIn, o której często się nie wspomina, jest jego moc w budowaniu linków i generowaniu ruchu. Podobnie jak inne sieci społecznościowe, LinkedIn ma przycisk udostępniania społecznościowego, który umożliwia udostępnianie treści w aktualizacjach statusu (które są widoczne na stronie głównej) oraz w grupach LinkedIn (społecznościach), których jesteś członkiem. Działa to szczególnie dobrze w przypadku treści związanych z biznesem i może prowadzić do efektów wirusowych (viral marketing). Treści biznesowe często są udostępniane częściej za pośrednictwem LinkedIn niż za pośrednictwem Facebooka.

6. Słuchanie i zdobywanie wiedzy.

LinkedIn jest idealny do słuchania, zadawania pytań i zdobywania informacji. Tak jest w przypadku całego marketingu w mediach społecznościowych!

7. Linkedin Ads

LinkedIn Ads to płatne narzędzie marketingowe, które oferuje dostęp do sieci społecznościowych LinkedIn za pośrednictwem różnych sponsorowanych postów i innych metod reklamowych. Linkedin Ads to potężne narzędzie marketingowe dla firm B2B do budowania potencjalnych klientów, rozpoznawania marki i brandingu online, udostępniania treści i nie tylko.

Podsumowanie jak robić marketing na Linkedin

Podsumowując, chociaż reklamy na LinkedIn mogą być droższe niż reklamy na Facebooku i Twitterze, są warte swojej ceny. Nadal możesz tworzyć udane kampanie przy stosunkowo niewielkich budżetach. Różnica polega na tym, że reklamy LinkedIn nie są tak skuteczne jak organiczne treści LinkedIn.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)