Dzięki webinarom komunikacja z potencjalnymi klientami, pracownikami, partnerami i klientami jest łatwa i efektywna. Wiedza jak zrobić webinar przyda Ci się w wielu kontekstach.
Możesz prowadzić prezentacje, przeprowadzać demonstracje produktów i dostarczać wiadomości z całego świata do tysięcy ludzi jednocześnie.
A jeśli stworzysz treści do webinarów, które są pouczające i zapadają w pamięć, uzyskasz wspaniałe rezultaty.
Zawartość strony
Webinarium, a w powszechnym użyciu webinar oznacza spotkanie prowadzone za pośrednictwem internetu. Do tego typu transmisji korzysta się z technologii webcast, czyli prościej mówiąc z kamery internetowej.
Webinary są organizowane zazwyczaj w celach szkoleniowych lub edukacyjnych i polegają na ukazaniu informacji przez prowadzącego.
Prawie zawsze stanowią znacznie dogodniejszą formę komunikacji z wieloma osobami jednocześnie niż programy do rozmów online, np skype.
Poza tym webinar to nowa forma pozyskiwania klienta za pomocą niemal bezpośredniego spotkania.
Trzeba więc mieć na względzie fakt, iż często stanowi narzędzie marketingowe, a w związku z tym w trakcie jego trwania można spodziewać się elementów sprzedażowych.
Nie warto jednak zrażać się do webinaru, ponieważ korzystanie z niego w odpowiedni sposób może przynieść bardzo wiele korzyści osobie z niego korzystającej.
Zaraz pokażę Ci jak przygotować webinar krok po kroku.
Postępuj zgodnie z poniższymi najlepszymi praktykami dotyczącymi tworzenia webinaru, który będzie przemawiał do odbiorców.
Upewnij się, że temat będzie informował i motywował uczestników. Jeśli wymaga tego temat, to zapraszaj gości.
Z mojego doświadczenia wynika, że niektóre dni i godziny działają lepiej, gdy próbujemy przyciągnąć jak największą publiczność. Zaplanuj swój webinar na czas odpowiedni dla uczestników w zależności do której grupy kierujesz swoje nagranie.
Wybierz motyw swojego webinaru, wybierz odpowiedni obraz dla swojej strony docelowej i dodaj logo, aby mieć pewność, że projekt odzwierciedla Twoją markę.
Udane webinary wymagają promocji.
Aby mieć pewność, że Twój webinar uzyska maksymalny udział, ważne jest, aby wcześniej go jak najczęściej promować. Oto jak proponuję to zrobić:
Zadbaj o treść, którą zaprezentujesz podczas webinaru. Angażujące slajdy, ankiety i materiały informacyjne będą miały duże znaczenie.
Możesz rozważyć następujące cztery formaty webinarów:
Zapewnij swoim prelegentom wygodę korzystania z platformy webinarowej i upewnij się, że wszystko pójdzie gładko, wykonując wcześniej próbne połączenie za pomocą oprogramowania lub narzędzia do webinarów.
Na pewno byłeś na nie jednym, kiedy pierwszy kwadrans był zmarnowany bo komuś nie działał mikrofon, a ktoś inny nie słyszał.
Nadszedł dzień.
Podążaj za skryptem.
Nie zapomnij również nagrać swojego webinaru, aby później przesłać go na platformę do udostępniania filmów lub na swoją stronę internetową!
Po zakończeniu kontaktuj się z uczestnikami. Wysyłaj emaile, poproś żeby dołączyli do Twojej grupy albo dali follow na firmowym twitterze.
Nagrane webinarium to świetny sposób na generowanie potencjalnych klientów jeszcze długo po zakończeniu. Opublikowanie nagrania może poszerzyć Twój zasięg i wzbudzić dodatkowe zainteresowanie oferowanym produktem, usługą lub informacjami.
Docierasz do większej liczby potencjalnych klientów i częściej od Ciebie kupują. Dzięki zaledwie kilku prostym krokom webinary mogą pomóc w wygenerowaniu większej liczby potencjalnych klientów na rynku docelowym niż w przypadku innych kanałów.
Budujesz większą świadomość marki. Zaprezentuj swoje produkty i biznes za pośrednictwem wydarzeń online, podczas których możesz łatwo zaangażować odbiorców i wzbudzić zainteresowanie.
Prezentujesz większej liczbie osób w krótszym czasie. W dobrze wypromowanym webinarze może uczestniczyć nawet kilka tysięcy osób. Pomaga to skutecznie udostępniać swoje przesłanie szerszej publiczności.
Przeprowadzasz efektywne kosztowo spotkania z pracownikami. Webinary świetnie sprawdzają się również w przypadku prezentacji wewnętrznych. Nawet jeśli masz biura w całym kraju, mogą uzyskać tę samą prezentację w czasie rzeczywistym.
Darmowa platforma do webinarów- link.
Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć, wykonaj następujące kroki, aby zaplanować swoje pierwsze wydarzenie online w tym PROGRAMIE DO WEBINARÓW.
Osoby rozpoczynające swoją przygodę z webinarami najczęściej poszukują rozwiązań w jak najmniejszym stopniu obciążających ich budżet. Obecnie niemalże wszystkie programy do webinarów posiadają bezpłatną wersję. Zazwyczaj korzystanie z niej jest ograniczone czasowo do 30 dni. Więc to jak zrobić webinar za darmo praktycznie zostało już opisane.
Ja polecam ClickMeeting, tu jest link.
Czasami zdarza się coś nieoczekiwanego, nawet jeśli wiesz jak zrobić webinar, znasz tajniki i podstawy prowadzenia ciekawych spotkań online.
Chociaż nie zawsze możesz być w pełni przygotowany, oto kilka wskazówek, które nie tylko pomogą odnieść sukces, ale także sprawią, że będzie on angażujący i pouczający dla każdego.
Jestem bardzo ciekaw jakie jest wasze podejście do tego jak zrobić webinar?
Może macie jakieś ciekawe sposoby na promocję lub zbieranie email?
Dajcie znać w komentarzu.
A jeśli chcecie otrzymywać więcej informacji, którymi nie dzielę się na blogu to zapraszam na newsletter.
Zapis poniżej.