Jak zrobić webinar? Poradnik oraz porównanie platform

xrumer
Xrumer xevil – Najszybszy i najpotężniejszy SEO soft + rozwiązywanie captcha
5 grudnia, 2020
myiyo
MYIYO- sposoby na dodatkowy zarobek. Opinie użytkowników. Zarobki i wypłaty
5 grudnia, 2020
Jak zrobić webinar
Jak zrobić webinar

Dzięki webinarom komunikacja z potencjalnymi klientami, pracownikami, partnerami i klientami jest łatwa i efektywna. Wiedza jak zrobić webinar przyda Ci się w wielu kontekstach.

Możesz prowadzić prezentacje, przeprowadzać demonstracje produktów i dostarczać wiadomości z całego świata do tysięcy ludzi jednocześnie.

A jeśli stworzysz treści do webinarów, które są pouczające i zapadają w pamięć, uzyskasz wspaniałe rezultaty.

Co to jest Webinar?

Webinarium, a w powszechnym użyciu webinar oznacza spotkanie prowadzone za pośrednictwem internetu. Do tego typu transmisji korzysta się z technologii webcast, czyli prościej mówiąc z kamery internetowej.

Webinary są organizowane zazwyczaj w celach szkoleniowych lub edukacyjnych i polegają na ukazaniu informacji przez prowadzącego.

Prawie zawsze stanowią znacznie dogodniejszą formę komunikacji z wieloma osobami jednocześnie niż programy do rozmów online, np skype.

Poza tym webinar to nowa forma pozyskiwania klienta za pomocą niemal bezpośredniego spotkania.

Trzeba więc mieć na względzie fakt, iż często stanowi narzędzie marketingowe, a w związku z tym w trakcie jego trwania można spodziewać się elementów sprzedażowych.

Nie warto jednak zrażać się do webinaru, ponieważ korzystanie z niego w odpowiedni sposób może przynieść bardzo wiele korzyści osobie z niego korzystającej.

Zaraz pokażę Ci jak przygotować webinar krok po kroku.

Postępuj zgodnie z poniższymi najlepszymi praktykami dotyczącymi tworzenia webinaru, który będzie przemawiał do odbiorców.

Co to jest webinar

Jak zrobić webinar w 9 prostych krokach. Webinar krok po kroku

Krok 1. Wybierz temat swojego webinaru.

Upewnij się, że temat będzie informował i motywował uczestników. Jeśli wymaga tego temat, to zapraszaj gości.

Krok 2. Wybierz datę i godzinę.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​niektóre dni i godziny działają lepiej, gdy próbujemy przyciągnąć jak największą publiczność. Zaplanuj swój webinar na czas odpowiedni dla uczestników w zależności do której grupy kierujesz swoje nagranie.

Krok 3. Dostosuj swoją markę.

Wybierz motyw swojego webinaru, wybierz odpowiedni obraz dla swojej strony docelowej i dodaj logo, aby mieć pewność, że projekt odzwierciedla Twoją markę.

Krok 4. Marketing webinaru.

Udane webinary wymagają promocji.

Aby mieć pewność, że Twój webinar uzyska maksymalny udział, ważne jest, aby wcześniej go jak najczęściej promować. Oto jak proponuję to zrobić:

  1. Zacznij od stworzenia strony docelowej (landing page), która przedstawia temat webinaru, mówcę (-ów), datę i godzinę oraz wezwanie do działania (CTA- call to action) dla osób, które chcą się zarejestrować, aby wziąć udział w wydarzeniu.
  2. Utwórz baner lub wyświetl reklamę na stronie głównej swojej witryny, aby poinformować odwiedzających o zbliżającym się wydarzeniu.
  3. Skorzystaj z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, aby rozpowszechniać informacje. Utwórz dedykowany i oryginalny hashtag, aby nagłośnić wydarzenie. Ten hashtag przyniesie Ci korzyści w czasie wydarzenia, ponieważ będziesz go używać do interakcji z uczestnikami.
  4. Wysyłaj e-maile z wieloma przypomnieniami przedstawiającymi odliczanie do wydarzenia. 45 procent marketerów twierdzi, że e-maile są najbardziej skuteczne w zwiększaniu liczby rejestracji (z mojego doświadczenia wynika, że ​​to prawda).
  5. W dniu wydarzenia wyślij e-maile z bezpośrednim linkiem do webinaru.

Krok 5. Zbuduj treść webinaru.


Zadbaj o treść, którą zaprezentujesz podczas webinaru. Angażujące slajdy, ankiety i materiały informacyjne będą miały duże znaczenie.

Rodzaje webinarów. Jak zrobić webinarium

Możesz rozważyć następujące cztery formaty webinarów:

  • Pojedynczy mówca: Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to, że jeden mówca komunikuje się z uczestnikami. Prelegent zademonstruje również zawartość webinaru i odpowie na wszystkie pytania uczestników. Polecam tego typu webinarium, jeśli masz małą publiczność.
  • Format wywiadu: polega na tym, że mówca pełni rolę ankietera i zadaje zestaw z góry określonych pytań ekspertowi (ekspertom) do spraw przedmiotowych. Tego typu webinarium może być bardzo wciągające, a uczestnicy obserwują, jak eksperci odpowiadają na pytania. Zachęca ich również do zadawania pytań, co czyni je interesującymi.
  • Moderowana dyskusja panelowa: webinarium panelowe ma kilku prelegentów, którzy omawiają z góry określony temat. Moderator będzie musiał prowadzić tego typu webinarium.
  • PYTANIA I ODPOWIEDZI -Q& A: Podobnie jak w przypadku formatu wywiadu, tego typu webinarium również pozwala prelegentowi odpowiadać na pytania, ale tym razem pytania pochodzą bezpośrednio od publiczności. Zalecam wcześniejsze zebranie pytań. Dzięki temu dotrzymasz harmonogramu i sprawdzisz pytania zadawane przez publiczność.

Krok 6. Zrób test.


Zapewnij swoim prelegentom wygodę korzystania z platformy webinarowej i upewnij się, że wszystko pójdzie gładko, wykonując wcześniej próbne połączenie za pomocą oprogramowania lub narzędzia do webinarów.

Na pewno byłeś na nie jednym, kiedy pierwszy kwadrans był zmarnowany bo komuś nie działał mikrofon, a ktoś inny nie słyszał.

Krok 7. Moment prowadzenia.

Nadszedł dzień.

Podążaj za skryptem.

Nie zapomnij również nagrać swojego webinaru, aby później przesłać go na platformę do udostępniania filmów lub na swoją stronę internetową!

Krok 8. Dalsze działania.


Po zakończeniu kontaktuj się z uczestnikami. Wysyłaj emaile, poproś żeby dołączyli do Twojej grupy albo dali follow na firmowym twitterze.

Krok 9. Udostępnij nagranie swojego webinaru.

Nagrane webinarium to świetny sposób na generowanie potencjalnych klientów jeszcze długo po zakończeniu. Opublikowanie nagrania może poszerzyć Twój zasięg i wzbudzić dodatkowe zainteresowanie oferowanym produktem, usługą lub informacjami.

Webinar / Szkolenie online – dlaczego warto?

Docierasz do większej liczby potencjalnych klientów i częściej od Ciebie kupują. Dzięki zaledwie kilku prostym krokom webinary mogą pomóc w wygenerowaniu większej liczby potencjalnych klientów na rynku docelowym niż w przypadku innych kanałów.

Budujesz większą świadomość marki. Zaprezentuj swoje produkty i biznes za pośrednictwem wydarzeń online, podczas których możesz łatwo zaangażować odbiorców i wzbudzić zainteresowanie.

Prezentujesz większej liczbie osób w krótszym czasie. W dobrze wypromowanym webinarze może uczestniczyć nawet kilka tysięcy osób. Pomaga to skutecznie udostępniać swoje przesłanie szerszej publiczności.

Przeprowadzasz efektywne kosztowo spotkania z pracownikami. Webinary świetnie sprawdzają się również w przypadku prezentacji wewnętrznych. Nawet jeśli masz biura w całym kraju, mogą uzyskać tę samą prezentację w czasie rzeczywistym.

Darmowa platforma tworzenia webinarów

Darmowa platforma do webinarów- link.

Jak zrobić webinar za darmo, kurs tworzenia webinarów

Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć, wykonaj następujące kroki, aby zaplanować swoje pierwsze wydarzenie online w tym PROGRAMIE DO WEBINARÓW.

  1. Zaloguj się w clickmeeting. Nie masz konta? Rozpocznij bezpłatny okres próbny.
  2. Kliknij przycisk Zaplanuj.
  3. Podaj szczegóły swojego webinaru. Obejmuje to tytuł i opis webinaru, a także typ sesji, datę, godzinę i strefę czasową.
  4. Po zakończeniu kliknij Zaplanuj.
  5. Na stronie Zarządzaj webinarem, dostosuj ustawienia swojego webinaru, klikając edytuj obok sekcji, którą chcesz zmienić.
  6. Skonfiguruj wiadomości e-mail z przypomnieniem, klikając edytuj tuż obok ustawienia E-mail z przypomnieniem.

Darmowy webinar

Osoby rozpoczynające swoją przygodę z webinarami najczęściej poszukują rozwiązań w jak najmniejszym stopniu obciążających ich budżet. Obecnie niemalże wszystkie programy do webinarów posiadają bezpłatną wersję. Zazwyczaj korzystanie z niej jest ograniczone czasowo do 30 dni. Więc to jak zrobić webinar za darmo praktycznie zostało już opisane.

Ja polecam ClickMeeting, tu jest link.

Cztery wskazówki dotyczące prowadzenia webinaru


Czasami zdarza się coś nieoczekiwanego, nawet jeśli wiesz jak zrobić webinar, znasz tajniki i podstawy prowadzenia ciekawych spotkań online.

Chociaż nie zawsze możesz być w pełni przygotowany, oto kilka wskazówek, które nie tylko pomogą odnieść sukces, ale także sprawią, że będzie on angażujący i pouczający dla każdego.

  1. Zacznij promować webinar wcześnie (minimum tydzień przed) często. Promowanie najlepiej zacząć z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Ale na koniec włóż dodatkowy wysiłek! Większość rejestracji ma miejsce w ostatnim tygodniu.
  2. Dodaj biografie prezentera do strony rejestracji. Ludzie biorą udział w webinarach, aby wysłuchać przemawiających liderów. Dodaj autorytet społeczny do swoich stron docelowych, umieszczając zdjęcia i opisy prelegentów.
  3. Twórz ankiety, aby zaangażować uczestników. Ankiety to świetna okazja, aby zaangażować odbiorców. Są również cennym źródłem opinii i spostrzeżeń dotyczących odbiorców.
  4. Połącz się z Internetem za pomocą kabla. Ponieważ Wi-Fi może czasami przerywać, upewnij się, że komputer jest połączony z routerem kablem. Dzięki temu transmisja będzie płynna.

Jak zrobić webinar podsumowanie

Jestem bardzo ciekaw jakie jest wasze podejście do tego jak zrobić webinar?

Może macie jakieś ciekawe sposoby na promocję lub zbieranie email?

Dajcie znać w komentarzu.

A jeśli chcecie otrzymywać więcej informacji, którymi nie dzielę się na blogu to zapraszam na newsletter.

Zapis poniżej.

Wskazówki tylko dla zamkniętej grupy osób

* wymagane
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *