Podstawowe instrumenty marketingu (nie tylko marketing mix)

Ambient marketing
Ambient marketing (reklama ambientowa przyk艂ady)
7 stycznia, 2022
Marketing warto艣ci
Marketing warto艣ci (strategia marketingowa o warto艣ci dodanej Value-based)
7 stycznia, 2022
instrumenty marketingu
instrumenty marketingu

Podstawowe instrumenty marketingu, kt贸re u艂atwi膮 Ci 偶ycie

Nie mo偶esz zadowoli膰 wszystkich ludzi przez ca艂y czas. Jednak偶e, jako marketer, Twoim zadaniem jest spr贸bowa膰 obali膰 ten pogl膮d i zainteresowa膰 absolutnie wszystkich tym, co masz do powiedzenia.

Jasne, nie mo偶esz sprzeda膰 swojego produktu wszystkim, ale im wi臋cej os贸b o nim wie i polubi Twoj膮 mark臋, tym wi臋ksz膮 zyskasz ekspozycj臋. W d艂u偶szej perspektywie oznacza to, 偶e wi臋cej potencjalnych klient贸w przep艂ynie i zamieni si臋 w cenn膮 sprzeda偶.
Brzmi ci臋偶ko? C贸偶, w wi臋kszo艣ci tak jest. Na szcz臋艣cie istniej膮 setki, je艣li nie tysi膮ce narz臋dzi, kt贸re pomog膮 Ci na ka偶dym etapie procesu. Od planowania po narz臋dzia do wy艣wietlania reklam, istnieje oprogramowanie zaprojektowane specjalnie po to, aby u艂atwi膰 Ci 偶ycie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Przekopywanie si臋 przez ca艂e dost臋pne oprogramowanie mo偶e by膰 przyt艂aczaj膮ce, wi臋c przygotowali艣my list臋 specjalnie dla Ciebie. Tutaj przyjrzymy si臋 najlepszym narz臋dziom do ka偶dego zadania, przed kt贸rym stoj膮 dzi艣 marketerzy.

Ma艂a uwaga, w zale偶no艣ci jakie has艂o wpiszesz w google to poka偶膮 Ci si臋 inne wyniki, instrumenty marketingu brzmi bardzo podobnie jak instrumenty marketingowe i narz臋dzia marketingu. Wi臋kszo艣膰 pokazuje koncepcj臋 marketing mix, czyli 4p, lub jej odmiany m.in. 4C, 7p, 5p itp.

Wi臋c aby zaspokoi膰 ciekawo艣膰 wszystkich w tym wpisie poruszymy 2 kwestie. Instrumenty i narz臋dzia marketingowe.

Marketing mix 4p, inaczej koncepcja 4p

Marketingowe 4P to model ulepszania element贸w 鈥瀖arketingowego mixu鈥 鈥 sposobu, w jaki wprowadzasz na rynek nowy produkt lub us艂ug臋. Pomaga zdefiniowa膰 opcje marketingowe pod wzgl臋dem ceny, produktu, promocji i miejsca, aby Twoja oferta spe艂nia艂a okre艣lone potrzeby lub wymagania klient贸w.
Z j臋zyka angielskiego skr贸t cztery p oznacza:

  • product (produkt)
  • price (cena)
  • promotion (promowanie, dystrybucja)
  • placement (umiejscowienie)

Marketing mix i 4P marketingu s膮 cz臋sto u偶ywane jako synonimy. W rzeczywisto艣ci niekoniecznie s膮 tym samym.
鈥濵arketing mix鈥 to og贸lne wyra偶enie u偶ywane do opisania r贸偶nych rodzaj贸w wybor贸w, jakich musz膮 dokonywa膰 organizacje podczas procesu wprowadzania produktu lub us艂ugi na rynek. 4P jest jednym ze sposob贸w (prawdopodobnie najpopularniejszym) definiowania mixu marketingowego.

Instrumenty marketingowe, jako narz臋dzia marketingu

1. Planowanie

Istotn膮 cz臋艣ci膮 pracy ka偶dego marketera jest planowanie. To podstawa, na kt贸rej zbudowane jest wszystko inne, wi臋c musisz mie膰 pewno艣膰, 偶e wykona艂e艣 t臋 cz臋艣膰 prawid艂owo. Planowanie jest jednym z naszych najwi臋kszych problem贸w jakie maj膮 dzia艂y marketingu je艣li nie u偶ywaj膮 dobrych instrument贸w jako narz臋dzi.

Przyk艂adowe instrumenty do planowania:

Trello: Dla tych, kt贸rzy nie s膮 zaznajomieni, Trello to zasadniczo cyfrowa tablica organizacyjna, w kt贸rej mo偶na podzieli膰 wi臋ksze zadania na poszczeg贸lne kroki i przypisa膰 je r贸偶nym cz艂onkom zespo艂u. Z pozoru jest bardzo prosty w u偶yciu, ale im lepiej zapoznasz si臋 z narz臋dziem, tym bardziej zdajesz sobie spraw臋, jak elastyczne mo偶e by膰.

Jedn膮 z ogromnych korzy艣ci, jest to, 偶e to, co na pocz膮tku wydaje si臋 ogromnym, skomplikowanym zadaniem, mo偶e wygl膮da膰 na naprawd臋 proste i wykonalne, gdy wszystko jest podzielone i przypisane r贸偶nym cz艂onkom zespo艂u.

Terminy s膮 艂atwe do na艂o偶enia, a narz臋dzie ma satysfakcjonuj膮cy przep艂yw. Po ustaleniu przep艂ywu pracy (na przyk艂ad planowanie, w toku, oczekiwanie na autoryzacj臋 i zako艅czenie) przenoszenie kart zada艅 jest bardzo satysfakcjonuj膮ce. Nast臋pnie, gdy karty 鈥瀔ompletne鈥 zaczn膮 si臋 kumulowa膰, mo偶esz z dum膮 spojrze膰 wstecz na wszystko, co osi膮gn膮艂e艣.

 Jira 鈥 troch臋 bardziej skomplikowany instrument ni偶 Trello i nieco trudniejszy do opanowania na pocz膮tku. Jednak gdy nauczysz si臋 systemu, jest on elastyczny, g艂臋boki i intuicyjny.

Asana 鈥 To wszechstronne narz臋dzie do zarz膮dzania projektami. Dobrze zaprojektowana, 艂atwa w u偶yciu platforma, kt贸ra jest bardziej skoncentrowana na popychaniu projekt贸w do przodu i utrzymywaniu komunikacji mi臋dzy zespo艂ami.

2. Reklama w mediach spo艂eczno艣ciowych

Je艣li chcesz by膰 tam, gdzie s膮 Twoi odbiorcy, jaka艣 obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych jest absolutnie niezb臋dna. Teraz na ka偶dej g艂贸wnej platformie spo艂eczno艣ciowej dost臋pne s膮 opcje i narz臋dzia reklamowe, dzi臋ki czemu mo偶esz uzyska膰 dost臋p do szerokiej gamy ca艂kowicie r贸偶nych danych demograficznych.

Najlepsze narz臋dzie naprawd臋 zale偶y od tego, kt贸ra sie膰 jest najlepsza dla danej grupy odbiorc贸w. Je艣li sprzedajesz bezpo艣rednio klientom, Facebook jest fantastyczny. Je艣li jeste艣 biznesem to LinkedIn jest dobrym wyborem. Je艣li sprzedajesz ubrania lub co艣 bardziej wizualnego, Instagram dzia艂a naprawd臋 dobrze.

Og贸lnie rzecz bior膮c, kt贸re narz臋dzie dzia艂a najlepiej i sprawia, 偶e 鈥嬧媟eklama w mediach spo艂eczno艣ciowych jest dziecinnie prosta?
Facebook. Google ads jest du偶o trudniejszy do nauki i panel jest o wiele mniej intuicyjny.

Ale dlaczego instrumentem reklamowym nr 1 jest FB? Po pierwsze, jest to sie膰 z najwi臋ksz膮 baz膮 u偶ytkownik贸w. Opr贸cz ponad miliarda u偶ytkownik贸w mo偶na tam znale藕膰 wi臋kszo艣膰 firm.

Po drugie, reklama jest naprawd臋 prosta. Opcje zautomatyzowane s膮 obszerne i mo偶na zag艂臋bi膰 si臋 w bardzo szczeg贸艂owe informacje na podstawie zachowa艅 i upodoba艅 u偶ytkownik贸w. To wszystko jest oczywiste i intuicyjne.

Po trzecie, pozwala reklamowa膰 si臋 w ca艂ej sieci, zaznaczaj膮c jedn膮 opcj臋. Sie膰 Facebooka jest rozleg艂a, co oznacza, 偶e 鈥嬧婽woja reklama b臋dzie widoczna w wielu r贸偶nych witrynach, a tak偶e na samym Facebooku. Oczywi艣cie, je艣li tego chcesz.

LinkedIn 鈥 艢wietne dla reklamy b2b business to business. Spos贸b, w jaki si臋 reklamujesz, jest podobny do Facebooka. Analizy te偶 s膮 solidne.
Instagram 鈥 IG to cz臋艣膰 艣rodowiska facebook, wi臋c wszystko dzia艂a tak samo.
TikTok – mened偶er reklam wygl膮da r贸wnie偶 prawie identycznie ni偶 ten facebookowy

3. Instrumenty i narz臋dzia reklamowe

Je艣li chodzi o reklam臋 displayow膮 online, istnieje ca艂y szereg narz臋dzi do reklamy banerowej, kt贸re mog膮 Ci pom贸c. Nawet je艣li skupisz si臋 wy艂膮cznie na produkcji baner贸w reklamowych, wiele opcji mo偶e wydawa膰 si臋 wr臋cz osza艂amiaj膮ce.

Jakie s膮 najwa偶niejsze rzeczy, na kt贸re nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 w narz臋dziu reklamy display?

Narz臋dzie reklamy displayowej lub kreator reklam musi by膰 艂atwe w obs艂udze i intuicyjne. Musi r贸wnie偶 produkowa膰 wszystkie reklamy w HTML5. Musisz tak偶e by膰 w stanie stworzy膰 wiele r贸偶nych rozmiar贸w, najlepiej za pomoc膮 zaledwie kilku klikni臋膰, aby m贸c bezproblemowo skalowa膰 swoje reklamy.

4. Marketing tre艣ci

W marketingu tre艣ci nie chodzi o to, z jakiej platformy korzystasz, ale bardziej o to, jak zwracasz na siebie uwag臋.

Najwa偶niejszym aspektem marketingu tre艣ci jest to, 偶e Twoje tre艣ci trafiaj膮 do mas. Oczywi艣cie mo偶esz to zrobi膰, promuj膮c content marketing na swoich kana艂ach spo艂eczno艣ciowych i za po艣rednictwem poczty e-mail, ale istniej膮 narz臋dzia i instrumenty, kt贸re pomog膮 Ci bez problemu dotrze膰 z tre艣ciami do r贸偶nych odbiorc贸w.

Istniej膮 rozwi膮zania, instrumenty i narz臋dzia, kt贸re mog膮 pom贸c, je艣li nie masz czasu na tworzenie w艂asnych tre艣ci, ale chcesz wykorzysta膰 t臋 metod臋 marketingow膮 do podniesienia rangi swojej firmy.

 Je艣li dzia艂asz na rynku zagranicznym to istniej膮 bardzo ciekawe portale kt贸re mog膮 Ci pom贸c w udost臋pnianiu tre艣ci, m.in. curata i outbrain. W Polsce niestety niezbyt popularne.

Outbrain 鈥 pozwala na rozpowszechnianie tre艣ci pisanych w ca艂ej sieci jako natywnych tre艣ci, natychmiast zwi臋kszaj膮c zasi臋g.

Curata 鈥 koncentruje si臋 na kuracji tre艣ci, jak sama nazwa wskazuje. Nie tylko u艂atwia tworzenie w艂asnych tre艣ci, ale tak偶e pomaga odkrywa膰 rzeczy, kt贸re Ci臋 interesuj膮.

5. Marketing e-mailowy

Pomimo tego, co mo偶esz us艂ysze膰 i zobaczy膰, e-mail marketing jest bardzo 偶ywy i ma si臋 dobrze. W rzeczywisto艣ci ponad po艂owa u偶ytkownik贸w w internecie w rzeczywisto艣ci preferuje, aby firmy kontaktowa艂y si臋 z nimi za po艣rednictwem poczty e-mail, a nie jak膮kolwiek inn膮 metod膮.

Czego nale偶y szuka膰 w narz臋dziu do e-mail marketingu? Jest kilka rzeczy do rozwa偶enia.

Prywatny adres IP jest niezb臋dny, aby pom贸c w blokowaniu przez filtry spamowe. Ponadto proste, ale elastyczne narz臋dzie do tworzenia mo偶e pom贸c zaoszcz臋dzi膰 ogromn膮 ilo艣膰 czasu, a tak偶e umo偶liwia opracowanie okre艣lonego motywu i tonu w wiadomo艣ciach e-mail.

Na marginesie, dobrze jest mie膰 pewne og贸lne wytyczne w swojej strategii e-mailowej. Powinno to obejmowa膰 fakt, 偶e zawsze potrzebujesz zgody od u偶ytkownika, zanim zaczniesz wysy艂a膰 mu e-maile, oraz 艣cis艂膮 polityk臋 okre艣laj膮c膮, ile razy nale偶y wysy艂a膰 e-maile w ci膮gu tygodnia lub miesi膮ca. Nie chcesz spamowa膰 ludzi nieko艅cz膮cymi si臋 e-mailami, poniewa偶 po prostu zrezygnuj膮 z subskrypcji.

Analityka musi by膰 r贸wnie偶 wystarczaj膮co solidna, aby umo偶liwi膰 Ci zobaczenie, jak zoptymalizowa膰 przysz艂e kampanie, a najlepiej je艣li mo偶esz segmentowa膰 swoj膮 baz臋 danych i wysy艂a膰 r贸偶ne e-maile do r贸偶nych odbiorc贸w na podstawie ich profili nabywc贸w.

Je艣li interesuje Ciebie bardziej zaawansowany e-mail marketing, mo偶esz ustawi膰 automatyzacj臋, czyli procesy kt贸re wysy艂aj膮 okre艣lone e-maile do r贸偶nych odbiorc贸w i segment贸w, gdy wykonuj膮 okre艣lone dzia艂ania. Dzi臋ki temu ka偶dy u偶ytkownik (prospect) b臋dzie m贸g艂 sta膰 si臋 klientem, bez czasoch艂onnego r臋cznego wprowadzania danych.

Podsumowuj膮c instrumenty marketingu

Bez wzgl臋du na Tw贸j plan marketingowy, istnieje ca艂y 艣wiat (szeroka sie膰) narz臋dzi i instrument贸w, kt贸re u艂atwi膮 Ci 偶ycie. Od planowania a偶 po publikowanie i wszystko pomi臋dzy, ca艂e to oprogramowanie ma na celu u艂atwienie nam 偶ycia.

Twoje przedsi臋biorstwo mo偶e tylko zyska膰 na tym je艣li b臋dziesz w stanie oferowa膰 swoje produkty lub us艂ugi lepiej, szybciej, dok艂adniej. A efekt? Zadowolony konsument. Wi臋c upewnij si臋 偶e wybierzesz i przetestujesz odpowiednie dla siebie instrumenty marketingu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)