Grywalizacja w biznesie przyk艂ady – co to jest? (przyk艂ady, definicja)

Grywalizacja gamifikacja

Grywalizacja w biznesie przyk艂ady – co to jest?

Czym jest grywalizacja? Jest to nic innego jak technika, dzi臋ki kt贸rej mo偶na zaanga偶owa膰 konsument贸w, klient贸w czy nawet pracownik贸w do brania udzia艂u w czym艣, co ma mechanizmy znane z gier wideo.

Daje to mas臋 plus贸w dla firmy, bo co艣 co jest nudne staje si臋 ciekawe!

Warto dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym ponadczasowym rozwi膮zaniu.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Grywalizacja – co to jest?

Technika ta u偶ywana jest g艂贸wnie po to, aby inspirowa膰 osoby bior膮ce udzia艂 w konkurencjach do wzmo偶onego dzia艂ania oraz interakcji mi臋dzy sob膮.

Dzi臋ki temu cz臋sto nudne czynno艣ci, pozbawione jakiejkolwiek atrakcyjno艣ci mog膮 zamieni膰 si臋 w co艣 zabawnego.

Grywalizacja ma „jaki艣 cel”. podobnie do gier komputerowych, wi臋c poza doskona艂膮 zabaw膮 niesie wiele innych korzy艣ci.

Co do zasady grywalizacja jest niczym innym jak uatrakcyjnieniem pewnych proces贸w, kt贸re s膮 bardzo skuteczne w aspektach, w kt贸rych mo偶na zaanga偶owa膰 grup臋 odbiorcz膮.

Co ciekawe, w niekt贸rych przedsi臋biorstwach ten typ konkurencji jest stosowany r贸wnie偶 w przypadku rekrutacji na dane stanowisko pracy.

Co艣, co kiedy艣 zdawa艂oby si臋 niemo偶liwe i pozbawione sensu, b臋dzie najprawdopodobniej standardem. Grywalizacja ma pewne cele, kt贸re maj膮 np. prowadzi膰 do wzrostu zainteresowania produktem, co prze艂o偶y si臋 na jego sprzeda偶 i popularno艣膰.

Ka偶da konkurencja wzbudza pewne emocje, dlatego te偶 wiele os贸b uczestnicz膮cych w konkurencji mo偶e mie膰 satysfakcj臋 w przypadku wygranej lub zdobycia konkretnej nagrody.

Ka偶da tego typu konkurencja, niezale偶nie od tego, gdzie jest ona prowadzona, musi zawiera膰 elementy znane z gier komputerowych oraz pewne mechanizmy.

Elementy grywalizacji

Musz膮 si臋 tutaj znajdowa膰 pewne mechanizmy i etapy, takie jak:

  • nagrody,
  • informacje zwrotne,
  • ranking,
  • elementy zaskoczenia,
  • trudne etapy oraz
  • ci膮g艂e rywalizowanie.

Co wa偶ne, mimo tego, 偶e grywalizacja oparta jest na 艣wiecie wirtualnym, to projekt ten musi by膰 zwi膮zany z prawdziwym 偶yciem.

Po co wprowadza si臋 grywalizacj臋?

Po to, aby dana grupa zwi臋kszy艂a swoj膮 motywacj臋 i wykonywa艂a okre艣lone zadania jeszcze sprawniej.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Przyk艂ady grywalizacji, jak zastosowa膰 mechanizmy z gier

Za przyk艂ad mo偶e pos艂u偶y膰 sytuacja, w kt贸rej firma chce zach臋ci膰 nowych klient贸w do skorzystania z us艂ugi lub zakupu produktu.

Mo偶e to by膰 np. projektowanie wn臋trza.

Gra oparta b臋dzie na katalogu produkt贸w, czyli mebli i dodatk贸w, kt贸re nale偶y umiejscawia膰 w pomieszczeniach zgodnie z posiadanym bud偶etem.

Sklep meblowy mo偶e wprowadzi膰 takie rozwi膮zanie.

Nast臋pnie projekty mog膮 by膰 oceniane przez innych graczy, a gracze, kt贸rzy s膮 w pierwszej dziesi膮tce rankingu, mog膮 liczy膰 na jaki艣 prezent czy te偶 promocj臋 w sklepie.

Innym przyk艂adem mo偶e by膰 promocja stacji benzynowej, klienci mog膮 pobra膰 aplikacj臋/gr臋, w kt贸rej g艂贸wnym zadaniem b臋dzie tankowanie przyje偶d偶aj膮cych aut, trzeba robi膰 to szybko i sprawnie, poniewa偶 wszystko ograniczone jest czasem.

Gracze z najlepszymi wynikami, mog膮 liczy膰 na dodatkowe punkty w ramach kart lojalno艣ciowych.

Po co wprowadza膰 grywalizacj臋?

G艂贸wnym celem grywalizacji jest zach臋cenie jak najwi臋kszego grona odbiorc贸w do korzystania z naszych produkt贸w.

Od dawna gry komputerowe ciesz膮 si臋 ogromn膮 popularno艣ci膮, dlatego warto korzysta膰 z ich dobrodziejstw, poniewa偶 jest to bardzo lubiana forma zabawy nie tylko przez dzieci, ale te偶 osoby doros艂e.

Warto zaznaczy膰, 偶e grywalizacja tak samo, jak gra musi sk艂ada膰 si臋 z pewnych element贸w takich jak nagradzanie czy te偶 dostarczanie informacji dotycz膮cych o wynikach i rankingu.

Uczestnicy musz膮 ze sob膮 rywalizowa膰 i jeden z nich musi by膰 zwyci臋zc膮.

Co ciekawe taka forma prowadzenia kampanii maj膮cych na celu pozyskanie klient贸w przyci膮ga r贸wnie偶 osoby niezainteresowane grami komputerowymi.

Osoby doros艂e, kt贸re nie maj膮 czasu na gry komputerowe, ale chc膮 mie膰 satysfakcj臋 i uzyska膰 rabat na dan膮 us艂ug臋 bardzo ch臋tnie si臋 przy艂膮czaj膮 do rywalizacji. Jest to bardzo wa偶ny element psychologiczny.

Co to jest gamifikacja?

Gamifikacja to wykorzystanie mechanizm贸w stosowanych w grach (komputerowych, lub fabularnych), aby zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie uczestnik贸w (np. pracownik贸w, czy uczni贸w). Gamifikacja umo偶liwia skuteczne motywowanie do uczenia si臋 rzeczy, kt贸re s膮 uwa偶anych za rutynowe, nudne, czy 偶mudne.

Co sk艂ada si臋 na sukces grywalizacji?

Sukces grywalizacji, czyli zastosowania element贸w gier w kontek艣cie innych dziedzin, zale偶y od kilku czynnik贸w. Oto niekt贸re z kluczowych element贸w, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na sukces grywalizacji:

  1. Zrozumienie cel贸w biznesowych – gra musi s艂u偶y膰 okre艣lonym celom biznesowym, takim jak zwi臋kszenie sprzeda偶y, poprawa zaanga偶owania klient贸w lub zwi臋kszenie efektywno艣ci pracownik贸w.
  2. Dopasowanie do odbiorc贸w – gra musi by膰 dostosowana do grupy docelowej, uwzgl臋dniaj膮c ich zainteresowania, preferencje i potrzeby.
  3. Jasne regu艂y i nagrody – gra musi mie膰 jasno okre艣lone regu艂y i oferowa膰 nagrody, kt贸re motywuj膮 uczestnik贸w do dalszej gry.
  4. Wyzwanie i emocje – gra musi by膰 wystarczaj膮co trudna, aby stanowi艂a wyzwanie, ale jednocze艣nie musi by膰 wystarczaj膮co 艂atwa, aby zach臋ci膰 do dalszej gry. Gra powinna r贸wnie偶 wywo艂ywa膰 emocje u graczy, aby zach臋ci膰 ich do zaanga偶owania.
  5. Dost臋pno艣膰 i u偶yteczno艣膰 – gra musi by膰 艂atwa do znalezienia, 艂atwa do grania i 艂atwa do zrozumienia. U偶ytkownicy powinni by膰 w stanie szybko i 艂atwo zacz膮膰 gra膰.
  6. Analiza i dostosowanie – gra musi by膰 stale analizowana, aby zidentyfikowa膰 s艂abe punkty i okre艣li膰, jak mo偶na j膮 ulepszy膰.

Wszystkie te elementy s膮 kluczowe dla sukcesu grywalizacji. Dzi臋ki nim gra mo偶e sta膰 si臋 skutecznym narz臋dziem marketingowym lub narz臋dziem do poprawy efektywno艣ci w biznesie.

W jakich obszarach mo偶na zastosowa膰 grywalizacj臋?

Grywalizacja to podej艣cie, kt贸re mo偶na zastosowa膰 w wielu r贸偶nych obszarach, zar贸wno biznesowych, jak i spo艂ecznych. Poni偶ej przedstawiam niekt贸re z obszar贸w, w kt贸rych mo偶na zastosowa膰 grywalizacj臋:

  1. Marketing i sprzeda偶 – grywalizacja mo偶e by膰 stosowana do poprawy wynik贸w sprzeda偶owych, anga偶owania klient贸w i promocji produkt贸w.
  2. HR i zarz膮dzanie zasobami ludzkimi – grywalizacja mo偶e pom贸c w szkoleniach, rekrutacji i motywowaniu pracownik贸w.
  3. Zdrowie i wellness – grywalizacja mo偶e by膰 stosowana do promowania zdrowego stylu 偶ycia, motywowania do 膰wicze艅 fizycznych i monitorowania post臋p贸w w procesie zdrowienia.
  4. Edukacja – grywalizacja mo偶e pom贸c w anga偶owaniu uczni贸w, poprawie wynik贸w w nauce i wzmocnieniu motywacji do nauki.
  5. 艢rodowisko i zr贸wnowa偶ony rozw贸j – grywalizacja mo偶e by膰 stosowana do promowania zr贸wnowa偶onego rozwoju, poprawy jako艣ci 艣rodowiska i zwi臋kszenia 艣wiadomo艣ci ekologicznej.
  6. Spo艂eczno艣膰 – grywalizacja mo偶e pom贸c w budowaniu spo艂eczno艣ci, promowaniu aktywno艣ci spo艂ecznej i anga偶owaniu ludzi w dzia艂ania na rzecz spo艂eczno艣ci.

To tylko kilka przyk艂ad贸w obszar贸w, w kt贸rych grywalizacja mo偶e by膰 zastosowana. W zasadzie, grywalizacja mo偶e by膰 stosowana w dowolnym kontek艣cie, w kt贸rym zach臋canie ludzi do zaanga偶owania i osi膮gania cel贸w jest wa偶ne.

Przyk艂ady grywalizacji

Grywalizacja potrzebna jest w marketingu, kt贸ry jak wiadomo, sk艂ada si臋 z wielu czynno艣ci, maj膮cych jeden cel: pozyskanie nowych klient贸w.

Jednym z najbardziej przyziemnych przyk艂ad贸w grywalizacji jest oczywi艣cie zbieranie punkt贸w lojalno艣ciowych.

Jak wiadomo, klient niezostawiaj膮cy du偶ych ilo艣ci pieni臋dzy nie jest przydatny.

Jest to smutna prawda, kt贸r膮 mo偶na 艂膮czy膰 z pora偶k膮 marketingow膮, dlatego te偶 wiele firm zach臋ca swoich klient贸w do brania udzia艂u w akcjach zbierania punkt贸w.

Klient musi zaanga偶owa膰 si臋 w co艣 powi膮zane z mark膮, poniewa偶 tylko to gwarantuje zyski.

Warto zaznaczy膰, 偶e grywalizacja prowadzone jest r贸wnie偶 w przypadku szk贸艂.

Jest to nowo艣膰 w edukacji, poniewa偶 nie jest popularna i mo偶na powiedzie膰, 偶e jest to rozwi膮zanie raczkuj膮ce i wyst臋puj膮ce tylko w du偶ych plac贸wkach.

Grywalizacja zwi臋ksza zaanga偶owanie uczni贸w, kt贸rzy chc膮 ze sob膮 rywalizowa膰 i mie膰 jak najlepsze wyniki.

Granie w gry komputerowe to jedno z ulubionych zaj臋膰 dzieci oraz m艂odzie偶y wi臋c warto korzysta膰 z tego medium.

Wprowadzenie grywalizacji w swoim przedsi臋wzi臋ciu mo偶e przynie艣膰 wiele nowego w naszej firmie czy organizacji.

Konkurencja nap臋dza dzia艂ania klient贸w, a stosowanie zasad podobnych do tych z gier komputerowych mo偶e zach臋ci膰 klient贸w do udzia艂u w innych akcjach promocyjnych oraz przede wszystkim do kupowania produkt贸w.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Grywalizacja w biznesie przyk艂ady – co to jest?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!