Reklama prasowa
Reklama prasowa -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady]
27 stycznia, 2023
Allegro Lokalnie
Allegro Lokalnie 鈥 co to jest? Czym r贸偶ni si臋 od zwyk艂ej sprzeda偶y Allegro?
27 stycznia, 2023

Growth marketing -czym jest marketing wzrostu? 8 zasad

Growth marketing

Growth Marketing 鈥 czym si臋 r贸偶ni od tradycyjnego marketingu?

Rozw贸j.

Ekspansja.

Wszystkim w biznesie chodzi o wzrost.

W pocz膮tkowym etapie jest to wszystko, o co naprawd臋 musi dba膰 ka偶da firma. M贸wimy o powszechnie po偶膮danym wyniku, kt贸ry le偶y u podstaw ka偶dej strategii, ka偶dego celu i ka偶dego kluczowego wska藕nika wydajno艣ci praktycznie ka偶dej firmy.

Dlaczego wi臋c tak trudno osi膮gn膮膰 po偶膮dany wzrost?

Wielu przedsi臋biorcom wydaje si臋, 偶e wzrost jest dost臋pny tylko wtedy, gdy mo偶na przeznaczy膰 na to ogromne ilo艣ci got贸wki.

Ale na szcz臋艣cie tak nie jest i dzisiaj Ci to udowodni臋.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co to jest growth marketing?

Growth marketing to po polsku marketing wzrostu i w ostatnich latach pojawi艂 si臋 jako pot臋偶na praktyka dla rozwoju biznesu, wykorzystuj膮c dane i narz臋dzia cyfrowe do identyfikowania i dzia艂ania w oparciu o mo偶liwo艣ci. Tj. mo偶emy wybiera膰 specyficzne dzia艂ania reklamowe o wysokim zwrocie.

Ale co to w艂a艣ciwie jest? Dlaczego growth marketing jest tak pot臋偶ny i jakie s膮 najsilniejsze, najbardziej fundamentalne strategie marketingu wzrostu, kt贸re mo偶esz dzi艣 wdro偶y膰, aby pomno偶y膰 wyniki swojej firmy?

Czym tak na prawd臋 jest marketing wzrostu?

Chocia偶 prawdopodobnie s艂ysza艂e艣 ten termin, marketing wzrostu jest nadal stosunkowo now膮 praktyk膮.

Podej艣cie to 艂膮czy dotychczasowy dorobek wok贸艂 teorii marketingu z wykorzystaniem cyfrowej analizy i narz臋dzi. Mo偶esz wi臋c 艂膮cznie zebra膰 informacje na temat tego, gdzie i jak najskuteczniej osi膮gn膮膰 szybki, skalowalny wzrost 鈥 co jest g艂贸wnym celem ka偶dego marketera zajmuj膮cego si臋 rozwojem.

W ten spos贸b marketing wzrostu jest zar贸wno filozofi膮 zarz膮dzania, jak i praktyk膮 biznesow膮.

A po co ci to?

Dlaczego wi臋c warto, aby艣 wdro偶y艂 zasady growth marketingu nad wypr贸bowanym i przetestowanym na przestrzeni lat podej艣ciem marketingowym?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Po pierwsze, Twoja konkurencja prawdopodobnie ju偶 w jakim艣 zakresie stosuje te strategie. Wynik? Zostaniesz w tyle i p贸藕niej b臋dzie Ci ci臋偶ko nadrobi膰.

A marketing wzrostu jest z pewno艣ci膮 skuteczny. Oferuje ciekawe podej艣cie do SEO (optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek), marketingu e-mailowego i test贸w A/B 鈥 z kt贸rych wszystkie s膮 narz臋dziami marketingu wzrostu.

Poni偶ej przedstawiam najwa偶niejsze do wdro偶enia strategie marketingowe o wysokim zwrocie, stosowane przez firmy w celu osi膮gni臋cia szalonego wzrostu.

Growth hacking a growth marketing

Growth Hacking ma na celu uzyskanie szybkich wynik贸w i szybkiego wzrostu, podczas gdy Growth Marketing opiera si臋 na g艂臋bszych badaniach i potrzebuje stosunkowo d艂u偶szego czasu na zako艅czenie oraz ma na celu zr贸wnowa偶ony wzrost. Je艣li rozpoczynasz dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 lub chcesz doda膰 „boost” swojemu istniej膮cemu biznesowi, powiniene艣 wybra膰 Growth Hacking.

Przeczytaj tak偶e kim jest growth hacker.

growth hacking marketing

Sprawdzone strategie growth marketing

Oto one:

Omnichannel

Marketing w wielu kana艂ach to praktyka tworzenia do艣wiadcze艅 klient贸w w wielu kana艂ach i punktach styku na r贸偶nych platformach.

W odr贸偶nieniu od zwyk艂ego prowadzenia komunikacji w kilku kana艂ach, marketing wielokana艂owy ma na celu zaoferowanie klientom indywidualnym takich samych powtarzalnych i niezawodnych do艣wiadcze艅 zakupowych, jakie uzyskaliby w Twoim g艂贸wnym kanale (powiedzmy w witrynie e-commerce) we wszystkich innych punktach styku Twojej firmy.

Na przyk艂ad, je艣li prowadzisz kampani臋 promocyjn膮 w kilku kana艂ach, od tradycyjnych tj. drukowanych, lub radio, a偶 po cyfrowe, to podej艣cie omnichannel b臋dzie stara艂o si臋 zsynchronizowa膰 ze sob膮 wiadomo艣膰. Np kreacje reklamowe, przekaz marketingowy, rabat procentowy, tekst i stron臋 docelow膮.

Zapewnia to sp贸jne do艣wiadczenie niezale偶nie od tego, gdzie klient jest pozyskiwany.

W praktyce prawid艂owe prowadzenie omnichannel jest do艣膰 proste. Mo偶esz synchronizowa膰 tre艣ci w ca艂ej firmie.

Prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie podej艣cia omnichannel z poziomu dzia艂贸w operacyjnych firmy. Ale je艣li mo偶esz to osi膮gn膮膰, to odniesiesz korzy艣ci, zadowalaj膮c klient贸w w r贸wnym stopniu bez wzgl臋du na 藕r贸d艂o, co prowadzi do znacznie wi臋kszego pozytywnego przekazu.

O ile mo偶e nam pom贸c strategia omnichannel?

Z raportu Omnisend wynika:

  • wzrost o 287%. Wy偶szy wsp贸艂czynnik zakup贸w przy korzystaniu z 3 lub wi臋cej kana艂贸w
  • 47,7% wy偶sza konwersja kiedy dodamy do tego kampanie SMS
  • 2755% 艣redni ROI z SMS marketingu

Wykorzystaj tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w

UGC (ang. user generated content), czyli tre艣膰 generowana przez u偶ytkownik贸w, jest materia艂em generowanym przez konsument贸w i zwi膮zanym z mark膮 lub firm膮.

Najcz臋stsze przyk艂ady UGC obejmuj膮 recenzje produkt贸w, zdj臋cia lub historie wideo przedstawiaj膮ce korzystanie z produktu w mediach spo艂eczno艣ciowych lub testymoniale/referencje.

Marketerzy mog膮 wykorzysta膰 te tre艣ci we w艂asnej komunikacji marketingowej, co jest nie tylko efektywne pod wzgl臋dem koszt贸w i czasu, ale tak偶e oferuje kilka wyj膮tkowych korzy艣ci.

Bardzo dobrze dzia艂aj膮 wideo testymoniale na facebooku, jako etapy lejka MOFU i BOFU.

Jedn膮 z g艂贸wnych korzy艣ci jest zwi臋kszone poczucie autentyczno艣ci. Odbiorcy w wi臋kszym stopniu odbieraj膮 pozytywnie informacje na temat firmy, gdy pochodz膮 one bezpo艣rednio od prawdziwych ludzi, takich jak oni.

Poza tym, tak szczerze, wi臋kszo艣膰 marketer贸w, zgodzi si臋 ze mn膮, 偶e tre艣ci UGC dzia艂aj膮 z regu艂y lepiej ni偶 tradycyjne tre艣ci markowe w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Jak Twoja firma mo偶e to wykorzysta膰? Zastan贸w si臋, czy Twoje przedsi臋biorstwo ma ju偶 gotowe UGC, kt贸rych po prostu jeszcze nie wykorzysta艂e艣 w swoim marketingu. Mo偶e to by膰 co艣 w rodzaju recenzji produkt贸w lub zdj臋膰 klient贸w.

Hiperpersonalizacja

Marketing masowy to „hurtownia”, a raczej przywilej dla firm, kt贸rych produkty i us艂ugi s膮 wystarczaj膮co szerokie, aby mog艂y by膰 skierowane do ka偶dego. Przyk艂ad? Chipsy, coca cola, ecommerce z codziennymi ubraniami.

Ale prawdopodobnie Ty si臋 pod to nie kwalifikujesz i w jakim艣 stopniu Twoje produkty s膮 skierowane do specyficznych grup odbiorc贸w.

Hiperpersonalizacja, cz臋sto jest okre艣lana jako mikromarketing. Czyli praktyka dostosowywania komunikacji marketingowej do potrzeb i preferencji coraz mniejszej grupy ludzi.

Chodzi o to, 偶e im mniejsza grupa ludzi, tym bardziej osobista mo偶e by膰 Twoja komunikacja. A bardziej osobiste komunikaty wskazuj膮 na prawdziw膮 znajomo艣膰, trosk臋 i uwag臋. Prowadzi to do wi臋kszej odpowiedzi.

Praktycznie ka偶dy marketer Ci to powie, 偶e personalizacja pomaga wzmocni膰 relacje z klientami.

Ale jak sprawi膰, by Tw贸j marketing sta艂 si臋 mocno spersonalizowany?

Po pierwsze CRM. CRM to oprogramowanie do zarz膮dzania relacjami z klientami. Tego rodzaju soft zestawia dane zebrane od klient贸w w bazie danych, w kt贸rej mo偶na zidentyfikowa膰 znacz膮ce spostrze偶enia.

Na przyk艂ad funcjje lead scoring, albo follow up.

Po zidentyfikowaniu najlepiej ocenianych potencjalnych klient贸w mo偶esz tworzy膰 kierowane do nich kampanie, na bazie ich preferencji, zachowa艅 zakupowych i innych element贸w, aby zwi臋kszy膰 szanse na konwersj臋 i utrzymanie, czyli kluczowe wska藕niki wzrostu.

Regularnie tw贸rz odpowiednie tre艣ci

Je艣li jeste艣 jak wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorc贸w, prawdopodobnie my艣lisz o produkcji tre艣ci jako o czym nudnym, ale za razem obowi膮zkowym i, 偶e „trzeba to robi膰”.

Niestety produkcja contentu wymaga ci膮g艂ego wk艂adu i uwagi, zwrot z inwestycji nie jest natychmiastowy i prawdopodobnie oznacza to, 偶e b臋dziesz musia艂 po艣wi臋ci膰 du偶o czasu na aktualizowanie.

Jednak dobrze zrobione tworzenie tre艣ci, kt贸re ceni膮 Twoi klienci, jest niezawodnym sposobem na zwi臋kszenie znajomo艣ci marki, pomno偶enie konwersji i odblokowanie dalszego wzrostu.

Produkcja tre艣ci pokazuje autorytet w temacie, anga偶uje potencjalnych klient贸w i stawia Ci臋 wy偶ej w wyszukiwaniu i odkrywaniu.

Wykorzystaj stare tre艣ci

Jaki艣 czas temu pisa艂em o recyklingu tre艣ci.

A tutaj wideo jak to zrobi膰, 偶eby z jednego fragmentu mie膰 jak najwi臋cej contentu:

M贸wi膮c pro艣ciej nie musisz zatrudnia膰 agencji i marketer贸w do produkcji contentu, aby zaoferowa膰 co艣 naprawd臋 warto艣ciowego dla swoich odbiorc贸w

Wi臋c dlaczego nie przejrze膰 archiw贸w?

Je艣li kierunek Twojej dzia艂alno艣ci nie zmieni艂 si臋 nie do poznania, prawdopodobnie masz skarbnic臋 tre艣ci gotowych do odkurzenia i ponownego wykorzystania, aby wygenerowa膰 nowy wzrost.

Pewnie masz mas臋 post贸w na blogu, ciekawych infografik, czy post贸w w social media, kt贸re nawet teraz s膮 aktualne.

Recykling tre艣ci jest 艣wietny w przypadku firmy, kt贸ra nie ma pieni臋dzy, poniewa偶 cz臋sto mo偶na to zrobi膰 bez profesjonalnej pomocy. Je艣li zostanie to zrobione poprawnie, nie b臋dzie postrzegane przez odbiorc贸w jako stare.

Rozwijaj ruch organiczny z Google za pomoc膮 white-hat SEO i link building’u

whitehat seo
White hat SEO

Je艣li nie jeste艣 zaznajomiony z SEO i tematem budowania link贸w, to nic si臋 nie sta艂o. Ty jeste艣 mistrzem w swojej bran偶y, my w swojej. Nikt nie robi wszystkiego na raz.

Pozycjonowanie to z艂o偶ony proces i podlega ci膮g艂ym zmianom, przez algorytmy google.

Dlatego prawdopodobnie dobrze jest zleci膰 to do艣wiadczonym, zaufanym profesjonalistom.

SEO jest w 100% warte swojej inwestycji.

Oto nasz case study, od 0 do 350.000 z艂 w 11 miesi臋cy.

Wykonane poprawnie i konsekwentnie, SEO i budowanie link贸w to niezawodne metody, dzi臋ki kt贸rym Twoja firma znajdzie si臋 na szczycie pierwszej pozycji Google pod wzgl臋dem kluczowych wyszukiwanych hase艂.

鈥濨ia艂y kapelusz鈥 z ang. white-hat to termin, kt贸ry okre艣la dzia艂ania zgodne z wytycznymi google. Praktyki takie jak upychanie s艂贸w kluczowych lub korzystanie z automatycznego oprogramowania do tworzenia link贸w to przyk艂ady 鈥瀋zarnego kapelusza鈥 (ang. black hat) i mog膮 spowodowa膰 na艂o偶enie kar, b膮d藕 filtry od google.

Black Hat
Black Hat? NIE!

Zaoferuj co艣 darmowego i warto艣ciowego

Technika stara jak 艣wiat.

Chodzi o lead magnet.

Ludzie kochaj膮 darmowe rzeczy. Mo偶e teraz bardziej ni偶 kiedykolwiek.

Mo偶na to zrobi膰 na milion sposob贸w, od bezp艂atnych wersji pr贸bnych po powitalne kody rabatowe, materia艂y promocyjne i po prostu rozdawanie produktu za darmo.

Si艂a i skuteczno艣膰 rozdawania darmowych produkt贸w promocyjnych mo偶e by膰 naprawd臋 zdumiewaj膮ca.

Szczeg贸lnie je艣li robisz rozdania i u偶ytkownicy, aby wzi膮膰 w nim udzia艂 musz膮 udost臋pnia膰 posty na swojej linii czasu i oznacza膰 znajomych.

Mo偶esz tak偶e umie艣ci膰 swoje logo na dowolnej liczbie produkt贸w typu white label przeznaczonych do upomink贸w promocyjnych. Ale pami臋taj, aby zastosowa膰 si臋 do pewnych regu艂 co pozwoli zmaksymalizowa膰 skuteczno艣膰.

Najpierw daj co艣, co ma wysok膮 u偶yteczno艣膰. Dobrymi przyk艂adami s膮 torby, d艂ugopisy i ubrania, poniewa偶 prawdopodobnie b臋d膮 cz臋sto u偶ywane.

I pami臋taj, aby zawsze odpowiednio oznakowa膰 i opisa膰 swoje produkty. Ma艂e logo na d艂ugopisach nie wystarczy.

Afiliacja i mikroinfluencerzy

Praca w marketingu to cz臋艣ciowo tworzenie wiadomo艣ci do odbiorc贸w. Z tym, 偶e nie poszerzasz wtedy znacznie swojego zasi臋gu.

Oczywi艣cie, mo偶esz zastosowa膰 reklamy (co polecamy), ale jest co艣 jeszcze.

Dlaczego nie wykorzysta膰 istniej膮cej publiczno艣ci, wsp贸艂pracuj膮c z mikroinfluencerami i programami afiliacyjnymi?

Mikroinfluencerzy maj膮 wielu bardzo zaanga偶owanych fan贸w, a je艣li twoja nisza pokrywa si臋 z ich w jaki艣 znacz膮cy spos贸b, to wsp贸艂praca mo偶e przysporzy膰 olbrzymie korzy艣ci.

Wi臋c zastan贸w si臋, jak mo偶esz wsp贸艂pracowa膰 z wp艂ywowymi osobami i podmiotami, kt贸re prowadz膮 programy afiliacyjne. A mo偶e nawet uda Ci si臋 zmieni膰 swojego konkurenta w sojusznika?

Wi臋c jak „odblokowa膰” nieko艅cz膮cy si臋 wzrost?

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Umieszczenie wzrostu na szczycie swoich priorytet贸w to strategia, kt贸ra op艂aci艂a si臋 wielu z najbardziej wp艂ywowych firm na 艣wiecie.

Dlaczego wi臋c mia艂oby to nie zadzia艂a膰 u Ciebie?

B膮d藕 kreatywny, nie b贸j si臋 pr贸bowa膰 nowych rzeczy i zrozum, 偶e gwa艂towny wzrost mo偶e by膰 jedn膮 z niedostatecznie zbadanych strategii. Wi臋c gotowy na growth marketing?

Na czym polega Growth Hacking / Growth Marketing?

Growth Hacking/Growth Marketing to interdyscyplinarne podej艣cie do skutecznego budowania marki poprzez rozszerzanie jej zasi臋gu, 艣wiadomo艣ci i zaanga偶owania. Przy pomocy narz臋dzi z zakresu marketingu wykorzystuje si臋 metody szybkiego wdra偶ania nowych pomys艂贸w, po艂膮czenia dzia艂a艅 marketingowych i technologicznych oraz testowania nowych strategii marketingowych, aby uzyska膰 jak najlepsze rezultaty. O ile marketing tradycyjny skupiony jest na wytwarzaniu popytu we wspomnianym segmencie, to Growth Hacking skupia si臋 bardziej na znajdowaniu szybkich, skutecznych metody na to jak zaoferowa膰 warto艣ciowy produkt i skutecznie go sprzedawa膰 do sprecyzowanych grup docelowych. Przedsi臋biorcy korzystaj膮 z nowych metod, takich jak automatyzacja, Big Data i sztuczna inteligencja, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g.

Kto to jest Growth Hacker / Haker wzrostu?

Growth Hacker / Haker wzrostu to osoba specjalizuj膮ca si臋 w wykorzystywaniu wiedzy technicznej i danych do promowania wzrostu firmy. Mog膮 to by膰 tradycyjne dzia艂ania marketingowe, takie jak dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych, tworzenie tre艣ci i prowadzenie kampanii reklamowych, a tak偶e bardziej zaawansowane techniki takie jak optymalizacja stron internetowych pod k膮tem wzrostu oraz automatyzacja i zautomatyzowanie proces贸w.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)