Zawartość strony
Rozwój.
Ekspansja.
Wszystkim w biznesie chodzi o wzrost.
W początkowym etapie jest to wszystko, o co naprawdę musi dbać każda firma. Mówimy o powszechnie pożądanym wyniku, który leży u podstaw każdej strategii, każdego celu i każdego kluczowego wskaźnika wydajności praktycznie każdej firmy.
Dlaczego więc tak trudno osiągnąć pożądany wzrost?
Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wzrost jest dostępny tylko wtedy, gdy można przeznaczyć na to ogromne ilości gotówki.
Ale na szczęście tak nie jest i dzisiaj Ci to udowodnię.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Growth marketing to po polsku marketing wzrostu i w ostatnich latach pojawił się jako potężna praktyka dla rozwoju biznesu, wykorzystując dane i narzędzia cyfrowe do identyfikowania i działania w oparciu o możliwości. Tj. możemy wybierać specyficzne działania reklamowe o wysokim zwrocie.
Ale co to właściwie jest? Dlaczego growth marketing jest tak potężny i jakie są najsilniejsze, najbardziej fundamentalne strategie marketingu wzrostu, które możesz dziś wdrożyć, aby pomnożyć wyniki swojej firmy?
Chociaż prawdopodobnie słyszałeś ten termin, marketing wzrostu jest nadal stosunkowo nową praktyką.
Podejście to łączy dotychczasowy dorobek wokół teorii marketingu z wykorzystaniem cyfrowej analizy i narzędzi. Możesz więc łącznie zebrać informacje na temat tego, gdzie i jak najskuteczniej osiągnąć szybki, skalowalny wzrost — co jest głównym celem każdego marketera zajmującego się rozwojem.
W ten sposób marketing wzrostu jest zarówno filozofią zarządzania, jak i praktyką biznesową.
A po co ci to?
Dlaczego więc warto, abyś wdrożył zasady growth marketingu nad wypróbowanym i przetestowanym na przestrzeni lat podejściem marketingowym?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Po pierwsze, Twoja konkurencja prawdopodobnie już w jakimś zakresie stosuje te strategie. Wynik? Zostaniesz w tyle i później będzie Ci ciężko nadrobić.
A marketing wzrostu jest z pewnością skuteczny. Oferuje ciekawe podejście do SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek), marketingu e-mailowego i testów A/B – z których wszystkie są narzędziami marketingu wzrostu.
Poniżej przedstawiam najważniejsze do wdrożenia strategie marketingowe o wysokim zwrocie, stosowane przez firmy w celu osiągnięcia szalonego wzrostu.
Growth Hacking ma na celu uzyskanie szybkich wyników i szybkiego wzrostu, podczas gdy Growth Marketing opiera się na głębszych badaniach i potrzebuje stosunkowo dłuższego czasu na zakończenie oraz ma na celu zrównoważony wzrost. Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą lub chcesz dodać „boost” swojemu istniejącemu biznesowi, powinieneś wybrać Growth Hacking.
Przeczytaj także kim jest growth hacker.
Oto one:
Marketing w wielu kanałach to praktyka tworzenia doświadczeń klientów w wielu kanałach i punktach styku na różnych platformach.
W odróżnieniu od zwykłego prowadzenia komunikacji w kilku kanałach, marketing wielokanałowy ma na celu zaoferowanie klientom indywidualnym takich samych powtarzalnych i niezawodnych doświadczeń zakupowych, jakie uzyskaliby w Twoim głównym kanale (powiedzmy w witrynie e-commerce) we wszystkich innych punktach styku Twojej firmy.
Na przykład, jeśli prowadzisz kampanię promocyjną w kilku kanałach, od tradycyjnych tj. drukowanych, lub radio, aż po cyfrowe, to podejście omnichannel będzie starało się zsynchronizować ze sobą wiadomość. Np kreacje reklamowe, przekaz marketingowy, rabat procentowy, tekst i stronę docelową.
Zapewnia to spójne doświadczenie niezależnie od tego, gdzie klient jest pozyskiwany.
W praktyce prawidłowe prowadzenie omnichannel jest dość proste. Możesz synchronizować treści w całej firmie.
Prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie podejścia omnichannel z poziomu działów operacyjnych firmy. Ale jeśli możesz to osiągnąć, to odniesiesz korzyści, zadowalając klientów w równym stopniu bez względu na źródło, co prowadzi do znacznie większego pozytywnego przekazu.
Z raportu Omnisend wynika:
UGC (ang. user generated content), czyli treść generowana przez użytkowników, jest materiałem generowanym przez konsumentów i związanym z marką lub firmą.
Najczęstsze przykłady UGC obejmują recenzje produktów, zdjęcia lub historie wideo przedstawiające korzystanie z produktu w mediach społecznościowych lub testymoniale/referencje.
Marketerzy mogą wykorzystać te treści we własnej komunikacji marketingowej, co jest nie tylko efektywne pod względem kosztów i czasu, ale także oferuje kilka wyjątkowych korzyści.
Bardzo dobrze działają wideo testymoniale na facebooku, jako etapy lejka MOFU i BOFU.
Jedną z głównych korzyści jest zwiększone poczucie autentyczności. Odbiorcy w większym stopniu odbierają pozytywnie informacje na temat firmy, gdy pochodzą one bezpośrednio od prawdziwych ludzi, takich jak oni.
Poza tym, tak szczerze, większość marketerów, zgodzi się ze mną, że treści UGC działają z reguły lepiej niż tradycyjne treści markowe w mediach społecznościowych.
Jak Twoja firma może to wykorzystać? Zastanów się, czy Twoje przedsiębiorstwo ma już gotowe UGC, których po prostu jeszcze nie wykorzystałeś w swoim marketingu. Może to być coś w rodzaju recenzji produktów lub zdjęć klientów.
Marketing masowy to „hurtownia”, a raczej przywilej dla firm, których produkty i usługi są wystarczająco szerokie, aby mogły być skierowane do każdego. Przykład? Chipsy, coca cola, ecommerce z codziennymi ubraniami.
Ale prawdopodobnie Ty się pod to nie kwalifikujesz i w jakimś stopniu Twoje produkty są skierowane do specyficznych grup odbiorców.
Hiperpersonalizacja, często jest określana jako mikromarketing. Czyli praktyka dostosowywania komunikacji marketingowej do potrzeb i preferencji coraz mniejszej grupy ludzi.
Chodzi o to, że im mniejsza grupa ludzi, tym bardziej osobista może być Twoja komunikacja. A bardziej osobiste komunikaty wskazują na prawdziwą znajomość, troskę i uwagę. Prowadzi to do większej odpowiedzi.
Praktycznie każdy marketer Ci to powie, że personalizacja pomaga wzmocnić relacje z klientami.
Ale jak sprawić, by Twój marketing stał się mocno spersonalizowany?
Po pierwsze CRM. CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Tego rodzaju soft zestawia dane zebrane od klientów w bazie danych, w której można zidentyfikować znaczące spostrzeżenia.
Na przykład funcjje lead scoring, albo follow up.
Po zidentyfikowaniu najlepiej ocenianych potencjalnych klientów możesz tworzyć kierowane do nich kampanie, na bazie ich preferencji, zachowań zakupowych i innych elementów, aby zwiększyć szanse na konwersję i utrzymanie, czyli kluczowe wskaźniki wzrostu.
Jeśli jesteś jak większość przedsiębiorców, prawdopodobnie myślisz o produkcji treści jako o czym nudnym, ale za razem obowiązkowym i, że „trzeba to robić”.
Niestety produkcja contentu wymaga ciągłego wkładu i uwagi, zwrot z inwestycji nie jest natychmiastowy i prawdopodobnie oznacza to, że będziesz musiał poświęcić dużo czasu na aktualizowanie.
Jednak dobrze zrobione tworzenie treści, które cenią Twoi klienci, jest niezawodnym sposobem na zwiększenie znajomości marki, pomnożenie konwersji i odblokowanie dalszego wzrostu.
Produkcja treści pokazuje autorytet w temacie, angażuje potencjalnych klientów i stawia Cię wyżej w wyszukiwaniu i odkrywaniu.
Jakiś czas temu pisałem o recyklingu treści.
A tutaj wideo jak to zrobić, żeby z jednego fragmentu mieć jak najwięcej contentu:
Mówiąc prościej nie musisz zatrudniać agencji i marketerów do produkcji contentu, aby zaoferować coś naprawdę wartościowego dla swoich odbiorców
Więc dlaczego nie przejrzeć archiwów?
Jeśli kierunek Twojej działalności nie zmienił się nie do poznania, prawdopodobnie masz skarbnicę treści gotowych do odkurzenia i ponownego wykorzystania, aby wygenerować nowy wzrost.
Pewnie masz masę postów na blogu, ciekawych infografik, czy postów w social media, które nawet teraz są aktualne.
Recykling treści jest świetny w przypadku firmy, która nie ma pieniędzy, ponieważ często można to zrobić bez profesjonalnej pomocy. Jeśli zostanie to zrobione poprawnie, nie będzie postrzegane przez odbiorców jako stare.
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z SEO i tematem budowania linków, to nic się nie stało. Ty jesteś mistrzem w swojej branży, my w swojej. Nikt nie robi wszystkiego na raz.
Pozycjonowanie to złożony proces i podlega ciągłym zmianom, przez algorytmy google.
Dlatego prawdopodobnie dobrze jest zlecić to doświadczonym, zaufanym profesjonalistom.
SEO jest w 100% warte swojej inwestycji.
Oto nasz case study, od 0 do 350.000 zł w 11 miesięcy.
Wykonane poprawnie i konsekwentnie, SEO i budowanie linków to niezawodne metody, dzięki którym Twoja firma znajdzie się na szczycie pierwszej pozycji Google pod względem kluczowych wyszukiwanych haseł.
„Biały kapelusz” z ang. white-hat to termin, który określa działania zgodne z wytycznymi google. Praktyki takie jak upychanie słów kluczowych lub korzystanie z automatycznego oprogramowania do tworzenia linków to przykłady „czarnego kapelusza” (ang. black hat) i mogą spowodować nałożenie kar, bądź filtry od google.
Technika stara jak świat.
Chodzi o lead magnet.
Ludzie kochają darmowe rzeczy. Może teraz bardziej niż kiedykolwiek.
Można to zrobić na milion sposobów, od bezpłatnych wersji próbnych po powitalne kody rabatowe, materiały promocyjne i po prostu rozdawanie produktu za darmo.
Siła i skuteczność rozdawania darmowych produktów promocyjnych może być naprawdę zdumiewająca.
Szczególnie jeśli robisz rozdania i użytkownicy, aby wziąć w nim udział muszą udostępniać posty na swojej linii czasu i oznaczać znajomych.
Możesz także umieścić swoje logo na dowolnej liczbie produktów typu white label przeznaczonych do upominków promocyjnych. Ale pamiętaj, aby zastosować się do pewnych reguł co pozwoli zmaksymalizować skuteczność.
Najpierw daj coś, co ma wysoką użyteczność. Dobrymi przykładami są torby, długopisy i ubrania, ponieważ prawdopodobnie będą często używane.
I pamiętaj, aby zawsze odpowiednio oznakować i opisać swoje produkty. Małe logo na długopisach nie wystarczy.
Praca w marketingu to częściowo tworzenie wiadomości do odbiorców. Z tym, że nie poszerzasz wtedy znacznie swojego zasięgu.
Oczywiście, możesz zastosować reklamy (co polecamy), ale jest coś jeszcze.
Dlaczego nie wykorzystać istniejącej publiczności, współpracując z mikroinfluencerami i programami afiliacyjnymi?
Mikroinfluencerzy mają wielu bardzo zaangażowanych fanów, a jeśli twoja nisza pokrywa się z ich w jakiś znaczący sposób, to współpraca może przysporzyć olbrzymie korzyści.
Więc zastanów się, jak możesz współpracować z wpływowymi osobami i podmiotami, które prowadzą programy afiliacyjne. A może nawet uda Ci się zmienić swojego konkurenta w sojusznika?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Umieszczenie wzrostu na szczycie swoich priorytetów to strategia, która opłaciła się wielu z najbardziej wpływowych firm na świecie.
Dlaczego więc miałoby to nie zadziałać u Ciebie?
Bądź kreatywny, nie bój się próbować nowych rzeczy i zrozum, że gwałtowny wzrost może być jedną z niedostatecznie zbadanych strategii. Więc gotowy na growth marketing?
Growth Hacking/Growth Marketing to interdyscyplinarne podejście do skutecznego budowania marki poprzez rozszerzanie jej zasięgu, świadomości i zaangażowania. Przy pomocy narzędzi z zakresu marketingu wykorzystuje się metody szybkiego wdrażania nowych pomysłów, połączenia działań marketingowych i technologicznych oraz testowania nowych strategii marketingowych, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. O ile marketing tradycyjny skupiony jest na wytwarzaniu popytu we wspomnianym segmencie, to Growth Hacking skupia się bardziej na znajdowaniu szybkich, skutecznych metody na to jak zaoferować wartościowy produkt i skutecznie go sprzedawać do sprecyzowanych grup docelowych. Przedsiębiorcy korzystają z nowych metod, takich jak automatyzacja, Big Data i sztuczna inteligencja, aby zwiększyć zasięg.
Growth Hacker / Haker wzrostu to osoba specjalizująca się w wykorzystywaniu wiedzy technicznej i danych do promowania wzrostu firmy. Mogą to być tradycyjne działania marketingowe, takie jak działania w mediach społecznościowych, tworzenie treści i prowadzenie kampanii reklamowych, a także bardziej zaawansowane techniki takie jak optymalizacja stron internetowych pod kątem wzrostu oraz automatyzacja i zautomatyzowanie procesów.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)