Growth marketing -czym jest marketing wzrostu? 8 zasad

Czy firmy powinny reklamowa─ç si─Ö podczas recesji?
1 lipca, 2022
Pozycjonowanie e-commerce
2 lipca, 2022
Growth marketing

Growth Marketing ÔÇô czym si─Ö r├│┼╝ni od tradycyjnego marketingu?

Rozw├│j.

Ekspansja.

Wszystkim w biznesie chodzi o wzrost.

W pocz─ůtkowym etapie jest to wszystko, o co naprawd─Ö musi dba─ç ka┼╝da firma. M├│wimy o powszechnie po┼╝─ůdanym wyniku, kt├│ry le┼╝y u podstaw ka┼╝dej strategii, ka┼╝dego celu i ka┼╝dego kluczowego wska┼║nika wydajno┼Ťci praktycznie ka┼╝dej firmy.

Dlaczego wi─Öc tak trudno osi─ůgn─ů─ç po┼╝─ůdany wzrost?

Wielu przedsi─Öbiorcom wydaje si─Ö, ┼╝e wzrost jest dost─Öpny tylko wtedy, gdy mo┼╝na przeznaczy─ç na to ogromne ilo┼Ťci got├│wki.

Ale na szcz─Ö┼Ťcie tak nie jest i dzisiaj Ci to udowodni─Ö.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd┼║ nasz─ů ofert─Ö

Co to jest growth marketing?

Growth marketing to po polsku marketing wzrostu i w ostatnich latach pojawi┼é si─Ö jako pot─Ö┼╝na praktyka dla rozwoju biznesu, wykorzystuj─ůc dane i narz─Ödzia cyfrowe do identyfikowania i dzia┼éania w oparciu o mo┼╝liwo┼Ťci. Tj. mo┼╝emy wybiera─ç specyficzne dzia┼éania reklamowe o wysokim zwrocie.

Ale co to w┼éa┼Ťciwie jest? Dlaczego growth marketing jest tak pot─Ö┼╝ny i jakie s─ů najsilniejsze, najbardziej fundamentalne strategie marketingu wzrostu, kt├│re mo┼╝esz dzi┼Ť wdro┼╝y─ç, aby pomno┼╝y─ç wyniki swojej firmy?

Czym tak na prawd─Ö jest marketing wzrostu?

Chocia┼╝ prawdopodobnie s┼éysza┼ée┼Ť ten termin, marketing wzrostu jest nadal stosunkowo now─ů praktyk─ů.

Podej┼Ťcie to ┼é─ůczy dotychczasowy dorobek wok├│┼é teorii marketingu z wykorzystaniem cyfrowej analizy i narz─Ödzi. Mo┼╝esz wi─Öc ┼é─ůcznie zebra─ç informacje na temat tego, gdzie i jak najskuteczniej osi─ůgn─ů─ç szybki, skalowalny wzrost ÔÇö co jest g┼é├│wnym celem ka┼╝dego marketera zajmuj─ůcego si─Ö rozwojem.

W ten spos├│b marketing wzrostu jest zar├│wno filozofi─ů zarz─ůdzania, jak i praktyk─ů biznesow─ů.

A po co ci to?

Dlaczego wi─Öc warto, aby┼Ť wdro┼╝y┼é zasady growth marketingu nad wypr├│bowanym i przetestowanym na przestrzeni lat podej┼Ťciem marketingowym?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Po pierwsze, Twoja konkurencja prawdopodobnie ju┼╝ w jakim┼Ť zakresie stosuje te strategie. Wynik? Zostaniesz w tyle i p├│┼║niej b─Ödzie Ci ci─Ö┼╝ko nadrobi─ç.

A marketing wzrostu jest z pewno┼Ťci─ů skuteczny. Oferuje ciekawe podej┼Ťcie do SEO (optymalizacja pod k─ůtem wyszukiwarek), marketingu e-mailowego i test├│w A/B ÔÇô z kt├│rych wszystkie s─ů narz─Ödziami marketingu wzrostu.

Poni┼╝ej przedstawiam najwa┼╝niejsze do wdro┼╝enia strategie marketingowe o wysokim zwrocie, stosowane przez firmy w celu osi─ůgni─Öcia szalonego wzrostu.

Growth hacking a growth marketing

Growth Hacking ma na celu uzyskanie szybkich wynik├│w i szybkiego wzrostu, podczas gdy Growth Marketing opiera si─Ö na g┼é─Öbszych badaniach i potrzebuje stosunkowo d┼éu┼╝szego czasu na zako┼äczenie oraz ma na celu zr├│wnowa┼╝ony wzrost. Je┼Ťli rozpoczynasz dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů lub chcesz doda─ç „boost” swojemu istniej─ůcemu biznesowi, powiniene┼Ť wybra─ç Growth Hacking.

Przeczytaj tak┼╝e kim jest growth hacker.

growth hacking marketing

Sprawdzone strategie growth marketing

Oto one:

Omnichannel

Marketing w wielu kana┼éach to praktyka tworzenia do┼Ťwiadcze┼ä klient├│w w wielu kana┼éach i punktach styku na r├│┼╝nych platformach.

W odr├│┼╝nieniu od zwyk┼éego prowadzenia komunikacji w kilku kana┼éach, marketing wielokana┼éowy ma na celu zaoferowanie klientom indywidualnym takich samych powtarzalnych i niezawodnych do┼Ťwiadcze┼ä zakupowych, jakie uzyskaliby w Twoim g┼é├│wnym kanale (powiedzmy w witrynie e-commerce) we wszystkich innych punktach styku Twojej firmy.

Na przyk┼éad, je┼Ťli prowadzisz kampani─Ö promocyjn─ů w kilku kana┼éach, od tradycyjnych tj. drukowanych, lub radio, a┼╝ po cyfrowe, to podej┼Ťcie omnichannel b─Ödzie stara┼éo si─Ö zsynchronizowa─ç ze sob─ů wiadomo┼Ť─ç. Np kreacje reklamowe, przekaz marketingowy, rabat procentowy, tekst i stron─Ö docelow─ů.

Zapewnia to sp├│jne do┼Ťwiadczenie niezale┼╝nie od tego, gdzie klient jest pozyskiwany.

W praktyce prawid┼éowe prowadzenie omnichannel jest do┼Ť─ç proste. Mo┼╝esz synchronizowa─ç tre┼Ťci w ca┼éej firmie.

Prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie podej┼Ťcia omnichannel z poziomu dzia┼é├│w operacyjnych firmy. Ale je┼Ťli mo┼╝esz to osi─ůgn─ů─ç, to odniesiesz korzy┼Ťci, zadowalaj─ůc klient├│w w r├│wnym stopniu bez wzgl─Ödu na ┼║r├│d┼éo, co prowadzi do znacznie wi─Ökszego pozytywnego przekazu.

O ile mo┼╝e nam pom├│c strategia omnichannel?

Z raportu Omnisend wynika:

  • wzrost o 287%. Wy┼╝szy wsp├│┼éczynnik zakup├│w przy korzystaniu z 3 lub wi─Öcej kana┼é├│w
  • 47,7% wy┼╝sza konwersja kiedy dodamy do tego kampanie SMS
  • 2755% ┼Ťredni ROI z SMS marketingu

Wykorzystaj tre┼Ťci generowane przez u┼╝ytkownik├│w

UGC (ang. user generated content), czyli tre┼Ť─ç generowana przez u┼╝ytkownik├│w, jest materia┼éem generowanym przez konsument├│w i zwi─ůzanym z mark─ů lub firm─ů.

Najcz─Östsze przyk┼éady UGC obejmuj─ů recenzje produkt├│w, zdj─Öcia lub historie wideo przedstawiaj─ůce korzystanie z produktu w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych lub testymoniale/referencje.

Marketerzy mog─ů wykorzysta─ç te tre┼Ťci we w┼éasnej komunikacji marketingowej, co jest nie tylko efektywne pod wzgl─Ödem koszt├│w i czasu, ale tak┼╝e oferuje kilka wyj─ůtkowych korzy┼Ťci.

Bardzo dobrze dzia┼éaj─ů wideo testymoniale na facebooku, jako etapy lejka MOFU i BOFU.

Jedn─ů z g┼é├│wnych korzy┼Ťci jest zwi─Ökszone poczucie autentyczno┼Ťci. Odbiorcy w wi─Ökszym stopniu odbieraj─ů pozytywnie informacje na temat firmy, gdy pochodz─ů one bezpo┼Ťrednio od prawdziwych ludzi, takich jak oni.

Poza tym, tak szczerze, wi─Ökszo┼Ť─ç marketer├│w, zgodzi si─Ö ze mn─ů, ┼╝e tre┼Ťci UGC dzia┼éaj─ů z regu┼éy lepiej ni┼╝ tradycyjne tre┼Ťci markowe w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych.

Jak Twoja firma mo┼╝e to wykorzysta─ç? Zastan├│w si─Ö, czy Twoje przedsi─Öbiorstwo ma ju┼╝ gotowe UGC, kt├│rych po prostu jeszcze nie wykorzysta┼ée┼Ť w swoim marketingu. Mo┼╝e to by─ç co┼Ť w rodzaju recenzji produkt├│w lub zdj─Ö─ç klient├│w.

Hiperpersonalizacja

Marketing masowy to „hurtownia”, a raczej przywilej dla firm, kt├│rych produkty i us┼éugi s─ů wystarczaj─ůco szerokie, aby mog┼éy by─ç skierowane do ka┼╝dego. Przyk┼éad? Chipsy, coca cola, ecommerce z codziennymi ubraniami.

Ale prawdopodobnie Ty si─Ö pod to nie kwalifikujesz i w jakim┼Ť stopniu Twoje produkty s─ů skierowane do specyficznych grup odbiorc├│w.

Hiperpersonalizacja, cz─Östo jest okre┼Ťlana jako mikromarketing. Czyli praktyka dostosowywania komunikacji marketingowej do potrzeb i preferencji coraz mniejszej grupy ludzi.

Chodzi o to, ┼╝e im mniejsza grupa ludzi, tym bardziej osobista mo┼╝e by─ç Twoja komunikacja. A bardziej osobiste komunikaty wskazuj─ů na prawdziw─ů znajomo┼Ť─ç, trosk─Ö i uwag─Ö. Prowadzi to do wi─Ökszej odpowiedzi.

Praktycznie ka┼╝dy marketer Ci to powie, ┼╝e personalizacja pomaga wzmocni─ç relacje z klientami.

Ale jak sprawić, by Twój marketing stał się mocno spersonalizowany?

Po pierwsze CRM. CRM to oprogramowanie do zarz─ůdzania relacjami z klientami. Tego rodzaju soft zestawia dane zebrane od klient├│w w bazie danych, w kt├│rej mo┼╝na zidentyfikowa─ç znacz─ůce spostrze┼╝enia.

Na przykład funcjje lead scoring, albo follow up.

Po zidentyfikowaniu najlepiej ocenianych potencjalnych klientów możesz tworzyć kierowane do nich kampanie, na bazie ich preferencji, zachowań zakupowych i innych elementów, aby zwiększyć szanse na konwersję i utrzymanie, czyli kluczowe wskaźniki wzrostu.

Regularnie tw├│rz odpowiednie tre┼Ťci

Je┼Ťli jeste┼Ť jak wi─Ökszo┼Ť─ç przedsi─Öbiorc├│w, prawdopodobnie my┼Ťlisz o produkcji tre┼Ťci jako o czym nudnym, ale za razem obowi─ůzkowym i, ┼╝e „trzeba to robi─ç”.

Niestety produkcja contentu wymaga ci─ůg┼éego wk┼éadu i uwagi, zwrot z inwestycji nie jest natychmiastowy i prawdopodobnie oznacza to, ┼╝e b─Ödziesz musia┼é po┼Ťwi─Öci─ç du┼╝o czasu na aktualizowanie.

Jednak dobrze zrobione tworzenie tre┼Ťci, kt├│re ceni─ů Twoi klienci, jest niezawodnym sposobem na zwi─Ökszenie znajomo┼Ťci marki, pomno┼╝enie konwersji i odblokowanie dalszego wzrostu.

Produkcja tre┼Ťci pokazuje autorytet w temacie, anga┼╝uje potencjalnych klient├│w i stawia Ci─Ö wy┼╝ej w wyszukiwaniu i odkrywaniu.

Wykorzystaj stare tre┼Ťci

Jaki┼Ť czas temu pisa┼éem o recyklingu tre┼Ťci.

A tutaj wideo jak to zrobi─ç, ┼╝eby z jednego fragmentu mie─ç jak najwi─Öcej contentu:

M├│wi─ůc pro┼Ťciej nie musisz zatrudnia─ç agencji i marketer├│w do produkcji contentu, aby zaoferowa─ç co┼Ť naprawd─Ö warto┼Ťciowego dla swoich odbiorc├│w

Wi─Öc dlaczego nie przejrze─ç archiw├│w?

Je┼Ťli kierunek Twojej dzia┼éalno┼Ťci nie zmieni┼é si─Ö nie do poznania, prawdopodobnie masz skarbnic─Ö tre┼Ťci gotowych do odkurzenia i ponownego wykorzystania, aby wygenerowa─ç nowy wzrost.

Pewnie masz mas─Ö post├│w na blogu, ciekawych infografik, czy post├│w w social media, kt├│re nawet teraz s─ů aktualne.

Recykling tre┼Ťci jest ┼Ťwietny w przypadku firmy, kt├│ra nie ma pieni─Ödzy, poniewa┼╝ cz─Östo mo┼╝na to zrobi─ç bez profesjonalnej pomocy. Je┼Ťli zostanie to zrobione poprawnie, nie b─Ödzie postrzegane przez odbiorc├│w jako stare.

Rozwijaj ruch organiczny z Google za pomoc─ů white-hat SEO i link building’u

whitehat seo
White hat SEO

Je┼Ťli nie jeste┼Ť zaznajomiony z SEO i tematem budowania link├│w, to nic si─Ö nie sta┼éo. Ty jeste┼Ť mistrzem w swojej bran┼╝y, my w swojej. Nikt nie robi wszystkiego na raz.

Pozycjonowanie to z┼éo┼╝ony proces i podlega ci─ůg┼éym zmianom, przez algorytmy google.

Dlatego prawdopodobnie dobrze jest zleci─ç to do┼Ťwiadczonym, zaufanym profesjonalistom.

SEO jest w 100% warte swojej inwestycji.

Oto nasz case study, od 0 do 350.000 zł w 11 miesięcy.

Wykonane poprawnie i konsekwentnie, SEO i budowanie linków to niezawodne metody, dzięki którym Twoja firma znajdzie się na szczycie pierwszej pozycji Google pod względem kluczowych wyszukiwanych haseł.

ÔÇ×Bia┼éy kapeluszÔÇŁ z ang. white-hat to termin, kt├│ry okre┼Ťla dzia┼éania zgodne z wytycznymi google. Praktyki takie jak upychanie s┼é├│w kluczowych lub korzystanie z automatycznego oprogramowania do tworzenia link├│w to przyk┼éady ÔÇ×czarnego kapeluszaÔÇŁ (ang. black hat) i mog─ů spowodowa─ç na┼éo┼╝enie kar, b─ůd┼║ filtry od google.

Black Hat
Black Hat? NIE!

Zaoferuj co┼Ť darmowego i warto┼Ťciowego

Technika stara jak ┼Ťwiat.

Chodzi o lead magnet.

Ludzie kochaj─ů darmowe rzeczy. Mo┼╝e teraz bardziej ni┼╝ kiedykolwiek.

Można to zrobić na milion sposobów, od bezpłatnych wersji próbnych po powitalne kody rabatowe, materiały promocyjne i po prostu rozdawanie produktu za darmo.

Si┼éa i skuteczno┼Ť─ç rozdawania darmowych produkt├│w promocyjnych mo┼╝e by─ç naprawd─Ö zdumiewaj─ůca.

Szczeg├│lnie je┼Ťli robisz rozdania i u┼╝ytkownicy, aby wzi─ů─ç w nim udzia┼é musz─ů udost─Öpnia─ç posty na swojej linii czasu i oznacza─ç znajomych.

Mo┼╝esz tak┼╝e umie┼Ťci─ç swoje logo na dowolnej liczbie produkt├│w typu white label przeznaczonych do upomink├│w promocyjnych. Ale pami─Ötaj, aby zastosowa─ç si─Ö do pewnych regu┼é co pozwoli zmaksymalizowa─ç skuteczno┼Ť─ç.

Najpierw daj co┼Ť, co ma wysok─ů u┼╝yteczno┼Ť─ç. Dobrymi przyk┼éadami s─ů torby, d┼éugopisy i ubrania, poniewa┼╝ prawdopodobnie b─Öd─ů cz─Östo u┼╝ywane.

I pamiętaj, aby zawsze odpowiednio oznakować i opisać swoje produkty. Małe logo na długopisach nie wystarczy.

Afiliacja i mikroinfluencerzy

Praca w marketingu to cz─Ö┼Ťciowo tworzenie wiadomo┼Ťci do odbiorc├│w. Z tym, ┼╝e nie poszerzasz wtedy znacznie swojego zasi─Ögu.

Oczywi┼Ťcie, mo┼╝esz zastosowa─ç reklamy (co polecamy), ale jest co┼Ť jeszcze.

Dlaczego nie wykorzysta─ç istniej─ůcej publiczno┼Ťci, wsp├│┼épracuj─ůc z mikroinfluencerami i programami afiliacyjnymi?

Mikroinfluencerzy maj─ů wielu bardzo zaanga┼╝owanych fan├│w, a je┼Ťli twoja nisza pokrywa si─Ö z ich w jaki┼Ť znacz─ůcy spos├│b, to wsp├│┼épraca mo┼╝e przysporzy─ç olbrzymie korzy┼Ťci.

Wi─Öc zastan├│w si─Ö, jak mo┼╝esz wsp├│┼épracowa─ç z wp┼éywowymi osobami i podmiotami, kt├│re prowadz─ů programy afiliacyjne. A mo┼╝e nawet uda Ci si─Ö zmieni─ç swojego konkurenta w sojusznika?

Wi─Öc jak „odblokowa─ç” nieko┼äcz─ůcy si─Ö wzrost?

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie┼╝─ůco jeste┼Ťmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa─ç Tobie to co najlepiej dzia┼éa. Konkretny wynik, bez przepalania bud┼╝etu. Dla ka┼╝dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist├│w, kt├│rzy dowioz─ů obiecane wyniki.

Skontaktuj si─Ö z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj─Öty marketing internetowy

Umieszczenie wzrostu na szczycie swoich priorytet├│w to strategia, kt├│ra op┼éaci┼éa si─Ö wielu z najbardziej wp┼éywowych firm na ┼Ťwiecie.

Dlaczego więc miałoby to nie zadziałać u Ciebie?

B─ůd┼║ kreatywny, nie b├│j si─Ö pr├│bowa─ç nowych rzeczy i zrozum, ┼╝e gwa┼étowny wzrost mo┼╝e by─ç jedn─ů z niedostatecznie zbadanych strategii. Wi─Öc gotowy na growth marketing?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)