Spis treści wpisu: growth marketer, nowy marketing wzrostu?
Zawartość strony
Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:
Growth hacking (znany również jako „marketing wzrostu”, lub „hacking wzrostu”) to wykorzystanie „cwanych i kreatywnych„, a także nieskomplikowanych i opłacalnych taktyk marketingu internetowego w celu zwiększenia i utrzymania aktywnej bazy użytkowników, sprzedaży produktów i zwiększenia ekspozycji. Pomyśl o „hackowaniu” w kategoriach hacków życiowych – tych małych skrótów, które ułatwiają Ci życie.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Growth hacking jest najczęściej kojarzony ze start-upami i małymi firmami, tj. tymi organizacjami, które nie mają dużej ilości gotówki do stracenia, ale potrzebują szybkich rezultatów. Jest to jednak koncepcja skalowalna, która ma zastosowanie w każdym biznesie internetowym, który chce utrzymać wzrost i utrzymać aktywną bazę użytkowników.
Wiele osób myśli o hackowaniu wzrostu i marketingu jako jednym i tym samym. Istnieją jednak subtelne, ale ważne różnice.
Growth hacking jest jak marketing, ponieważ jego ostatecznym celem jest pozyskiwanie klientów lub zachęcanie większej liczby osób do korzystania z określonego produktu lub usługi. Jednak ze względu na swoje korzenie w społeczności start-upów, opiera się w dużej mierze na taktyce, która nie wiąże się z wydawaniem ogromnych budżetów, do których mają dostęp większe firmy.
Zazwyczaj Growth hacking łączy marketing, optymalizację i know-how w zakresie rozwoju, aby zautomatyzować marketing przy niewielkim budżecie. Na przykład automatyczne powiadomienia e-mail, proste formularze rejestracyjne lub strony główne oparte na rejestracji lub usprawnienie wdrażania nowych klientów.
Growth hacker to osoba, której zawodem jest zwiększanie wzrostu firmy, po polsku znana jest jako „haker wzrostu”. Termin ten został po raz pierwszy stworzony przez Seana Ellisa, założyciela i obecnego dyrektora generalnego GrowthHackers.com, który wśród wielu innych stanowisk był jednym z szefów oddziału w Dropbox.com.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
W poście na blogu z 2010 roku Ellis napisał:
“A growth hacker is a person whose true north is growth. Everything they do is scrutinized by its potential impact on scalable growth…”
“An effective growth hacker also needs to be disciplined to follow a growth hacking process of prioritizing ideas (their own and others in the company), testing the ideas, and being analytical enough to know which tested growth drivers to keep and which ones to cut. The faster this process can be repeated, the more likely they’ll find scalable, repeatable ways to grow the business.”
Co po polsku można dosłownie tłumaczyć jako:
„Haker wzrostu to osoba, której prawdziwą północą jest wzrost. Wszystko, co robią, jest analizowane pod kątem potencjalnego wpływu na skalowalny wzrost…”
„Skuteczny hacker wzrostu musi być również zdyscyplinowany, aby śledzić proces hackowania wzrostu polegający na ustalaniu priorytetów pomysłów (własnych i innych w firmie), testowaniu pomysłów i byciu na tyle analitycznym, aby wiedzieć, które przetestowane czynniki wzrostu zachować, a które usunąć. Im szybciej ten proces można powtórzyć, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą skalowalne, powtarzalne sposoby na rozwój firmy”.
Z samego cytatu Ellisa można zobaczyć nieodłączny związek między hackowaniem wzrostu, testowaniem A/B i optymalizacją. Dane są podstawą growth hackingu, a hacki muszą być testowane, aby określić, co jest skuteczne, a co nie.
W ostatnich latach praktyka hackowania wzrostu była krytykowana przez niektórych za skupianie się na szybkich hackach i skrótach zamiast opracowywania dogłębnej strategii marketingowej. Inni argumentowali, że hacking wzrostu to tylko tradycyjny marketing, któremu nadano nową i wymyślną nazwę.
Z powodu tej i innych krytyki niektórzy specjaliści od wzrostu zaczęli nazywać siebie „marketerami wzrostu”- growth marketing- growth marketer, aby zdystansować się od negatywnych skojarzeń terminu „hacking”.
Termin „hakowanie wzrostu” jest jednak mylący, ponieważ zespoły ds. rozwoju i specjaliści częściej koncentrują się na dogłębnym zrozumieniu danych lejka konwersji witryny, a następnie starają się zidentyfikować obszary gorsze i optymalizować każdy krok w celu poprawy ogólnego współczynnik konwersji.
Wreszcie, skuteczna strategia wzrostu wymaga dopasowania produktu do rynku.
Oto kilka przykładów dobrze znanych hacków wzrostu, które odniosły sukces w generowaniu ogromnych wyników dla czołowych firm technologicznych:
Testowanie tego, co działa i odrzucanie tego, co nie, jest podstawą tych udanych hacków marketingowych– i wielu innych. Tylko poprzez konsekwentny proces stawiania hipotez, testowania i udoskonalania można wykryć te skróty, które napędzają rozwój firmy. I tym właśnie powinien się zajmować growth hacker marketer.
PS skoro wiesz już kim jest growth hacker i growth marketer to zobacz poniższe szkolenie:
Koniecznie ZOBACZ:
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Growth hacker marketing który współtworzył Ryan Holiday pozwala wycisnąć więcej niż daje każdy serwis. Ciekawostka jest taka że instagram też może działać w b2b (nie tylko linkedin). Więc jeśli chcesz skuteczny pr public relations i dostawać więcej z marketingu i reklamy to zapraszam do nas.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)