Zrozumieć Marketing. Odpowiedź Na Pytanie Ile Razy Osoba Musi Zobaczyć Twoje Reklamy Zanim Kupi?

Pozycja w google jak sprawdzić + SEO monitoring pozycji słów kluczowych (Narzędzia)
13 grudnia, 2021
SEO marketing
SEO marketing a strategia sem i pozycjonowanie stron i optymalizacja
16 grudnia, 2021
zrozumieć marketing

Poniżej transkrypt filmu pt.

Zrozumieć Marketing. Odpowiedź Na Pytanie Ile Razy Osoba Musi Zobaczyć Twoje Reklamy Zanim Kupi?

Dzisiaj materiał nie będzie na jeden temat ale mam przygotowaną listę ważnych rzeczy i ciekawostek. Na przykład pierwsza. Wiesz ile w sklepach internetowych mamy porzuconych koszyków? Według badania marketingsherpa aż 72%. A wiesz co jest najgorsze? Większość e-commerce nie ma nawet ustawionego email z przypomnieniem, który jest wysyłany automatycznie jeśli wykryje że osoba nie dokonała transakcji. Ustawienie takiej wiadomości to parę minut pracy i za darmo część osób wróci aby sfinalizować zakup. Fakt drugi, według Pam Moore aby ludzie zapamiętali Twoją firmę muszą mieć z Tobą, czy Twoimi reklamami kontakt pomiędzy 5 a 7 razy. To tak brandingowo, teraz intro a później garstka ciekawych informacji i odpowiedź na kluczowe pytanie. Ile razy ludzie musza zobaczyć Twoją reklamę żeby kupili Twój produkt.

porzucone koszyki marketing
branding logo marketing

Okej, zacznijmy od tego jaki jest cel marketingu?

Celem marketingu jest bycie numerem 1 jeśli chodzi o rozpoznawalność. Nazywa się to koncepcją Top Of Mind. Czyli jeśli ktoś pomyśli produkt, lub usługa to przychodzi mu do głowy to co oferujesz.

zrozumieć marketing

Zobacz, pomyśl o niemieckiej marce samochodów. Pomyśl kto robi napoje gazowane. Widzisz? To co przychodzi Ci na myśl to właśnie zasługa marketingu.

Jeśli chodzi o fundamenty marketingu to wyróżnić możemy kilka głównych filarów. Kontakt osobisty, bezpośrednie wiadomości, działania online, reklama, pr, czyli public relations, materiały firmowe, na przykład ulotki dodawane do zakupów, czy foldery rozdawane na targach. Mamy jeszcze edukowanie klientów.

top of mind marketing

Skuteczny marketing

Od czego zaczynamy? Pierwsze co to stwórz swoje unikalne USP. Czyli unikalna propozycja sprzedaży. Masz sklep z ubraniami w modelu e commerce? To nie brzmij jak „hej, jesteśmy sklepem internetowym z ubraniami”. USP ma Ciebie odróżniać. Klient ma Ciebie zapamiętać. Cały czas widzę to w dropshippingu, dlatego prawie każdy zamyka się równie szybko jak się otworzył. Strona wygląda tak samo jak tysiące innych tego typu, żadnego sloganu, nic co wyróżnia. I z tego powodu muszą cały czas płacić za reklamę, Bo konsument ich nie zapamięta. Czyli następnym razem jak będzie chciał kupić artykuły biurowe to znowu wpisze hasło w gogle i albo wejdzie organicznie z seo albo z reklamy płatnej gogle ads, a nie będzie sytuacji że Ciebie pamięta i nie musi szukać na nowo tylko z historii albo faktury wpisze od razu nazwę Twojego sklepu. I to jest jeden z głównych grzechów wielu firm które szybko upadają, albo non stop muszą płacić za reklamę i są mało rentowne.

reklama marketingowa

Kolejna kwestia to zadbanie o wysoką konwersję strony. Twój e-commerce musi być doskonale pod to przystosowany, jeśli masz usługi to projektujesz squezze page tak aby nir było rozpraszaczy a użytkownik mógł wykonać tylko jedną czynność.

przykład złej reklamy

Coś o czymś jeszcze nie powiedziałem czyli moc przekazu. Najsilniej wpływasz na decyzje zakupowe kiedy masz kontakt osobisty. Czyli spotkania na żywo, rozmowa przez telefon, darmowa konsultacja, czy seminaria. I to możesz zastosować także w e-commerce a nie tylko w usługach. Bo na przykład jako właściciel sklepu bierzesz udział w seminarium czy debacie branżowej to zawsze po takim evencie masz spore wzrosty zamówień. O usługach nie wspominam bo każdy instynktownie wie że łatwiej domknąć lead’a przez telefon czy na żywo niż przez email. Dwa słowa na temat świadomości marki.

przykład dobrej reklamy

Reklama na facebooku czy google ads, a może podcast aby zrozumieć marketing?

Cały Twój marketing, wiadomości email które wysyłasz, filmy, reklamy czy posty na socialach budują brand awareness. I tak samo jest z PR managementem. W Polsce raczej kojarzony z fejkowymi komentarzami na twitterze w kampaniach politycznych, ale to tylko część tego biznesu. Jest jeszcze druga z której możesz skorzystać aby wpłynąć na to o czym mówiłem na początku Top Of Mind.  Wspomnieć trzeba jeszcze o lead nurturing i follow up. O tym miałem już nagrany jeden odcinek więc nie będę dublował wiedzy, ale pewnie pamiętasz piramidę którą rysowałem i statystyki ile osób kupuje od razu, a ile po 5, 7 czy 12 kontaktach z Twoją marką. Ten film to zbiór pomysłów i ciekawych porad. Kolejna rzecz która przyszła mi do głowy to wiele reklam kiedy na pierwszy rzut oka nie wiesz kompletnie o co chodzi. Przez to scrollujesz dalej, czy przewijasz stronę w gazecie.

reklama w marketingu

Jak korzystać ze strategii marketingowej Twojej firmy?

Oto kilka przykładów gdzie patrząc na reklamę totalnie nie wiem z czym to się je. A to tak jako inny przykład złej reklamy, w stronę marki H&M poleciał wtedy duży hej, w sumie nie ma się co dziwić jak zrobili reklamę z czarnoskórym dzieckiem, które miało napis na bluzie coolest monkey in the jungle, czyli najfajniejsza małpa w dżungli. Z Kolei to uważam za dobry baner: If you are looking for most cost efficient jet, look a little higher. Tutaj od razu wiem o co chodzi i nie muszę się domyślać.

Lejek sprzedażowy czy lejek marketingowy?

 Druga rzecz co do reklam, oprócz tego że nagłówek musi jasno mówić co sprzedajesz to musi to być jakaś korzyść. Czyli reklama musi zawierać dla mnie jako kupującego jakąś korzyść. Dobrze jest w reklamie używać zaimków osobowych, TY Twoje. Czyli nie mów mi co to robi, tylko dlaczego dla mnie to ważne. Jest takie powiedzenie Features tell, benefits sell. I to na co czekaliście, czyli odpowiedź na pytanie ile razy klient musi zobaczyć reklamę zanim kupi od Ciebie. Dane które posiadamy obecnie mówią że musimy wyświetlić naszą reklamę około 10 razy w okresie jednego miesiąca żeby w znaczący sposób zachęcić do kupna. Pisał już o tym Thomas Smith, biznesmen z Londynu w 1885 roku w swojej książce Successful Advertising. Nie pytajcie jak to znalazłem, po prostu jaram się marketingiem i reklamą i codziennie poświęcam czas na szukanie tego typu rzeczy. Więc co pisał? Zobaczysz teraz listę 20 rzeczy, możesz zapauzować film, albo w opisie tego wideo znajdziesz link do wpisu na blogu gdzie udostępniam tą grafikę. Natomiast pokrótce chodzi o to że Pierwsze 4 razy, gdy widzisz reklamę, prawie jej nie zauważasz – to po prostu wchodzi w  twój radar, ale ją ignorujesz. Kiedy widzisz to po raz piąty, w końcu czytasz. Kiedy pojawia się od 6 do 8 razy, zaczyna cię denerwować. Za dziewiątym razem zaczynasz się zastanawiać, czy może coś w tym jest. 10, 11 i 12 skłaniają do swobodnej refleksji. Może zapytasz o to znajomego lub w obecnych czasach zrobisz szybkie skanowanie jego strony internetowej. Po trzynastym zobaczeniu reklamy produkt lub usługa są coś warte. W odsłonach 14-19 powoli przekonujesz się do zakupu i zaczynasz na niego oszczędzać. Po dwudziestym razie widzisz tę samą reklamę i kupujesz. Także coś w tym jest. I na koniec najważniejsza reguła w marketingu o której nikt nie mówi. Nie reklamuj gównianego produktu.

Książki o marketingu: zrozumieć marketing Artur Jabłoński i Marek Piasek

Przy okazji, jest książka zrozumieć marketing, ale to jako ciekawostka ponieważ nie czytałem więc nie mam zdania:)

A może marketing z lotu ptaka, lub Kotler?

Jeśli chcesz poznać zestaw najlepszych praktyk aby lejek reklamowy przynosił potężne rezultaty to obowiązkowo skontaktuj się z nami. Wiele lat doświadczeń wyniesionych z prowadzenia kampanii na rynkach pozwala nam dobrać tylko takie działania marketingowe dzięki którym zdobędziesz najbardziej gotowych do zakupu potencjalnych klientów. Z setki tysięcy leadów jakie przeanalizowaliśmy udało nam się wyłonić skalowalny system sprzedaży. I to jest właśnie potęga marketingu internetowego. Nasza wiedza pomoże Ci zrozumieć jak stworzyć system Linkedin, facebook ads, SEO, google ads, youtube i tiktok aby generować olbrzymi wynik dla Twojego biznesu. Pokażemy jak realnie możesz wpływać na cykl podejmowania decyzji zakupowych, co pomoże zrozumieć klienta i stanowi to trzon pomiędzy marketingiem i sprzedażą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)