Zespół sprzedażowy -jak go rozwijać i budować?

Marketing rekomendacyjny
Hiperpersonalizacja -nowe doświadczenia zakupowe?
26 maja, 2022
Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Design system w projektowaniu stron internetowych- co to jest, jak wdrożyć? Projektowanie UX
26 maja, 2022
Zespół sprzedażowy

Czym jest zespół sprzedażowy?

Zespół sprzedażowy to grupa osób posiadająca kwalifikacje i umiejętności do zajmowania się organizacją sprzedaży danego produktu bądź usługi.

Jako sprzedaż rozumie się tutaj, nie tyle dokonanie transakcji polegającej na wymianie towaru na środki pieniężne, lecz złożony proces, który ma za zadanie tak zainteresować konsumenta, że zdecyduje się on na nabycie przedmiotu czy usługi określonej marki.

Zespół sprzedaży musi zatem wdrażać w życie skomplikowane strategie marketingowe i czuwać nad procesem sprzedaży na każdym jego etapie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak rozwijać i budować zespół sprzedażowy?

Grupy sprzedażowe zajmujące się marketingiem w przedsiębiorstwach lub ich oddziałach często korzystają z technik AIDA. Jest to skrót, który zawiera najważniejsze postulaty towarzyszące chęci efektywnej sprzedaży produktów bądź usług. Wymienia się tu cztery podstawowe czynniki, które muszą być uruchomione u konsumenta, aby mogła nastąpić sprzedaż:

  • uwagę,
  • zainteresowanie,
  • pragnienie, czyli potrzebę,
  • oraz interakcję.

Po pierwsze, trzeba zwrócić uwagę potencjalnego klienta na przedmiot sprzedaży, a zatem sprawić, żeby został on zauważony na tle innych, konkurencyjnych towarów.

Gdy uwaga zostanie już przyciągnięta, należy podtrzymywać zainteresowanie tak, aby odbiorca zechciał dowiedzieć się czegoś więcej na temat proponowanego produktu. W dalszej kolejności trzeba tak przedstawić produkt, aby na pierwszym planie znalazły się jego zalety.

Kluczowe jest wzbudzenie pożądania w kliencie, czyli takiego stanu, w którym odbiorca dochodzi do przekonania, że dany produkt jest mu absolutnie niezbędny i musi go mieć. W ten sposób doprowadza się do interakcji ze strony konsumenta, gdyż bardzo prawdopodobne jest, iż po spełnieniu trzech pierwszych postulatów, sprzedaż zakończy się sukcesem.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak prowadzić zespół sprzedażowy?

Osoby przystępujące do zespołu sprzedażowego muszą posiadać gruntowną wiedzę o produkcie. Nie da się bowiem niczego skutecznie sprzedać, jeśli nie posiada się kompletu informacji o tej rzeczy lub usłudze, oraz odpowiedniego przeszkolenia marketingowego.

Z uwagi na fakt, iż rynek nieustannie się rozwija, osoby zajmujące się sprzedażą także muszą doskonalić swoje umiejętności i aktualizować wiedzę. Członkowie zespołów biorą udział w cyklicznych szkoleniach i konsultacjach, mających na celu podnoszenie ich kompetencji zawodowych.

Na co zwracać uwagę budując zespół sprzedażowy?

Zespół sprzedażowy musi być również bardzo elastyczny, ponieważ klienci są różni. Te same techniki, które zadziałają w przypadku jednego klienta, w konfrontacji z innym mogą okazać się nic niewarte. Należy każdorazowo brać pod uwagę osobiste preferencje klientów i odpowiednio spersonalizować produkty, czyli uwypuklić te cechy, które sprawią, że dany klient będzie zainteresowany. Przyjmuje się tutaj rozmaite strategie.

Dobrze działa np. promocja zakupów pod wpływem impulsu. Innymi słowy, sprzedawcy kują żelazo, póki gorące. Jeśli u klienta widoczny jest cień zainteresowania produktem, zasypuje się go serią potencjalnych korzyści, na końcu dając sygnał, że oferta za jakiś czas może nie być aktualna albo tylko teraz można nabyć produkt, bądź usługę na preferencyjnych warunkach.

Wiele osób dokonuje zakupów impulsowych, czyli takich które są efektem sporych emocji związanych z przedmiotem zakupu. Jeśli konsument miałby więcej czasu i przemyślał sytuację racjonalnie, mógłby zrezygnować z transakcji, dlatego wykorzystuje się prawo impulsu.

Impuls podczas zakupów jest zresztą powszechnym mechanizmem psychologicznym, za sprawą którego konsument rozumuje na zasadzie: „Wezmę teraz, bo potem może nie być” albo „Koniecznie muszę zacząć tego używać już dziś”.

Jak stworzyć idealny zespół sprzedażowy?

Doświadczony zespół sprzedażowy potrafi również wykorzystać sytuację, w której klient już coś kupił i sprowokować kolejny zakup. Jeśli np. dana osoba stała się posiadaczem nowego samochodu, można jej zaproponować dywaniki samochodowe w dobrej cenie lub impregnaty do pielęgnacji lakieru.

Wielu konsumentów, którzy są jeszcze w euforii z powodu spełnienia jakiegoś swojego zakupowego marzenia, chętnie przystanie na taką propozycję. Gdy radość z udanych zakupów jest wielka, klient jest bardziej skory do wydawania pieniędzy.

Pracownicy w sprzedaży

Członkowie zespołów sprzedażowych są przede wszystkim nastawieni na efekty i wzrost słupków sprzedaży. Najczęściej ich pracodawcy stosują ciekawe metody motywacyjne jak np. prowizje od sprzedaży dokładane do zasadniczych pensji.

Wówczas każdej osobie z grupy sprzedających będzie zależało na tym, by wypaść jak najlepiej i regularnie sprzedawać produkty, bądź usługi. Czynnikami zachęcającymi do wzmożonej pracy i kreatywności mogą być również dodatkowe przywileje, jak dni wolne dla najlepszych sprzedawców, karnety na basen, siłownię, bilety do kina, bony na zakupy, etc.

Twój wymarzony sales tram

W zespołach sprzedażowych znajdzie się miejsce, zarówno dla doświadczonych i zaawansowanych przedstawicieli handlowych, jak i dla osób, które dopiero rozpoczynają karierę w handlu i uczą się pewnych strategii od podstaw.

W firmach handlowych liczy się bowiem nie tylko poziom wykształcenia, ale przede wszystkim umiejętności nabywane podczas codziennej praktyki zawodowej. W ten sposób osoby mniej doświadczone mogą uczyć się od najlepszych. Zdarza się, że w pracownikach, którzy przyszli do firmy jako kompletni laicy, odkryty zostaje drzemiący potencjał i smykałka do sprzedaży.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Zespół sprzedażowy -jak go rozwijać i budować?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)