Yandex

Innowacje marketingowe
25 sierpnia, 2021
Pozycjonowanie Łódź
Agencja sem (reklama i kampanie)
26 sierpnia, 2021

Według wszelkich statystyk z 2018 roku, rocznie w Rosji wyjeżdża za granicę ponad 23 miliony ludzi. Połowa z nich, poszukując hoteli, korzysta z wymienionej wyszukiwarki Yandex. Warto dowiedzieć się czym jest Yandex oraz jakie możliwości daje właścicielom hoteli, którzy korzystają z ich usług.

Yandex jest to rosyjsko-niderlandzka firma IT, która łączy w sobie prawie 50 różnych serwisów oraz portali. Jednym z nich jest wymieniona wyżej wyszukiwarka Yandex z której korzysta ponad 50% Rosjan. Dlatego właśnie wyszukiwarkę Yandex często nazywamy rosyjskimi Googlami. Zawsze przed utworzeniem odpowiedniej strategii marketingowej warto jest dowiedzieć się nieco o statystykach odwiedzin stron według ich lokalizacji oraz liczby rezerwacji wśród poszczególnych narodowości, tak aby sprawdzić, na jakie rynki warto jest się reklamować. Jeśli widzimy, że w naszym obiekcie jest zainteresowanie rosyjskich gości, Yandex może łatwo stać się skuteczną opcją narzędziową do pozyskiwania rezerwacji.

Yandex jest niesamowicie podobne do Google. Są w nim zawarte rodzaje reklam analogicznych do tych zawartych w Google – tekstowa reklama w wyszukiwarce oraz banerowa reklama w sieciach reklamowych, reklama video oraz dynamiczna reklama. Zasady zamieszczone w opłacaniu kampanii reklamowych są także zbliżone do kampanii Google Ads – jest także dodana możliwość ustawienia strategii opłat za kliknięcia oraz za wyświetlenia. Możemy nawet korzystać z automatycznego ustalania stawki. Jednym z podstawowych plusów Yandexa jest prawidłowa możliwość dokładnego kierowania reklamy. Yandex z pomocą rozmaitych serwisów zbiera znacznie bardziej szczegółowe dane o naszych użytkownikach niż np. Google. To oczywiście znaczy, iż Yandex udostępnia nam wyświetlenia reklam dokładnie tym użytkownikom, którzy będą grupą docelową hotelu.

Następną zaletą Yandexu jest praktycznie zerowa konkurencja na rynkach polskich. Liczba obiektów korzystających z tej wyszukiwarki jest bardzo znikoma, dlatego właśnie hotele, które postanawiają rozpoczynać działania w Yandex posiadają możliwość wyróżnienia się oraz prowadzenia bardzo efektywnych kampanii reklamowych. Minimalny koszt miesięczny wydawany na reklamy do ich efektownego prowadzenia powinien wynieść nie mniej niż 1300zł. Jest to budżet, który umożliwi nam testowanie różnych rodzajów reklam.

Najważniejszym warunkiem rozpoczęcia działań w Yandexie jest oczywiście strona internetowa w języku rosyjskim. Trzeba naturalnie pamiętać o włączeniu języka rosyjskiego w booking engine. Idealnym kanałem reklamowym dla hoteli, które mają gości z Rosji lub chcą działać w rynku reklamowym. Najlepszą opcją dla resortów, hoteli nad morzem, w górach oraz w Gdańsku i Warszawie. Więcej niż w Google – umożliwia nam dokładne targetowanie i nie ma w niej dużej popularności, jest to przystępna opcja po to, żeby zaczynać reklamowanie się na rynku rosyjskim. Wystarczy jedynie posiadać stronę internetową w języku rosyjskim oraz 1000zł budżetu reklamowego. 10 tysięcy – tylu użytkowników korzystało z yandex.ru w 1997 roku. Już po czterech latach później bariera miliona użytkowników jest przekroczona, a po kolejnych latach – dziesięć milionów. W poprzednim roku liczba użytkowników serwisu Yandex osiągnęła liczbę 130 milionów. Udział na rynku rosyjskim to blisko 60 %, przy niecałych 26% Google. Wartość firmy jest wyceniania na ponad 3,2 miliarda dolarów . Takie liczby obrazują aktualną pozycją firmy Yandex.

Początki firmy sięgają czasów ZSRR. W latach 80-tych Arkadij Wołoż, czyli obecny prezes firmy, zaczął działalność w obszarach, najogólniej rzecz ujmując branż komputerowych przez firmy CompTek oraz Arkadia. W czasie wczesnych prac, jednym z osiągnięć pracowników takich firm był program pozwalający przeszukiwanie Biblii. Bardzo istotnym aspektem takowej wyszukiwarki jest uwzględnienie specjalnej morfologii języka rosyjskiego podczas pracy nad programem. Aspekt, który umożliwił wyszukiwarce yander.ru przewagę nad jego konkurencją.

Prace nad takowym rozwojem własnego oprogramowania pozwoliły 23 września na przedstawienie szerokiej publiczności yandex. ru. Wyszukiwarka już od początku jest przystosowana do języka rosyjskiego. Już po prawie roku na stronach pojawiły się pierwsze reklamy kontekstowe.

Słowo Yandex to pierwsze oraz oficjalne rozwinięcie skrótów Yandex, które powstało już w 1993r. W rosyjskich wersjach pierwsze dwie litery mówią fonetycznie Я”, stąd na potrzeby rynku rosyjskiego: „Яндекс”. Nazwa ta została wymyślona przez Arkadija Wołoża (obecnego prezesa firmy) oraz Ilię Segałowicza (obecny dyrektor ds. technologii) przy pracy nad programem, który był bardzo skąpą i bardzo wczesną wersją tego, co obecnie możemy widzieć. Podczas pracy nad programem. który notabene jest bardzo skąpą, a także wczesną wersją tego, co obecnie jest nam dane podziwiać. niekoniecznie zbieżnych z pierwotnym zamierzeniem. Sami twórcy są otwarci na nowe propozycje, np. „Языковой иНДЕКС” („językowy indeks”). Wymyślona jest też nazwa samej przeglądarki i nie wiadomo kto się do tego przyczynił.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)