Wyszukiwarka Yandex browser rosyjski google

Yandex

Co to Yandex?

Yandex browser (ros. Яндекс) (czyt. Jandeks), czyli rosyjska wyszukiwarka która jest odpowiednikiem google. Możemy powiedzieć że jest to kolejny światowy gigant i same narzędzia są bardzo podobne do tych google. Mamy odpowiednik na android, google play, aplikacja mapa online, nawet tożsame narzędzia yandex analytics jak google search console i google analytics!

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Logujesz się do swojego konta i działasz!

A na początku była to tylko przeglądarka internetowa…

Yandex wyszukiwarka

Według wszelkich statystyk z 2018 roku, rocznie w Rosji wyjeżdża za granicę ponad 23 miliony ludzi. Połowa z nich, poszukując hoteli, korzysta z wymienionej wyszukiwarki Yandex. Warto dowiedzieć się czym jest Yandex oraz jakie możliwości daje właścicielom hoteli, którzy korzystają z ich usług.

Yandex jest to rosyjsko-niderlandzka firma IT, która łączy w sobie prawie 50 różnych serwisów oraz portali. Jednym z nich jest wymieniona wyżej wyszukiwarka Yandex z której korzysta ponad 50% Rosjan. Dlatego właśnie wyszukiwarkę Yandex często nazywamy rosyjskimi Googlami. Zawsze przed utworzeniem odpowiedniej strategii marketingowej warto jest dowiedzieć się nieco o statystykach odwiedzin stron według ich lokalizacji oraz liczby rezerwacji wśród poszczególnych narodowości, tak aby sprawdzić, na jakie rynki warto jest się reklamować. Jeśli widzimy, że w naszym obiekcie jest zainteresowanie rosyjskich gości, Yandex może łatwo stać się skuteczną opcją narzędziową do pozyskiwania rezerwacji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Yandex jest niesamowicie podobne do Google. Są w nim zawarte rodzaje reklam analogicznych do tych zawartych w Google – tekstowa reklama w wyszukiwarce oraz banerowa reklama w sieciach reklamowych, reklama video oraz dynamiczna reklama. Zasady zamieszczone w opłacaniu kampanii reklamowych są także zbliżone do kampanii Google Ads – jest także dodana możliwość ustawienia strategii opłat za kliknięcia oraz za wyświetlenia. Możemy nawet korzystać z automatycznego ustalania stawki. Jednym z podstawowych plusów Yandexa jest prawidłowa możliwość dokładnego kierowania reklamy. Yandex z pomocą rozmaitych serwisów zbiera znacznie bardziej szczegółowe dane o naszych użytkownikach niż np. Google. To oczywiście znaczy, iż Yandex udostępnia nam wyświetlenia reklam dokładnie tym użytkownikom, którzy będą grupą docelową hotelu.

Następną zaletą Yandexu jest praktycznie zerowa konkurencja na rynkach polskich. Liczba obiektów korzystających z tej wyszukiwarki jest bardzo znikoma, dlatego właśnie hotele, które postanawiają rozpoczynać działania w Yandex posiadają możliwość wyróżnienia się oraz prowadzenia bardzo efektywnych kampanii reklamowych. Minimalny koszt miesięczny wydawany na reklamy do ich efektownego prowadzenia powinien wynieść nie mniej niż 1300zł. Jest to budżet, który umożliwi nam testowanie różnych rodzajów reklam.

Najważniejszym warunkiem rozpoczęcia działań w Yandexie jest oczywiście strona internetowa w języku rosyjskim. Trzeba naturalnie pamiętać o włączeniu języka rosyjskiego w booking engine. Idealnym kanałem reklamowym dla hoteli, które mają gości z Rosji lub chcą działać w rynku reklamowym. Najlepszą opcją dla resortów, hoteli nad morzem, w górach oraz w Gdańsku i Warszawie. Więcej niż w Google – umożliwia nam dokładne targetowanie i nie ma w niej dużej popularności, jest to przystępna opcja po to, żeby zaczynać reklamowanie się na rynku rosyjskim.

Wystarczy jedynie posiadać stronę internetową w języku rosyjskim oraz 1000zł budżetu reklamowego. 10 tysięcy – tylu użytkowników korzystało z yandex.ru w 1997 roku. Już po czterech latach później bariera miliona użytkowników jest przekroczona, a po kolejnych latach – dziesięć milionów. W poprzednim roku liczba użytkowników serwisu Yandex osiągnęła liczbę 130 milionów. Udział na rynku rosyjskim to blisko 60 %, przy niecałych 26% Google. Wartość firmy jest wyceniania na ponad 3,2 miliarda dolarów . Takie liczby obrazują aktualną pozycją firmy Yandex.

Początki firmy sięgają czasów ZSRR. W latach 80-tych Arkadij Wołoż, czyli obecny prezes firmy, zaczął działalność w obszarach, najogólniej rzecz ujmując branż komputerowych przez firmy CompTek oraz Arkadia.

W czasie wczesnych prac, jednym z osiągnięć pracowników takich firm był program pozwalający przeszukiwanie Biblii. Bardzo istotnym aspektem takowej wyszukiwarki jest uwzględnienie specjalnej morfologii języka rosyjskiego podczas pracy nad programem. Aspekt, który umożliwił wyszukiwarce yander.ru przewagę nad jego konkurencją.

Prace nad takowym rozwojem własnego oprogramowania pozwoliły 23 września na przedstawienie szerokiej publiczności yandex. ru. Wyszukiwarka już od początku jest przystosowana do języka rosyjskiego. Już po prawie roku na stronach pojawiły się pierwsze reklamy kontekstowe.

Słowo Yandex to pierwsze oraz oficjalne rozwinięcie skrótów Yandex, które powstało już w 1993r. W rosyjskich wersjach pierwsze dwie litery mówią fonetycznie Я”, stąd na potrzeby rynku rosyjskiego: „Яндекс”. Nazwa ta została wymyślona przez Arkadija Wołoża (obecnego prezesa firmy) oraz Ilię Segałowicza (obecny dyrektor ds. technologii) przy pracy nad programem, który był bardzo skąpą i bardzo wczesną wersją tego, co obecnie możemy widzieć.

Podczas pracy nad programem. który notabene jest bardzo skąpą, a także wczesną wersją tego, co obecnie jest nam dane podziwiać. niekoniecznie zbieżnych z pierwotnym zamierzeniem. Sami twórcy są otwarci na nowe propozycje, np. „Языковой иНДЕКС” („językowy indeks”). Wymyślona jest też nazwa samej przeglądarki i nie wiadomo kto się do tego przyczynił.

Co to yandex metrica?

Yandex Metrica to platforma analityczna zaprojektowana, aby pomóc firmom mierzyć efektywność ich działań online. Zapewnia oparte na danych spostrzeżenia, które pomagają firmom podejmować świadome decyzje dotyczące ich kampanii marketingowych i reklamowych. Yandex Metrica może służyć do śledzenia aktywności użytkowników, analizowania wydajności witryny i uzyskiwania wglądu w zachowanie użytkowników. Może być używany do mierzenia wpływu kampanii, wykrywania trendów i identyfikowania możliwości poprawy.

Yandex wyszukiwanie obrazem

Wyszukiwarka Yandex browser rosyjski google 1

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!