Wezwanie do działania – jak skutecznie zwiększać sprzedaż i konwersje

Budowanie marki- logo i kolory
Psychologia kolorów. Jakie kolory w marketingu działają najlepiej?
4 maja, 2022
Marketing Automation
Automatyzacja marketingu internetowego – co to jest Marketing Automation
6 maja, 2022
Wezwanie do działania
Wezwanie do działania

Wezwanie do działania – jak skutecznie zwiększać sprzedaż i konwersje

Wezwanie do działania (z ang CTA – call to action) to jeden z najważniejszych elementów strony docelowej każdej witryny. Dlaczego? Ponieważ bez jasnego wskazania celu osoby najczęściej wrócą do przeglądarki lub zaczną na nowo scrollować social media.

Jak więc stworzyć CTA, które zainspiruje odwiedzających Twoją witrynę do wykonania tego działania?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, oto 5 przykazań (wraz z przykładami), które musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz drastycznie zwiększyć współczynnik konwersji swojego CTA.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Grupa docelowa

Stale poznawaj nowe zachowania swojej grupy docelowej. Z biegiem czasu zmieniają się ich przyzwyczajenia i moda na dane rzeczy. To pozytywnie wpłynie na Twoje działania marketingowe.

Stworzenie świetnej strony docelowej o wysokiej konwersji wymaga wielu umiejętności, wśród których niezbędna jest znajomość grupy docelowej. Nie wiedząc, kim są i czego chcą, trudno jest stworzyć jakikolwiek materiał marketingowy, na który zareagują potencjalni klienci.

Zasadniczo marketing to proces komunikacji z potencjalnymi lub istniejącymi klientami, w którym docelowi odbiorcy ustalają język, ramy, ton lub sposób tej komunikacji. Wielu marketerów popełnia błąd który dla mnie jest ciężko sobie nawet wyobrazić, i nie fatygują się, aby zdefiniować strategię komunikacji marketingu online w oparciu o grupę docelową, w tym o to, co możesz, a czego nie możesz powiedzieć (i udostępnić), jeśli chcesz, aby Twoje kampanie marketingowe były skuteczne.

Dlatego podejmując ważne decyzje marketingowe, w tym dotyczące tworzenia i optymalizacji CTA, należy zawsze pamiętać o grupie docelowej.

Perswazyjny copywriting i treść wezwania do działania

Jeśli nie chcesz tworzyć niedopowiedzeń, użyj bardzo jasnego sformułowania w swoim tekście czy na landing page’u. Na przykład powiedz „Zamów”/„Kup” zamiast „Prześlij”.

Badania i historie sukcesu najlepszych sklepów ecommerce pokazują, że zwykła zmiana tekstu CTA z „Prześlij” na coś bardziej perswazyjnego i konkretnego, na przykład „Kup” lub „Zamów”, w większości przypadków znacznie zwiększa współczynnik konwersji. Nie jest to jednak rozwiązanie uniwersalne.

Twoje teksty jakie posiada wezwanie do działania CTA powinny składać się ze słów działania, które motywują docelowych użytkowników do kliknięcia lub wykonania innych działań, których od nich oczekujesz. Powinno to stworzyć poczucie pilności (oferta „Ograniczony czas”) i skłonić potencjalnych klientów do faktycznej konwersji. Aby to osiągnąć, upewnij się, że jest jasne, co odwiedzający otrzyma wykonując akcję; bez niedopowiedzeń, drobnego tekstu lub niespodzianek czekających na kolejnej podstronie.

Używaj emocji, motywującej wypowiedzi, mocnych słów lub żargonu, jeśli to możliwe. Nie bój się eksperymentować i wyjdź poza typowy przycisk wezwania do działania – po prostu upewnij się, że wezwanie do działania przemawia do odbiorców i wyróżnia się na tle tego, do czego są przyzwyczajeni w sieci.

Wezwanie do działania

Pozycja

Sprawdź, która z trzech głównych strategii umieszczania wezwania do działania jest dla Ciebie najlepsza:

  • W dalszej części strony po przedstawieniu informacji o Twoim produkcie
  • Above the fold
  • Dopiero po pewnym zaangażowaniu (np. po przescrollowaniu do określonej części, albo odtworzeniu filmu)

Najpopularniejszą strategią jest umieszczenie CTA na pierwszym ekranie, w części strony widocznej kiedy od razu ona nam się otwiera i nie musimy scrollować. Polecam jednak poeksperymentować z innymi pomysłami na miejsca gdzie umieścić wezwanie do działania, aby zobaczyć, co najlepiej sprawdza się w Twojej firmie.

O ile umieszczenie CTA above the fold sprawia, że ​​jest ono od razu widoczne dla odwiedzającego, to w większości przypadków nie jest on gotowy do wykonania akcji zaraz po wejściu na stronę. Często musi się zapoznać bardziej z opisem produktu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Tak więc alternatywnym sposobem na zmotywowanie gościa do wykonania akcji jest przedstawienie wezwania do działania po przedstawieniu jemu większej liczby szczegółów na temat swojej oferty. Aby wzmocnić swój przekaz, zaprezentuj znaki zaufania, takie jak opinie klientów, oceny, certyfikaty, dodaj pilność w postaci ofert ograniczonych czasowo, testymoniale i wskaż swoje przewagi konkurencyjne, które zwabią klientów. aby przedstawić im CTA, umieszczając je gdzieś na stronie.

Wiele stron docelowych korzysta z obu tych taktyk – umieszczając to samo wezwane do działania w części strony widocznej na ekranie i gdzieś w trakcie przewijania. Innym popularnym rozwiązaniem jest pokazanie CTA w części strony widocznej na ekranie, a następnie przesunięcie go w stałą pozycję na ekranie (na przykład w prawy górny róg), gdy użytkownik przewija stronę (tak jest u nas).

Możesz nawet przetestować wyświetlanie CTA dopiero po pewnym zaangażowaniu odwiedzającego w stronę, gdy masz pewność, że odwiedzający jest gotowy do zaplanowania spotkania lub przeglądania sekcji produktów. Możesz umieścić swoje wezwanie do działania na kilka różnych sposobów, ale zawsze staraj się, aby było odważne, żywe i przyciągające wzrok.

Nie rozpraszaj i skup uwagę użytkownika

Uczyń wezwanie do działania najbardziej widocznym elementem na ekranie.

Wezwanie do działania powinno być jednym z najbardziej zauważalnych elementów na stronie i bez wątpienia również najbardziej zauważalnym elementem na ekranie.

W wielu przypadkach, nawet jeśli wezwanie do działania jest odważne i trudne do pominięcia wzrokiem, inne elementy o tym samym kształcie, kolorze czy ogólnym „wizualnym odbiorze” mogą skupiać także uwagę i rozpraszają odwiedzających, co może negatywnie wpłynąć na współczynniki konwersji.

Często zdarza się, że odwiedzający losowo klika różne widoczne elementy strony i wychodzi, gdy nie uzyskuje oczekiwanego rezultatu.

Kontekst

Użyj modelu AIDA do ustrukturyzowania CTA aby Twój landing Page działał lepiej, aby zwiększyć zaangażowanie. Sukces strony docelowej zależy nie tylko od tekstu, koloru, rozmiaru i rozmieszczenia elementów, ale także od tego, jak dobrze ze sobą współgrają. To wszystko co wymieniłem mówi użytkownikom nie tylko, co powinni robić, ale także dlaczego powinni to robić.

Cała strona docelowa powinna mieć na celu stworzenie doświadczenia, które zmotywuje odwiedzających do wykonania pożądanego działania.

Skutecznym sposobem na zwiększenie współczynnika konwersji Twojego wezwania do działania jest zastosowanie modelu marketingowego o nazwie AIDA:

Aida to akronim od:

  • Attention,
  • Interest,
  • Desire,
  • Action.

W AIDA prowadzisz odwiedzających przez ścieżkę tak, jak przez stronę docelową na najlepszych landingach. Dlatego użyj tej metody, aby odpowiednio ustrukturyzować swój landing page.

Ponieważ odwiedzający konsumują informacje po kawałku, zaplanuj to w taki sposób, aby poprowadzić użytkownika od wejścia na stronę – poprzez przeczytanie i przyswojenie informacji o Twojej ofercie – do CTA.

Zgodnie z modelem AIDA, musisz pokazać, jakie problemy odwiedzających rozwiązuje produkt, w jaki sposób to robi i dlaczego. A wszystko to, zapewniając jednocześnie dowód społeczny i inne znaki zaufania, które w końcu doprowadzą ich do podjęcia działania, które masz spodziewałem się.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Użyj tych 5 wytycznych, aby stworzyć wezwanie do działania, które przyciągnie uwagę odwiedzających i spowoduje wzrost współczynników konwersji. I pamiętaj, żeby testować, testować i jeszcze raz testować!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Wezwanie do działania – jak skutecznie zwiększać sprzedaż i konwersje?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)