Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje)

jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Rośnie ruch, ale nie konwersja? Co zrobić?
4 maja, 2022
Testy AB
Perswazja w sprzedaży, czyli jak behawiorystyka wpływa na konwersje ecommerce
4 maja, 2022
thank you page strona podziękowania marketing konwersje upsale cross sale
Thank You Page

Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje)

Thank You Page to po polsku strona z podziękowaniem. Najczęściej widzisz ją po konwersji w Twojej witrynie. Może to być dosłownie wszystko, od zakupu produktu i podziękowania za zamówienie, po podziękowanie za przesłanie formularza.

Czyli teoretycznie jest to krok poza ścieżką konwersji. Niestety wiele firm nie korzysta z jej potencjału i widzimy na niej klasyczne „dziękujemy, zapraszamy ponownie”.

Ale czy wiesz że tak nie musi być i Thank You Page to strona, która może sprawić, że będziesz powtarzać konwersje?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dla większości marketerów strona z podziękowaniami to nic innego jak podziękowanie użytkownikom za dokonanie zakupu w ich sklepie, subskrypcję newslettera lub przesłanie formularza kontaktowego.

Ale thank you page może zachęcić potencjalnych klientów do podjęcia wielu więcej pożądanych działań w Twojej witrynie niż tylko „suche” podziękowanie. Optymalizacja thank you page może dać Twojej firmie niezliczone możliwości konwersji, a nawet zwiększyć przychody.

W tym wpisie pokażemy kilka ciekawych przykładów i strategii optymalizowania stron z podziękowaniami, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Podstawowa struktura thank you page -strony z podziękowaniem

Chociaż istnieje mnóstwo sposobów na zaprojektowanie strony z podziękowaniami, posiadanie pewnego wzoru/ustalonej struktury zawsze pomaga. Poniżej kilka podstawowych rzeczy, które musi mieć Twoja strona z podziękowaniami.

  • Wiadomość z podziękowaniem (pogratuluj i rozwiej obawy które mogą się pojawić po transakcji),
  • Szczegóły produktu (np. link do śledzenia paczki u kuriera, numer i szczegóły biletu na jakieś wydarzenie itp.)
  • Poinformuj o konieczności podjęcia dalszych działań, jeśli takie występują. Jeśli idzie na mecz piłkarski to oprócz karnetu musi mieć dowód osobisty, od której godziny można wchodzić, albo gdzie odebrać bilet itp.
  • Dane kontaktowe.
  • Jak wygląda dalsza procedura/wysyłka/onboarding/kontakt itp.
  • Co dalej powinien zrobić odwiedzający
  • To jest ważne: cross sale i upsale (o tym później)
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co robić i czego nie robić na stronie z podziękowaniami

Celem strony z podziękowaniami, oprócz wyrażenia wdzięczności za zaufanie i dokonanie zakupu lub podjęcie pożądanego działania w Twojej witrynie, jest również przeniesienie takiej osoby do następnego etapu.

Co to znaczy?

Chodzi o wydłużenie LTV- czyli wartości życiowej klienta tj. zwiększenie szans na ponowną konwersję.

Więc oto sprawdzone sposoby co robić na stronie z podziękowaniami:

Co robić: Okaż entuzjazm

Nie bądź nudny! Nigdy!

Już o niebo lepsze od zwykłego „Dziękuję” jest „Sukces”, „Wow! Witaj na pokładzie!” co sprawia, że ​​użytkownik czuje się szczęśliwy i mile zaskoczony. Utwierdzasz go w przekonaniu że dobrze robi.

Co robić: Pokaż że Twoja firma to nie awatar internetowy, ale człowiek

Dołącz zdjęcie zespołu, managera, lub kogoś z obsługi klienta, lub ludzki podpis. Zwiększy to wiarygodność Twojej witryny. A ludzie są zdecydowanie bardziej przekonani do działania, gdy ufają Twojej marce.

Co robić: Pamiętaj o sekcji Above The Fold

Masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę klientów, zanim zamkną kartę. Dlatego zawsze dodawaj wezwanie do działania lub ważny tekst w części widocznej na ekranie.

Jeśli nie pochwycisz ich uwagi to szybko zamkną stronę z podziękowaniami i nici z Twojego planu.

Co robić: Wyświetlaj swoje bieżące oferty i pozwól im udostępniać

Pokazywanie klientom bieżących ofert i zachęcanie do udostępniania w social mediach na thank you page to jeden z najlepszych sposobów zachęcania do powtarzania zakupów, a także zwiększania zaangażowania i darmowy ruch od znajomych tych osób. Ale uważaj na to, co wyświetlasz na stronie. Upewnij się również, że Twoje produkty i ikony społecznościowe są prawidłowo połączone, aby zwiększyć zaangażowanie i konwersje.

Czego nie robić: zachowaj treść do minimum

Nigdy nie dodawaj więcej niż kilka linijek tekstu na stronie z podziękowaniem. Jeśli nie jest to naprawdę konieczne, zaprojektuj ja tak aby była łatwa do scrollowania i przejrzysta (dużo przestrzeni).

Czytanie długich treści na stronie z podziękowaniami może być dla nich przytłaczające. Długi content jest ok ale raczej dla zimnego ruchu jako poradnik czy wpis na blogu. Ale tutaj już są z Tobą, zaufali Tobie. Poza tym zbyt duża ilość treści może również sprawić, że Twoje wezwanie do działania pozostanie niezauważone. Więc bądź minimalistyczny. Less is more 😉

Czego nie robić: Nie obiecuj czegoś, czego nie możesz dostarczyć

Jeśli nie masz pewności, czy coś możesz wykonać to nie podejmuj takich zadań. Nie pisz np że wysyłasz towar tego samego dnia jeśli wiesz że macie opóźnienia na magazynie. Zamiast tego powiedz że musisz to zweryfikować/przedyskutować z zespołem. Zawsze lepiej jest przekazać klientom to, co jest prawdziwe, niż składać fałszywe obietnice i ponosić porażkę na późniejszym etapie.

Czego nie robić: niechlujny projekt landinga

Bez względu na to, czy poświęcisz dużo czasu na doskonalenie treści swojej strony z podziękowaniami, jeśli jej wygląd nie jest wystarczająco przekonujący i atrakcyjny, to nie przyciągnie niczyjej uwagi.

Wykonuj więc testy ab, nagrywaj sesje, używaj heatmap i pracuj więc nad projektem strony z podziękowaniami. Upewnij się, że ma wszystkie niezbędne elementy, aby przykuć uwagę.

Techniki Ninja jak zwiększyć korzyści z posiadania thank you page

Zwiększ zaangażowanie w mediach społecznościowych

Oprócz kierowania na dodatkowe konwersje typu upsale i cross sale (o tym za chwilę) innym sposobem wykorzystania strony z podziękowaniami jest zwiększenie zasięgu w mediach społecznościowych za pośrednictwem zachęcania do udostępniania. Może to nie są najnowsze dane (nie znalazłem bardziej aktualnych, jeśli takie masz to daj link w komentarzu), ale aż 39% z ankietowanych marketerów przez firmę adobe uważa, że udostępnianie społecznościowe jest bardzo skutecznym narzędziem aby zwiększać konwersje:

thank you page strona podziękowania marketing konwersje upsale cross sale

Zapytaj o polecenia i zaproponuj udział w programie partnerskim

Zdradzę Ci jeden z moich sekretów. Zastanów się jak to brzmi:

„skoro korzystasz z naszych usług to możesz wyświadczyć dobry uczynek swoim znajomym, a przy okazji dodatkowo zarobisz/uzyskasz rabat. Wystarczy, że nas polecisz. Jest to win-win. Znajomy zyskuje świetną firmę do SEO i reklam, a Ty masz miesiąc obsługi za darmo”

Jak to brzmi?

Czy muszę Ci to jeszcze tłumaczyć?

Nie sądzę 😉

Pozyskanie nowego biznesu na pokładzie jest często nieustannym wyzwaniem dla większości firm w internecie. Ale ten trick, odpowiednio wykorzystany może stać się świetnym źródłem przychodów. Polecenia zawsze działały świetnie.

Dlatego nie jest zaskoczeniem, że większość firm dużo inwestuje w zachęcanie klientów do polecania ich znajomym i rodzinie.

W dodatku w licznych badaniach WOMM nie jest wcale wskazywany jako „denerwujący marketing”:

Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje) 1

Oferuj odpowiednie materiały dotyczące treści

Kolejnym niesamowitym sposobem na przekształcenie Thank You Page maszynę do sprzedaży i generowania większej ilości leadów jest dodanie na stronie odpowiednich i spersonalizowanych materiałów z rekomendacjami treści. Może to być wszystko od produktów komplementarnych, po ebooki, raporty pdf itp.

Dodaj referencje

Niektórzy klienci potrzebują więcej kontaktu z Twoją marką niż inni, aby mogli polecać Twoją firmę lub śledzić Cię w kanałach mediów społecznościowych.

W takich przypadkach skorzystaj z referencji. Niech przeczytają niektóre z testymoniali od Twoich najlepszych klientów na sThank You Page.

Były referencje, to teraz zbierz nowe opinie

Wiele firm dodaje pole typu feedback np „Powiedz co myślisz”.

Oczywiście zadowolony klient najczęściej tego nie robi, ale zdenerwowany i sfrustrowany jak najbardziej.

A czy może być coś cenniejszego niż prawdziwa opinia? Dzięki temu otrzymasz cenne informacje zwrotne, nad którymi możesz pracować, aby poprawić współczynniki konwersji w przyszłości.

Cross sale i up sale: sprzedawaj krzyżowo swoje produkty lub usługi

Większość marketerów dodaje cross-selling i up-selling na stronie płatności, lub dodania do koszyka.

To błąd!

Osoba jest podekscytowana zakupem więc zaoferuj coś jeszcze.

Powodem jest to, że gdy klient trafia na stronę z podziękowaniami po dokonaniu zakupu lub zapisaniu się na newsletter, jest w najlepszym stadium aby zrobić coś jeszcze. Oznacza to, że jest to czas, w którym są oni bardziej skłonni do ponownej konwersji, niż gdy wracają do Twojej witryny po tygodniu, czy po pół roku. Wykorzystaj więc Thank You Page, aby zachęcić klientów do kupienia od Ciebie więcej.

Co działa świetnie?

Na przykład kupon rabatowy na kolejne zakupy ważny tylko 24 godziny.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Podsumowując, jeśli dana strona może potencjalnie zwiększyć Twoje cele konwersji, dlaczego by jej nie wykorzystać?

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)