Stripe

Jak się zmotywować do pracy
Jak się zmotywować do pracy, działania i rozwijania firmy (sprawdzone sposoby na sukces)
11 listopada, 2021
Analiza konkurencji sklep internetowy. Jak szpiegować inne firmy w e-commerce (audyt i optymalizacja)
15 listopada, 2021
stripe

Transkrypt filmu pt.

Jak Stripe Stworzyło Firmę Wartą 96 Miliardów $

Stripe 1

Nikt nie lubi pośredników. Prawdopodobnie jeśli słyszysz teraz to słowo to masz negatywne skojarzenia. Bo przecież sprzedawca i kupujący mogą od razu dogadać się pomiędzy sobą. Jeśli chcę sprzedać nieruchomość to po co mi pośrednik, jeśli chcę coś kupić do picia to po co mi sklep skoro Coca Cola może sprzedawać mi swoje napoje bezpośrednio. Ale to tak nie działa, bo cała infrastruktura i zaplecze musiałoby być utrzymywane przez… no właśnie. Przez kogo? Przez producenta, ale to tylko producent a nie detalista. A może przez Ciebie drogi użytkowniku? I tak samo jest w finansach. Eliminowanie pośredników nie zawsze jest dobre, bo gdybyśmy mieli dokonywać wpłat przez internet bez wysoce zabezpieczonych operatorów jak banki, paypal czy bohater dzisiejszego odcinka stripe, to większość z naszych kont i kart zostałaby wyczyszczona przez hakerów. Uważasz teraz że każdy sklep internetowy powinien posiadać taki swój system do zabezpieczeń który kosztuje miliony? Tylko że wtedy bluzka którą kupujesz za 50 złotych już by nie kosztowała 50 zł a 250.

Stripe 2

Stripe, jedna z najszybciej rozwijających się firm fintech na świecie. Ich bieżąca wycena to aż 95 miliardów dolarów. Przychody za ubiegły rok to 7,4 miliarda dolarów i jedynie więcej zarobił paypal, co widzicie na obrazku. W tym filmie omówimy dokładnie, w jaki sposób Stripe stał się przez wielu uważanym za najlepszy wybór do przyjmowania płatności online. Nazywam się Rafał Szrajnert i jestem właścicielem agencji seo i social media UniqueSEO.pl i zapraszam na film!

Stripe 3
Stripe 4

Dorastając w Irlandii, bracia i współzałożyciele Stripe, Patrick i John Collison, już w młodym wieku mieli kontakt ze światem biznesu. Rodzice byli przedsiębiorcami a smykałkę odziedziczyli po nich. Jako nastolatkowie dostali w miarę stały dostęp do internetu i zaczęli tworzyć własne strony internetowe. Obaj bracia otrzymywali wysokie noty w szkole i zaczęli rozwijać biznes online jako naturalne przedłużenie swoich pasji. Gdy mieli odpowiednio 19 i 17 lat, założyli Auctomatic, firmę, która miała rozwiązać niektóre problemy, które napotkali w serwisie eBay. W ciągu zaledwie 10 miesięcy zbudowali, sfinansowali, uruchomili, przetestowali i sprzedali tę firmę za 5 milionów dolarów, dzięki czemu obaj chłopcy byli multimilionerami jeszcze przed ukończeniem szkoły średniej.

Stripe 5

Po przeprowadzce do USA, Collisonowie przez kilka miesięcy uczęszczali na Harvard i MIT i regularnie omawiali przyszłość przeprowadzania transakcji online. W prosty sposób finansowali swoją naukę na tych prestiżowych ale jakże drogich uczelniach, rozwijając aplikacje na iPhone’a. Zauważyli, jak łatwo jest zarabiać pieniądze dzięki wygodnemu systemowi płatności w App Store. Jeśli jednak w tamtych czasach prowadziłeś biznes online, możliwość przyjmowania płatności przypominała erę kamienia łupanego. System był złożony, przestarzały i rozpaczliwie potrzebował zmiany. Bariery finansowe utrudniające rozpoczęcie działalności były ogromne, bardziej korzystne dla dużych korporacji i mało zachęcające dla małych start-upów, które Patrick i John znali z autopsji. Firmy nie mogły poświęcić wystarczająco dużo czasu na pracę nad swoimi produktami, ponieważ musiały zajmować się przelewami, raportowaniem, kierowaniem płatności i dziesiątkami innych finansowych utrudnień, aby klienci mogli płacić im pieniądze.

Stripe 6

Z początku był to żart kiedy mówili sobie, że powinni po prostu uruchomić własną usługę płatniczą. Ale tylko z początku bo Panowie wkręcili się w ten biznes.Był koniec 2009 roku, kiedy Collisonowie rozpoczęli pracę nad usługą przyjmowania płatności, porzucili szkołę i przenieśli się do Buenos Aires, aby pracować w pełnym wymiarze godzin nad swoim rewolucyjnym pomysłem. Stripe, miał wtedy dosyć dziwną i zbyt długą nazwę „slash dev slash payments” czyli mniej więcej mogło to brzmieć jak „ukośnik deweloper ukośnik płatności”. Trochę za długie prawda?

Stripe 7

Na początku chcieli rozwiązać problemy własne i swoich przyjaciół. Gdyby udało im się wyeliminować potrzebę martwienia się startupów o finansową stronę biznesu, mogłyby one zainwestować więcej czasu i energii w swoje produkty i usługi. Mając na swoim koncie kilka firm internetowych, Collisonowie mieli pełną świadomość problemów związanych z przyjmowaniem płatności. Tworząc Stripe najpierw skupili się głównie na rozwiązywaniu własnych problemów. Ale w ciągu kilku miesięcy okazało się, że to morze, a nawet ocean pełen potencjalnych klientów. Cała branża eCommerce mogłaby skorzystać z usługi oferowanej przez Stripe. I tak ich wizja stała się jeszcze wspanialsza.

Stripe 8

Jeśli zobaczy wykres który wcześniej publikowałem to jesteśmy teraz w roku 2010. Z lewej strony mam seed’a, czyli seed capital. Po polsku mówi się na to fundusze zalążkowe. Mowa tutaj o „Y Combinator”, akceleratorze start-upów, który ma na koncie kilka sukcesów. Założyciel Paul Graham zarobił już kilkaset tysięcy dolarów na swojej inwestycji w Auctomatic, a kiedy Collisonowie złożyli kolejny wniosek, tym razem z nową koncepcją Stripe, chętnie ją sfinansował właśnie w 2010 roku. Uruchamiając beta test, przyciągnęli większe zainteresowanie inwestorów, jak Anioły Biznesu, w tym Peter Thiel (wym. Til), założyciel PayPal. Pozwalali firmom na natychmiastowe otrzymywanie płatności i testowali swoją teorię, że firmy te będą się rozwijać dzięki platformie pośrednictwa finansowego Stripe. Potem wzrost był ogromny. W 2012 roku pozyskali rundę finansowania od słynnej firmy inwestycyjnej , Sequoia i General Catalyst. Była to seria A i B. W 2014 roku zebrali kolejną rundę finansowania, podnosząc ich wycenę z 1,7 miliarda do 3,4 miliarda dolarów w ciągu zaledwie kilku miesięcy. A do 2021 r. ostatnia runda finansowania Stripe zebrała dodatkowe 600 milionów dolarów przy oszałamiającej wycenie ponad 95 miliardów dolarów. Na tym etapie Stripe nie tylko oferuje startupom sposób na przyjmowanie pieniędzy. Uruchomili funkcję Radar, uczącą się maszynowo usługę wykrywania oszustw, która zmniejszyła liczbę oszustw związanych z kartami kredytowymi nawet o 25%. Uruchomili także usługę Atlas, która zapewnia usługę tworzenia firmy, załatwiania wniosków i całej papierologii, umożliwiając każdemu na świecie szybkie i łatwe tworzenie nowego przedsiębiorstwa i dalsze usuwanie barier dla innowacji.

Stripe 9

Jest jeszcze platforma Issuing, która działa w dosyć ciekawy sposób. Wydają karty kredytowe dla firm, oferując procent opłat, które Stripe pobiera jako zwrot gotówki dla swoich klientów biznesowych. Czyli cashback za zakupy. A co dalej ze Stripe? Collisonowie milczą, mówiąc, że pozostają w fazie ekspansji, nie ukończyli jeszcze opracowywania i oferowania nowych rozwiązań dla rosnącego przejścia na handel online. W Polsce stripe nie jest zbyt popularny ale szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych ponad połowa Amerykanów, którzy wydali dolara w Internecie, użyła Stripe do dokonania tej płatności. Ułatwiając wszystkim prowadzenie biznesu online, Stripe i oferowane przez nich usługi pośredniczenia płatności online stały się niezwykle popularnymi. Oczywiście było to możliwe tylko dzięki inwestorom, którzy w nie uwierzyli i sfinansowali ich sukces.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.