Strategia contentowa – co to? Jak przygotowa膰 strategi臋 content marketingow膮 (przyk艂ady, definicja)

strategia contentowa

Czym jest strategia contentowa?

Strategia contentowa omawia tematyk臋, kt贸ra jest zwi膮zana z tworzeniem tre艣ci. Jest to plan dzia艂ania, kt贸ry pomaga w procesie tworzenia contentu, jego udost臋pniania i promowania w Internecie.

Strategia contentowa jest odpowiedzi膮 na potrzeby internaut贸w, kt贸rzy ceni膮 warto艣ciowe, unikatowe i rzetelne tre艣ci. Jest to podstawowy plan dzia艂ania w przypadku przedsi臋biorstw, kt贸re posiadaj膮 stron臋 internetow膮, e-sklep lub social media. W ka偶dym przypadku tre艣膰 odgrywa kluczow膮 rol臋 do tego, aby przebi膰 si臋 w sieci i dotrze膰 do odbiorc贸w. W艂a艣ciciele stron cz臋sto nie wiedz膮, jak prawid艂owo tworzy膰 content, formatowa膰 go i udost臋pnia膰 w sieci.

Odpowiednia strategia contentowa rozwi膮zuje ten problem i pomaga w pokonaniu konkurencji. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 content marketing jest ch臋tnie wykorzystywany przez firmy do prowadzenia dzia艂a艅 reklamowych. Jest to rodzaj strategii marketingowej, gdzie tre艣膰 odgrywa kluczow膮 rol臋.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Poprzez content marketing mo偶na odnie艣膰 liczne korzy艣ci, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 na liczb臋 klient贸w i zwi臋kszenie sprzeda偶y. Marketing tre艣ci polega na regularnym dodawaniu contentu dla u偶ytkownik贸w. Tre艣ci udost臋pniane w Internecie powinny by膰 atrakcyjne dla u偶ytkownik贸w. Interesuj膮cy content przyci膮ga ludzi, kt贸rzy ch臋tnie powracaj膮 na dan膮 stron臋 internetow膮 lub 艣ledz膮 wybrane social media. Podstawowym za艂o偶eniem content marketingu jest to, aby tre艣ci by艂y przydatne.

Content dodawany na stronach www jest oceniany przez wyszukiwark臋 Google i pracuj膮ce dla niej roboty sieciowe. Content marketing jest w stanie trafi膰 do okre艣lonej grupy odbiorc贸w, kt贸ra mo偶e by膰 potencjalnie zainteresowana danym produktem lub us艂ug膮. W ten spos贸b firmy mog膮 poprawi膰 konwersj臋 na stronie i zwi臋kszy膰 sprzeda偶 poprzez sklep internetowy. Takie dzia艂anie przek艂ada si臋 na zyski, co jest podstaw膮 dzia艂ania ka偶dego przedsi臋biorstwa.

Content marketing daje u偶ytkownikom co艣 wi臋cej, ni偶 standardowa reklama. W tym wypadku marketing tre艣ci oferuje u偶ytkownikom co艣 w zamian. Odbiorcy tre艣ci otrzymuj膮 interesuj膮ce artyku艂y lub wiedz臋 poprzez przydatne poradniki, kt贸re rozwi膮zuj膮 ich realne problemy.

W ten spos贸b marketing tre艣ci okazuj臋 si臋 bardziej przydatny, a internauci nie odbieraj膮 tej formy reklamy jako uci膮偶liwej. Tradycyjne sposoby marketingu pod tym wzgl臋dem pozostaj膮 w tyle. Wybrana marka mo偶e poprzez odpowiedni marketing tre艣ci prowadzi膰 dialog z odbiorc膮.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Relacje pomi臋dzy wybran膮 mark膮 a klientem staj膮 si臋 silniejsze. Jest to potrzebne do tego, aby klient zaufa艂 danej marce i chcia艂 w przysz艂o艣ci do niej powr贸ci膰. Marketing tre艣ci jest w stanie stworzy膰 takie zaufanie pomi臋dzy mark膮 a klientem. Komunikacja pomi臋dzy obiema stronami poprawia si臋. Firma udost臋pniaj膮c dla swoich klient贸w interesuj膮ce tre艣ci zyskuje na tym i tworzy okre艣lony wizerunek. Je艣li tre艣ci s膮 warto艣ciowe, to przedsi臋biorstwo zyskuje w艣r贸d ludzi opini臋 eksperta. Firmy cz臋sto d膮偶膮 do tego, aby stworzy膰 wizerunek eksperta w danej bran偶y. Jest to potrzebne do tego, aby klienci zaufali danej marce i wierzyli w jej profesjonalizm.

Budowanie wizerunku eksperta to d艂ugotrwa艂y proces, kt贸ry mo偶na uzyska膰 poprzez dzia艂ania zwi膮zane z content marketingiem. Unikatowa i warto艣ciowa tre艣膰 skutecznie przyci膮ga ludzi. Jest w stanie rozwi膮zywa膰 偶yciowe problemy i doradza膰 w trudnych sytuacjach. Klienci ch臋tnie zagl膮daj膮 na stron臋 www danej firmy lub sprawdzaj膮 jej social media, gdy wiedz膮, 偶e s膮 tam udost臋pniane takie tre艣ci. W zamian odwiedzaj膮cy ch臋tnie odwdzi臋czaj膮 si臋 poprzez napisanie komentarza lub pozostawiaj膮 pozytywn膮 opini臋.

Jest to obustronna korzy膰, gdzie firma i klienci zyskuj膮. W ten spos贸b tworzy si臋 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 danej marki i klienci identyfikuj膮 si臋 z ni膮. Buduje to lojalno艣膰 w艣r贸d klient贸w, kt贸rzy ch臋tnie korzystaj膮 z produkt贸w danej marki. Dla firmy jest to op艂acalne ze wzgl臋du na kilka kwestii. Pozyskanie nowego klienta jest trudniejsze, ni偶 utrzymanie starego. W ten spos贸b firma mo偶e zaoszcz臋dzi膰 sw贸j kapita艂 na dzia艂ania promocyjne. Kolejn膮 kwesti膮 jest opinia, kt贸ra lojalni klienci buduj膮 na rynku. Lojalni klienci ch臋tnie polecaj膮 produkty lub us艂ugi danej firmy, co przek艂ada si臋 na jej obroty. Aktualnie cz臋sto dochodzi do sytuacji, gdy wok贸艂 danego brandu tworzy si臋 silna spo艂eczno艣膰.

7p marketing mix

Dana marka przenika do 艣wiadomo艣ci ludzi i staje si臋 popularna. Spo艂eczno艣膰 zbudowana wok贸艂 brandu ch臋tnie podejmuje samodzielne dzia艂ania, kt贸re s膮 w stanie pom贸c danej firmie i wypromowa膰 j膮. Udana strategia contentowa przynosi szereg korzy艣ci, kt贸rych 偶adne przedsi臋biorstwo nie powinno ignorowa膰.

Jakie korzy艣ci przynosi content marketing dla firmy?

Content marketing jest nieod艂膮cznym elementem ka偶dej strategii dzia艂ania w Internecie i promowania marki. Jest to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposob贸w na to, aby przebi膰 si臋 przez konkurencj臋 i zaistnie膰 w sieci. Ten popularny rodzaj strategii zawdzi臋cza sw贸j sukces kilku czynnikom. W pierwszej kolejno艣ci na rozw贸j content marketingu wp艂yw mia艂a wyszukiwarka Google i spos贸b jej dzia艂ania.

Wyszukiwarka Google obra艂a sobie za cel w艂a艣cicieli stron www, kt贸rzy nadu偶ywali nie dok艂adno艣膰 dzia艂ania robot贸w sieciowych w sposobie oceniania tre艣ci. Pocz膮tkowo w艂a艣ciciele stron internetowych cz臋sto udost臋pniali bezwarto艣ciowe tre艣ci, kt贸re w wi臋kszo艣ci by艂y bezu偶yteczne z punktu widzenia u偶ytkownik贸w.

Content najcz臋艣ciej by艂 tworzony wy艂膮cznie pod roboty sieciowe, aby zapewni膰 stronie mo偶liwie najwy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu Google. Niekiedy wystarczy艂o dodanie kr贸tkiego tekstu, kt贸ry by艂 przesycony s艂owami kluczowymi, aby pojawi膰 si臋 w wynikach wyszukiwania. Do znacz膮cej zmiany dosz艂o w 2011 roku, gdy firma Google postanowi艂a ukr贸ci膰 takie praktyki.

lejek content marketingowy sales funnel

Firma Google postanowi艂a wprowadzi膰 tego roku algorytm o nazwie Google Panda, kt贸ry skutecznie potrafi艂 analizowa膰 tre艣膰 na stronie i ocenia膰 jej warto艣膰 pod k膮tem internaut贸w. Pocz膮tkowo algorytm dzia艂aj膮cy na stronach www w Stanach Zjednoczonych zosta艂 rozpowszechniony do innych kraj贸w. Tego samego roku algorytm Google Panda obj膮艂 swoim zasi臋giem wyniki wyszukiwania ukazuj膮ce si臋 w Polsce.

Automatycznie po wprowadzeniu algorytmu na znaczeniu zyska艂y strony internetowe, kt贸ry prezentowa艂y warto艣膰 dla u偶ytkownik贸w. Jednocze艣nie witryny internetowe maj膮ce bezwarto艣ciowe tre艣ci spad艂y w swoich pozycjach. W szczeg贸lno艣ci na wprowadzonej zmianie straci艂y serwisy, kt贸re posiada艂y kr贸tkie artyku艂y, przesycone s艂owami kluczowymi i zawieraj膮ce zduplikowany content. Widoczno艣膰 takich stron www zosta艂a automatycznie ograniczona, a niekiedy nawet usuni臋ta z indeksu wyszukiwarki Google.

Zmiana przyczyni艂a si臋 do bardziej sprawiedliwego oceniania warto艣ci stron internetowych, kt贸re wcze艣niej znajdowa艂y si臋 w tle. Na znaczeniu zyska艂y mniejsze serwisy internetowe, kt贸re cz臋sto dba艂y o warto艣膰 udost臋pnianych tre艣ci i ich regularno艣膰 w publikowaniu. Algorytm od momentu wprowadzenia by艂 ulepszany, a偶 zako艅czono jego aktualizowanie w kolejnych latach.

Algorytm Google Panda to g艂贸wny czynnik do rozwoju content marketingu, kt贸ry stawia艂 na jako艣膰. W艂a艣ciciele stron www dbaj膮cy o jako艣膰 udost臋pnianych tre艣ci zyskiwali podw贸jnie. Z jednej strony zyskiwa艂 u偶ytkownik, a z drugiej jednocze艣nie wyszukiwarka Google przyznawa艂a danej witrynie internetowej lepsz膮 pozycj臋 w rankingu.

Content marketing stawia na unikalno艣膰, gdzie tre艣ci s膮 udost臋pniane zgodnie z panuj膮cymi zasadami SEO. Wyszukiwarka Google docenia odpowiednie formatowanie tekstu, prawid艂owe nasycenie s艂owami kluczowymi i dodatkowe materia艂y w postaci zdj臋膰, grafik lub film贸w. W艂a艣ciciel strony www musi pami臋ta膰 o tym, aby nieustannie aktualizowa膰 udost臋pniane tre艣ci.

Im wi臋cej konkurencji i atrakcyjniejsza bran偶a, tym marketing wi臋cej kosztuje

Wyszukiwarka Google nagradza strony www, kt贸re dbaj膮 o aktualno艣膰 widniej膮cych w serwisie artyku艂贸w. W razie na艂o偶enia kary przez Google content marketing jest sposobem na to, aby odzyska膰 utracone pozycje w rankingu. Robot Google zauwa偶y warto艣ciowy content i poprawi pozycj臋 danej strony www. Tworzone tre艣ci zawsze w pierwszej kolejno艣ci nale偶y kierowa膰 do czytelnik贸w, a nast臋pnie dopiero pod roboty sieciowe. Kolejnym czynnikiem, kt贸ry wp艂yn膮艂 na rozw贸j strategii contentowej jest spopularyzownie program贸w blokuj膮cych reklam臋 w sieci. Blokowanie reklamy umo偶liwi艂o u偶ytkownikom Internetu blokowanie tre艣ci, kt贸re by艂y dla nich uci膮偶liwe. Reklamy graficzne mog膮 by膰 w pe艂ni blokowane przez odpowiednie oprogramowanie, kt贸re wystarczy pobra膰 na swoj膮 przegl膮dark臋 Internetow膮. Przyk艂adem jest wtyczka do przegl膮darek internetowych o nazwie AdBlock, kt贸ra pojawi艂a si臋 w 2009 roku.

Omawiana wtyczka dzia艂a po dodaniu w licznych przegl膮darkach internetowych i jest ch臋tnie pobierana przez u偶ytkownik贸w Internetu. Aktualnie z wtyczki korzystaj膮 miliony os贸b, kt贸re chc膮 zablokowa膰 ogl膮danie uci膮偶liwych reklam. Content marketing pomija programy blokuj膮ce reklamy i jednocze艣nie jest przyjazny wzgl臋dem internaut贸w. Je艣li tre艣膰 udost臋pniana jest warto艣ciowa, to u偶ytkownicy s膮 przyja藕nie nastawieni i ch臋tnie z niej korzystaj膮.

Ukryty przekaz w postaci reklamy jest mniej nachalny. Z tego powodu programy blokuj膮ce przyczyni艂y si臋 poniek膮d do tego, i偶 strategia contentowa zyska艂a na znaczeniu, a firmy ch臋tnie z niej korzystaj膮.

Jak przygotowa膰 strategi臋 content marketingow膮?

Strategia contentowa opisuje dzia艂ania, kt贸re nale偶y podj膮膰 aby dotrze膰 do klienta poprzez odpowiedni膮 tre艣膰. Kierowana tre艣膰 wzgl臋dem odbiorc贸w musi by膰 tworzona zgodnie z pewnymi standardami, aby przynios艂a oczekiwane rezultaty. Strategia contentowa to d艂ugotrwa艂y proces, gdzie poszczeg贸lna marka stopniowo oddzia艂uje na potencjalnego klienta i chce nak艂oni膰 go do okre艣lonych dzia艂a艅.

Odbiorca tre艣ci zaczyna interesowa膰 si臋 dan膮 mark膮 i analizuje jej ofert臋. W tym wypadku odpowiednia strategia marketingowa mo偶e poniek膮d wp艂yn膮膰 na budowanie 艣wiadomo艣ci marki u danej osoby. Kreowanie 艣wiadomo艣ci o danej marce w艣r贸d ludzi wymaga jednak cierpliwo艣ci. Strategia powinna by膰 nale偶ycie przygotowana, aby stopniowo zmierza膰 w kierunku celu. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 najwi臋ksze firmy cz臋sto zatrudniaj膮 do tego odpowiednich specjalist贸w, kt贸rzy skupiaj膮 si臋 na planowaniu okre艣lonych dzia艂a艅.

W tym wypadku odpowiednim specjalist膮 w tej kwestii jest do艣wiadczony content marketer. Jest to zaw贸d, gdzie dany specjalista planuje odpowiednie kana艂y do tego, aby skutecznie dotrze膰 do odbiorc贸w i poprawi膰 z nimi komunikacj臋. W ten spos贸b firma jest w stanie poprawi膰 relacje z klientami i stworzy膰 u nich pozytywny wizerunek. Jest to ambitne stanowisko, kt贸re wi膮偶e si臋 z du偶膮 odpowiedzialno艣ci膮. W przypadku wi臋kszych firm jest to niezb臋dne do tego, aby strategia by艂a nale偶ycie przygotowana.

Content marketer szuka kierunki, gdzie dane tre艣ci b臋d膮 udost臋pniane. Cz臋sto specjalista musi znale藕膰 odpowiedni膮 grup臋 spo艂eczn膮, kt贸ra b臋dzie odbiorc膮 danego produktu lub us艂ug. W tym wypadku konieczne jest przygotowanie odpowiednich kana艂贸w i tre艣ci do tego, aby komunikowa膰 si臋 z dan膮 grup膮. Wsp贸艂praca z takim specjalist膮 to najlepsze rozwi膮zanie dla firmy, kt贸ra chce opiera膰 sw贸j rozw贸j ma content marketingu.

W przygotowaniu odpowiedniej strategii mo偶e r贸wnie偶 pom贸c specjalistyczna agencja marketingowa. Profesjonalna agencja jest w stanie stworzy膰 tak膮 strategi臋 z pomoc膮 odpowiednich narz臋dzi do tego przeznaczonych. W agencjach marketingowych pracuj膮 liczni specjali艣ci, kt贸rzy maj膮 do艣wiadczenie w tej materii. Nale偶y jedynie pami臋ta膰, aby sprawdzi膰 wcze艣niej do艣wiadczenie danej agencji marketingowej, gdy偶 mniejsze firmy mog膮 sobie nie poradzi膰 z przygotowaniem takiego planu dzia艂ania. Przygotowanie profesjonalnej strategii contentowej to wydatek, kt贸ry nie ka偶de przedsi臋biorstwo b臋dzie w stanie ponie艣膰.

Wydatek jest zale偶ny od wielko艣ci danego przedsi臋biorstwa i jego plan贸w na przysz艂o艣膰. W zale偶no艣ci od wielko艣ci firmy wydatek na przygotowanie takiej strategii contentowej oscyluje w okolicy od kilku tysi臋cy do nawet kilkudziesi臋ciu tysi臋cy z艂otych. Ka偶da strategia to skomplikowany plan dzia艂ania, gdzie tworzenie tre艣ci przechodzi na dalszy plan. Pocz膮tkowo przy planowaniu odpowiedniej strategii kluczowe jest przeanalizowanie licznych danych i ocenienie konkurencji na rynku. Firma powinna zwr贸ci膰 uwag臋 na dzia艂ania, kt贸re podejmuje konkurencja i spr贸bowa膰 wyr贸偶ni膰 si臋 pod tym wzgl臋dem.

Podczas planowania ogromne znaczenie ma ustalenie najwa偶niejszego celu, kt贸ry dana firma chce sobie wyznaczy膰. Opracowanie w艂a艣ciwej taktyki mo偶e pom贸c w szybszym dotarciu do celu. Strategia contentowa opisuje tak偶e kana艂y dostarczania tre艣ci, kt贸re b臋d膮 wykorzystywane do dzia艂a艅 promocyjnych. Aktualnie tre艣ci najcz臋艣ciej dostarczane s膮 do odbiorc贸w poprzez kana艂y, kt贸re nale偶膮 do danej firmy lub media spo艂eczno艣ciowe. W przypadku kana艂贸w b臋d膮cych w艂asno艣ci膮 danej firmy przydatna jest profesjonalnie wykonana strona internetowa lub blog.

Media spo艂eczno艣ciowe to z kolei technologia, kt贸ra jest aktualnie najcz臋艣ciej wykorzystywana przez m艂ode osoby. Social media daj膮 ogromne mo偶liwo艣ci i cz臋sto u艂atwiaj膮 komunikacj膮 poszczeg贸lnych firm z ich klientami. Do najwi臋kszych platform spo艂eczno艣ciowych nale偶y zaliczy膰 serwis o nazwie YouTube, Facebook i Instagram.

Najwi臋ksze serwisy spo艂eczno艣ciowe posiadaj膮 miliony, a nawet miliardy u偶ytkownik贸w, kt贸rzy mog膮 sta膰 si臋 odbiorcami tre艣ci.聽

Co wyr贸偶nia kampani臋 content marketingow膮 na tle innych strategii?

Strategia skupina na content marketingu przynosi liczne korzy艣ci. Jedn膮 z najwi臋kszych zalet jak膮 posiada strategia contentowa jest jej skuteczno艣膰. Aktualnie jest to efektywna strategia, kt贸ra poprzez jako艣膰 buduje wizerunek danej firmy. Wizerunek danej marki przek艂ada si臋 z kolei na warto艣膰 danego przedsi臋biorstwa i popularno艣膰 jego produkt贸w. Najwi臋ksze firmy przeznaczaj膮 gigantyczne 艣rodki na dzia艂ania reklamowe, kt贸re s膮 prowadzone poprzez marketing tre艣ci. Udost臋pniane regularnie warto艣ciowe tre艣ci wp艂ywaj膮 na pozycj臋 danej marki na rynku i tworz膮 wok贸艂 niej wizerunek eksperta.

Poszczeg贸lne firmy cz臋sto skupiaj膮 si臋 na tym, aby w danej bran偶y zdoby膰 znacz膮c膮 pozycj臋. Klienci znaj膮c dan膮 firm臋 i jej wizerunek, ch臋tnie korzystaj膮 z jej us艂ug oraz kupuj膮 produkty. Podstaw膮 dzia艂ania ka偶dej strategii contentowej jest stawianie na jako艣膰. Jest to idealna strategia dla firm, kt贸re buduj膮 d艂ugoletni膮 pozycj臋 na rynku i nie chc膮 jej straci膰. Planowanie strategii contentowej opiera si臋 o liczne dane, kt贸re zbierane s膮 w trakcie jej tworzenia. Cz臋sto stworzenie takiej strategii to wcze艣niejsze zebranie licznych danych poprzez audyt tre艣ci, SEO i analiz臋 konkurencji. Firma musi okre艣li膰 grup臋 docelow膮, kt贸ra b臋dzie odbiorc膮 tre艣ci i wyznaczy膰 do tego odpowiednie kana艂y do komunikacji. Wykorzystanie marketingu tre艣ci jest aktualnie niezb臋dne do tego, aby zaistnie膰 w sieci.

Content marketing jest zwi膮zany z pozycjonowaniem, co wp艂ywa na pozycj臋 danej strony internetowej, e-sklep lub bloga. Strategia contentowa daje przedsi臋biorstwu wymierne korzy艣ci, gdzie komunikacja i relacje z klientami znacz膮co si臋 poprawiaj膮. Firma szybciej pozyskuje nowych klient贸w, a jednocze艣nie jest w stanie zatrzyma膰 tych starszych. Udost臋pniaj膮c warto艣ciowe i unikalne tre艣ci zach臋camy u偶ytkownik贸w Internetu do tego, aby zajrzeli na dan膮 stron臋 www. Cz臋sto dany u偶ytkownik opr贸cz przeczytania interesuj膮cego go artyku艂u skorzysta z e-sklepu i dokona transakcji. Najwa偶niejszy jest jednak wizerunek, kt贸ry decyduje o sukcesie firmy.

Content marketing pozwala na stworzenie pozytywnego wizerunku, gdzie dana firma staje si臋 ekspertem w swojej bran偶y. Klienci maj膮 pozytywne skojarzenia z dan膮 mark膮 i jej produktami. Internet daje obecnie praktycznie nieograniczone mo偶liwo艣ci rozwoju dla ka偶dej firmy, kt贸ra chce wybi膰 si臋, zwi臋kszy膰 zyski i wyp艂yn膮膰 na globalne rynki. Odpowiednio skonstruowane artyku艂y, posty, poradniki lub inne tre艣ci, s膮 w stanie wypromowa膰 mark臋 i podnie艣膰 jej warto艣膰. Kluczowa w tym procesie jest praca licznych specjalist贸w do spraw social medi贸w, copywriter贸w i content manager贸w.

Jakie formy przybiera content marketing?

Strategia contentowa wykorzystuje r贸偶ne sposoby na to, aby dotrze膰 do mo偶liwie najliczniejszej grupy odbiorc贸w. Content marketing najcz臋艣ciej ogranicza si臋 do dzia艂a艅, kt贸re s膮 prowadzone w sieci. Aktualnie Internet jest idealnym miejscem do tego, aby dotrze膰 do licznego grona odbiorc贸w. Liczba u偶ytkownik贸w Internetu nieustannie ro艣nie, a firmy ch臋tnie przenosz膮 tam swoj膮 dzia艂alno艣膰 i zwi臋kszaj膮 w ten spos贸b sprzeda偶.

Content marketing najcz臋艣ciej przyjmuje form臋 odpowiednio pisanych artyku艂贸w, poradnik贸w, podcast贸w i webinari贸w. Warunkiem jest tutaj pilnowanie tego, aby wspomniane materia艂y by艂y wysokiej jako艣ci dla u偶ytkownik贸w. Wybrana firma powinna ograniczy膰 si臋 do bran偶y w kt贸rej dzia艂a, aby u偶ytkownicy mogli w ten spos贸b j膮 nale偶ycie skojarzy膰. Content marketing nie musie jednak ogranicza膰 si臋 jedynie do Internetu.

Z wykorzystaniem tej strategii marketingowej mo偶emy spotka膰 si臋 w przypadku ksi膮偶ek, ulotek lub katalog贸w. Internet dominuje jednak pod wzgl臋dem wykorzystania marketingu tre艣ci, gdzie praktycznie ka偶da firma decyduje si臋 na zapoznanie z t膮 strategi膮 dzia艂ania.

Content marketing jest r贸wnie偶 powi膮zany z inn膮 strategi膮, kt贸ra wspiera budowanie 艣wiadomo艣ci o danej marce w艣r贸d ludzi. W tym wypadku pokrewnym zagadnieniem jest marketing wirusowy. Jest to dzia艂anie firmy w taki spos贸b, aby zach臋ci膰 ludzi do samodzielnego dzia艂ania. U偶ytkownicy Internetu samodzielnie anga偶uj膮 si臋 w udost臋pnianie tre艣ci, aby pokaza膰 j膮 innym osobom. W ten spos贸b dana firma nie musi ponosi膰 nak艂ad贸w i samodzielnie prowadzi膰 kampanii. Warunkiem jest udost臋pnienie tre艣ci, kt贸ra pobudza ludzi do dzia艂ania. Je艣li dana marka umiej臋tnie to wykorzysta, to efektywnie b臋dzie w stanie zwi臋kszy膰 rozpoznawalno艣膰 swoich produkt贸w lub us艂ug. Marketing wirusowy najcz臋艣ciej jest spotykany w przypadku medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kt贸re stwarzaj膮 odpowiednie warunki do jego wykorzystania. Innym miejscem s膮 popularne fora internetowe, gdzie tak偶e cz臋sto firmy wykorzystuj臋 t臋 metod臋. Media spo艂eczno艣ciowe stanowi膮 popularny kana艂 przekazu w przypadku content marketingu.

W przypadku w艂a艣cicieli e-sklep贸w dobrym pomys艂em jest za艂o偶enie bloga bran偶owego. Blog mo偶e by膰 prowadzony 艂膮cznie z e-sklepem, gdzie w ten spos贸b poprawi jego pozycj臋 w wyszukiwarce. Na blogu mo偶na publikowa膰 interesuj膮ce tre艣ci, kt贸re zach臋caj膮 internaut贸w do odwiedzin. Czytelnicy b臋d膮 ch臋tnie wertowali na danej stronie www i wp艂yn膮 na jej konwersj臋. Wy偶sza konwersja prze艂o偶y si臋 z kolei na sprzeda偶, co przyniesie oczekiwany doch贸d danej firmie. Blog to skuteczny spos贸b na to, aby zwi臋kszy膰 pozycj臋 ka偶dej strony internetowej.

Aktualnie sklepy internetowe cz臋sto wykorzystuj膮 blogi do tego, aby publikowa膰 tam interesuj膮ce artyku艂y tematyczne i poradniki. Jednocze艣nie wspomniane artyku艂y mo偶na odpowiednio nasyci膰 frazami kluczowymi, aby w ten spos贸b wp艂yn膮膰 na pozycje w wyszukiwarce Google.

Jak tworzy膰 content plan?

Prawid艂owo przygotowana strategia contentowa wymaga planu, gdzie ka偶dego miesi膮ca b臋dziemy musieli udost臋pni膰 okre艣lon膮 liczb臋 tekst贸w. W przygotowaniu odpowiedniej ilo艣ci tekst贸w pomo偶e profesjonalny content plan, gdzie rozpiszemy poszczeg贸lne tematy. Content plan to idealne rozwi膮zanie do tego, aby z wyprzedzeniem przygotowa膰 list臋 temat贸w do napisania.

W przysz艂o艣ci b臋dziemy mogli w ka偶dej chwili si臋gn膮膰 do swojego planu i wybra膰 odpowiedni temat do napisania. Tematy mo偶na nast臋pnie napisa膰 samemu lub zleci膰 specjali艣cie. W tym wypadku tworzeniem tre艣ci zajmuje si臋 profesjonalny copywriter. Zadaniem copywritera jest pisanie tekst贸w, kt贸re s膮 zgodne z zasadami SEO i prezentuj膮 warto艣膰 dla u偶ytkownik贸w.

Profesjonalny content plan mo偶e by膰 przygotowywany regularnie. Najlepiej przygotowaniem planu zaj膮膰 si臋 z pocz膮tkiem ka偶dego miesi膮ca. W ten spos贸b zachowamy porz膮dek i regularno艣膰 w tworzeniu tre艣ci. Je艣li jednak b臋dziemy woleli inaczej, to spokojnie mo偶emy stworzy膰 content plan z g贸ry na ca艂y rok. Ka偶dy content plan powinien by膰 przygotowany w taki spos贸b, aby jego za艂o偶enia by艂y realne do osi膮gni臋cia. Profesjonalnie wykonany content plan powinien by膰 poprzedzony przeprowadzeniem nale偶ytego audytu na stronie. W ten spos贸b ocenimy, jaka tre艣膰 jest potrzebne do prawid艂owej optymalizacji i polepszenia pozycji w Google. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 content plan obejmuje r贸wnie偶 dok艂adn膮 analiz臋 s艂贸w kluczowych.

Przygotowuj膮c teksty nale偶y skupi膰 si臋 na tym, aby w tek艣cie pojawi艂y si臋 odpowiednie frazy kluczowe. Poszczeg贸lne frazy kluczowe sprawi膮, i偶 serwis zwi臋kszy swoje pozycje. Nale偶y jednak uwa偶a膰, aby nie narazi膰 si臋 wyszukiwarce Google na surow膮 kar臋. Wyszukiwarka Google surowo karze te strony internetowe, kt贸re dopuszczaj膮 si臋 nadmiernego wype艂nia tekstu s艂owami kluczowymi.

Jak content marketing wp艂ywa na optymalizacj臋 strony?

Content marketing ma ogromne znaczenie przy optymalizacji ka偶dej strony internetowej. Marketing tre艣ci jest tutaj cz臋艣ci膮 prawid艂owo wykonanej optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek internetowych. Tre艣膰 udost臋pniana na stronie www musi by膰 zgodna z wytycznymi od wyszukiwarki Google, kt贸re s膮 pilnowane przez roboty sieciowe. Nieprzestrzeganie zasad wi膮偶e si臋 ze spadkiem pozycji, a to cz臋sto generuje minimalne wy艣wietlenia na dan膮 stron臋 internetow膮. Walka o najwy偶sze pozycje jest zawzi臋ta, wi臋c w艂a艣ciciele serwis贸w musz膮 dba膰 o content.

Udost臋pniana tre艣膰 musi by膰 odpowiednio nasycona s艂owami kluczowymi, kt贸re mo偶na sprawdzi膰 w poprzez odpowiednie narz臋dzia SEO. Kolejn膮 kwesti膮 jest pisanie d艂ugich tekst贸w, kt贸re maksymalnie wyczerpi膮 dany temat. Wyszukiwarka Google preferuje te artyku艂y, kt贸re dosadnie omawiaj膮 dany temat i s膮 rzetelnym 藕r贸d艂em informacji dla u偶ytkownik贸w. Ka偶dy artyku艂 przed opublikowaniem powinien by膰 r贸wnie偶 nale偶ycie sformatowany. Wspomniane formatowanie pomaga czytelnikowi lepiej zapozna膰 si臋 z tre艣ci膮 i znale藕膰 interesuj膮ce go informacje. Najwa偶niejsze obszary w tek艣cie i s艂owa kluczowe najlepiej zaznaczy膰 pogrubion膮 czcionk膮. Istotne jest tak偶e ustalenie nag艂贸wk贸w w tek艣cie, kt贸re powinny by膰 zaznaczone od H1-H6.

Dla robota Google najwi臋ksze znaczenie ma najwi臋kszy nag艂贸wek i zawarte w nim s艂owo kluczowe. Warto艣ciowe i nale偶ycie sformatowane tre艣ci wspomog膮 prawid艂ow膮 optymalizacj臋, a to prze艂o偶y si臋 na szybsze indeksowanie. Dana strona www, e-sklep lub blog pojawi si臋 szybciej w przestrzeni Internetu. Robot Google przed przypisaniem odpowiedniej pozycji danej stronie www dok艂adnie sprawdzi jej zawarto艣膰.

Je艣li tre艣ci b臋d膮 kr贸tkie, pojawi si臋 duplicate content lub frazy b臋d膮 nachalnie umieszczone, to prawdopodobnie odbije si臋 to niekorzystnie na indeksowaniu i przysz艂ych pozycjach. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 content marketing sprzyja pozyskiwaniu warto艣ciowych odno艣nik贸w do strony. U偶ytkownicy czytaj膮 interesuj膮ce tre艣ci ch臋tnie udost臋pniaj膮 je dalej, a cz臋sto wi膮偶e si臋 to z przekazaniem odno艣nika dalej. W ten spos贸b tworzy si臋 naturalny link building, co jest potrzebne dla prawid艂owej optymalizacji.

Linki pozyskiwane w spos贸b naturalny s膮 lepiej odbierane przez wyszukiwark臋 Google. Warto艣膰 takich link贸w jest znacznie wy偶sza i przek艂ada si臋 na pozycj臋 danej witryny internetowej. Znalezienie si臋 w pierwszej dziesi膮tce wynik贸w na dan膮 fraz臋 kluczow膮 jest niebywale trudne. Odpowiednie strategia contentowa pomaga w tym i wspiera ten proces. Content marketing to zmieni艂 spos贸b w jaki pozycjonerzy wykonuj膮 swoja prac臋.

Aktualnie jako艣膰 przy tworzeniu tre艣ci pe艂ni najwa偶niejsz膮 rol臋, a internauci czerpi膮 z tego korzy艣ci. Jest to r贸wnie偶 zysk dla przedsi臋biorstw, kt贸re chc膮 przebi膰 si臋 na rynku. Przedsi臋biorstwa mog膮 wykorzysta膰 strategi膮 contentow膮 do wypromowania swojej marki. W dzia艂aniach zwi膮zanych z wprowadzeniem strategii content marketingu mog膮 pom贸c do艣wiadczone agencje marketingowe. Jest to przydatne w przypadku przedsi臋biorstw, kt贸re chc膮 oddelegowa膰 cz臋艣膰 obowi膮zk贸w i skupi膰 si臋 na innych obszarach rozwoju w firmie. Nawi膮zuj膮c wsp贸艂prac臋 z profesjonaln膮 agencj膮 marketingow膮 mo偶na znale藕膰 wsparcie i wykorzysta膰 najnowsze narz臋dzia pracy.

Content marketing zmieni艂y rynek reklamy i prawdopodobnie pozostanie z nami na d艂u偶ej. Warto tutaj zacytowa膰 s艂owa znanego ameryka艅skiego informatyka, przedsi臋biorcy i filantropa, kt贸ry stworzy艂 jedn膮 z najwi臋kszych firm na 艣wiecie o nazwie Microsoft. Jednym z najbardziej popularnych cytat贸w Billa Gatesa jest 鈥濩ontent is King鈥. Wspomniany cytat idealnie podsumowuje znaczenie strategii contentowej i jej wp艂ywu na rozw贸j ka偶dego przedsi臋biorstwa. Prowadzenie biznesu nie mo偶e obej艣膰 si臋 bez Internetu, a dzia艂anie tam wymaga zastosowania content marketingu. Jest to jedna najlepszych i najskuteczniejszych strategii, kt贸ra d艂ugoterminowo przek艂ada si臋 na liczne korzy艣ci dla firmy.

Wzrasta warto艣膰 przedsi臋biorstwa, kt贸re zyskuje na popularno艣ci, a klienci ch臋tnie si臋gaj膮 po produkty danej marki. Wizerunek firmy ulega poprawie, co przyci膮ga nie tylko kolejnych klient贸w, ale r贸wnie偶 inwestor贸w. Wspomniani inwestorzy ch臋tniej wybieraj膮 firmy, kt贸re maj膮 pozytywny wizerunek i wydaj膮 si臋 bezpieczniejsze do ulokowania kapita艂u.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to jest strategia contentowa?

Strategia contentowa to strategia tworzenia i dystrybucji tre艣ci, kt贸ra ma wspiera膰 cele biznesowe i marketingowe. Obejmuje ona tworzenie, planowanie, publikowanie, edytowanie, optymalizacj臋, budowanie relacji i monitorowanie tre艣ci w kana艂ach wybranych przez Twoj膮 firm臋. Strategia contentowa ma na celu wywo艂anie zachowania spo艂ecznego, zwi臋kszenie wiedzy i zaanga偶owania klient贸w, budowanie marki i wywo艂anie po偶膮danego zachowania potencjalnych klient贸w.

Strategia content marketingowa przyk艂ad

Content marketingowa strategia przyj臋ta przez firm臋 XYZ:
1. Celem content marketingu jest wypracowanie trwa艂ego, stabilnego wzrostu pozycji w wyszukiwarce, poprzez zwi臋kszenie zasi臋gu marki i zaanga偶owanie u偶ytkownik贸w.
2. Narz臋dzia u偶ywane do content marketingu to: blogi, artyku艂y, poradniki, tutoriale, recenzje, infografiki, ksi膮偶ki, wideo i podcasty.
3. Tre艣ci tworzone przez firm臋 XYZ b臋d膮 spe艂nia膰 cztery podstawowe wymagania: s膮 one odpowiednie, unikalne, wyczerpuj膮ce i warto艣ciowe dla u偶ytkownik贸w.
4. Firma XYZ b臋dzie promowa膰 swoj膮 tre艣膰 za pomoc膮: film贸w, social media, e-mail marketing, guest posting i wykorzystywa膰 SEO, aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 i ruch do strony internetowej.
5. Firma b臋dzie monitorowa膰 wyniki w celu okre艣lenia skuteczno艣ci strategii content marketingu i regularnie aktualizowa膰 tre艣ci, aby zapewni膰 ich aktualno艣膰.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Strategia contentowa – co to? Jak przygotowa膰 strategi臋 content marketingow膮 (przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej