Strategia contentowa – co to? Jak przygotować strategię content marketingową (przykłady, definicja)

strategia contentowa

Czym jest strategia contentowa?

Strategia contentowa omawia tematykę, która jest związana z tworzeniem treści. Jest to plan działania, który pomaga w procesie tworzenia contentu, jego udostępniania i promowania w Internecie.

Strategia contentowa jest odpowiedzią na potrzeby internautów, którzy cenią wartościowe, unikatowe i rzetelne treści. Jest to podstawowy plan działania w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową, e-sklep lub social media. W każdym przypadku treść odgrywa kluczową rolę do tego, aby przebić się w sieci i dotrzeć do odbiorców. Właściciele stron często nie wiedzą, jak prawidłowo tworzyć content, formatować go i udostępniać w sieci.

Odpowiednia strategia contentowa rozwiązuje ten problem i pomaga w pokonaniu konkurencji. Warto tutaj wspomnieć, iż content marketing jest chętnie wykorzystywany przez firmy do prowadzenia działań reklamowych. Jest to rodzaj strategii marketingowej, gdzie treść odgrywa kluczową rolę.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Poprzez content marketing można odnieść liczne korzyści, które przekładają się na liczbę klientów i zwiększenie sprzedaży. Marketing treści polega na regularnym dodawaniu contentu dla użytkowników. Treści udostępniane w Internecie powinny być atrakcyjne dla użytkowników. Interesujący content przyciąga ludzi, którzy chętnie powracają na daną stronę internetową lub śledzą wybrane social media. Podstawowym założeniem content marketingu jest to, aby treści były przydatne.

Content dodawany na stronach www jest oceniany przez wyszukiwarkę Google i pracujące dla niej roboty sieciowe. Content marketing jest w stanie trafić do określonej grupy odbiorców, która może być potencjalnie zainteresowana danym produktem lub usługą. W ten sposób firmy mogą poprawić konwersję na stronie i zwiększyć sprzedaż poprzez sklep internetowy. Takie działanie przekłada się na zyski, co jest podstawą działania każdego przedsiębiorstwa.

Content marketing daje użytkownikom coś więcej, niż standardowa reklama. W tym wypadku marketing treści oferuje użytkownikom coś w zamian. Odbiorcy treści otrzymują interesujące artykuły lub wiedzę poprzez przydatne poradniki, które rozwiązują ich realne problemy.

W ten sposób marketing treści okazuję się bardziej przydatny, a internauci nie odbierają tej formy reklamy jako uciążliwej. Tradycyjne sposoby marketingu pod tym względem pozostają w tyle. Wybrana marka może poprzez odpowiedni marketing treści prowadzić dialog z odbiorcą.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Relacje pomiędzy wybraną marką a klientem stają się silniejsze. Jest to potrzebne do tego, aby klient zaufał danej marce i chciał w przyszłości do niej powrócić. Marketing treści jest w stanie stworzyć takie zaufanie pomiędzy marką a klientem. Komunikacja pomiędzy obiema stronami poprawia się. Firma udostępniając dla swoich klientów interesujące treści zyskuje na tym i tworzy określony wizerunek. Jeśli treści są wartościowe, to przedsiębiorstwo zyskuje wśród ludzi opinię eksperta. Firmy często dążą do tego, aby stworzyć wizerunek eksperta w danej branży. Jest to potrzebne do tego, aby klienci zaufali danej marce i wierzyli w jej profesjonalizm.

Budowanie wizerunku eksperta to długotrwały proces, który można uzyskać poprzez działania związane z content marketingiem. Unikatowa i wartościowa treść skutecznie przyciąga ludzi. Jest w stanie rozwiązywać życiowe problemy i doradzać w trudnych sytuacjach. Klienci chętnie zaglądają na stronę www danej firmy lub sprawdzają jej social media, gdy wiedzą, że są tam udostępniane takie treści. W zamian odwiedzający chętnie odwdzięczają się poprzez napisanie komentarza lub pozostawiają pozytywną opinię.

Jest to obustronna korzyć, gdzie firma i klienci zyskują. W ten sposób tworzy się społeczność wokół danej marki i klienci identyfikują się z nią. Buduje to lojalność wśród klientów, którzy chętnie korzystają z produktów danej marki. Dla firmy jest to opłacalne ze względu na kilka kwestii. Pozyskanie nowego klienta jest trudniejsze, niż utrzymanie starego. W ten sposób firma może zaoszczędzić swój kapitał na działania promocyjne. Kolejną kwestią jest opinia, która lojalni klienci budują na rynku. Lojalni klienci chętnie polecają produkty lub usługi danej firmy, co przekłada się na jej obroty. Aktualnie często dochodzi do sytuacji, gdy wokół danego brandu tworzy się silna społeczność.

7p marketing mix

Dana marka przenika do świadomości ludzi i staje się popularna. Społeczność zbudowana wokół brandu chętnie podejmuje samodzielne działania, które są w stanie pomóc danej firmie i wypromować ją. Udana strategia contentowa przynosi szereg korzyści, których żadne przedsiębiorstwo nie powinno ignorować.

Jakie korzyści przynosi content marketing dla firmy?

Content marketing jest nieodłącznym elementem każdej strategii działania w Internecie i promowania marki. Jest to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby przebić się przez konkurencję i zaistnieć w sieci. Ten popularny rodzaj strategii zawdzięcza swój sukces kilku czynnikom. W pierwszej kolejności na rozwój content marketingu wpływ miała wyszukiwarka Google i sposób jej działania.

Wyszukiwarka Google obrała sobie za cel właścicieli stron www, którzy nadużywali nie dokładność działania robotów sieciowych w sposobie oceniania treści. Początkowo właściciele stron internetowych często udostępniali bezwartościowe treści, które w większości były bezużyteczne z punktu widzenia użytkowników.

Content najczęściej był tworzony wyłącznie pod roboty sieciowe, aby zapewnić stronie możliwie najwyższą pozycję w rankingu Google. Niekiedy wystarczyło dodanie krótkiego tekstu, który był przesycony słowami kluczowymi, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania. Do znaczącej zmiany doszło w 2011 roku, gdy firma Google postanowiła ukrócić takie praktyki.

lejek content marketingowy sales funnel

Firma Google postanowiła wprowadzić tego roku algorytm o nazwie Google Panda, który skutecznie potrafił analizować treść na stronie i oceniać jej wartość pod kątem internautów. Początkowo algorytm działający na stronach www w Stanach Zjednoczonych został rozpowszechniony do innych krajów. Tego samego roku algorytm Google Panda objął swoim zasięgiem wyniki wyszukiwania ukazujące się w Polsce.

Automatycznie po wprowadzeniu algorytmu na znaczeniu zyskały strony internetowe, który prezentowały wartość dla użytkowników. Jednocześnie witryny internetowe mające bezwartościowe treści spadły w swoich pozycjach. W szczególności na wprowadzonej zmianie straciły serwisy, które posiadały krótkie artykuły, przesycone słowami kluczowymi i zawierające zduplikowany content. Widoczność takich stron www została automatycznie ograniczona, a niekiedy nawet usunięta z indeksu wyszukiwarki Google.

Zmiana przyczyniła się do bardziej sprawiedliwego oceniania wartości stron internetowych, które wcześniej znajdowały się w tle. Na znaczeniu zyskały mniejsze serwisy internetowe, które często dbały o wartość udostępnianych treści i ich regularność w publikowaniu. Algorytm od momentu wprowadzenia był ulepszany, aż zakończono jego aktualizowanie w kolejnych latach.

Algorytm Google Panda to główny czynnik do rozwoju content marketingu, który stawiał na jakość. Właściciele stron www dbający o jakość udostępnianych treści zyskiwali podwójnie. Z jednej strony zyskiwał użytkownik, a z drugiej jednocześnie wyszukiwarka Google przyznawała danej witrynie internetowej lepszą pozycję w rankingu.

Content marketing stawia na unikalność, gdzie treści są udostępniane zgodnie z panującymi zasadami SEO. Wyszukiwarka Google docenia odpowiednie formatowanie tekstu, prawidłowe nasycenie słowami kluczowymi i dodatkowe materiały w postaci zdjęć, grafik lub filmów. Właściciel strony www musi pamiętać o tym, aby nieustannie aktualizować udostępniane treści.

Im więcej konkurencji i atrakcyjniejsza branża, tym marketing więcej kosztuje

Wyszukiwarka Google nagradza strony www, które dbają o aktualność widniejących w serwisie artykułów. W razie nałożenia kary przez Google content marketing jest sposobem na to, aby odzyskać utracone pozycje w rankingu. Robot Google zauważy wartościowy content i poprawi pozycję danej strony www. Tworzone treści zawsze w pierwszej kolejności należy kierować do czytelników, a następnie dopiero pod roboty sieciowe. Kolejnym czynnikiem, który wpłynął na rozwój strategii contentowej jest spopularyzownie programów blokujących reklamę w sieci. Blokowanie reklamy umożliwiło użytkownikom Internetu blokowanie treści, które były dla nich uciążliwe. Reklamy graficzne mogą być w pełni blokowane przez odpowiednie oprogramowanie, które wystarczy pobrać na swoją przeglądarkę Internetową. Przykładem jest wtyczka do przeglądarek internetowych o nazwie AdBlock, która pojawiła się w 2009 roku.

Omawiana wtyczka działa po dodaniu w licznych przeglądarkach internetowych i jest chętnie pobierana przez użytkowników Internetu. Aktualnie z wtyczki korzystają miliony osób, które chcą zablokować oglądanie uciążliwych reklam. Content marketing pomija programy blokujące reklamy i jednocześnie jest przyjazny względem internautów. Jeśli treść udostępniana jest wartościowa, to użytkownicy są przyjaźnie nastawieni i chętnie z niej korzystają.

Ukryty przekaz w postaci reklamy jest mniej nachalny. Z tego powodu programy blokujące przyczyniły się poniekąd do tego, iż strategia contentowa zyskała na znaczeniu, a firmy chętnie z niej korzystają.

Jak przygotować strategię content marketingową?

Strategia contentowa opisuje działania, które należy podjąć aby dotrzeć do klienta poprzez odpowiednią treść. Kierowana treść względem odbiorców musi być tworzona zgodnie z pewnymi standardami, aby przyniosła oczekiwane rezultaty. Strategia contentowa to długotrwały proces, gdzie poszczególna marka stopniowo oddziałuje na potencjalnego klienta i chce nakłonić go do określonych działań.

Odbiorca treści zaczyna interesować się daną marką i analizuje jej ofertę. W tym wypadku odpowiednia strategia marketingowa może poniekąd wpłynąć na budowanie świadomości marki u danej osoby. Kreowanie świadomości o danej marce wśród ludzi wymaga jednak cierpliwości. Strategia powinna być należycie przygotowana, aby stopniowo zmierzać w kierunku celu. Warto tutaj wspomnieć, iż największe firmy często zatrudniają do tego odpowiednich specjalistów, którzy skupiają się na planowaniu określonych działań.

W tym wypadku odpowiednim specjalistą w tej kwestii jest doświadczony content marketer. Jest to zawód, gdzie dany specjalista planuje odpowiednie kanały do tego, aby skutecznie dotrzeć do odbiorców i poprawić z nimi komunikację. W ten sposób firma jest w stanie poprawić relacje z klientami i stworzyć u nich pozytywny wizerunek. Jest to ambitne stanowisko, które wiąże się z dużą odpowiedzialnością. W przypadku większych firm jest to niezbędne do tego, aby strategia była należycie przygotowana.

Content marketer szuka kierunki, gdzie dane treści będą udostępniane. Często specjalista musi znaleźć odpowiednią grupę społeczną, która będzie odbiorcą danego produktu lub usług. W tym wypadku konieczne jest przygotowanie odpowiednich kanałów i treści do tego, aby komunikować się z daną grupą. Współpraca z takim specjalistą to najlepsze rozwiązanie dla firmy, która chce opierać swój rozwój ma content marketingu.

W przygotowaniu odpowiedniej strategii może również pomóc specjalistyczna agencja marketingowa. Profesjonalna agencja jest w stanie stworzyć taką strategię z pomocą odpowiednich narzędzi do tego przeznaczonych. W agencjach marketingowych pracują liczni specjaliści, którzy mają doświadczenie w tej materii. Należy jedynie pamiętać, aby sprawdzić wcześniej doświadczenie danej agencji marketingowej, gdyż mniejsze firmy mogą sobie nie poradzić z przygotowaniem takiego planu działania. Przygotowanie profesjonalnej strategii contentowej to wydatek, który nie każde przedsiębiorstwo będzie w stanie ponieść.

Wydatek jest zależny od wielkości danego przedsiębiorstwa i jego planów na przyszłość. W zależności od wielkości firmy wydatek na przygotowanie takiej strategii contentowej oscyluje w okolicy od kilku tysięcy do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Każda strategia to skomplikowany plan działania, gdzie tworzenie treści przechodzi na dalszy plan. Początkowo przy planowaniu odpowiedniej strategii kluczowe jest przeanalizowanie licznych danych i ocenienie konkurencji na rynku. Firma powinna zwrócić uwagę na działania, które podejmuje konkurencja i spróbować wyróżnić się pod tym względem.

Podczas planowania ogromne znaczenie ma ustalenie najważniejszego celu, który dana firma chce sobie wyznaczyć. Opracowanie właściwej taktyki może pomóc w szybszym dotarciu do celu. Strategia contentowa opisuje także kanały dostarczania treści, które będą wykorzystywane do działań promocyjnych. Aktualnie treści najczęściej dostarczane są do odbiorców poprzez kanały, które należą do danej firmy lub media społecznościowe. W przypadku kanałów będących własnością danej firmy przydatna jest profesjonalnie wykonana strona internetowa lub blog.

Media społecznościowe to z kolei technologia, która jest aktualnie najczęściej wykorzystywana przez młode osoby. Social media dają ogromne możliwości i często ułatwiają komunikacją poszczególnych firm z ich klientami. Do największych platform społecznościowych należy zaliczyć serwis o nazwie YouTube, Facebook i Instagram.

Największe serwisy społecznościowe posiadają miliony, a nawet miliardy użytkowników, którzy mogą stać się odbiorcami treści. 

Co wyróżnia kampanię content marketingową na tle innych strategii?

Strategia skupina na content marketingu przynosi liczne korzyści. Jedną z największych zalet jaką posiada strategia contentowa jest jej skuteczność. Aktualnie jest to efektywna strategia, która poprzez jakość buduje wizerunek danej firmy. Wizerunek danej marki przekłada się z kolei na wartość danego przedsiębiorstwa i popularność jego produktów. Największe firmy przeznaczają gigantyczne środki na działania reklamowe, które są prowadzone poprzez marketing treści. Udostępniane regularnie wartościowe treści wpływają na pozycję danej marki na rynku i tworzą wokół niej wizerunek eksperta.

Poszczególne firmy często skupiają się na tym, aby w danej branży zdobyć znaczącą pozycję. Klienci znając daną firmę i jej wizerunek, chętnie korzystają z jej usług oraz kupują produkty. Podstawą działania każdej strategii contentowej jest stawianie na jakość. Jest to idealna strategia dla firm, które budują długoletnią pozycję na rynku i nie chcą jej stracić. Planowanie strategii contentowej opiera się o liczne dane, które zbierane są w trakcie jej tworzenia. Często stworzenie takiej strategii to wcześniejsze zebranie licznych danych poprzez audyt treści, SEO i analizę konkurencji. Firma musi określić grupę docelową, która będzie odbiorcą treści i wyznaczyć do tego odpowiednie kanały do komunikacji. Wykorzystanie marketingu treści jest aktualnie niezbędne do tego, aby zaistnieć w sieci.

Content marketing jest związany z pozycjonowaniem, co wpływa na pozycję danej strony internetowej, e-sklep lub bloga. Strategia contentowa daje przedsiębiorstwu wymierne korzyści, gdzie komunikacja i relacje z klientami znacząco się poprawiają. Firma szybciej pozyskuje nowych klientów, a jednocześnie jest w stanie zatrzymać tych starszych. Udostępniając wartościowe i unikalne treści zachęcamy użytkowników Internetu do tego, aby zajrzeli na daną stronę www. Często dany użytkownik oprócz przeczytania interesującego go artykułu skorzysta z e-sklepu i dokona transakcji. Najważniejszy jest jednak wizerunek, który decyduje o sukcesie firmy.

Content marketing pozwala na stworzenie pozytywnego wizerunku, gdzie dana firma staje się ekspertem w swojej branży. Klienci mają pozytywne skojarzenia z daną marką i jej produktami. Internet daje obecnie praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju dla każdej firmy, która chce wybić się, zwiększyć zyski i wypłynąć na globalne rynki. Odpowiednio skonstruowane artykuły, posty, poradniki lub inne treści, są w stanie wypromować markę i podnieść jej wartość. Kluczowa w tym procesie jest praca licznych specjalistów do spraw social mediów, copywriterów i content managerów.

Jakie formy przybiera content marketing?

Strategia contentowa wykorzystuje różne sposoby na to, aby dotrzeć do możliwie najliczniejszej grupy odbiorców. Content marketing najczęściej ogranicza się do działań, które są prowadzone w sieci. Aktualnie Internet jest idealnym miejscem do tego, aby dotrzeć do licznego grona odbiorców. Liczba użytkowników Internetu nieustannie rośnie, a firmy chętnie przenoszą tam swoją działalność i zwiększają w ten sposób sprzedaż.

Content marketing najczęściej przyjmuje formę odpowiednio pisanych artykułów, poradników, podcastów i webinariów. Warunkiem jest tutaj pilnowanie tego, aby wspomniane materiały były wysokiej jakości dla użytkowników. Wybrana firma powinna ograniczyć się do branży w której działa, aby użytkownicy mogli w ten sposób ją należycie skojarzyć. Content marketing nie musie jednak ograniczać się jedynie do Internetu.

Z wykorzystaniem tej strategii marketingowej możemy spotkać się w przypadku książek, ulotek lub katalogów. Internet dominuje jednak pod względem wykorzystania marketingu treści, gdzie praktycznie każda firma decyduje się na zapoznanie z tą strategią działania.

Content marketing jest również powiązany z inną strategią, która wspiera budowanie świadomości o danej marce wśród ludzi. W tym wypadku pokrewnym zagadnieniem jest marketing wirusowy. Jest to działanie firmy w taki sposób, aby zachęcić ludzi do samodzielnego działania. Użytkownicy Internetu samodzielnie angażują się w udostępnianie treści, aby pokazać ją innym osobom. W ten sposób dana firma nie musi ponosić nakładów i samodzielnie prowadzić kampanii. Warunkiem jest udostępnienie treści, która pobudza ludzi do działania. Jeśli dana marka umiejętnie to wykorzysta, to efektywnie będzie w stanie zwiększyć rozpoznawalność swoich produktów lub usług. Marketing wirusowy najczęściej jest spotykany w przypadku mediów społecznościowych, które stwarzają odpowiednie warunki do jego wykorzystania. Innym miejscem są popularne fora internetowe, gdzie także często firmy wykorzystuję tę metodę. Media społecznościowe stanowią popularny kanał przekazu w przypadku content marketingu.

W przypadku właścicieli e-sklepów dobrym pomysłem jest założenie bloga branżowego. Blog może być prowadzony łącznie z e-sklepem, gdzie w ten sposób poprawi jego pozycję w wyszukiwarce. Na blogu można publikować interesujące treści, które zachęcają internautów do odwiedzin. Czytelnicy będą chętnie wertowali na danej stronie www i wpłyną na jej konwersję. Wyższa konwersja przełoży się z kolei na sprzedaż, co przyniesie oczekiwany dochód danej firmie. Blog to skuteczny sposób na to, aby zwiększyć pozycję każdej strony internetowej.

Aktualnie sklepy internetowe często wykorzystują blogi do tego, aby publikować tam interesujące artykuły tematyczne i poradniki. Jednocześnie wspomniane artykuły można odpowiednio nasycić frazami kluczowymi, aby w ten sposób wpłynąć na pozycje w wyszukiwarce Google.

Jak tworzyć content plan?

Prawidłowo przygotowana strategia contentowa wymaga planu, gdzie każdego miesiąca będziemy musieli udostępnić określoną liczbę tekstów. W przygotowaniu odpowiedniej ilości tekstów pomoże profesjonalny content plan, gdzie rozpiszemy poszczególne tematy. Content plan to idealne rozwiązanie do tego, aby z wyprzedzeniem przygotować listę tematów do napisania.

W przyszłości będziemy mogli w każdej chwili sięgnąć do swojego planu i wybrać odpowiedni temat do napisania. Tematy można następnie napisać samemu lub zlecić specjaliście. W tym wypadku tworzeniem treści zajmuje się profesjonalny copywriter. Zadaniem copywritera jest pisanie tekstów, które są zgodne z zasadami SEO i prezentują wartość dla użytkowników.

Profesjonalny content plan może być przygotowywany regularnie. Najlepiej przygotowaniem planu zająć się z początkiem każdego miesiąca. W ten sposób zachowamy porządek i regularność w tworzeniu treści. Jeśli jednak będziemy woleli inaczej, to spokojnie możemy stworzyć content plan z góry na cały rok. Każdy content plan powinien być przygotowany w taki sposób, aby jego założenia były realne do osiągnięcia. Profesjonalnie wykonany content plan powinien być poprzedzony przeprowadzeniem należytego audytu na stronie. W ten sposób ocenimy, jaka treść jest potrzebne do prawidłowej optymalizacji i polepszenia pozycji w Google. Warto tutaj wspomnieć, iż content plan obejmuje również dokładną analizę słów kluczowych.

Przygotowując teksty należy skupić się na tym, aby w tekście pojawiły się odpowiednie frazy kluczowe. Poszczególne frazy kluczowe sprawią, iż serwis zwiększy swoje pozycje. Należy jednak uważać, aby nie narazić się wyszukiwarce Google na surową karę. Wyszukiwarka Google surowo karze te strony internetowe, które dopuszczają się nadmiernego wypełnia tekstu słowami kluczowymi.

Jak content marketing wpływa na optymalizację strony?

Content marketing ma ogromne znaczenie przy optymalizacji każdej strony internetowej. Marketing treści jest tutaj częścią prawidłowo wykonanej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Treść udostępniana na stronie www musi być zgodna z wytycznymi od wyszukiwarki Google, które są pilnowane przez roboty sieciowe. Nieprzestrzeganie zasad wiąże się ze spadkiem pozycji, a to często generuje minimalne wyświetlenia na daną stronę internetową. Walka o najwyższe pozycje jest zawzięta, więc właściciele serwisów muszą dbać o content.

Udostępniana treść musi być odpowiednio nasycona słowami kluczowymi, które można sprawdzić w poprzez odpowiednie narzędzia SEO. Kolejną kwestią jest pisanie długich tekstów, które maksymalnie wyczerpią dany temat. Wyszukiwarka Google preferuje te artykuły, które dosadnie omawiają dany temat i są rzetelnym źródłem informacji dla użytkowników. Każdy artykuł przed opublikowaniem powinien być również należycie sformatowany. Wspomniane formatowanie pomaga czytelnikowi lepiej zapoznać się z treścią i znaleźć interesujące go informacje. Najważniejsze obszary w tekście i słowa kluczowe najlepiej zaznaczyć pogrubioną czcionką. Istotne jest także ustalenie nagłówków w tekście, które powinny być zaznaczone od H1-H6.

Dla robota Google największe znaczenie ma największy nagłówek i zawarte w nim słowo kluczowe. Wartościowe i należycie sformatowane treści wspomogą prawidłową optymalizację, a to przełoży się na szybsze indeksowanie. Dana strona www, e-sklep lub blog pojawi się szybciej w przestrzeni Internetu. Robot Google przed przypisaniem odpowiedniej pozycji danej stronie www dokładnie sprawdzi jej zawartość.

Jeśli treści będą krótkie, pojawi się duplicate content lub frazy będą nachalnie umieszczone, to prawdopodobnie odbije się to niekorzystnie na indeksowaniu i przyszłych pozycjach. Warto tutaj wspomnieć, iż content marketing sprzyja pozyskiwaniu wartościowych odnośników do strony. Użytkownicy czytają interesujące treści chętnie udostępniają je dalej, a często wiąże się to z przekazaniem odnośnika dalej. W ten sposób tworzy się naturalny link building, co jest potrzebne dla prawidłowej optymalizacji.

Linki pozyskiwane w sposób naturalny są lepiej odbierane przez wyszukiwarkę Google. Wartość takich linków jest znacznie wyższa i przekłada się na pozycję danej witryny internetowej. Znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników na daną frazę kluczową jest niebywale trudne. Odpowiednie strategia contentowa pomaga w tym i wspiera ten proces. Content marketing to zmienił sposób w jaki pozycjonerzy wykonują swoja pracę.

Aktualnie jakość przy tworzeniu treści pełni najważniejszą rolę, a internauci czerpią z tego korzyści. Jest to również zysk dla przedsiębiorstw, które chcą przebić się na rynku. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać strategią contentową do wypromowania swojej marki. W działaniach związanych z wprowadzeniem strategii content marketingu mogą pomóc doświadczone agencje marketingowe. Jest to przydatne w przypadku przedsiębiorstw, które chcą oddelegować część obowiązków i skupić się na innych obszarach rozwoju w firmie. Nawiązując współpracę z profesjonalną agencją marketingową można znaleźć wsparcie i wykorzystać najnowsze narzędzia pracy.

Content marketing zmieniły rynek reklamy i prawdopodobnie pozostanie z nami na dłużej. Warto tutaj zacytować słowa znanego amerykańskiego informatyka, przedsiębiorcy i filantropa, który stworzył jedną z największych firm na świecie o nazwie Microsoft. Jednym z najbardziej popularnych cytatów Billa Gatesa jest „Content is King”. Wspomniany cytat idealnie podsumowuje znaczenie strategii contentowej i jej wpływu na rozwój każdego przedsiębiorstwa. Prowadzenie biznesu nie może obejść się bez Internetu, a działanie tam wymaga zastosowania content marketingu. Jest to jedna najlepszych i najskuteczniejszych strategii, która długoterminowo przekłada się na liczne korzyści dla firmy.

Wzrasta wartość przedsiębiorstwa, które zyskuje na popularności, a klienci chętnie sięgają po produkty danej marki. Wizerunek firmy ulega poprawie, co przyciąga nie tylko kolejnych klientów, ale również inwestorów. Wspomniani inwestorzy chętniej wybierają firmy, które mają pozytywny wizerunek i wydają się bezpieczniejsze do ulokowania kapitału.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest strategia contentowa?

Strategia contentowa to strategia tworzenia i dystrybucji treści, która ma wspierać cele biznesowe i marketingowe. Obejmuje ona tworzenie, planowanie, publikowanie, edytowanie, optymalizację, budowanie relacji i monitorowanie treści w kanałach wybranych przez Twoją firmę. Strategia contentowa ma na celu wywołanie zachowania społecznego, zwiększenie wiedzy i zaangażowania klientów, budowanie marki i wywołanie pożądanego zachowania potencjalnych klientów.

Strategia content marketingowa przykład

Content marketingowa strategia przyjęta przez firmę XYZ:
1. Celem content marketingu jest wypracowanie trwałego, stabilnego wzrostu pozycji w wyszukiwarce, poprzez zwiększenie zasięgu marki i zaangażowanie użytkowników.
2. Narzędzia używane do content marketingu to: blogi, artykuły, poradniki, tutoriale, recenzje, infografiki, książki, wideo i podcasty.
3. Treści tworzone przez firmę XYZ będą spełniać cztery podstawowe wymagania: są one odpowiednie, unikalne, wyczerpujące i wartościowe dla użytkowników.
4. Firma XYZ będzie promować swoją treść za pomocą: filmów, social media, e-mail marketing, guest posting i wykorzystywać SEO, aby zwiększyć widoczność i ruch do strony internetowej.
5. Firma będzie monitorować wyniki w celu określenia skuteczności strategii content marketingu i regularnie aktualizować treści, aby zapewnić ich aktualność.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!