Split test (24 gotowe pomysły jak zrobić) – jak zrobić testy skuteczności (przykłady, definicja)

Test strony internetowej
Test strony internetowej

Jeśli jesteś zaawansowanym marketerem i robisz testy A/B tzw split testy to czasem napotykasz moment kiedy brakuje Ci pomysłów. Z tego powodu sporządziliśmy listę pomocnych przykładów na split test. Możesz jej użyć do usług czy ecommerce.

Jeśli natomiast masz inne ciekawe pomysły to napisz w komentarzu a my dodamy je w tym wpisie.

Co to jest split test

Testy dzielone z angielskiego split test to rozwiązanie do przeprowadzania testów A/B.

Porównujesz kilka wersji swoich stron internetowych, takich jak strony docelowe lub strony główne itp. Testy dzielone pomagają określić, która z wersji ma lepszy współczynnik konwersji dla odwiedzających.

Po uruchomieniu split testu ruch na Twoich stronach jest losowo rozkładany na różne wersje Twoich stron. Wydajność każdej z wersji jest śledzona i analizowana przez oprogramowanie do testów dzielonych w celu zidentyfikowania wersji. Dostajesz dzięki temu odpowiedź, która wersja konwertuje najlepiej i ma największe znaczenie.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Proszę bardzo:

Nagłówki

  • Mniejszy, bardziej wyrazisty nagłówek a dłuższy
  • Brak nagłówka czy nagłówek
  • Inna stylizacja nagłówka
  • Rozmiar czcionki (większa, mniejsza)
  • Pozycja nagłówka (lewo v/s po prawej; góra v/s dół)

Pomysły na testowanie przycisku wezwania do działania

  • Tekst w przycisku („Kup teraz” czy „Dodaj do koszyka”)
  • Przycisk CTA („Obejrzyj wideo” czy „Bezpłatna wersja próbna” lub „Kup teraz” czy „Dodaj do koszyka”)
  • Kształt, rozmiar i kolor guzika
  • Przesuwanie przycisku w lewo, w prawo, w górę lub w dół (zmiana pozycji przycisku)
  • Posiadanie wielu przycisków wezwania do działania w porównaniu z posiadaniem jednego
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Pomysły na split testy układu i stylizacji

  • Inna kolorystyka (ciemny czy jasny)
  • Pasek nawigacji (lewo czy w prawo; góra czy w dół)
  • Domyślne rozmiary czcionek, typografia i kolory

Pomysły na testowanie bloków tekstowych

  • Długi czy krótki tekst
  • Punktory w porównaniu z normalnym tekstem
  • Zoptymalizowany pod kątem SEO tekst czytelny dla człowieka
  • Usuwanie tekstu v/s dodawanie kolejnych paragrafów

Pomysły na testowanie formularzy

  • Długie v/s krótkie
  • Ta sama strona czy forma quizzu na kilku stronach
  • Etykiety tekstowe u góry czy po lewej

Różne inne pomysły na split testy

  • Dowód społeczny: historie sukcesu czy referencje tekstowe czy referencje wideo
  • Obrazy: małe czy duże; pod różnymi kątami
  • Cena: 37 PLN czy 40 PLN czy 44,99 PLN
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dlaczego ludzie robią split test i zwiększają współczynniki konwersji w niewłaściwych miejscach?

Wszyscy chcemy zwiększyć współczynnik konwersji naszej witryny. Wszyscy wiemy, że może to doprowadzić do ogromnej poprawy naszych zysków. Wiesz też, że możesz zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, sprzedaż, zyski z dodatkowej sprzedaży i zapewnisz sobie przewagę konkurencyjną w Twojej branży.

Niestety na split test potrzeba czasu… energii… zasobów… i siły roboczej.

Mimo że udowodniono, że poprawa współczynników konwersji jest jedną z czynności o najwyższym ROI, jakie możesz wykonać w swojej firmie, czasami zostaje ona odsunięta na dalszy plan.

A czasami nasze najlepsze intencje nie przekładają się na robienie tego, co wiemy, że powinniśmy robić.

Chodzi o to, aby nie skupiać się na pojedynczej stronie, próbując zwiększyć współczynniki konwersji. Jeśli skupisz się na każdym punkcie lejka sprzedażowego, Twoje wysiłki automatycznie się zwielokrotnią. W ten sposób osiągasz prawdziwą dźwignię i szybką przewagę konkurencyjną w swojej branży.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Split test i testy A/B/X

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Jakie znasz jeszcze split testy? Napisz je w komentarzu a my dodamy w tym wpisie.

Dzięki temu pomożesz innym w nauce marketingu!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Split test (24 gotowe pomysły jak zrobić) – jak zrobić testy skuteczności (przykłady, definicja)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej