Seznam
Zawartość strony
Ktoś mądry obliczył podobno, że przeciętny człowiek żyjący we współczesnym, industrialnym społeczeństwie jest narażony na tyle różnych informacji w ciągu jednego dnia, ile osoba żyjąca 100 lat temu widziałaby w ciągu całego roku. Obejmuje to wszystko, od reklam, nagłówków gazet i wiadomości tekstowych, poprzez znaki drogowe lub slogany na koszulkach, aż po… strony internetowe.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
No właśnie! Przy takim przeciążeniu informacjami prawie niemożliwe jest zapamiętanie wszystkiego — przywoływanie nazwisk, dat, liczb, numerów telefonów, adresów e-mail oraz wszystkich informacji o firmie i klientach — aby skutecznie prowadzić interesy czy po prostu orientować się w świecie. Dlatego właśnie chętnie sięgamy po funkcjonalne narzędzia do zapamiętywania i wyszukiwania informacji za nas. Wyszukiwarki internetowe zrobiły prawdziwa furorę przez ostatnie kilkanaście lat, a jedną z bardziej nowatorskich i przyznajmy, że nadal mało spopularyzowanych, jest wyszukiwarka Seznam.
W poniższym tekście przyjrzymy się jej genezie, prześledzimy jej dynamiczny rozwój oraz wskażemy możliwe dalsze perspektywy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Seznam to dzieło czeskich informatyków. Wiadomo powszechnie, że jeżeli chodzi o wyszukiwarkę internetową, jedno słowo przychodzi na myśl nieomal każdemu: Google. Wielki potentat medialny nadal króluje na komputerach i laptopach, ale Czesi zapragnęli czegoś innego, czegoś więcej…
Wyszukiwarka internetowa Seznam narodziła się w roku 1996. Jest to dziecko Ivo Lukačoviča, wówczas jeszcze studenta, który szybko przebudował wyselekcjonowany i w miarę prosty zbiór linków w języku czeskim. W ten właśnie sposób powstała pełnoprawna wyszukiwarka, a następnie wielofunkcjonalny portal dla czeskich internautów, którzy mogli znaleźć tutaj prawie wszystko.
Chociaż podstawą Seznamu jest silna wyszukiwarka, jest to znacznie szerszy ekosystem niż tylko konwencjonalne narzędzie do wyszukiwania adresów stron internetowych. W pewnym sensie można uznać, że czeski Seznam jest konkurentem Google w stylu Yahoo!.
Strona główna Seznam nie przedstawia wcale przejrzystego interfejsu w stylu Google, ale zamiast tego jawi się jako wszechstronny portal, który umożliwia czeskim odwiedzającym przeglądanie wiadomości, granie w gry, dostęp do informacji o pogodzie, dostęp do map i obrazów oraz wyszukiwanie stron.
Seznam oferuje również własną usługę poczty e-mail, do której można uzyskać dostęp z głównej strony.
Warto tutaj zwrócić także uwagę na nowatorską technologię wyszukiwania pełno tekstowego, opartą na architekturze programu Hadoop, czyli otwartej platformy programistycznej napisanej w języku Java.
Pozwala to na rozproszone składowanie i przetwarzanie ogromnych zbiorów danych, za pomocą pomocy komputerowych klastrów. Wszystkie dostępne pliki zostały wstępnie zindeksowane i podzielone na jednostki, takie jak domeny, serwery internetowe i adresy URL. Każda z tych sekwencji zawiera własne atrybuty do szybkiej analizy i sortowania każdej strony internetowej we wspomnianych klastrach.
Podobno naczelną myślą, która przyświecała ojcu tej wyszukiwarki było założenie, że oto w Czechach może powstać wyszukiwarka, która odbierze Google 40% na lokalnym, czeskim rynku. Czy to się udało? Droga do tego celu jest z pewnością jeszcze daleka, ale widać już na horyzoncie pewne pozytywne zjawiska.
Przede wszystkim Seznam okazał się pierwszą wyszukiwarką z prawdziwego zdarzenia, która zaistniała na lokalnym rynku, podejmując rękawicę do rywalizacji z amerykańskim potentatem. Podczas gdy pojawiali się inni konkurenci, Seznam był w stanie wykorzystać swój status i potencjał lidera, aby stopniowo umacniać swoją pozycję wśród czeskich internautów.
Co więcej, ponieważ Internet rozprzestrzeniał się właśnie wtedy (połowa lat 90-tych) w Czechach, Seznam był w stanie wykorzystać raczej niski jeszcze poziom znajomości języka angielskiego w tym kraju, aby zapewnić czeskim użytkownikom miejsce, w którym mogą rozpocząć swoją internetową podróż.
Zupełnie bez kompleksów! Podczas gdy dzisiaj większość młodych obywateli Czech mówi już całkiem dobrze po angielsku, zaangażowanie Seznam w dostarczanie lokalnych narzędzi językowych, wyszukiwania i wiadomości na wczesnym etapie oznacza, że pozostaje duża liczba czeskich użytkowników Internetu, którzy pozostają potwierdzonymi klientami tej wyszukiwarki.
Co więcej, podczas gdy Google mógł stać się najpopularniejszą wyszukiwarką w kraju, to okazuje się, że firmą, która nadal obsługuje najwięcej stron w kraju, jest właśnie Seznam.
Seznam to czeski konkurent google, seo, pozycjonowanie i reklama wyglądają tutaj trochę inaczej.
Seo (Search Engine Optimization) jest dziedziną marketingu internetowego, która polega na poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarek, takich jak Google. Oferty SEO różnią się w zależności od agencji i konkretnego projektu, ale niektóre z najczęstszych usług obejmują:
Ceny za usługi SEO zależą od wielu czynników, takich jak wielkość projektu, stopień trudności i poziom konkurencji. Dlatego ważne jest, aby dokładnie omówić swoje potrzeby i oczekiwania z potencjalnym dostawcą usług SEO, aby uzyskać szczegółową ofertę.
Twórcy Seznam tak naprawdę nigdy nie spoczęli na laurach. Zawsze dbano tutaj o wprowadzanie atrakcyjnych dla użytkowników innowacji. Starczy wymienić serwis „Firmy”, dedykowany wyszukiwaniu wszystkich zarejestrowanych firm i zakładów pracy w Czechach.
Równie interesującym rozwiązaniem było wprowadzenie serwisu „Sreality”, który pozwalał poszukać mieszkania na sprzedaż lub wynajem, a także podobnego portalu skierowanego dla właścicieli samochodów.
Dzisiaj szacuje się, że wyszukiwarka Seznam ma ponad 25% udziału w lokalnym rynku czeskim. Do wymarzonych 40 jeszcze trochę brakuje, ale ofensywa nadal trwa!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)