Zawartość strony
Service design to pojęcie, które jest nierozerwalnie związane z projektowaniem usług. Za pomocą tego rodzaju działań można bowiem tworzyć oraz optymalizować usługi w sposób, który jest idealnie dopasowany do potrzeb klientów.
Co ważne, tego rodzaju projektowanie jest cenione, pożądane i zalecane w ramach szeroko rozumianej komunikacji pomiędzy sprzedającym i kupującym. Znajduje ono zastosowanie zarówno w przypadku pojedynczych zakupów, jak i w odniesieniu do długotrwałej współpracy.
Projektowanie usług powinno być wykonywane w sposób, który zaspokaja potrzeby i oczekiwania klientów. Tego rodzaju działanie znajduje zastosowanie między innymi w przypadku sprzedaży prowadzonej online.
Co istotne, pojęcie to powinno być rozumiane dość szeroko i musi obejmować wszystkie aspekty związane z procesem sprzedaży, w tym opiekę przedsprzedażową i posprzedażową.
Należy również pamiętać o tym, że celem tego rodzaju projektowania usług jest nie tylko sama sprzedaż, ale również wsparcie wszystkich elementów i działań prowadzących do finalizacji transakcji, która powinna przebiegać w miłej i przyjaznej dla klienta atmosferze.
Klient w tym wypadku powinien czuć się ważny i zaopiekowany na każdym z etapów wchodzących w skład procesu kupna-sprzedaży.
Należy również pamiętać o tym, że dobrze zaprojektowane usługi są pomocne zarówno podczas obsługi klientów regularnie korzystających z danej usługi, jak i osób dopiero rozważających dokonanie zakupu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Brak podejmowania działań mających na celu optymalne projektowanie usług może przyczyniać się do zaburzenia prawidłowej i sprawnej komunikacji.
Może wówczas dochodzić do pojawiania się sprzecznych sygnałów i wykluczających się informacji, które zaburzają płynną finalizację zakupów.
Projektowanie usług w poszczególnych podmiotach może przebiegać w nieco odmienny sposób.
Niemniej jednak proces ten powinien obejmować kilka kluczowych elementów, dzięki którym mogą być osiągane zamierzone cele.
Poza tym, podczas planowania i realizacji tego rodzaju działań należy skorzystać z fachowej pomocy i wsparcia osób lub podmiotów działających w tej branży.
Każde projektowanie usług należy rozpoczynać od tak zwanego rozpoznania. Jest to etap, podczas którego możliwe jest zwrócenie uwagi na ewentualny problem.
Poza tym, rozpoznanie powinno obejmować analizę potrzeb i oczekiwań klientów. Kolejnym etapem prawidłowego projektowania powinno być znajdowanie rozwiązań wykrytych nieprawidłowości.
Tego rodzaju działania powinny być ukierunkowane na opracowanie planu oraz analizowanie czynności związanych z optymalizacją danej usługi.
Dalszy etap service design powinien obejmować wdrożenie opracowanego planu oraz jego testowanie. Podczas planowania, rozpoczynania i realizacji określonych działań należy pamiętać o tym, że czynności te powinny być realizowane w sposób ciągły.
Projektowanie usług wymaga bowiem stałego doskonalenia i dostosowywania do zmieniających się oczekiwań klientów.
Tworzenie i wdrażanie strategii zawsze powinno być ukierunkowane na potrzeby klientów. W celu dopasowania oferty należy zatem w sposób staranny określić grono potencjalnych odbiorców.
Podczas projektowania warto wspierać się wynikami uzyskiwanymi w różnorodny sposób, w tym choćby za pośrednictwem Customer Journey Map, Heatmap, testów A/B, ankiet oraz opinii.
Projektowanie usług może i powinno obejmować kilka istotnych elementów. Musi ono zakładać wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanych technik, które wpływają na poprawę skutecznej komunikacji z klientem.
W tym przypadku możliwe do zastosowania propozycje są bardzo różnorodne i mogą obejmować między innymi opcję wymiany informacji pomiędzy działem obsługi klienta a konsumentem za pomocą czatu, jak również informowanie zamawiających o statusie przesyłki, łatwą i szybką realizację zwrotów oraz przyjazne klientom rozpatrywanie reklamacji.
Service design po polsku oznacza projektowanie usług. Dokładniej jest to tworzenie nowych i optymalizowanie istniejących usług w każdym wymiarze, tj.: model biznesowy, komunikacja, procesy biznesowe, procesy interakcji klienta z firmą, design różnych punktów styku firmy z klientem. Wszystko to odbywa się w kontekście zorientowanym na użytkownika (tzw. user-centered design).
Projektowanie usług (inaczej z ang service design) polega na analizie wszystkich działań, czyli infrastruktura, komunikacja ludzi, komponenty materialne usługi itp. Wszystko to po to żeby zapewnić jak najlepsze doświadczenia użytkownikom i jednocześnie zwiększać efektywność ich świadczenia.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Service design (projektowanie usług a user experience)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |