Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowych

Firmy marketingowe
Firmy marketingowe (czym się zajmuje taka agencja i jak wybrać) + Ranking Światowy
4 stycznia, 2022
Usługi marketingowe (agencja SEO, SEM, Social Media, PKD i VAT)
4 stycznia, 2022
Rodzaje marketingu
Rodzaje marketingu

Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowych

Słowo marketing jest prawdopodobnie jednym z najczęstszych terminów używanych w świecie biznesu. Marketing jest tak ważny, że żadne przedsięwzięcie biznesowe nie może się bez niego przetrwać. Ale pomyśl o tym, jakie są rodzaje marketingu które działają najskuteczniej?

Co to jest marketing internetowy

Odpowiadając na pytanie czym jest marketing, są to działania które odnoszą się do strategii prowadzonych przez dane przedsięwzięcie biznesowe w celu promocji ich produktów lub usług w Internecie czy tradycyjnie. Celem każdego przedsięwzięcia marketingowego jest budowanie świadomości i skłonienie potencjalnych klientów do wyboru produktu lub usługi firmy w porównaniu z produktami konkurencji.
Dostosowanie produktu lub usługi do potrzeb konsumentów to kolejny ważny aspekt marketingu.

Rodzaje marketingu

Rodzaje Marketing mają na celu poznanie i zrozumienie konsumenta tak dobrze, że produkt lub usługa pasuje do niego i sprzedaje się sam.
Na przykład ogromny sukces Apple to zasługa technicznego geniuszu Steve’a Jobsa, a co najważniejsze, jego niezwykłych umiejętności marketingowych. Jobs był nie tylko świetny w tworzeniu wyrafinowanej technologii. Rozumiał potrzeby konsumentów i zadbał o rozwój innowacyjnych i pięknie zaprojektowanych produktów, które zaspokajały te potrzeby i pragnienia.
Oto lista która przedstawia rodzaje marketingu:

  • Marketing tradycyjny
  • Marketing wychodzący (outbound)
  • Marketing przychodzący (inbound)
  • Marketing cyfrowy, digital marketing
  • Marketing w wyszukiwarkach SEM (np google ads, PPC, baner)
  • Marketing treści
  • Marketing wirusowy
  • Marketing w mediach społecznościowych, social media marketing (m.in. facebook, tiktok)
  • Marketing wideo
  • Marketing głosowy
  • Marketing e-mailowy
  • Marketing konwersacyjny
  • Marketing szeptany
  • Marketing akwizycyjny
  • Marketing kontekstowy
  • Marketing spersonalizowany
  • Marketing marki
  • Marketing partyzancki
  • Marketing natywny
  • Marketing afiliacyjny
  • Marketing partnerski
  • Marketing produktu
  • Marketing klienta (ewangelista marki)
  • Marketing szeptany WOMM
  • Marketing relacji
  • Marketing generowany przez użytkowników
  • Marketing masowy
  • Marketing wydarzeń
  • Marketing empiryczny
  • Marketing interaktywny
  • Marketing globalny
  • Marketing wielokulturowy
  • Marketing informacyjny
  • Neuromarketing
  • Marketing perswazyjny
  • Marketing przyczynowy
  • Kontrowersyjny marketing
  • Marketing w terenie jako sponsoring

Marketing i branding

Nie sposób przecenić wpływu marketingu na markę. Podczas gdy dobry marketing może pomóc wywrzeć dobre wrażenie w umyśle potencjalnych klientów, metody black hat działają odwrotnie.
Nikt nie lubi, gdy przeglądanie zostaje przerwane przez automatycznie odtwarzaną reklamę wideo. Kiedy marka używa takiej metody do tworzenia świadomości na temat swoich produktów lub usług, kończy się to tylko rujnowaniem jej reputacji.
Oprócz tego należy pamiętać, że marketing nie zaczyna się i kończy na markach, które tylko mówią potencjalnym konsumentom, jak świetne są ich produkty lub usługi. Liczne badania wykazały, że ludzie będą robić interesy tylko z marką, którą znają, lubią i której ufają.
W dzisiejszym świecie biznesu marki przeniosły marketing na wyższy poziom, autentycznie pokazując, jak bardzo dbają o dobro swoich klientów.

Budowanie strategii marketingowej, formy marketingu

Od marek, które chcą uzyskać korzystne wyniki kampanii marketingowej, oczekuje się stosowania odpowiedniej strategii marketingowej.
Strategia marketingowa to opracowany plan, który firma wymyśla, aby dotrzeć do docelowych odbiorców i zachęcić ich do zakupu tego, co oferuje.
Każda firma potrzebuje strategii marketingowej, jeśli chce odnieść sukces. Opracowanie skutecznej strategii marketingowej wymaga czasu i wiedzy, ale pozostaje koniecznością nawet dla start-upów.Dobra strategia marketingowa powinna obejmować:

  •   Identyfikacja celu biznesowego
  •   Badanie rynku i poznawanie swoich klientów
  •   Analiza konkurencji
  •   Definiowanie unikalnej oferty sprzedaży (USP)
  •   Wybór odpowiedniego kanału marketingowego

Rodzaje działań marketingowych

Na przestrzeni lat marketing ewoluował od tego, czym był kiedyś. Pojawienie się telewizji i internetu zmieniło zasady gry. Teraz marki mają do wyboru szeroką gamę metod marketingowych i różnych rodzajów.
Istnieją dwa główne rodzaje marketingu; marketing online i marketing offline. Różnica między nimi polega na tym, że podczas gdy jeden polega na prasie, radiu, telewizji i przekazie ustnym, aby dotrzeć do docelowych odbiorców, drugi korzysta z Internetu.
Marka może zdecydować się na współpracę z jednym z nich lub użyć obu. Ale wśród obu rodzajów, marketing online okazał się być najczęściej wykorzystywany według wielu badań. Powód tego nie jest naciągany; ludzie spędzają teraz więcej czasu w Internecie niż słuchając radia czy oglądając telewizję.
Przyjrzyjmy się więc niektórym rodzajom marketingu online, które są dostępne dla dzisiejszych firm. Wcześniej w tym artykule wymieniliśmy kilkanaście, teraz szczegółowo wybierzemy najpopularniejsze.

  Marketing afiliacyjny

Tego typu rodzaje marketingu zakładają że partner pomaga promować produkt marki na dowolnym kanale online, który uzna za stosowny. Dobrą rzeczą w korzystaniu z tej metody marketingowej jest to, że firmy mogą płacić partnerowi tylko wtedy, gdy jego promocja generuje sprzedaż. Marketing afiliacyjny to skuteczna metoda, ponieważ wydawca zrobi wszystko, co możliwe, aby sprzedać produkty marki konsumentom za prowizję, którą mogą otrzymać.
Firmy stosują tę metodę, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już spędzają dużo czasu na platformach społecznościowych. Świetny marketing w mediach społecznościowych może pomóc w osiągnięciu sukcesu w biznesie. Ułatwia markom interakcję z klientami i budowanie relacji. Może również pomóc w zwiększaniu liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.

  Marketing szeptany (WOMM)

Ten rodzaj marketingu jest bezpłatną formą, w której całą pracę wykonują konsumenci. WOMM to prawdopodobnie jedna z najbardziej zaufanych form marketingu.
Firma osiąga ten poziom tylko poprzez oferowanie produktów lub usług najwyższej jakości.

  Content Marketing treści

Marketing treści odnosi się do każdej formy marketingu, która obejmuje tworzenie, publikację i dystrybucję bezpłatnych treści online.
Marketing treści wykorzystuje filmy, infografiki, blogi, podcasty, posty w mediach społecznościowych i przekonujące teksty reklamowe, aby przyciągnąć i zamienić potencjalnych klientów w klientów.

  SEO optymalizacja pod wyszukiwarki

Ten rodzaj marketingu cyfrowego, znany również jako SEO, to proces optymalizacji witryny pod kątem widoczności w wyszukiwarkach. Celem zastosowania tej metody jest stworzenie świadomości i zachęcenie potencjalnych klientów do znalezienia i odwiedzenia swojej strony internetowej.
Pierwsza strona Google to dochodowe miejsce dla firm. Jednak dotarcie tam nie przychodzi łatwo. Firmy wydają fortunę na optymalizację swoich witryn i treści internetowych, aby uzyskać pozycję na pierwszej stronie SERP.

  Marketing e-mailowy

Marketing e-mailowy to jeden z najbardziej bezpośrednich i skutecznych sposobów, w jakie firma może łączyć się z potencjalnymi klientami, pielęgnować ich i ostatecznie przekształcać w klientów. E-mail marketing to metoda marketingu cyfrowego, w ramach której firmy wysyłają wiadomości e-mail do potencjalnych i obecnych klientów.
Treść e-maili może być edukacyjna, rozrywkowa lub promocyjna, w zależności od przypadku. W większości przypadków wysyłane e-maile mają na celu przekonanie potencjalnych klientów do podjęcia działań sprzyjających marce.

  Influencer Marketing

Ten rodzaj marketingu orientuje się wokół wpływowej osoby. Influencer marketing to kolejna skuteczna strategia marketingowa. Firma, która chce promować swoje produkty lub usługi, dociera do influencera w swojej branży lub niszy i znajduje obopólnie korzystny sposób na promowanie swojej oferty wśród szerokiej publiczności influencera.

  Retargeting

Retargeting to praktyka polegająca na wyświetlaniu reklam graficznych osobom, które w przeszłości interesowały się daną witryną lub marką. Firmy stosują tę metodę, aby zwabić obecnych lub potencjalnych klientów do ponownego odwiedzenia ich witryny lub zakupu tego, co oferują.

  Marketing marki

Marketing marki to działanie marketingowe mające na celu kształtowanie ich publicznego postrzegania i nawiązywanie kontaktu z docelowymi odbiorcami. Marketing marki wykorzystuje inspirację, opowiadanie historii, humor i kreatywność, aby nawiązać emocjonalną więź z obecnymi i potencjalnymi klientami.

  Marketing przyczynowy

Firmy promują i wspierają cele charytatywne w celu zwiększenia świadomości marki. Niektóre przykłady marketingu charytatywnego obejmują licencjonowanie znaków towarowych charytatywnych do użytku w sprzedaży, kampanie uświadamiające społeczeństwo itp. Marketing charytatywny jest odpowiedni dla firm, które mają bezpośredni kontakt z konsumentami.

Widzisz że rodzaje marketingu i odpowiednie ich zastosowanie wymaga fachowej wiedzy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)