Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowych (definicja, lista i strategie)

Rodzaje marketingu
Rodzaje marketingu

Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowych

Słowo marketing jest prawdopodobnie jednym z najczęstszych terminów używanych w świecie biznesu. Marketing jest tak ważny, że żadne przedsięwzięcie biznesowe nie może się bez niego przetrwać. Ale pomyśl o tym, jakie są rodzaje marketingu które działają najskuteczniej?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest marketing internetowy

Odpowiadając na pytanie czym jest marketing, są to działania które odnoszą się do strategii prowadzonych przez dane przedsięwzięcie biznesowe w celu promocji ich produktów lub usług w Internecie czy tradycyjnie. Celem każdego przedsięwzięcia marketingowego jest budowanie świadomości i skłonienie potencjalnych klientów do wyboru produktu lub usługi firmy w porównaniu z produktami konkurencji.

Dostosowanie produktu lub usługi do potrzeb konsumentów to kolejny ważny aspekt marketingu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Rodzaje marketingu i formy promocji

Rodzaje Marketing mają na celu poznanie i zrozumienie konsumenta tak dobrze, że produkt lub usługa pasuje do niego i sprzedaje się sam.

Na przykład ogromny sukces Apple to zasługa technicznego geniuszu Steve’a Jobsa, a co najważniejsze, jego niezwykłych umiejętności marketingowych. Jobs był nie tylko świetny w tworzeniu wyrafinowanej technologii. Rozumiał potrzeby konsumentów i zadbał o rozwój innowacyjnych i pięknie zaprojektowanych produktów, które zaspokajały te potrzeby i pragnienia.

Oto lista która przedstawia rodzaje marketingu i rodzaje promocji:

  • Marketing tradycyjny
  • Marketing wychodzący (outbound)
  • Marketing przychodzący (inbound)
  • Marketing cyfrowy, digital marketing
  • Marketing w wyszukiwarkach SEM (np google ads, PPC, baner)
  • Marketing treści
  • Marketing wirusowy
  • Marketing w mediach społecznościowych, social media marketing (m.in. facebook, tiktok)
  • Marketing wideo
  • Marketing głosowy
  • Marketing e-mailowy
  • Marketing konwersacyjny
  • Marketing szeptany
  • Marketing akwizycyjny
  • Marketing kontekstowy
  • Marketing spersonalizowany
  • Marketing marki
  • Marketing partyzancki
  • Marketing natywny
  • Marketing afiliacyjny
  • Marketing partnerski
  • Marketing produktu
  • Marketing klienta (ewangelista marki)
  • Marketing szeptany WOMM
  • Marketing relacji
  • Marketing generowany przez użytkowników
  • Marketing masowy
  • Marketing wydarzeń
  • Marketing empiryczny
  • Marketing interaktywny
  • Marketing globalny
  • Marketing wielokulturowy
  • Marketing informacyjny
  • Neuromarketing
  • Marketing perswazyjny
  • Marketing przyczynowy
  • Kontrowersyjny marketing
  • Marketing w terenie jako sponsoring

Co wchodzi w skład marketingu?

Marketing to proces, który obejmuje szereg działań i funkcji, w tym:

  • Analiza rynku – badanie segmentu rynku docelowego, któremu dana firma chce skierować swoje produkty i usługi.
  • Budowa marki – tworzenie strategii i planów, które podkreślają zalety i walory marki.
  • Promocja – tworzenie i wdrażanie kampanii promocyjnych, aby zwiększyć poziom świadomości marki.
  • Public relations – stosowanie technik PR w celu wzmocnienia wizerunku firmy i jej produktów.
  • Doradztwo – dostarczanie danych i opinii na temat rynku oraz konkurencji.
  • Sprzedaż – tworzenie skutecznych taktyk i strategii w celu zwiększenia sprzedaży.
  • Zarządzanie produktem – wprowadzanie i monitorowanie wprowadzanych nowych produktów i usług.
  • Badania rynku – określanie preferencji i potrzeb klientów oraz badania samych produktów i usług odpowiadających tym potrzebom.

Marketing i branding

Nie sposób przecenić wpływu marketingu na markę. Podczas gdy dobry marketing może pomóc wywrzeć dobre wrażenie w umyśle potencjalnych klientów, metody black hat działają odwrotnie.

Nikt nie lubi, gdy przeglądanie zostaje przerwane przez automatycznie odtwarzaną reklamę wideo. Kiedy marka używa takiej metody do tworzenia świadomości na temat swoich produktów lub usług, kończy się to tylko rujnowaniem jej reputacji.

Oprócz tego należy pamiętać, że marketing nie zaczyna się i kończy na markach, które tylko mówią potencjalnym konsumentom, jak świetne są ich produkty lub usługi. Liczne badania wykazały, że ludzie będą robić interesy tylko z marką, którą znają, lubią i której ufają.

W dzisiejszym świecie biznesu marki przeniosły marketing na wyższy poziom, autentycznie pokazując, jak bardzo dbają o dobro swoich klientów.

Budowanie strategii marketingowej, formy marketingu

Od marek, które chcą uzyskać korzystne wyniki kampanii marketingowej, oczekuje się stosowania odpowiedniej strategii marketingowej.

Strategia marketingowa to opracowany plan, który firma wymyśla, aby dotrzeć do docelowych odbiorców i zachęcić ich do zakupu tego, co oferuje.

Każda firma potrzebuje strategii marketingowej, jeśli chce odnieść sukces. Opracowanie skutecznej strategii marketingowej wymaga czasu i wiedzy, ale pozostaje koniecznością nawet dla start-upów.

Dobra strategia marketingowa ze względu na rodzaje promocji powinna obejmować:

  •   Identyfikacja celu biznesowego
  •   Badanie rynku i poznawanie swoich klientów
  •   Analiza konkurencji
  •   Definiowanie unikalnej oferty sprzedaży (USP)
  •   Wybór odpowiedniego kanału marketingowego

Rodzaje działań marketingowych

Na przestrzeni lat marketing ewoluował od tego, czym był kiedyś. Pojawienie się telewizji i internetu zmieniło zasady gry. Teraz marki mają do wyboru szeroką gamę metod marketingowych i różnych rodzajów.

Istnieją dwa główne rodzaje marketingu; marketing online i marketing offline. Różnica między nimi polega na tym, że podczas gdy jeden polega na prasie, radiu, telewizji i przekazie ustnym, aby dotrzeć do docelowych odbiorców, drugi korzysta z Internetu.

Marka może zdecydować się na współpracę z jednym z nich lub użyć obu. Ale wśród obu rodzajów, marketing online okazał się być najczęściej wykorzystywany według wielu badań. Powód tego nie jest naciągany; ludzie spędzają teraz więcej czasu w Internecie niż słuchając radia czy oglądając telewizję.

Przyjrzyjmy się więc niektórym rodzajom marketingu online, które są dostępne dla dzisiejszych firm. Wcześniej w tym artykule wymieniliśmy kilkanaście, teraz szczegółowo wybierzemy najpopularniejsze.

  Marketing afiliacyjny

Tego typu rodzaje marketingu zakładają że partner pomaga promować produkt marki na dowolnym kanale online, który uzna za stosowny. Dobrą rzeczą w korzystaniu z tej metody marketingowej jest to, że firmy mogą płacić partnerowi tylko wtedy, gdy jego promocja generuje sprzedaż.

Marketing afiliacyjny to skuteczna metoda, ponieważ wydawca zrobi wszystko, co możliwe, aby sprzedać produkty marki konsumentom za prowizję, którą mogą otrzymać.

Firmy stosują tę metodę, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już spędzają dużo czasu na platformach społecznościowych. Świetny marketing w mediach społecznościowych może pomóc w osiągnięciu sukcesu w biznesie. Ułatwia markom interakcję z klientami i budowanie relacji. Może również pomóc w zwiększaniu liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.

  Marketing szeptany (WOMM)

Ten rodzaj marketingu jest bezpłatną formą, w której całą pracę wykonują konsumenci. WOMM to prawdopodobnie jedna z najbardziej zaufanych form marketingu.

Firma osiąga ten poziom tylko poprzez oferowanie produktów lub usług najwyższej jakości.

  Content Marketing treści

Marketing treści odnosi się do każdej formy marketingu, która obejmuje tworzenie, publikację i dystrybucję bezpłatnych treści online.

Marketing treści wykorzystuje filmy, infografiki, blogi, podcasty, posty w mediach społecznościowych i przekonujące teksty reklamowe, aby przyciągnąć i zamienić potencjalnych klientów w klientów.

  SEO optymalizacja pod wyszukiwarki

Ten rodzaj marketingu cyfrowego, znany również jako SEO, to proces optymalizacji witryny pod kątem widoczności w wyszukiwarkach. Celem zastosowania tej metody jest stworzenie świadomości i zachęcenie potencjalnych klientów do znalezienia i odwiedzenia swojej strony internetowej.

Pierwsza strona Google to dochodowe miejsce dla firm. Jednak dotarcie tam nie przychodzi łatwo. Firmy wydają fortunę na optymalizację swoich witryn i treści internetowych, aby uzyskać pozycję na pierwszej stronie SERP.

  Marketing e-mailowy

Marketing e-mailowy to jeden z najbardziej bezpośrednich i skutecznych sposobów, w jakie firma może łączyć się z potencjalnymi klientami, pielęgnować ich i ostatecznie przekształcać w klientów.

E-mail marketing to metoda marketingu cyfrowego, w ramach której firmy wysyłają wiadomości e-mail do potencjalnych i obecnych klientów.

Treść e-maili może być edukacyjna, rozrywkowa lub promocyjna, w zależności od przypadku. W większości przypadków wysyłane e-maile mają na celu przekonanie potencjalnych klientów do podjęcia działań sprzyjających marce.

  Influencer Marketing

Ten rodzaj marketingu orientuje się wokół wpływowej osoby. Influencer marketing to kolejna skuteczna strategia marketingowa.

Firma, która chce promować swoje produkty lub usługi, dociera do influencera w swojej branży lub niszy i znajduje obopólnie korzystny sposób na promowanie swojej oferty wśród szerokiej publiczności influencera.

 Retargeting

Retargeting to praktyka polegająca na wyświetlaniu reklam graficznych osobom, które w przeszłości interesowały się daną witryną lub marką.

Firmy stosują tę metodę, aby zwabić obecnych lub potencjalnych klientów do ponownego odwiedzenia ich witryny lub zakupu tego, co oferują.

 Marketing marki

Marketing marki to działanie marketingowe mające na celu kształtowanie ich publicznego postrzegania i nawiązywanie kontaktu z docelowymi odbiorcami.

Marketing marki wykorzystuje inspirację, opowiadanie historii, humor i kreatywność, aby nawiązać emocjonalną więź z obecnymi i potencjalnymi klientami.

 Marketing przyczynowy

Firmy promują i wspierają cele charytatywne w celu zwiększenia świadomości marki. Niektóre przykłady marketingu charytatywnego obejmują licencjonowanie znaków towarowych charytatywnych do użytku w sprzedaży, kampanie uświadamiające społeczeństwo itp.

Marketing charytatywny jest odpowiedni dla firm, które mają bezpośredni kontakt z konsumentami.

Widzisz że rodzaje marketingu i odpowiednie ich zastosowanie wymaga fachowej wiedzy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie: rodzaje promocji marketing

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowyche?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Na co dzieli się marketing?

Marketing dzieli się na:
1. Marketing tradycyjny – wykorzystuje klasyczne narzędzia takie jak radio, telewizja, prasa itp. do promowania produktów.
2. Marketing online – koncentruje się na wykorzystaniu internetu, włącznie z wyszukiwarkami, reklamami w sieci i innymi narzędziami do promowania produktów lub usług.
3. Public relations/publikacja – promowanie firmy lub produktu za pomocą prasowych artykułów, wydarzeń specjalnych, przyjęć dla wpływowych osób, obecności w mediach społecznościowych i tak dalej.
4. Content marketing – tworzenie i wydawanie treści, głównie online, które dotrą do klientów i potencjalnych klientów.
5. Zintegrowany marketing – połączenie kilku elementów marketingu, wykorzystując wszystkie dostępne środki, aby osiągnąć optymalny rezultat. Jest to wysoce skuteczna strategia, która wykorzystuje zalety różnych technik do promowania i reklamowania marki lub produktu.

Instrumenty marketingu

1. Reklama: Telewizyjna, radiowa, prasowa, internetowa, bilboardowa i inne.
2. Public relations: Komunikacja, relacje z mediami, przedstawiciele i imprezy prasowe.
3. Promocja i zaangażowanie klientów: Programy lojalnościowe, wpływy społeczne, instalacje edukacyjne itp.
4. Sprzedaż bezpośrednia: Infolinia, zamówienia mailowe, przedstawiciele handlowi.
5. Badania i analiza: demografia, wizualizacja danych i informacje historyczne.
6. Bezpośredni marketing: E-mail marketing, Direct Mail, katalogi, gazetki i ulotki publikowane przez firmę.
7. Social media: blogi, serwisy społecznościowe i narzędzia do emisji wirusowych.
8. Usługi i portale internetowe: rejestracje domen, tworzenie witryn internetowych itp.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 557

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!