Reklama sem PPC i kampania Google ADS (agencja SEO/SEM)

E-marketingowiec
E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)
4 stycznia, 2022
Firmy marketingowe
Firmy marketingowe (czym si臋 zajmuje taka agencja i jak wybra膰) + Ranking 艢wiatowy
4 stycznia, 2022
Reklama sem
Reklama sem

Co to jest reklama sem

Reklama SEM to forma marketingu internetowego, kt贸ra polega na promowaniu stron internetowych poprzez zwi臋kszanie ich widoczno艣ci na stronach wynik贸w wyszukiwania (SERP) g艂贸wnie poprzez p艂atne reklamy, w tym PPC.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest kampania sem

Kampania SEM to strategia reklamowa, kt贸ra generuje reklamy w wyszukiwarkach takich jak Google, aby pozycjonowa膰 marki w艣r贸d najlepszych wynik贸w. Strategia i planowanie maj膮 kluczowe znaczenie dla zagwarantowania wynik贸w kampanii SEM.

Jakie s膮 dzia艂ania sem

Dzia艂ania sem to proces zwi臋kszania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam na stronach wynik贸w wyszukiwania (SERP). Pierwotnie SEM obejmowa艂 wszystkie dzia艂ania marketingowe w wyszukiwarkach (SEO i Search Ads), ale z biegiem czasu bran偶a przyj臋艂a termin odnosz膮cy si臋 wy艂膮cznie do reklam w p艂atnych wynikach wyszukiwania.

Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy reklamami organicznymi i p艂atnymi: SEO, SEM, PPC i Google Ads?

Marketingowcy online i ludzie biznesu ci膮gle m贸wi膮 o SEM, PPC, SEO i Google Ads 鈥 ale wci膮偶 si臋 myl膮 ze wzgl臋du na ich charakter promocyjny.
Najlepsze praktyki ewoluuj膮, zmieniaj膮 si臋 terminy bran偶owe i cz臋sto tworzone s膮 nowe akronimy. Mo偶e to prowadzi膰 do problem贸w z wyborem 鈥瀗ajlepszych nast臋pnych krok贸w w marketingu online鈥 dla firmy.

Oto podsumowanie, kt贸re pomaga spojrze膰 na wszystko z odpowiedniej perspektywy.

Oto r贸偶nica mi臋dzy m.in. pomi臋dzy reklam膮 SEO, SEM, PPC i Adwords:

Je艣li zajmujesz si臋 marketingiem cyfrowym dla firmy, siebie lub wielu klient贸w, rozr贸偶nienie mi臋dzy SEM, SEO i PPC musi by膰 jasno zrozumiane.

Organiczna reklama SEO (optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek)

Search Engine Optimization (SEO) jest prawdopodobnie podstaw膮 marketingu cyfrowego. Wszyscy jeste艣my zdumieni szybkim rozwojem bran偶y. Aby upewni膰 si臋, 偶e witryna spe艂nia najlepsze praktyki SEO, warto mie膰 na pok艂adzie zesp贸艂 ekspert贸w. Agencje SEO, takie jak UniqueSEO, pomog膮 Twojej firmie rozszerzy膰 zasi臋g online i stworzy膰 autorytet marki.

Silne dzia艂ania SEO sprawi膮, 偶e strona internetowa firmy b臋dzie znajdowa膰 si臋 blisko szczytu stron wynik贸w wyszukiwania (SERP).
Docelowo chcesz, aby Twoja strona by艂a klasyfikowana jako pierwsza w SERPach, co oznacza, 偶e 鈥嬧媜dpowiadanie na zapytania internaut贸w dla danego s艂owa kluczowego i jest najlepszym wyborem.

Starzy wyjadacze w SEO przyznaj膮, 偶e search engine optimization nie jest tym, czym by艂o kiedy艣. Poniewa偶 wyszukiwarki, takie jak Google, sta艂y si臋 鈥瀖膮drzejsze鈥, wiele strategii, o kt贸rych wspominali ludzie sze艣膰 lat temu, jest bezu偶ytecznych. Upewnij si臋, 偶e odrobi艂e艣 prac臋 domow膮 i zrezygnuj ze strategii, kt贸re nie b臋d膮 ju偶 dzia艂a膰 w danym roku. Samo kierowanie na terminy jak fraza kluczowa i pozyskiwanie link贸w w ciemno ju偶 nie dzia艂aj膮. W szczeg贸lno艣ci musisz uwa偶a膰 je艣li masz sklep internetowy e-commerce. Tylko skuteczne pozycjonowanie stron mo偶e zapewni膰 konwertuj膮cy ruch na stronie Twojego produktu.

Reklama SEM (marketing w wyszukiwarkach)

SEM (search engine marketing, warketing w wyszukiwarkach) to szerokie poj臋cie, kt贸re wyja艣nia spos贸b zwi臋kszania widoczno艣ci witryny na stronach wynik贸w wyszukiwania (SERP). W przesz艂o艣ci by艂 to og贸lny termin oznaczaj膮cy ka偶d膮 form臋 marketingu internetowego, kt贸ra zwi臋ksza popularno艣膰. Kiedy艣 reklamy SEM by艂y definiowane jako metoda obejmuj膮ca SEO, p艂atne lokowanie, reklam臋 kontekstow膮, optymalizacj臋 zasob贸w cyfrowych i ppc.

Termin reklama SEM z czasem kojarzy si臋 tylko z p艂atnymi metodami wyszukiwania. Najcz臋艣ciej akceptowan膮 definicj膮 reklam SEM jest proces zwi臋kszania ruchu w Twojej witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach.
Jednak nadal zobaczysz, 偶e blogi u偶ywaj膮 swojego pierwotnego znaczenia. Aby unikn膮膰 niejasno艣ci, zwr贸膰 uwag臋 na kontekst u偶ycia terminu.

Reklama PPC (p艂atno艣膰 za klikni臋cie)

Model PPC (Pay Per Click) polega na tym, 偶e reklamodawca p艂aci za ka偶dym razem, gdy kto艣 kliknie reklam臋, kt贸ra przekierowuje t臋 osob臋 do jego witryny. Reklamodawca p艂aci w艂a艣cicielowi platformy, kt贸ra pozwala na umieszczenie reklamy.
Najpopularniejszymi hostami reklam s膮 Google, Yahoo, Bing, LinkedIn, Facebook, Instagram, tiktok i Twitter. S膮 to reklamy, kt贸re widzisz u g贸ry i po prawej stronie wynik贸w wyszukiwania (w social media r贸wnie偶 inne miejsca jak stories). Aby kupi膰 miejsce reklamowe PPC, musisz wygra膰 ofert臋 na to miejsce. Reklamy PPC korzystaj膮ce z Google, Bing lub innych wyszukiwarek nale偶膮 do p艂atnej kategorii SEM.

Przyk艂ad PPC w Google.

Wi臋kszo艣膰 platform reklamowych, w tym Google Ads, obs艂uguje stawki w czasie rzeczywistym. Musisz zrozumie膰 proces aukcji wybranej platformy reklamowej. Na przyk艂ad, je艣li korzystasz z Google Ads, musisz wiedzie膰, 偶e Ranking reklamy okre艣la Twoj膮 pozycj臋 reklamy.

Google jasno stwierdza 偶e ranking reklamy jest obliczany na podstawie kwoty stawki, jako艣ci reklamy w czasie aukcji (w tym oczekiwanego wsp贸艂czynnika klikalno艣ci, trafno艣ci reklamy i jako艣ci strony docelowej), prog贸w rankingu reklamy, konkurencyjno艣ci aukcji, kontekstu wyszukiwania u偶ytkownika (na przyk艂ad , lokalizacj臋 osoby, urz膮dzenie, czas wyszukiwania, charakter wyszukiwanych hase艂, inne reklamy i wyniki wyszukiwania wy艣wietlane na stronie oraz inne sygna艂y i atrybuty u偶ytkownik贸w) oraz oczekiwany wp艂yw rozszerze艅 i innych format贸w reklam.

Ranking reklam Google to tylko jeden przyk艂ad tego, w jaki spos贸b platforma reklamowa okre艣la pozycj臋 reklamy.

Oto kilka kluczowych termin贸w, kt贸re 艂atwo pomyli膰 je艣li chodzi o reklamy SEM:

  • Koszt klikni臋cia (CPC): ceny CPC r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od konkurencyjno艣ci bran偶y. Mo偶e wynosi膰 od kilku groszy do 100z艂 lub wi臋cej.
  • Koszt konwersji: jest to 艂膮czna kwota, jak膮 wydajesz na konwersj臋 (zazwyczaj pierwsz膮 sprzeda偶). Na przyk艂ad, je艣li Tw贸j CPC wynosi 1 PLN, a dziesi臋膰 os贸b klika Twoj膮 reklam臋 przed pierwsz膮 sprzeda偶膮. Wtedy Tw贸j koszt konwersji wynosi 10 PLN (1 z艂oty za klikni臋cie reklamy x 10 os贸b).
  • Koszt tysi膮ca wy艣wietle艅 (CPM): CPM to strategia ustalania stawek, w kt贸rej g艂贸wnym targetem s膮 wy艣wietlenia, a nie klikni臋cia. Najlepiej, gdy Twoim g艂贸wnym celem jest 艣wiadomo艣膰 marki.
  • Koszt pozyskania (CPA): CPA to wska藕nik finansowy, kt贸ry pokazuje wp艂yw kampanii PPC na przychody, obliczany przez podzielenie ca艂kowitej kwoty wydanej na reklamy PPC, wed艂ug liczby konwersji.

Najlepsze praktyki je艣li mowa o reklamach search engine marketing

Aby sta膰 si臋 aktywnym w aukcjach PPC, reklamodawca tworzy konto reklamowe na platformie i korzysta z dost臋pnych opcji, aby okre艣li膰, gdzie i kiedy chce, aby te reklamy SEM pojawia艂y si臋 na platformie.
Na przyk艂ad podczas korzystania z Google Ads Twoje konto jest podzielone na podstawie r贸偶nych kampanii. Ponadto ka偶da kampania jest podzielona na grupy reklam zawieraj膮ce s艂owa kluczowe i powi膮zane reklamy. Musisz wzi膮膰 pod uwag臋 sw贸j og贸lny cel i stworzy膰 kampani臋 przyjazn膮 dla bud偶etu, aby zbudowa膰 kampani臋 PPC zgodn膮 z najlepszymi praktykami.
Oto dwie wskaz贸wki, od kt贸rych mo偶esz zacz膮膰:

1. Wybierz optymalny bud偶et i stw贸rz realistyczny plan.

Podejd藕 logicznie do swojego bud偶etu i wyznaczonych cel贸w. Je艣li wiesz, na ile mo偶esz sobie pozwoli膰 i odpowiednio rozdysponuj swoje 艣rodki, b臋dziesz mia艂 znacznie wi臋ksz膮 szans臋 na sukces.

 Na przyk艂ad, je艣li masz niewielki bud偶et do pracy, nie powiniene艣 zwi臋ksza膰 艣wiadomo艣ci celu kampanii PPC. Nie b臋dziesz w stanie osi膮gn膮膰 szerokiego zasi臋gu za pomoc膮 reklam bez p艂acenia absurdalnie wysokiej sumy pieni臋dzy. Zamiast tego skoncentruj si臋 na wykorzystaniu reklamy SEM jako mechanizmu wypychania okre艣lonej akcji (np. zapisanie si臋 do newslettera w celu uzyskania ograniczonej czasowo zni偶ki).

2. Nie polegaj zbyt mocno na automatycznym okre艣laniu stawek.

Automatyczne licytowanie jest idealne, gdy jeste艣 wykwalifikowanym specjalist膮 od reklamy PPC, kt贸ry rozpoznaje, jakich b艂臋d贸w unika膰 w automatyzacji. Jednym z najwi臋kszych wyzwa艅 dzisiejszej reklamy online jest znalezienie w艂a艣ciwej r贸wnowagi mi臋dzy automatycznym okre艣laniem stawek a r臋cznym okre艣laniem stawek PPC. Nigdy nie mo偶esz 鈥瀠stawi膰 i zapomnie膰鈥. Nawet pe艂na automatyzacja reklam (kt贸ra zapewnia takie us艂ugi jak Google Ads) wymaga 艣cis艂ego monitorowania i regularnych zmian.
M贸wi膮c pro艣ciej, musisz okre艣li膰 odpowiednich odbiorc贸w docelowych dla swojego produktu lub us艂ugi i okresowo zmienia膰 ustawienia automatyzacji, aby automatyczna kampania reklamowa PPC by艂a skuteczna.

Wniosek jaki wzbudza w nas reklama sem

艢rodowisko marketingowe wyszukiwarek szybko ewoluuje, podobnie jak najlepsze praktyki i terminologia. Wierzymy, 偶e ten post na blogu sprawi, 偶e rozr贸偶nienie mi臋dzy SEM, SEO, PPC i reklamami Google b臋dzie znacznie wyra藕niejsze.

Nadal czujesz si臋 zagubiony? Skontaktuj si臋 z naszym zespo艂em ju偶 dzi艣! Pomagamy naszym klientom budowa膰 wysoce ukierunkowane grupy w oparciu o to, kim s膮, czym si臋 interesuj膮 Twoi najlepsi przyszli kupuj膮cy i jakie s膮 ich przesz艂e nawyki, kt贸re mog膮 wp艂yn膮膰 na zachowanie zakupowe.

Celem s膮 reklamy cyfrowe, aby poprawi膰 wysokiej jako艣ci ruch i sprzeda偶 w witrynie Twojej firmy. Nasi eksperci w UniqueSEO s膮 tutaj, aby pom贸c.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)