Real time marketing czyli marketing czasu rzeczywistego

Webinarium marketing czyli wyróżnianie się przez relacje live
6 sierpnia, 2021
Czym jest marketing internetowy? Digital marketing
6 sierpnia, 2021
Real time marketing czyli marketing czasu rzeczywistego 1

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Real time marketing czyli marketing czasu rzeczywistego

Real time marketing zyskuje obecnie na popularności jak nigdy dotąd. Wiele głośnych wydarzeń i rozpoznawalnych elementów życia codziennego sprawia, że do wyboru mamy wiele okazji do promowania się w sieci. Choć jest to jedna z trudniejszych i wymagających form reklamy internetowej o jej zaletach przekonały się już największe globalne marki, korzystając regularnie z tego sposobu. Czym zatem jest real time marketing, na jakiej zasadzie działa i dlaczego jest skuteczny, a także jak należy go przeprowadzać? Wszystkie informacje o marketingu czasu rzeczywistego w pigułce poniżej.

Czym jest real time marketing

Real time marketing to marketing czasu rzeczywistego, który wykorzystuje do promocji aktualne głośne wydarzenia ze świata realnego. Ten sposób promocji zakłada wykorzystanie głośnych wydarzeń, które wydarzyły się przed chwilą na świecie jako głównej treści w naszych reklamach. To właśnie owe wydarzenia mają przyciągać odbiorców do naszej reklamy, którzy będą chcieli dowiedzieć się, czy nie ma w niej aktualnych informacji odnośnie niego oraz sprawdzić, w jaki sposób udało nam się połączyć przekaz reklamowy z danym wydarzeniem i nawiązać do niego.

W praktyce real time marketing polega na monitorowaniu wydarzeń ze świata, a tuż po wystąpieniu ciekawego lub głośnego wydarzenia wykorzystanie go w naszej reklamie. Nawiązanie to może być zarówno śmieszne, ironiczne lub ciekawe, a reklama może występować w dowolnej formie. Marketing czasu rzeczywistego jest jedną z najtrudniejszych technik reklamowych, gdyż wymaga sporego refleksu i umiejętnego tworzenia przekazu reklamowego, a także dystrybucji treści. Z uwagi na bardzo ciekawą formę reklamy real time marketing powiązany jest również z marketingiem wirusowym, gdyż często materiały tego typu samodzielnie rozprzestrzeniają się po sieci polecane przez różnych użytkowników.

Jednym z najlepszych przykładów real time marketingu było stworzenie i wypuszczanie błyskawicznej reklamy przez markę Oreo, która nawiązywała do “ciemnej strony” swoich ciasteczek przy pomocy awarii prądu na stadionie podczas pewnego finałowego spotkania. Również sprytnie postąpiła marka KFC, która stworzyła plakat reklamowy nawiązujący do najnowszej części Gwiezdnych Wojen, gdzie udko z kurczaka i inne produkty z menu odtwarzały scenkę związaną z bohaterami tego filmu. W tyle nie pozostaje również marka LEGO, która odtworzyła ze swoich figurek sytuację jaka miała miejsce podczas rozdania Oscarów gdy celebryci spontanicznie weszli na scenę i zrobili sobie grupowe selfie.

Marketing czasu rzeczywistego może również wykorzystywać aktualne trendy czy mody i nie musi być to konkretne wydarzenie, które zdarzyło się w ciągu ostatniej doby. Może być to np. postawa ekologiczna, koronawirus czy moda na hulajnogi elektryczne, czyli każdy globalny trend widoczny w świecie rzeczywistym.

Dlaczego jest skuteczny i kiedy warto go przeprowadzać

Real time marketing jest skutecznym sposobem reklamy z kilku powodów. Pierwszym z nich jest ciekawość ludzi, która zachęca ich do zobaczenia danego materiału, nawet wiedząc, że jest to materiał reklamowy. Z pewnością wzbudzi ona emocje i skutecznie przedstawi naszą markę osobom, które zobaczyły reklamę. Sposób ten jest również jakościowy i ciekawy, a więc nie będzie odbierany negatywnie przez odbiorców. Real time marketing potrafi bardzo szybko rozprzestrzeniać się wirusowo w sieci — szczególnie jeśli reklama jest intrygująca lub dotyczy głośnego wydarzenia.

Real time marketing warto wdrażać przede wszystkim jako uzupełnienie naszej obecnej strategii marketingowej. Choć nie można polegać na nim jako na głównym sposobie promocji marki, gdyż oczekiwanie na głośne wydarzenia nie jest najlepszym sposobem reklamowania się w sieci, tworzenie tego typu reklam nie jest zbyt czasochłonne i pomaga w krótkim czasie pozyskać dużą dodatkową grupę odbiorców dla naszej marki. Z real time marketingu warto korzystać szczególnie gdy reklamą naszej marki w sieci zajmuje się agencja marketingowa lub gdy posiadamy własnych specjalistów od tego zadania. Promowanie marki nie będzie dla nich problemem w taki sposób, a jakościowe i profesjonalne wdrożenie oraz publikacja są tutaj kluczem do sukcesu.

Jak wdrażać real time marketing

Zdecydowanie najlepszym sposobem wdrożenia real time marketingu jest udanie się do agencji marketingowej i zlecenie tego zadania właśnie jej. Jest to związane z profesjonalizmem, jaki wymaga ten sposób reklamowania się. Jeśli jednak chcemy reklamować się samodzielnie, z pewnością należy monitorować aktualne głośne sytuacje w świecie rzeczywistym i reagować bardzo szybko. Należy również wymyślić ciekawe nawiązanie do zaistniałej sytuacji oraz zadbać o to, aby przesłanie było śmieszne lub intrygujące. Ważnym elementem jest również jakościowe stworzenie samej reklamy niezależnie od tego czy będzie to wideo czy grafika, które najlepiej sprawdzają się w tego typu sytuacjach. Dobrym pomysłem jest publikowanie materiału real time marketingowego na platformach społecznościowych, gdzie udostępnianie materiałów jest proste, gdyż dzięki temu mamy większą szansę na uzyskanie popularności z naszym materiałem. Ciekawą podpowiedzią będzie również sprawdzenie podobnych akcji przeprowadzonych w przeszłości przez inne marki, gdyż będziemy mogli zasugerować się pewnymi rozwiązaniami. Tworząc materiał reklamowy, należy pamiętać, aby nawiązywał on do produktu naszej marki lub jej elementu czy kategorii tematycznej. Ważnym aspektem jest też ilości miejsc publikacji. Czasami warto również — licząc na wirtualne rozprzestrzenianie się naszego materiału postawić na płatną promocję w początkowej fazie reklamy.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)