Zawartość strony
Jeśli chodzi o real time marketing, to jest to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w kontekście promocji marki. Warto wiedzieć o tym, że może być on wyjątkowo skuteczny, jeśli zajmą się nim kompetentne, kreatywne osoby.
Umiejętne wykorzystywanie real time marketingu może sprawić, że marka będzie na ustach wszystkich w ciągu zaledwie kilkunastu godzin. Śmiało można więc powiedzieć, że zalety marketingu rzeczywistego są wręcz nieocenione.
RTM to skrót od anglojęzycznego terminu „Real-Time Marketing”, czyli marketingu w czasie rzeczywistym. Jest to podejście do marketingu, w którym wykorzystuje się aktualne, bieżące wydarzenia i trendy, aby tworzyć kampanie i treści, które odpowiadają na bieżące potrzeby konsumentów.
Real-Time Marketing umożliwia firmom szybką reakcję na bieżące wydarzenia, takie jak ważne wydarzenia sportowe, kulturalne, polityczne czy aktualne trendy. Dzięki temu, w czasie rzeczywistym, firmy mogą wychwycić okazję do zaangażowania konsumentów, zwrócić na siebie uwagę i zbudować pozytywny wizerunek.
Real-Time Marketing wymaga jednak szybkości działania, dlatego niektóre firmy stosują automatyzację procesu tworzenia treści lub posiadają dedykowane zespoły do zarządzania działaniami marketingowymi w czasie rzeczywistym. Ważne jest również, aby kampanie RTM były spójne z wizerunkiem firmy i jej dotychczasowymi działaniami marketingowymi.
Real-Time Marketing nie jest dla każdej firmy lub branży. Wymaga to dużej elastyczności, szybkiego działania i zdolności do wykorzystania bieżących wydarzeń w sposób kreatywny i efektywny. Jednak, jeśli stosowany jest w sposób odpowiedni, Real-Time Marketing może przynieść duże korzyści, takie jak zwiększenie zaangażowania klientów, poprawę wizerunku i wzrost sprzedaży.
Real time marketing jest to reakcja na aktualne wydarzenia, która ma ogromną wartość dla potencjalnych klientów i może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży. Warto wiedzieć o tym, że im szybsza jest reakcja, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. Błyskotliwa odpowiedź jest dowodem na to, że konkretna marka obserwuje to, co dzieje się w społeczeństwie i potrafi przełożyć to na zwiększenie skuteczności poprzez swoje kanały komunikacji.
Aby real time marketing był skuteczny, koniecznie trzeba zadbać o to, by odpowiedź firmy była adekwatna do aktualnej sytuacji i zgadzała się z powszechnym nastrojem wśród odbiorców. W ten sposób można znacznie zwiększyć zainteresowanie bez wzbudzania negatywnych uczuć. Dzięki temu wzrasta szansa na pozyskanie nowych klientów. Jeśli chodzi o real time marketing, to treść reakcji powinna zaangażować odbiorców, zwracać ich uwagę – świadcząc o kreatywności, elastyczności i nieszablonowości działań firmy.
Każdy przedsiębiorca musi mieć jednak świadomość tego, że real time marketing nie może być jedynym sposobem na promowanie produktów i usług firmy. Nigdy nie wiadomo w końcu, kiedy dojdzie do takiej sytuacji, którą będzie można przełożyć na błyskotliwą reakcję. Śmiało można powiedzieć, że real time marketing może stanowić jedynie uzupełnienie tradycyjnego marketingu, wspierając go, kiedy nadarza się ku temu okazja.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby dokładnie móc zdefiniować, na czym polega real time marketing, warto przytoczyć kilka przykładów, o których swego czasu mówił cały świat. Dzięki nim można przekonać się, że nieprzewidziane i nieplanowane sytuacje mogą zapewnić firmie ogromny potencjał reklamowy.
W tym momencie koniecznie trzeba opowiedzieć o sytuacji z roku 2013, kiedy to podczas finałowego meczu Super Bowl doszło do awarii prądu. Z racji tego, że Super Bowl stanowi jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych, to o tej sytuacji mówił każdy. Na awarię bardzo szybko zareagowała marka Oreo, która wykorzystała ją do swoich celów reklamowych. Otóż, konkretnie i zabawnie poinformowała swoich odbiorców, że ciastka Oreo można jeść także w ciemności.
Bardzo kreatywnie na wydarzenie sportowe z roku 2014 zareagował Snickers. Podczas meczu mundialu doszło do bardzo kontrowersyjnej sytuacji. Otóż, urugwajski zawodnik ugryzł jednego z zawodników drużyny przeciwnej. Snickers podbił serca odbiorców, tworzą prostą grafikę, do której dołączył komentarz, że następnym razem agresor powinien sięgnąć po batona.
Bardzo ciekawym przykładem real time marketingu może być także postępowanie Ikei. Swego czasu okazało się, że dywaniki z Ikei wykorzystywane są w popularnym serialu Gra o Tron jako część kostiumów serialowych. Kiedy news ujrzał światło dzienne, marka natychmiast przygotowała instrukcję, która w żartobliwy sposób pokazywała potencjalnym klientom, jak taki kostium można wykonać w domowym zaciszu.
Osoby, które regularnie i wiernie oglądają galę rozdania Oscarów, także mogą na własne oczy przekonać się, jak skuteczny jest real time marketing. Wystarczy wspomnieć o słynnym oscarowym selfie, o którym mówił cały świat. Wbrew pozorom, nie było ono zwyczajnym zdjęciem, lecz sprytnie zaplanowanym działaniem marketingowym, w którym miało za zadanie wydawać się spontanicznym działaniem.
Real time marketing przykłady
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Oto kilka przykładów kampanii Real-Time Marketing:
Wszystkie te kampanie pokazują, że RTM jest skuteczną strategią marketingową, która pozwala firmom na szybką i efektywną reakcję na bieżące wydarzenia i trendy.
Znasz ciekawy przykład Real–Time Marketingu? Podziel się tym w komentarzu pod tym postem.
Jeśli chodzi o real time marketing przykłady doskonale pokazują, jak wielkiej kreatywności, uważności i wyczucia on wymaga. Aby tworzyć treści komunikatów, które zwrócą uwagę i przyciągną potencjalnych klientów, należy monitorować zachowania użytkowników.
Specyficznym przykładem real marketingu jest działanie, które skupia się na informowaniu klientów o zbliżającej się do końca promocji. Tego typu publikacja zazwyczaj informuje, że w promocyjnej cenie zostało jedynie kilkanaście sztuk produktu, który wkrótce może się skończyć. W ten sposób osoby, którym przeszło przez myśl zakupienie konkretnego produktu, być może szybciej podejmą decyzję o zakupie chcąc nabyć go po niższej cenie.
Podsumowując, ogromną zaletą real time marketingu jest to, że w krótkim czasie można dzięki niemu dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów – pod warunkiem, że prowadzone działania będą błyskotliwe, kreatywne i zgodne z ich uczuciami.
Dzięki real time marketingowi można kształtować pozytywny wizerunek marki, a jednocześnie nie wydawać na to dużej ilości pieniędzy. Eksperci od marketingu zgodnie twierdzą, że sprawnie przeprowadzone działania real time marketingu są w dzisiejszych czasach zwyczajnie bezcenne.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Real time marketing przykłady – przykład RTM?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)