Zawartość strony
Aby odnieść sukces w biznesie online marketerzy często muszą mieć zaawansowaną znajomość psychologii. Wiedza o tym, co sprawia, że ludzie działają, i umieszczenie odpowiednio perswazyjnych wyzwalaczy we właściwy sposób może być niezwykle pomocne w zwiększaniu współczynników konwersji i osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych.
Poniżej mam dla Ciebie 7 zasad jak psychologia marketing i ekonomia behawioralna mogą razem zdziałać cuda.
Zasady które dzisiaj poznasz powinieneś zastosować w swojej strategii tak szybko, jak to możliwe.
Dowód społeczny (ang social proof) jest jedną z najważniejszych taktyk wpływania i przekonywania klientów. Opiera się na prawdziwych informacjach i tym jak reagujemy jako ludzie. Czyli lubimy podążać za zachowaniem innych. Mamy tendencję do przyjmowania przekonań lub naśladowania działań ludzi, którym ufamy i których podziwiamy.
Zastosuj tę wiedzę w swojej strategii marketingowej, wykorzystując:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dawanie ludziom wolności wyboru może pozytywnie wpłynąć na Twoje działania marketingowe. Jednak zbyt wiele wyborów może negatywnie wpłynąć na współczynniki konwersji. To tak jak ze zbyt duża liczbą danych (analysis paralysis).
Zapewnienie ludziom ograniczonego zakresu wyboru zmniejsza ich niepokój i prowadzi do lepszych wyników sprzedażowych w marketingu. Wykorzystaj tę wiedzę, i następnie:
Nie można nie doceniać siły odpowiednich CTA.
Więc niech będzie zwięzłe i konkretne.
Ta teoria mówi, że jeśli podejmiesz niewielkie zobowiązanie, w przyszłości z większym prawdopodobieństwem powiesz „tak” na większe zobowiązanie.
Było to opisane w książce Cialdiniego nt. wywierania wpływu.
Oznacza to, że jeśli skłonisz klientów do podjęcia niewielkiego zobowiązania wobec Twojej marki, na przykład obserwowanie profilu na FB, albo zapisanie się do newslettera w zamian za kod rabatowy, to Ci ludzie będą bardziej skłonni do większego zobowiązania w przyszłości, np. do zakupu. Aby ulepszyć swoją strategię marketingową, zacznij od małych zobowiązań, takich jak:
Istnieją dwa rodzaje strategii, które wpływają na nawyki zakupowe konsumentów:
Racjonalny marketing promuje jakość i użyteczność produktu, podkreśla korzyści i przemawia do logicznej części naszego mózgu, podczas gdy marketing emocjonalny podchodzi do konsumentów na poziomie osobistym i koncentruje się na nastroju, uczucia, zadowoleniu, lub tym że zniknie pewien problem. To wszystko oczywiście, aby zwiększyć lojalność i konwersje.
Udowodniono, że konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na uczuciach i emocjach, a nie na racjonalnej informacji o cechach i atrybutach produktów.
Czyli najpierw kupujemy emocjonalnie, a później racjonalnie usprawiedliwiamy zakup.
Warto więc pamiętać, że klienci będą bardziej lojalni wobec marek, które wywołują pozytywne reakcje emocjonalne.
Wykorzystaj tę wiedzę w swojej strategii content marketingowej i twórz treści, które:
Teoria ta opiera się na zasadzie, że ludzie mogą doświadczać historii, którą oglądają, słyszą, lub czytają emocjonalny tekst, tak jakby im się przydarzyła. Teoria ta sugeruje również, że ludzie mają tendencję do zapominania suchych faktów i liczb.
Więc jeśli chcesz, aby Twoi klienci zapamiętali Twoją wiadomość, musisz włączyć ją do historii. Biorąc to pod uwagę, możesz zwiększyć swój wynik jaki daje miź: psychologia marketing poprzez:
George Loewenstein stworzył pewną teorię. Teorię luki informacyjnej (information gap), która moi że ludzie odczuwają silną reakcję emocjonalną, gdy zauważą rozbieżność między tym, co wiedzą, a tym, co chcą wiedzieć.
Oznacza to, że musisz wzbudzić ciekawość wśród odbiorców i przekazać im informacje, które zaspokoją ich potrzebę wiedzy. Skutecznym sposobem na włączenie jej do marketingu jest tworzenie mocnych nagłówków, które komunikują korzyść i sugerują że czegoś się nauczą.
Teoria niechęci do podejmowania ryzyka (polecam prace Kahnemana i Tverskiego) odnosi się do tendencji ludzi do unikania strat, a nie do zdobywania zysków. Według psychologów negatywne uczucia związane ze stratą są silniejsze niż dobre uczucia związane z zyskiem.
Możesz skutecznie wykorzystać tę teorię na swoją korzyść, jeśli przeanalizujesz swoich odbiorców, poznasz ich obawy i stworzysz treści, które podkreślają zalety Twojej marki i łagodzą obawy.
Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych, które pomogą Ci lepiej zrozumieć, jakie pytania zadają ludzie.
Na przykład:
Ponadto wiele narzędzi analitycznych może pomóc Ci znaleźć najlepszy sposób na rozwiązanie problemów odbiorców i zrozumienie, czy dobrze odpowiedziałeś na ich pytania. Narzędzia te mogą pomóc Ci odkryć, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami, z jakich kanałów korzystają, jakie treści działają dobrze, a jakie treści ich zniechęcają.
Wykorzystaj to, aby skuteczniej wdrażać teorię perspektywy.
Korzystanie z miksu psychologia marketing to świetny sposób na poprawę skuteczności przekazów marketingowych bez dodatkowych technologii i dużych budżetów. Techniki które omówiliśmy mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć swoich klientów, zrozumieć ich sposób myślenia i tworzyć treści, które przebijają się przez nadmiar nudnych i clickbaitowych informacji, którymi wszyscy jesteśmy bombardowani na około CODZIENNIE!
Jednak, aby to zrobić, nie możesz przeprowadzać losowych eksperymentów. Musisz je dokładnie zaprojektować.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Psychologia marketing, jak je połączyć żeby 10x swój biznes?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |