Zawartość strony
Kolory są jedną z najpotężniejszych wskazówek wizualnych, które przyciągają czyjąś uwagę i skłaniają do podjęcia pożądanego działania. Naukowcy od dawna wiedzą, że psychologia kolorów, gdy jest używana w przemyślany sposób ma zdolność natychmiastowej zmiany nastroju, zachowania, myślenia i postrzegania marki.
Czy wiedziałeś, że kolor odgrywa ważną rolę w kształtowaniu marki i może zwiększyć konwersje nawet o 80%?
Ale jak możesz wykorzystać psychologię kolorów, aby poprawić swoją konwersję, branding i marketing?
Jak możesz wykorzystać kolor do skuteczniejszego promowania swoich produktów lub usług? Czytaj do końca!
Zwróć uwagę, że najczęściej banki i instytucje finansowe, używają koloru niebieskiego jako podstawowego. Oczywiście nie jest to zwykły zbieg okoliczności. Jest to decyzja strategiczna. Niebieski niesie ze sobą mnóstwo dobrych emocji. Symbolizuje zaufanie, pewność siebie, lojalność, mądrość i stabilność. Praktycznie wszystko, czego my ludzie oczekujemy od instytucji finansowej. Chcemy ufać tym firmom, którym powierzamy swoje pieniądze.
Z drugiej strony Ferrari, czy Coca-Cola używają koloru czerwonego jako swojego charakterystycznego, aby przekazać zupełnie inne emocje. Czerwony przyspiesza bicie serca i wzbudza emocje, głównie podekscytowanie. W zależności od kontekstu może również sygnalizować gniew, lub energię.
Idealne dla ferrari, a coca cola do tej energii w swoich reklamach dodaje zawsze uśmiechniętych ludzi, żeby energia była kojarzona pozytywnie.
Kolory służą nie tylko do przykuwania uwagi innych osób. Są kluczowym elementem reprezentującym wizerunek Twojej marki i narzędziem do komunikacji z grupą docelową. Jeśli nie przemyślisz kwestii kolorów, które będą reprezentować osobowość Twojej marki, ryzykujesz, że ludzie przyjmą nieprawdziwe założenia dotyczące Twojej firmy i jej oferty.
Tak więc im bardziej to przemyślisz i wybierzesz te które mają zaoferować określone uczucie czy emocje, tym lepszy będzie wizerunek Twojej marki i tym większe będą Twoje szanse na pozyskanie większej liczby klientów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Kolor ma ogromny wpływ na wrażenia użytkownika, który po raz pierwszy ląduje na Twojej stronie. Musisz sprytnie zagrać kontrastującymi kolorami, aby całość nie wydała się mdła i jednolita.
Czy to zaskakujące? Cóż, większość rzeczy, które widzimy wokół nas, to doskonały przykład kontrastujących kolorów.
Większość ludzi porzuca strony internetowe, które są trudne w nawigacji. Jeśli Twoja witryna jest naładowana dużą ilością informacji, użyj różnych kolorów, aby uporządkować informacje w logiczne kategorie, aby pomóc użytkownikowi i ułatwić nawigację.
Podobnie jak w przypadku segregatora z kolorowymi zakładkami, w którym trzymasz swoje umowy i dokumenty, użycie różnych kolorów do rozróżniania wielu sekcji może sprawić, że Twoja witryna będzie wyglądać na bardziej zorganizowaną i przyjazną dla użytkownika, utrzymując zainteresowanie i zaangażowanie odwiedzających.
Efekt izolacji, inaczej efekt Von Restroff pomaga to wyjaśnić – przedmioty, które wyróżniają się (ze względu na kolorystykę) mają większe szanse na zapamiętanie niż inne.
Efekt izolacji jest dobrze znanym zjawiskiem pamięciowym, którego odkrycie często przypisuje się von Restorffowi (1933).
Jeśli wszystkie pozycje listy z wyjątkiem jednej są podobne w pewnym wymiarze, pamięć dla innej (wyróżniającej się) pozycji zostanie rozszerzona.
https://www.rafalszrajnert.pl/efekt-izolacji/
Kolejnym kluczem do zrozumienia psychologii kolorów i konwersji jest zdanie sobie sprawy, czego docelowi odbiorcy oczekują od Twojej marki. Jeśli sprzedajesz produkty głównie firmom na poziomie b2b, np. korporacyjnym, kolory najprawdopodobniej będą musiały być bardziej konserwatywne niż krzykliwe.
Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz swoje produkty głodnym sukcesu przedsiębiorcom, startupom lub młodzieży, to bardziej skuteczne może być użycie jaśniejszych kolorów, aby przyciągnąć ich uwagę i przekazać luźniejszy styl prowadzenia biznesu.
Tylko nie idź za bardzo w stronę zmiany kolorów w stosunku do grup docelowych. Kiedyś po konsultacji z jednym marketerem, wziął chyba moje rady zbyt dosłownie i tworzył kilka landing page’y w różnych kolorach, następnie segmentując ruch na podstawie wieku z reklam płatnych. Wydawało się to okej, ale totalnie zapomniał o jednolitym brandingu i nie zachował się w zgodzie z podstawowym schematem kolorów marki.
Jako marka, ważne jest, aby zrozumieć, że najlepszym sposobem na pielęgnowanie silnej więzi emocjonalnej z klientami jest zrozumienie, jakie kolory będą tworzyć postrzeganie Twojej firmy. Takie postrzeganie, które chcesz, aby mieli. Użyj tych kolorów na swoją korzyść i uderz prosto w gusta docelowej publiczności.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Skąd więc wiedzieć, jakich kolorów najlepiej użyć w marketingu? Regularne przeprowadzanie testów A/B w celu upewnienia się, czy wybrane schematy kolorów będą miały pozytywny wpływ na konwersje, jest bardzo skutecznym rozwiązaniem.
Badania nad kolorami pokazują, jak skuteczne są naprawdę wybory kolorów, jeśli chodzi o wpływanie na decyzje grupy docelowej. Właściwe użycie kolorów we właściwym kontekście ma duży wpływ na uchwycenie i konwersję odwiedzających witrynę. Poświęć trochę czasu na zrozumienie psychologii kolorów i tego, jak kolor wpływa na sposób myślenia konkretnych odbiorców, i przetestuj swoją hipotezę. Pomoże Ci to podejmować inteligentne decyzje dotyczące marki i ostatecznie uzyskać więcej konwersji.
Kolory psychologia dzieli na:
Ciepłe to czerwony, żółty,pomarańczowy, i różowy. Zimne to fioletowy, niebieski i zielony. Neutralne to czarny, biały, brązowy i szary.
Kolor w marketingu spełnia kilka funkcji:
Psychologia kolorów to dziedzina psychologii, która zajmuje się badaniem wpływu kolorów na zachowanie, emocje i percepcję ludzi. Badania w tej dziedzinie wykazały, że kolory mogą wpływać na nasze samopoczucie, decyzje zakupowe, koncentrację, a także na postrzeganie marki, produktu lub usługi.
Kolory mają różne znaczenia w różnych kulturach i mogą być kojarzone z różnymi emocjami i atrybutami. Na przykład, czerwień może kojarzyć się z miłością, pasją, ale także z agresją i niebezpieczeństwem. Kolor niebieski z kolei może kojarzyć się z zaufaniem, spokojem, ale także z chłodem i depresją.
W kontekście marketingu i reklamy, psychologia kolorów jest wykorzystywana do projektowania atrakcyjnych i skutecznych materiałów marketingowych, takich jak logo, opakowania, strony internetowe, banery reklamowe itp. Dostosowanie kolorów do grupy docelowej i celu reklamy może zwiększyć jej skuteczność i pomóc w osiągnięciu zamierzonego celu.
Warto jednak pamiętać, że psychologia kolorów jest tylko jednym z wielu czynników, które wpływają na skuteczność reklamy i marketingu. Inne czynniki, takie jak treść, sposób prezentacji i grupa docelowa, również odgrywają ważną rolę w procesie przyciągania i przekonywania klientów.
Kolory w psychologii mają różne znaczenia i kojarzone są z różnymi emocjami, atrybutami i odczuciami. Oto kilka przykładów:
Warto jednak pamiętać, że odczucia i kojarzenia związane z konkretnymi kolorami mogą różnić się w zależności od kultury, kontekstu i osobistych doświadczeń. W psychologii kolorów istnieje wiele subtelności, a ich wpływ na nasze zachowanie i emocje jest złożony i często zależy od wielu czynników.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Psychologia kolorów. Jakie kolory w marketingu działają najlepiej?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)