Psychologia kolorów. Jakie kolory w marketingu działają najlepiej?

Testy AB
Perswazja w sprzedaży, czyli jak behawiorystyka wpływa na konwersje ecommerce
4 maja, 2022
Wezwanie do działania
Wezwanie do działania – jak skutecznie zwiększać sprzedaż i konwersje
6 maja, 2022
Budowanie marki- logo i kolory

Budowanie marki- logo i kolory

Psychologia kolorów, kolory w marketingu

Psychologia kolorów. Jakie kolory w marketingu działają najlepiej?

Kolory są jedną z najpotężniejszych wskazówek wizualnych, które przyciągają czyjąś uwagę i skłaniają do podjęcia pożądanego działania. Naukowcy od dawna wiedzą, że psychologia kolorów, gdy jest używana w przemyślany sposób ma zdolność natychmiastowej zmiany nastroju, zachowania, myślenia i postrzegania marki.

Czy wiedziałeś, że kolor odgrywa ważną rolę w kształtowaniu marki i może zwiększyć konwersje nawet o 80%?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Ale jak możesz wykorzystać psychologię kolorów, aby poprawić swoją konwersję, branding i marketing?

Jak możesz wykorzystać kolor do skuteczniejszego promowania swoich produktów lub usług? Czytaj do końca!

Kolory a postrzeganie marki

Zwróć uwagę, że najczęściej banki i instytucje finansowe, używają koloru niebieskiego jako podstawowego. Oczywiście nie jest to zwykły zbieg okoliczności. Jest to decyzja strategiczna. Niebieski niesie ze sobą mnóstwo dobrych emocji. Symbolizuje zaufanie, pewność siebie, lojalność, mądrość i stabilność. Praktycznie wszystko, czego my ludzie oczekujemy od instytucji finansowej. Chcemy ufać tym firmom, którym powierzamy swoje pieniądze.

Budowanie marki- logo i kolory
Budowanie marki- logo i kolory

Z drugiej strony Ferrari, czy Coca-Cola używają koloru czerwonego jako swojego charakterystycznego, aby przekazać zupełnie inne emocje. Czerwony przyspiesza bicie serca i wzbudza emocje, głównie podekscytowanie. W zależności od kontekstu może również sygnalizować gniew, lub energię.

Idealne dla ferrari, a coca cola do tej energii w swoich reklamach dodaje zawsze uśmiechniętych ludzi, żeby energia była kojarzona pozytywnie.

Kolory służą nie tylko do przykuwania uwagi innych osób. Są kluczowym elementem reprezentującym wizerunek Twojej marki i narzędziem do komunikacji z grupą docelową. Jeśli nie przemyślisz kwestii kolorów, które będą reprezentować osobowość Twojej marki, ryzykujesz, że ludzie przyjmą nieprawdziwe założenia dotyczące Twojej firmy i jej oferty.

Tak więc im bardziej to przemyślisz i wybierzesz te które mają zaoferować określone uczucie czy emocje, tym lepszy będzie wizerunek Twojej marki i tym większe będą Twoje szanse na pozyskanie większej liczby klientów.

Kontrast

Kolor ma ogromny wpływ na wrażenia użytkownika, który po raz pierwszy ląduje na Twojej stronie. Musisz sprytnie zagrać kontrastującymi kolorami, aby całość nie wydała się mdła i jednolita.

Czy to zaskakujące? Cóż, większość rzeczy, które widzimy wokół nas, to doskonały przykład kontrastujących kolorów.

Tworzenie skojarzeń kolorów w celu ułatwienia orientacji

Większość ludzi porzuca strony internetowe, które są trudne w nawigacji. Jeśli Twoja witryna jest naładowana dużą ilością informacji, użyj różnych kolorów, aby uporządkować informacje w logiczne kategorie, aby pomóc użytkownikowi i ułatwić nawigację.

Podobnie jak w przypadku segregatora z kolorowymi zakładkami, w którym trzymasz swoje umowy i dokumenty, użycie różnych kolorów do rozróżniania wielu sekcji może sprawić, że Twoja witryna będzie wyglądać na bardziej zorganizowaną i przyjazną dla użytkownika, utrzymując zainteresowanie i zaangażowanie odwiedzających.

Efekt izolacji, inaczej efekt Von Restroff pomaga to wyjaśnić – przedmioty, które wyróżniają się (ze względu na kolorystykę) mają większe szanse na zapamiętanie niż inne.

Efekt izolacji

Efekt izolacji jest dobrze znanym zjawiskiem pamięciowym, którego odkrycie często przypisuje się von Restorffowi (1933).

Jeśli wszystkie pozycje listy z wyjątkiem jednej są podobne w pewnym wymiarze, pamięć dla innej (wyróżniającej się) pozycji zostanie rozszerzona.

https://www.rafalszrajnert.pl/efekt-izolacji/

Przekonujące kolory mogą zmienić odbiorców w klientów

Kolejnym kluczem do zrozumienia psychologii kolorów i konwersji jest zdanie sobie sprawy, czego docelowi odbiorcy oczekują od Twojej marki. Jeśli sprzedajesz produkty głównie firmom na poziomie b2b, np. korporacyjnym, kolory najprawdopodobniej będą musiały być bardziej konserwatywne niż krzykliwe.

Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz swoje produkty głodnym sukcesu przedsiębiorcom, startupom lub młodzieży, to bardziej skuteczne może być użycie jaśniejszych kolorów, aby przyciągnąć ich uwagę i przekazać luźniejszy styl prowadzenia biznesu.

Tylko nie idź za bardzo w stronę zmiany kolorów w stosunku do grup docelowych. Kiedyś po konsultacji z jednym marketerem, wziął chyba moje rady zbyt dosłownie i tworzył kilka landing page’y w różnych kolorach, następnie segmentując ruch na podstawie wieku z reklam płatnych. Wydawało się to okej, ale totalnie zapomniał o jednolitym brandingu i nie zachował się w zgodzie z podstawowym schematem kolorów marki.

Jako marka, ważne jest, aby zrozumieć, że najlepszym sposobem na pielęgnowanie silnej więzi emocjonalnej z klientami jest zrozumienie, jakie kolory będą tworzyć postrzeganie Twojej firmy. Takie postrzeganie, które chcesz, aby mieli. Użyj tych kolorów na swoją korzyść i uderz prosto w gusta docelowej publiczności.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Testowanie A/B kombinacji kolorów w celu uzyskania najlepszych wyników konwersji

Skąd więc wiedzieć, jakich kolorów najlepiej użyć w marketingu? Regularne przeprowadzanie testów A/B w celu upewnienia się, czy wybrane schematy kolorów będą miały pozytywny wpływ na konwersje, jest bardzo skutecznym rozwiązaniem.

Spraw, że kolor pracuje dla Ciebie

Badania nad kolorami pokazują, jak skuteczne są naprawdę wybory kolorów, jeśli chodzi o wpływanie na decyzje grupy docelowej. Właściwe użycie kolorów we właściwym kontekście ma duży wpływ na uchwycenie i konwersję odwiedzających witrynę. Poświęć trochę czasu na zrozumienie psychologii kolorów i tego, jak kolor wpływa na sposób myślenia konkretnych odbiorców, i przetestuj swoją hipotezę. Pomoże Ci to podejmować inteligentne decyzje dotyczące marki i ostatecznie uzyskać więcej konwersji.

Psychologia kolorów, poszczególne znaczenia

Kolory psychologia dzieli na:

  • neutralne,
  • zimne,
  • ciepłe.

Ciepłe to czerwony, żółty,pomarańczowy, i różowy. Zimne to fioletowy, niebieski i zielony. Neutralne to czarny, biały, brązowy i szary.

  • Czerwony: odwaga, pewności siebie i miłość.
  • Pomarańczowy: ekstrawagancja, radość, optymizm, kreatywność, ciepło i energia.
  • Żółty: optymizm, towarzyskość, pogodny humor, bystrość umysłu, uśmiech i zadowolenie z życia.
  • Róż: kobiecość, pewność siebie, skłonność do ryzyka, uczciwość i wrażliwość.
  • Niebieski: harmonia, spokój, pozytywne działanie i zaufanie.
  • Fioletowy: skłonności do luksusu.
  • Zielony: łagodzi, kojąco wpływa na nasz układ nerwowy i uspokaja. Przywraca równowagę.
  • Biały: niewinność, czystość, indywidualizm, spokój i elegancja.
  • Czarny: klasyka i modna elegancja. Budzi skrajne emocje.
  • Brązowy: uspokaja, dodaje powagi, budzi pozytywne wspomnienia, odpręża.
  • Szary: skrywa emocje, tajemniczy, nie do końca pewny siebie, zrównoważony i niezależny.

Kolor w marketingu spełnia kilka funkcji:

  • Estetyka
  • Emocje
  • Informacja
  • Tworzy spójność
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Psychologia kolorów. Jakie kolory w marketingu działają najlepiej?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)