Praca w marketingu (na czym polega, jak wygląda, zarobki i oferty pracy)

Certyfikat google
Certyfikat google Ads, analytics (learn digital internetowe rewolucje)
3 stycznia, 2022
Działania marketingowe w internecie aby zwiększyć sprzedaż
3 stycznia, 2022
Praca w marketingu

Praca w marketingu (na czym polega, jak wygląda, zarobki i oferty pracy)

Marketing definiuje się jako funkcję pośredniczącą między rozwojem produktu a zwiększaniem świadomości marki. Jest to termin używany w takich dziedzinach kariery, jak reklama, public relations, planowanie mediów, strategia sprzedaży i inne. Istnieje wiele różnych rodzajów karier w tym studia marketingowe. Jeśli zastanawiasz się nad pracą w marketingu, prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jakie rodzaje pracy marketingowej są dostępne w tej dziedzinie. Od menedżera ds. mediów społecznościowych po analityka marketingowego, dla tych, którzy mają dyplom z marketingu, dostępnych jest wiele opcji pracy. Kontynuuj czytanie, aby uzyskać listę możliwości kariery w marketingu, aby dowiedzieć się, która z nich jest dla Ciebie odpowiednia.

Czym jest praca marketing?

Kariera w marketingu może obejmować wiele różnych ról. Te stanowiska w marketingu mogą obejmować stanowiska marketingu internetowego do bardziej tradycyjnych, takich jak telewizja, radio lub billboardy. Gama różnych wyborów wydaje się niemal nieograniczona.
Jaka jest więc praca w marketingu? Twoja rola w firmie może się różnić w zależności od Twoich umiejętności i potrzeb biznesowych. Niektórzy mogą pracować w mediach społecznościowych, inni mogą przekopywać się przez kod lub wyświetlać reklamy online. Lista stanowisk może się znacznie różnić w zależności od instytucji.
W zależności od roli, kariery marketingowe mogą wymagać specyficznej wiedzy branżowej, takiej jak między innymi zachowania konsumentów, sprzedaż, badania rynku, analiza konkurencji i kreatywność. Doświadczenie jest ważne w tej dziedzinie, ale niektórzy pracodawcy mogą nie zatrudniać osób bez stopni naukowych.

Na czym polega praca w marketingu

Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć karierę w marketingu lub reklamie, przejrzyj rodzaje ofert pracy w marketingu na naszej liście poniżej. To tylko niewielka lista wielu różnych ról, jakie firma może mieć dla wykwalifikowanych marketerów. Poniżej znajdują się niektóre z ofert pracy w marketingu biznesowym według nazw stanowisk, które możesz realizować jako osoba od digitalu.

  • Specjalista ds marketingu
  • Menadżer mediów społecznościowych
  • Specjalista ds. optymalizacji wyszukiwarek SEO
  • Specjalista ds. marketingu e-mailowego
  • Autor treści internetowych
  • Web deweloper, czyli twórca stron internetowych
  • Menedżer produktu
  • Analityk marketingowy
  • Koordynator ds. Reklamy
  • Menedżer ds. reklamy
  • Menedżer ds. Public Relations
  • Dyrektor ds. marki
  • Media buyer
  • Szef marketingu
  • Menedżer ds. marketingu cyfrowego
  • Dyrektor ds. marketingu internetowego
  • Menedżer e-commerce
  • Specjalista ds marketingu
  • PR specialist (public relations)

Jak wygląda praca w marketingu (tryb zdalny, a także inhouse)

Jednym z najczęstszych rodzajów pracy w marketingu jest Specjalista ds. Marketingu. Projektuje i tworzy kampanie marketingowe wspierające rozwój produktów i usług firmy. Odpowiadają za badanie aktualnych trendów marketingowych i określanie, na jakie rodzaje produktów lub usług jest zapotrzebowanie konsumenta. Specjaliści ds. marketingu opracowują prezentacje sprzedażowe i dostarczają raporty na podstawie zebranych informacji, takich jak trendy marketingowe, konkurencja, nowe produkty i ceny.

Praca w marketingu jak zacząć

Oto najpopularniejsze stanowiska pracy z opisem jak zacząć pracę:

Menadżer mediów społecznościowych

Social Media Manager zarządza kampanią marketingową firmy w mediach społecznościowych. Wiąże się to z tym, że konta w mediach społecznościowych są regularnie aktualizowane odpowiednimi treściami i postami. Celem Social Media Managera jest budowanie świadomości marki, a także generowanie leadów czy sprzedaży. Odpowiadają za aktywne angażowanie obserwatorów i influencerów w mediach społecznościowych w kanale social media. Menedżerowie mediów społecznościowych śledzą i raportują trendy i zaangażowanie w mediach społecznościowych oraz odpowiednio dostosowują swoje działania.

Specjalista ds. optymalizacji wyszukiwarek, menedżer seo

Specjalista ds. optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest odpowiedzialny za poprawę rankingów stron internetowych w wyszukiwarkach. Wybierają odpowiednie słowa kluczowe, na które mają być kierowane w swoich działaniach związanych z optymalizacją wyszukiwarek, i optymalizują strony internetowe za pomocą różnych taktyk SEO. Proces optymalizacji witryny polega przede wszystkim na pisaniu treści skoncentrowanych na słowach kluczowych, a także optymalizacji tytułów stron, tagów nagłówka, tagów alt i metatagów. Zapewniają również, że ogólny projekt strony internetowej poprawia wrażenia użytkownika. Specjaliści SEO następnie analizują skuteczność kampanii SEO i odpowiednio dostosowują swoją strategię.

Menedżer ds. e-mail marketingu

Jest odpowiedzialny za marketing produktu lub usługi za pośrednictwem kampanii e-mail marketingowych. Odpowiadają również za zarządzanie listą kontaktów e-mail dla firmy, a także tworzenie materiałów marketingowych, które zostaną wysłane do klienta. Po rozpoczęciu kampanii e-mailowej kierownik ds. marketingu e-mailowego musi ocenić jej skuteczność i odpowiednio dostosować przyszłe kampanie.

Autor treści internetowych, copywriter

Twórcy treści internetowych specjalizują się w dostarczaniu odpowiednich treści do witryn internetowych. Piszą posty na blogu, teksty marketingowe i inne formy treści w Internecie. Celem autora treści internetowych jest zwiększenie liczby odwiedzających witrynę poprzez kierowanie na określone słowa kluczowe związane z produktami lub usługami oferowanymi przez ich firmę.

Webmaster, twórca stron internetowych

Producent stron internetowych jest odpowiedzialny za tworzenie i wdrażanie treści cyfrowych na stronie internetowej. Często współpracują z zespołem zajmującym się pisaniem contentu i copywritingiem, aby zdecydować, które treści pojawią się na stronie.

Menedżer produktu

Menedżerowie produktu nadzorują rozwój produktu od początku do końca. Budują produkty z istniejących pomysłów i rozwijają nowe pomysły w oparciu o doświadczenie branżowe oraz kontakt z klientami i prospektami. Menedżer produktu jest odpowiedzialny za zapewnienie, że produkt zostanie ukończony zgodnie z harmonogramem i budżetem. Ich głównym celem jest zwiększenie rentowności istniejących produktów oraz rozwój nowych produktów dla firmy.

Analityk marketingowy

Analityk marketingowy jest odpowiedzialny za analizę kampanii marketingowych organizacji. Badają i oceniają trendy rynkowe oraz zgłaszają swoje wyniki zespołowi marketingowemu. Zbierają informacje i badają trendy zakupowe, aby pomóc w tworzeniu planów marketingowych dla firm. Głównym celem analityków marketingowych jest określenie, które produkty lub usługi sprzedać i jak je sprzedać.

Koordynator ds. Reklamy

Koordynatorzy ds. reklamy wspierają działania marketingowe i pomagają w projektach marketingowych dla mediów drukowanych i elektronicznych. Są odpowiedzialni za opracowywanie i koordynowanie kampanii reklamowych, które zachęcają konsumentów do zakupu towarów lub usług ich firmy lub klienta. Koordynują planowanie reklam i promocji produktów, utrzymują i aktualizują bazę danych klientów oraz oferują wsparcie dla sprzedawców.

Cechy, które decydują o sukcesie profesjonalisty w marketingu

Poszukiwanie idealnego menedżera marketingu może nie być tak łatwe, jak znalezienie inżyniera lub księgowego. W wielu z tych dziedzin zawodowych sprawy są dość jasne, ponieważ kandydaci mają niezbędne kwalifikacje, takie jak wykształcenie i doświadczenie. Jednak jeśli chodzi o specjalistów od marketingu, bardzo niewielu faktycznie posiada dyplomy „z pola bitwy” w marketingu.
Jak więc firmy mogą stwierdzić, czy zatrudniają odpowiednich specjalistów od marketingu do pracy?
Oto niektóre cechy, których te firmy mogą szukać u kompetentnego specjalisty ds. marketingu:
Kreatywność: jeśli chodzi o strategie marketingowe, często nie ma dobrych lub złych odpowiedzi. Najlepsi marketerzy to ci, którzy myślą nieszablonowo i robią rzeczy, których wcześniej nie robiono. Wielcy marketerzy to osoby, które nie boją się wyjść na całość i eksperymentować z czymś, co może nawet wydawać się „zwariowanymi” pomysłami. Nie boją się porażki, ponieważ kiedy te pomysły się łączą, wiedzą, że może to być zwycięska strategia.
Energia: Najlepsi specjaliści od marketingu to także ci, którzy rozświetlają pomieszczenie swoimi pomysłami, kreatywnością i czystą energią. To ludzie, którzy pasjonują się tym, co robią i nie boją się tego pokazać. Przychodzą do pracy pełni entuzjazmu. Jeśli nie kochasz tego, co robisz i nie możesz się doczekać, aby codziennie iść do pracy, to prawdopodobnie nie jest to twoja sprawa. Dotyczy to zwłaszcza marketingu.
Intuicja: Najlepsi marketerzy to także ci, którzy trzymają rękę na pulsie swoich odbiorców. Możesz dać swoim widzom to, czego chcą, tylko wtedy, gdy wiesz, czego chcą. Dobry marketer to taki, który wie, czego chcą jego odbiorcy i nie boi się dać im dokładnie tego.
Słuchanie: Dobry digital marketing specialist może być entuzjastyczny i energiczny, ale nie rozmawiają przez cały czas. Chociaż są dobrzy w wyrażaniu siebie, są jeszcze lepsi w słuchaniu i obserwowaniu. Obserwują ludzi, aby dowiedzieć się, jakie są ich nawyki i oczekiwania. Wiedzą, jak zadawać pytania, aby przyciągnąć ludzi i poznać ich.
Opowiadanie historii, storytelling: Jeśli szukasz specjalisty od marketingu, zasadniczo szukasz kogoś, kto potrafi opowiedzieć fascynującą historię. Musisz być w stanie to zrobić, aby ludzie byli podekscytowani sprzedawanym produktem lub usługą. W jaki sposób Twój produkt lub usługa może w znaczący sposób poprawić życie ludzi?
Praca zespołowa: Ostatecznie marketing nie jest grą indywidualną. Aby odnieść sukces w kampanii marketingowej, potrzebna jest praca zespołowa. Będziesz pracować z kilkoma zespołami, w tym kreatywnymi, sprzedażowymi, finansowymi i logistycznymi, aby skutecznie sprzedać swój produkt lub usługę. Powinieneś być w stanie pracować samodzielnie, a co najważniejsze, jako część zespołu, aby odnieść sukces jako specjalista ds. Marketingu.

Czy kariera w marketingu jest dla Ciebie?

Jak być może dowiedziałeś się z tej strony, istnieje wiele różnych rodzajów stanowisk i ról marketingowych. Wszystkie wymagają różnych umiejętności. Typowe rodzaje pracy i wynagrodzenia w marketingu mogą się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie, wykształcenie i reputacja. Marketing często przemawia do różnych ludzi, od kreatywnych myślicieli po statystyki zorientowane na liczby. Chociaż istnieje wiele ścieżek kariery i różne rodzaje firm marketingowych oferujących pracę do wyboru w tej dziedzinie, przygotuj się na długie godziny pracy, w tym wieczory i/lub weekendy. Musisz być w stanie dobrze pracować pod presją i prosperować w obliczu zbliżających się terminów i celów wiszących nad tobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)