Praca w marketingu (na czym polega, jak wygl膮da, zarobki i oferty pracy)

Certyfikat google
Certyfikat google Ads, analytics (learn digital internetowe rewolucje)
3 stycznia, 2022
Dzia艂ania marketingowe
Dzia艂ania marketingowe w internecie aby zwi臋kszy膰 sprzeda偶
3 stycznia, 2022
Praca w marketingu
Praca w marketingu

Praca w marketingu (na czym polega, jak wygl膮da, zarobki i oferty pracy)

Marketing definiuje si臋 jako funkcj臋 po艣rednicz膮c膮 mi臋dzy rozwojem produktu a zwi臋kszaniem 艣wiadomo艣ci marki. Jest to termin u偶ywany w takich dziedzinach kariery, jak reklama, public relations, planowanie medi贸w, strategia sprzeda偶y i inne. Istnieje wiele r贸偶nych rodzaj贸w karier w tym studia marketingowe. Je艣li zastanawiasz si臋 nad prac膮 w marketingu, prawdopodobnie chcesz wiedzie膰, jakie rodzaje pracy marketingowej s膮 dost臋pne w tej dziedzinie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Od mened偶era ds. medi贸w spo艂eczno艣ciowych po analityka marketingowego, dla tych, kt贸rzy maj膮 dyplom z marketingu, dost臋pnych jest wiele opcji pracy. Kontynuuj czytanie, aby uzyska膰 list臋 mo偶liwo艣ci kariery w marketingu, aby dowiedzie膰 si臋, kt贸ra z nich jest dla Ciebie odpowiednia.

Czym jest praca marketing?

Kariera w marketingu mo偶e obejmowa膰 wiele r贸偶nych r贸l. Te stanowiska w marketingu mog膮 obejmowa膰 stanowiska marketingu internetowego do bardziej tradycyjnych, takich jak telewizja, radio lub billboardy. Gama r贸偶nych wybor贸w wydaje si臋 niemal nieograniczona.

Jaka jest wi臋c praca w marketingu? Twoja rola w firmie mo偶e si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od Twoich umiej臋tno艣ci i potrzeb biznesowych. Niekt贸rzy mog膮 pracowa膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych, inni mog膮 przekopywa膰 si臋 przez kod lub wy艣wietla膰 reklamy online. Lista stanowisk mo偶e si臋 znacznie r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od instytucji.

W zale偶no艣ci od roli, kariery marketingowe mog膮 wymaga膰 specyficznej wiedzy bran偶owej, takiej jak mi臋dzy innymi zachowania konsument贸w, sprzeda偶, badania rynku, analiza konkurencji i kreatywno艣膰. Do艣wiadczenie jest wa偶ne w tej dziedzinie, ale niekt贸rzy pracodawcy mog膮 nie zatrudnia膰 os贸b bez stopni naukowych.

Na czym polega praca w marketingu

Je艣li jeste艣 gotowy, aby rozpocz膮膰 karier臋 w marketingu lub reklamie, przejrzyj rodzaje ofert pracy w marketingu na naszej li艣cie poni偶ej. To tylko niewielka lista wielu r贸偶nych r贸l, jakie firma mo偶e mie膰 dla wykwalifikowanych marketer贸w. Poni偶ej znajduj膮 si臋 niekt贸re z ofert pracy w marketingu biznesowym wed艂ug nazw stanowisk, kt贸re mo偶esz realizowa膰 jako osoba od digitalu.

  • Specjalista ds marketingu
  • Menad偶er medi贸w spo艂eczno艣ciowych
  • Specjalista ds. optymalizacji wyszukiwarek SEO
  • Specjalista ds. marketingu e-mailowego
  • Autor tre艣ci internetowych
  • Web deweloper, czyli tw贸rca stron internetowych
  • Mened偶er produktu
  • Analityk marketingowy
  • Koordynator ds. Reklamy
  • Mened偶er ds. reklamy
  • Mened偶er ds. Public Relations
  • Dyrektor ds. marki
  • Media buyer
  • Szef marketingu
  • Mened偶er ds. marketingu cyfrowego
  • Dyrektor ds. marketingu internetowego
  • Mened偶er e-commerce
  • Specjalista ds marketingu
  • PR specialist (public relations)

Jak wygl膮da praca w marketingu (tryb zdalny, a tak偶e inhouse)

Jednym z najcz臋stszych rodzaj贸w pracy w marketingu jest Specjalista ds. Marketingu. Projektuje i tworzy kampanie marketingowe wspieraj膮ce rozw贸j produkt贸w i us艂ug firmy. Odpowiadaj膮 za badanie aktualnych trend贸w marketingowych i okre艣lanie, na jakie rodzaje produkt贸w lub us艂ug jest zapotrzebowanie konsumenta. Specjali艣ci ds. marketingu opracowuj膮 prezentacje sprzeda偶owe i dostarczaj膮 raporty na podstawie zebranych informacji, takich jak trendy marketingowe, konkurencja, nowe produkty i ceny.

Praca w marketingu jak zacz膮膰

Oto najpopularniejsze stanowiska pracy z opisem jak zacz膮膰 prac臋:

Menad偶er medi贸w spo艂eczno艣ciowych

Social Media Manager zarz膮dza kampani膮 marketingow膮 firmy w mediach spo艂eczno艣ciowych. Wi膮偶e si臋 to z tym, 偶e konta w mediach spo艂eczno艣ciowych s膮 regularnie aktualizowane odpowiednimi tre艣ciami i postami. Celem Social Media Managera jest budowanie 艣wiadomo艣ci marki, a tak偶e generowanie lead贸w czy sprzeda偶y. Odpowiadaj膮 za aktywne anga偶owanie obserwator贸w i influencer贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych w kanale social media. Mened偶erowie medi贸w spo艂eczno艣ciowych 艣ledz膮 i raportuj膮 trendy i zaanga偶owanie w mediach spo艂eczno艣ciowych oraz odpowiednio dostosowuj膮 swoje dzia艂ania.

Specjalista ds. optymalizacji wyszukiwarek, mened偶er seo

Specjalista ds. optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek jest odpowiedzialny za popraw臋 ranking贸w stron internetowych w wyszukiwarkach. Wybieraj膮 odpowiednie s艂owa kluczowe, na kt贸re maj膮 by膰 kierowane w swoich dzia艂aniach zwi膮zanych z optymalizacj膮 wyszukiwarek, i optymalizuj膮 strony internetowe za pomoc膮 r贸偶nych taktyk SEO. Proces optymalizacji witryny polega przede wszystkim na pisaniu tre艣ci skoncentrowanych na s艂owach kluczowych, a tak偶e optymalizacji tytu艂贸w stron, tag贸w nag艂贸wka, tag贸w alt i metatag贸w. Zapewniaj膮 r贸wnie偶, 偶e og贸lny projekt strony internetowej poprawia wra偶enia u偶ytkownika. Specjali艣ci SEO nast臋pnie analizuj膮 skuteczno艣膰 kampanii SEO i odpowiednio dostosowuj膮 swoj膮 strategi臋.

Mened偶er ds. e-mail marketingu

Jest odpowiedzialny za marketing produktu lub us艂ugi za po艣rednictwem kampanii e-mail marketingowych. Odpowiadaj膮 r贸wnie偶 za zarz膮dzanie list膮 kontakt贸w e-mail dla firmy, a tak偶e tworzenie materia艂贸w marketingowych, kt贸re zostan膮 wys艂ane do klienta. Po rozpocz臋ciu kampanii e-mailowej kierownik ds. marketingu e-mailowego musi oceni膰 jej skuteczno艣膰 i odpowiednio dostosowa膰 przysz艂e kampanie.

Autor tre艣ci internetowych, copywriter

Tw贸rcy tre艣ci internetowych specjalizuj膮 si臋 w dostarczaniu odpowiednich tre艣ci do witryn internetowych. Pisz膮 posty na blogu, teksty marketingowe i inne formy tre艣ci w Internecie. Celem autora tre艣ci internetowych jest zwi臋kszenie liczby odwiedzaj膮cych witryn臋 poprzez kierowanie na okre艣lone s艂owa kluczowe zwi膮zane z produktami lub us艂ugami oferowanymi przez ich firm臋.

Webmaster, tw贸rca stron internetowych

Producent stron internetowych jest odpowiedzialny za tworzenie i wdra偶anie tre艣ci cyfrowych na stronie internetowej. Cz臋sto wsp贸艂pracuj膮 z zespo艂em zajmuj膮cym si臋 pisaniem contentu i copywritingiem, aby zdecydowa膰, kt贸re tre艣ci pojawi膮 si臋 na stronie.

Mened偶er produktu

Mened偶erowie produktu nadzoruj膮 rozw贸j produktu od pocz膮tku do ko艅ca. Buduj膮 produkty z istniej膮cych pomys艂贸w i rozwijaj膮 nowe pomys艂y w oparciu o do艣wiadczenie bran偶owe oraz kontakt z klientami i prospektami. Mened偶er produktu jest odpowiedzialny za zapewnienie, 偶e produkt zostanie uko艅czony zgodnie z harmonogramem i bud偶etem. Ich g艂贸wnym celem jest zwi臋kszenie rentowno艣ci istniej膮cych produkt贸w oraz rozw贸j nowych produkt贸w dla firmy.

Analityk marketingowy

Analityk marketingowy jest odpowiedzialny za analiz臋 kampanii marketingowych organizacji. Badaj膮 i oceniaj膮 trendy rynkowe oraz zg艂aszaj膮 swoje wyniki zespo艂owi marketingowemu. Zbieraj膮 informacje i badaj膮 trendy zakupowe, aby pom贸c w tworzeniu plan贸w marketingowych dla firm. G艂贸wnym celem analityk贸w marketingowych jest okre艣lenie, kt贸re produkty lub us艂ugi sprzeda膰 i jak je sprzeda膰.

Koordynator ds. Reklamy

Koordynatorzy ds. reklamy wspieraj膮 dzia艂ania marketingowe i pomagaj膮 w projektach marketingowych dla medi贸w drukowanych i elektronicznych. S膮 odpowiedzialni za opracowywanie i koordynowanie kampanii reklamowych, kt贸re zach臋caj膮 konsument贸w do zakupu towar贸w lub us艂ug ich firmy lub klienta. Koordynuj膮 planowanie reklam i promocji produkt贸w, utrzymuj膮 i aktualizuj膮 baz臋 danych klient贸w oraz oferuj膮 wsparcie dla sprzedawc贸w.

Cechy, kt贸re decyduj膮 o sukcesie profesjonalisty w marketingu

Poszukiwanie idealnego mened偶era marketingu mo偶e nie by膰 tak 艂atwe, jak znalezienie in偶yniera lub ksi臋gowego. W wielu z tych dziedzin zawodowych sprawy s膮 do艣膰 jasne, poniewa偶 kandydaci maj膮 niezb臋dne kwalifikacje, takie jak wykszta艂cenie i do艣wiadczenie. Jednak je艣li chodzi o specjalist贸w od marketingu, bardzo niewielu faktycznie posiada dyplomy „z pola bitwy” w marketingu.
Jak wi臋c firmy mog膮 stwierdzi膰, czy zatrudniaj膮 odpowiednich specjalist贸w od marketingu do pracy?

Oto niekt贸re cechy, kt贸rych te firmy mog膮 szuka膰 u kompetentnego specjalisty ds. marketingu:

Kreatywno艣膰: je艣li chodzi o strategie marketingowe, cz臋sto nie ma dobrych lub z艂ych odpowiedzi. Najlepsi marketerzy to ci, kt贸rzy my艣l膮 nieszablonowo i robi膮 rzeczy, kt贸rych wcze艣niej nie robiono. Wielcy marketerzy to osoby, kt贸re nie boj膮 si臋 wyj艣膰 na ca艂o艣膰 i eksperymentowa膰 z czym艣, co mo偶e nawet wydawa膰 si臋 鈥瀦wariowanymi鈥 pomys艂ami. Nie boj膮 si臋 pora偶ki, poniewa偶 kiedy te pomys艂y si臋 艂膮cz膮, wiedz膮, 偶e mo偶e to by膰 zwyci臋ska strategia.

Energia: Najlepsi specjali艣ci od marketingu to tak偶e ci, kt贸rzy roz艣wietlaj膮 pomieszczenie swoimi pomys艂ami, kreatywno艣ci膮 i czyst膮 energi膮. To ludzie, kt贸rzy pasjonuj膮 si臋 tym, co robi膮 i nie boj膮 si臋 tego pokaza膰. Przychodz膮 do pracy pe艂ni entuzjazmu. Je艣li nie kochasz tego, co robisz i nie mo偶esz si臋 doczeka膰, aby codziennie i艣膰 do pracy, to prawdopodobnie nie jest to twoja sprawa. Dotyczy to zw艂aszcza marketingu.

Intuicja: Najlepsi marketerzy to tak偶e ci, kt贸rzy trzymaj膮 r臋k臋 na pulsie swoich odbiorc贸w. Mo偶esz da膰 swoim widzom to, czego chc膮, tylko wtedy, gdy wiesz, czego chc膮. Dobry marketer to taki, kt贸ry wie, czego chc膮 jego odbiorcy i nie boi si臋 da膰 im dok艂adnie tego.
S艂uchanie: Dobry digital marketing specialist mo偶e by膰 entuzjastyczny i energiczny, ale nie rozmawiaj膮 przez ca艂y czas. Chocia偶 s膮 dobrzy w wyra偶aniu siebie, s膮 jeszcze lepsi w s艂uchaniu i obserwowaniu. Obserwuj膮 ludzi, aby dowiedzie膰 si臋, jakie s膮 ich nawyki i oczekiwania. Wiedz膮, jak zadawa膰 pytania, aby przyci膮gn膮膰 ludzi i pozna膰 ich.

Opowiadanie historii, storytelling: Je艣li szukasz specjalisty od marketingu, zasadniczo szukasz kogo艣, kto potrafi opowiedzie膰 fascynuj膮c膮 histori臋. Musisz by膰 w stanie to zrobi膰, aby ludzie byli podekscytowani sprzedawanym produktem lub us艂ug膮. W jaki spos贸b Tw贸j produkt lub us艂uga mo偶e w znacz膮cy spos贸b poprawi膰 偶ycie ludzi?

Praca zespo艂owa: Ostatecznie marketing nie jest gr膮 indywidualn膮. Aby odnie艣膰 sukces w kampanii marketingowej, potrzebna jest praca zespo艂owa. B臋dziesz pracowa膰 z kilkoma zespo艂ami, w tym kreatywnymi, sprzeda偶owymi, finansowymi i logistycznymi, aby skutecznie sprzeda膰 sw贸j produkt lub us艂ug臋. Powiniene艣 by膰 w stanie pracowa膰 samodzielnie, a co najwa偶niejsze, jako cz臋艣膰 zespo艂u, aby odnie艣膰 sukces jako specjalista ds. Marketingu.

Czy kariera w marketingu jest dla Ciebie?

Jak by膰 mo偶e dowiedzia艂e艣 si臋 z tej strony, istnieje wiele r贸偶nych rodzaj贸w stanowisk i r贸l marketingowych. Wszystkie wymagaj膮 r贸偶nych umiej臋tno艣ci.

Typowe rodzaje pracy i wynagrodzenia w marketingu mog膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od wielu czynnik贸w, takich jak do艣wiadczenie, wykszta艂cenie i reputacja. Marketing cz臋sto przemawia do r贸偶nych ludzi, od kreatywnych my艣licieli po statystyki zorientowane na liczby. Chocia偶 istnieje wiele 艣cie偶ek kariery i r贸偶ne rodzaje firm marketingowych oferuj膮cych prac臋 do wyboru w tej dziedzinie, przygotuj si臋 na d艂ugie godziny pracy, w tym wieczory i/lub weekendy. Musisz by膰 w stanie dobrze pracowa膰 pod presj膮 i prosperowa膰 w obliczu zbli偶aj膮cych si臋 termin贸w i cel贸w wisz膮cych nad tob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)