Pozyskiwanie leadów b2b (sprzedaż, jak pozyskiwać klientów biznesowych)

Pozyskiwanie klientów zagranicznych
Pozyskiwanie klientów zagranicznych (export, usługi, produkty)
28 września, 2021
Pozyskiwanie klientów w internecie
Pozyskiwanie klientów w internecie
29 września, 2021
Pozyskiwanie leadów b2b
Pozyskiwanie leadów b2b

Sposób na pozyskiwanie leadów b2b:

Spotkania twarzą w twarz powracają, ale czy tego właśnie szukają klienci? Firmy muszą zaktualizować swoje strategie generowania leadów, aby były bardziej oparte na danych i bardziej zgodne z preferencjami potencjalnych klientów. Aby się dostosować, firmy powinny podążać za nowym modelem na pozyskiwanie leadów b2b…

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jeszcze niedawno (do czasów pandemii) normą było, że każdy szanujący się lider branży technologicznej w sprzedaży B2B spędzał ponad 80% czasu w drodze i z klientami. Trzeba było nieustannie poszukiwać nowych prospektów i kwalifikowanych leadów b2b poprzez bezpośrednie interakcje, zabierając potencjalnych klientów na wydarzenia i rozmawiając z nimi na konferencjach.

W wyniku globalnej pandemii ten sam sprzedawca podróżuje znacznie mniej lub wcale, mając o wiele więcej czasu, ale z takimi samymi lub nawet większymi limitami, które musi osiągnąć w następnym kwartale. Nie jest jasne, co wybiorą firmy. Ponad 70% decydentów B2B preferuje zdalne interakcje międzyludzkie lub cyfrową samoobsługę.

To nowe środowisko stanowi wyzwanie: w jaki sposób sprzedawca B2B ma znaleźć nowych klientów, których problemy może rozwiązać, gdy klienci nie chcą wracać do starego sposobu prowadzenia działalności?

Czego klienci chcą teraz w rynku b2b

Zamiast kazać swoim przedstawicielom handlowym B2B dokonywać indywidualnych zmian, organizacje muszą lepiej umożliwiać działania związane z generowaniem leadów sprzedażowych w nowym środowisku. Obecnie handlowcy są zachęcani do spędzania większej ilości czasu na poszukiwaniach, rozmowach z klientami na platformach komunikacyjnych, takich jak Zoom i Teams oraz prowadzeniu wydarzeń online. Chociaż te działania mogą pomóc, nie wystarczą, aby pomóc sprzedającemu zamknąć to, co jest znaczną luką w ich lejku, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają luksusu stałego odnawiania umów i abonentów.

Aby pozyskać więcej leadów, dział sprzedaży B2B musi spotykać się ze swoimi potencjalnymi klientami tam, gdzie są: online, przede wszystkim na LinkedIn i Twitterze. W ramach tego wysiłku, Twoi sprzedawcy muszą stać się uznanymi liderami w swoich dziedzinach i wnosić swój wkład w rozmowy cyfrowe w nowy i prowokacyjny sposób — rola wcześniej zarezerwowana dla osób zajmujących się produktem, sukcesem klientów lub profesjonalnymi działaniami firmy. Muszą też korzystać ze sprzedaży rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta i branżowych, co jest bardziej istotne niż kiedykolwiek w środowisku cyfrowym.

Większość sprzedawców nie jest w stanie samodzielnie zrealizować tej wizji. Obowiązkiem organizacji jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia. Ostatecznie liderzy działu sprzedaży B2B, zwłaszcza w branżach skłaniających się do przodu, takich jak technologie, muszą tworzyć treści, które branża może wprowadzić na rynek, w tym raporty, plany transformacji technologii i standardowe materiały promocyjne, ponieważ pozwolą one sprzedawcom pozycjonować się jako liderzy myśli co pozwala pozyskiwać klientów b2b.

Nowy poradnik sprzedaży w biznesie, czyli pozyskiwanie leadów b2b

1. Zbuduj odpowiedni zespół wprowadzający na rynek.

Aby konkurować w tym nowym środowisku, organizacje muszą mieć wielofunkcyjny zespół tworzący standardowe, globalne, powtarzalne procesy, które będą wykorzystywane do budowania treści wchodzących na rynek przy użyciu podejścia holistycznego. Procesy należy usprawnić w celu stworzenia nie więcej niż trzech standardowych zasobów marketingowych dla dziedziny, która koncentruje się na branży.

Ważne jest, aby wykorzystać regionalnych interesariuszy w procesie tworzenia treści, a także uwzględnić informacje zwrotne od zespołów ds. sprzedaży i marketingu w terenie na całym świecie. W globalnych firmach występuje wielu interesariuszy w procesie tworzenia treści, chociaż większość firm zaczyna od zespołów sprzedaży i marketingu na poziomie regionalnym.

2. Twórz uproszczone treści, które przedstawiają ofertę branżową firmy aby dotrzeć i pokazać komunikat marki.

Bardzo ważne jest, aby treści tworzone przez Twój zespół były „oparte na wynikach”, aby skupiały się na problemach, z którymi borykają się klienci, a nie na produktach sprzedawanych w branży. Zespół powinien skonfigurować infrastrukturę, aby te treści były umieszczane na wewnętrznych stronach docelowych, ale także aby podzbiór treści był dostępny zewnętrznie w kanałach społecznościowych i cyfrowych za pośrednictwem zespołów marketingowych.

3. Wypchnij zawartość na rynek.

Świadomość jest tutaj kluczowa. Także podstawą jest kampania w social media, content marketing i świadomość jak w efekcie nie będziesz oddziaływał na inny biznes, ale idź krok dalej. Zastanów się jak to odbierze rynek b2c. Liderzy muszą szeroko komunikować program i treści związane z wejściem na rynek w całej organizacji.

Po komunikacji liderzy muszą zadbać o to, aby treść była łatwo dostępna dla sprzedawców. Sprzedawcy muszą być w stanie wprowadzać treści na rynek, wykorzystując platformy do dystrybucji i ewentualnie narzędzia zwiększające produktywność sprzedaży do śledzenia i informacji o wydajności po rozesłaniu treści w terenie. Efekty jakie przyniósł proces pozyskiwania leadów b2b to etap który musisz obowiązkowo sprawdzić.

4. Zespoły generujące popyt dzielą się odpowiednimi leadami ze sprzedażą.

Sprzedaż będzie pozyskiwać leady bezpośrednio dzięki niektórym działaniom, w tym wysyłaniu potencjalnym klientom treści e-mailem i publikowaniu ich na wybranych platformach cyfrowych. W innych przypadkach, na przykład, gdy potencjalni klienci są kierowani na korporacyjną stronę internetową, która zbiera informacje o klientach. Sprawny marketer wie jak zaprojektować kampanię e-mail marketing i jak konwersja wpływa w przyszłości na dochód finalny.

5. Mierz wyniki na wielu poziomach.

Przedstawiciele w terenie muszą być w stanie monitorować ogólną skuteczność swoich treści, w tym wyświetlenia i wpływ na transakcje. W międzyczasie organizacja może bazować na dobrze prosperujących treściach sprzedażowych i rezygnować z tych, które nie zyskują szybko na popularności. Musisz posiadać wewnętrzne metryki wydajności w celu maksymalizacji jakości treści i potencjalnych klientów b2b. Ten ostatni krok zapewnia, że ​​biblioteka treści zawiera tylko te „ruchy” sprzedażowe, które dostarczają wartość klientom.Razem te pięć kroków może zmienić wrażenia Twojej firmy.

Zamiast biegać po klientach Twoi sprzedawcy powinni otrzymywać listę firm, na których należy się skoncentrować, oraz standardowe treści dotyczące kluczowych ofert. Wewnętrznie powoduje to, że zespół wsparcia, taki jak przedsprzedażowe zasoby demonstracyjne, przygotowuje się do wszelkich nadchodzących rozmów z klientami. Włączenie specjalistów zapewnia najwyższy poziom znajomości tematu, aby wspierać proces sprzedaży od leadu do zamknięcia. Mając do dyspozycji potencjalnych klientów i wiedzę fachową, będziesz teraz w lepszej pozycji, aby osiągnąć swój cel sprzedażowy.

Działania marketingowe a ROI i ROAS

Zwrot z tych inwestycji jest realny. Obecnie istnieje globalne dostosowanie i wsparcie programowe dla działań sprzedażowych, szybsze ulepszanie produktów i informacje zwrotne na temat produktów, mniejsza redundancja treści wprowadzanych na rynek, wyższa jakość treści i szybszy czas na zaangażowanie potencjalnych klientów. Wszystko to zapewnia organizacjom większe możliwości uzyskania przychodów i mniejsze koszty dzięki wykorzystaniu silnego i dokładnego szablonu globalnego.

Nie oznacza to, że wdrożenie tego nowego podejścia jest łatwe.

Każda organizacja ma oczywiście różnice, ale podstawowe wyzwanie pozostaje takie samo. Sprzedawcy działają w nowym świecie. Wspierając się lepszymi praktykami generowania leadów b2b, a dzięki temu organizacje mogą prosperować w zmienionym środowisku cyfrowym.

Więc pozyskiwanie leadów B2B to proces złożony. To co możesz zrobić to optymalizacja, działania seo, webinar, follow up mailowy, cold mailing, cold calling, ciekawe case study z branży, reklama google ads, facebook lead ads, zoptymalizowany lejek sprzedażowy, email marketing i domykanie na konsultacji online czy za pomocą rozmowy telefonicznej.

Interesuje Ciebie pozyskiwanie leadów B2B?

Przewiduje to nasza usługa którą kierujemy do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Dzięki temu nasze leady b2b są doskonałej jakości. Więc skorzystaj z naszego marketingu i sprzedaży aby skutecznie pozyskiwać klientów b2b dla swojej firmy!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)