Zawartość strony
Sposób na pozyskiwanie leadów b2b:
Spotkania twarzą w twarz powracają, ale czy tego właśnie szukają klienci? Firmy muszą zaktualizować swoje strategie generowania leadów, aby były bardziej oparte na danych i bardziej zgodne z preferencjami potencjalnych klientów. Aby się dostosować, firmy powinny podążać za nowym modelem na pozyskiwanie leadów b2b…
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Jeszcze niedawno (do czasów pandemii) normą było, że każdy szanujący się lider branży technologicznej w sprzedaży B2B spędzał ponad 80% czasu w drodze i z klientami. Trzeba było nieustannie poszukiwać nowych prospektów i kwalifikowanych leadów b2b poprzez bezpośrednie interakcje, zabierając potencjalnych klientów na wydarzenia i rozmawiając z nimi na konferencjach.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W wyniku globalnej pandemii ten sam sprzedawca podróżuje znacznie mniej lub wcale, mając o wiele więcej czasu, ale z takimi samymi lub nawet większymi limitami, które musi osiągnąć w następnym kwartale. Nie jest jasne, co wybiorą firmy. Ponad 70% decydentów B2B preferuje zdalne interakcje międzyludzkie lub cyfrową samoobsługę.
To nowe środowisko stanowi wyzwanie: w jaki sposób sprzedawca B2B ma znaleźć nowych klientów, których problemy może rozwiązać, gdy klienci nie chcą wracać do starego sposobu prowadzenia działalności?
Zamiast kazać swoim przedstawicielom handlowym B2B dokonywać indywidualnych zmian, organizacje muszą lepiej umożliwiać działania związane z generowaniem leadów sprzedażowych w nowym środowisku. Obecnie handlowcy są zachęcani do spędzania większej ilości czasu na poszukiwaniach, rozmowach z klientami na platformach komunikacyjnych, takich jak Zoom i Teams oraz prowadzeniu wydarzeń online. Chociaż te działania mogą pomóc, nie wystarczą, aby pomóc sprzedającemu zamknąć to, co jest znaczną luką w ich lejku, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają luksusu stałego odnawiania umów i abonentów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Aby pozyskać więcej leadów, dział sprzedaży B2B musi spotykać się ze swoimi potencjalnymi klientami tam, gdzie są: online, przede wszystkim na LinkedIn i Twitterze. W ramach tego wysiłku, Twoi sprzedawcy muszą stać się uznanymi liderami w swoich dziedzinach i wnosić swój wkład w rozmowy cyfrowe w nowy i prowokacyjny sposób — rola wcześniej zarezerwowana dla osób zajmujących się produktem, sukcesem klientów lub profesjonalnymi działaniami firmy. Muszą też korzystać ze sprzedaży rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta i branżowych, co jest bardziej istotne niż kiedykolwiek w środowisku cyfrowym.
Większość sprzedawców nie jest w stanie samodzielnie zrealizować tej wizji. Obowiązkiem organizacji jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia. Ostatecznie liderzy działu sprzedaży B2B, zwłaszcza w branżach skłaniających się do przodu, takich jak technologie, muszą tworzyć treści, które branża może wprowadzić na rynek, w tym raporty, plany transformacji technologii i standardowe materiały promocyjne, ponieważ pozwolą one sprzedawcom pozycjonować się jako liderzy myśli co pozwala pozyskiwać klientów b2b.
Aby konkurować w tym nowym środowisku, organizacje muszą mieć wielofunkcyjny zespół tworzący standardowe, globalne, powtarzalne procesy, które będą wykorzystywane do budowania treści wchodzących na rynek przy użyciu podejścia holistycznego. Procesy należy usprawnić w celu stworzenia nie więcej niż trzech standardowych zasobów marketingowych dla dziedziny, która koncentruje się na branży.
Ważne jest, aby wykorzystać regionalnych interesariuszy w procesie tworzenia treści, a także uwzględnić informacje zwrotne od zespołów ds. sprzedaży i marketingu w terenie na całym świecie. W globalnych firmach występuje wielu interesariuszy w procesie tworzenia treści, chociaż większość firm zaczyna od zespołów sprzedaży i marketingu na poziomie regionalnym.
Bardzo ważne jest, aby treści tworzone przez Twój zespół były „oparte na wynikach”, aby skupiały się na problemach, z którymi borykają się klienci, a nie na produktach sprzedawanych w branży. Zespół powinien skonfigurować infrastrukturę, aby te treści były umieszczane na wewnętrznych stronach docelowych, ale także aby podzbiór treści był dostępny zewnętrznie w kanałach społecznościowych i cyfrowych za pośrednictwem zespołów marketingowych.
Świadomość jest tutaj kluczowa. Także podstawą jest kampania w social media, content marketing i świadomość jak w efekcie nie będziesz oddziaływał na inny biznes, ale idź krok dalej. Zastanów się jak to odbierze rynek b2c. Liderzy muszą szeroko komunikować program i treści związane z wejściem na rynek w całej organizacji.
Po komunikacji liderzy muszą zadbać o to, aby treść była łatwo dostępna dla sprzedawców. Sprzedawcy muszą być w stanie wprowadzać treści na rynek, wykorzystując platformy do dystrybucji i ewentualnie narzędzia zwiększające produktywność sprzedaży do śledzenia i informacji o wydajności po rozesłaniu treści w terenie. Efekty jakie przyniósł proces pozyskiwania leadów b2b to etap który musisz obowiązkowo sprawdzić.
Sprzedaż będzie pozyskiwać leady bezpośrednio dzięki niektórym działaniom, w tym wysyłaniu potencjalnym klientom treści e-mailem i publikowaniu ich na wybranych platformach cyfrowych. W innych przypadkach, na przykład, gdy potencjalni klienci są kierowani na korporacyjną stronę internetową, która zbiera informacje o klientach. Sprawny marketer wie jak zaprojektować kampanię e-mail marketing i jak konwersja wpływa w przyszłości na dochód finalny.
Przedstawiciele w terenie muszą być w stanie monitorować ogólną skuteczność swoich treści, w tym wyświetlenia i wpływ na transakcje. W międzyczasie organizacja może bazować na dobrze prosperujących treściach sprzedażowych i rezygnować z tych, które nie zyskują szybko na popularności. Musisz posiadać wewnętrzne metryki wydajności w celu maksymalizacji jakości treści i potencjalnych klientów b2b. Ten ostatni krok zapewnia, że biblioteka treści zawiera tylko te „ruchy” sprzedażowe, które dostarczają wartość klientom.Razem te pięć kroków może zmienić wrażenia Twojej firmy.
Zamiast biegać po klientach Twoi sprzedawcy powinni otrzymywać listę firm, na których należy się skoncentrować, oraz standardowe treści dotyczące kluczowych ofert. Wewnętrznie powoduje to, że zespół wsparcia, taki jak przedsprzedażowe zasoby demonstracyjne, przygotowuje się do wszelkich nadchodzących rozmów z klientami. Włączenie specjalistów zapewnia najwyższy poziom znajomości tematu, aby wspierać proces sprzedaży od leadu do zamknięcia. Mając do dyspozycji potencjalnych klientów i wiedzę fachową, będziesz teraz w lepszej pozycji, aby osiągnąć swój cel sprzedażowy.
Zwrot z tych inwestycji jest realny. Obecnie istnieje globalne dostosowanie i wsparcie programowe dla działań sprzedażowych, szybsze ulepszanie produktów i informacje zwrotne na temat produktów, mniejsza redundancja treści wprowadzanych na rynek, wyższa jakość treści i szybszy czas na zaangażowanie potencjalnych klientów. Wszystko to zapewnia organizacjom większe możliwości uzyskania przychodów i mniejsze koszty dzięki wykorzystaniu silnego i dokładnego szablonu globalnego.
Nie oznacza to, że wdrożenie tego nowego podejścia jest łatwe.
Każda organizacja ma oczywiście różnice, ale podstawowe wyzwanie pozostaje takie samo. Sprzedawcy działają w nowym świecie. Wspierając się lepszymi praktykami generowania leadów b2b, a dzięki temu organizacje mogą prosperować w zmienionym środowisku cyfrowym.
Więc pozyskiwanie leadów B2B to proces złożony. To co możesz zrobić to optymalizacja, działania seo, webinar, follow up mailowy, cold mailing, cold calling, ciekawe case study z branży, reklama google ads, facebook lead ads, zoptymalizowany lejek sprzedażowy, email marketing i domykanie na konsultacji online czy za pomocą rozmowy telefonicznej.
Zdobywanie leadów w sektorze B2B (od angielskiego biznesu do biznesu, business-to-business) jest sztuką niełatwą. W większości przypadków trudniej jest dotrzeć do firm, które mogą być zainteresowane tym, co oferujemy lub usługi niż w przypadku B2C. Zainteresowanie klienta samym produktem jest często niewystarczające. Bardzo ważne jest również dotarcie do decydentów w konkretnej firmie. Jeśli planujemy wszystkie kroki starannie w tym zakresie, z pewnością uda nam się szybko.
Oto najważniejsze wskazówki i porady, które zwiększą efektywność pozyskiwania ołowiu (B2B). Cel: nie możesz o nim zapomnieć, ważna jest nie tylko ścieżka, ale także nasz cel. Chodzi o to, że zanim zdobędziemy prospekta to mamy kampanię i B2B, musimy najpierw zadać sobie następujące pytanie: „Kto jest naszym tropem? ”.
Dzięki temu nasze kampanie docierają do właściwych odbiorców. Dokładne kierowanie reklam jest podstawą i kluczem do sukcesu. Wtedy będziemy pewni, że fundusze wydane na prowadzenie B2B nie zostały zmarnowane. Możemy zastanowić się, który przemysł nas interesuje, lub na przykład, wielkość firmy, którą jesteśmy zainteresowani. Warto również zastanowić się, w jakie osoby w strukturze korporacyjnej angażuje się nasza oferta: nie zawsze jest to właściciel, czasami jest bardziej odpowiedni, na przykład szef kadr czy finanse.
Jeśli już wiemy, które firmy chcemy zapoznać z naszą dziedziną i produktem, zastanów się, jak to zrobić. W B2B serwisy społecznościowe prowadzone na Facebook i Linkedin są niezwykle przydatne. Praktycznie każda firma ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym, więc nie będzie to trudne zadanie. Możemy mieć wiele kanałów docierania (ang reach); to zależy od grupy docelowej, aby zdecydować, który z nich ostatecznie wybrać. Aby uzyskać potencjał B2B, warto również rozważyć marketing e-mail, kampanie Google Ads, a nawet te tylko za pośrednictwem naszej strony internetowej.
Z tym że musimy posiadać już dobrze dopracowany landing page i formularz kontaktowy aby zbierać dane kontaktowe i później e-mail marketing czy newsletter. Z tą strategią śmiało możesz pozyskać leada. Co jeszcze możemy powiedzieć o tym jak wygląda proces generowania leadów? Otóż musisz mieć dopracowany cały cykl zakupowy i przekaz reklamowy, bo inaczej to wygląda jeśli to co sprzedajesz to produkt lub usługa.
Więc jeśli chcesz pozyskać leady sprzedażowe to zamów u nas ofertę.
Więc jeśli chcesz wiedzieć jak tanio pozyskiwać leady na Facebooku to dzisiaj Ci to pokażę.
Oglądaj do końca, ponieważ wtedy tylko poznasz jak taki model działa.
I dodatkowo poznasz odpowiedź na częste stwierdzenie że leady z facebooka są do dup*.
A dla osób które regularnie oglądają mój kanał na YT – kliknij subskrybuj, polajkuj wideo i udostępnij dalej.
Więc pierwsze co, od czego musimy zacząć to CTR.
Zrozumiem, że na pierwszym miejscu w reklamie liczy się to ile osób ją zobaczy i ile osób w nią kliknie. Jeśli będziesz mieć niski CTR to nawet najlepsza oferta czy strona docelowa nic Ci nie da.
Więc pierwszy krok na naszej liście to optymalizacja wskaźnika kliknięć.
Drugi, to rodzaj lead magnet. Ich rodzaje tez musisz testować.
Trzecia sprawa to rozpoznawalność i Twój brand.
Im dłużej się reklamujesz, im częściej osoby Ciebie widzą, tym bardziej wzrasta zaufanie. Brand mocno podnosi konwersję, czyli po prostu więcej osób wypełni Twój formularz i stanie się leadem.
Jeszcze mała uwaga odnośnie CTR. Facebook deafultowo pokazuje ogólny wskaźnik kliknięć, ale Ty powinieneś także patrzeć na CTR w link. tak samo jak CPC i CPC linku.
Ile i w jakiej stawce masz kliknięcia w reklamę bo ktoś chce przeczytać tekst, albo włączył głos w wideo to jedno, ale ile płacisz za przeklik na swoją stronę internetową to drugie.
I teraz jedno z haseł które bardzo często się słyszy.
Leady z facebook są słabe.
Często tak jest, ale jak pomyślisz o tym od strony użytkownika FB to pomoże Ci to lepiej wszystko zaprojektować.
Wczuj się w to kiedy przeglądasz wall, scrollujesz i pojawia Ci się reklama.
Nie znasz firmy, a oto kilka przykładów dlaczego mówi się że leady są słabe:
Z drugiej strony, dlaczego leady z FB są dobre?
Okej, więc teraz technikalia, jak to zrobić?
Jako cel kampanii wybierasz kontakty.
Ustal koszt docelowego działania i dodaj limit oferty który jest o wiele niższy niż Twój docelowy koszt z obecnych kampanii.
Poczekaj na zaakceptowanie kampanii i sprawdź po kilku godzinach czy się wyświetla.
Prawdopodobnie nie będzie, więc delikatnie zwiększ limit oferty (bid cap).
W efekcie kiedy znajdziesz punkt w którym reklama zaczyna się wyświetlać to okaże się że generujesz leady o wiele taniej niż używając defaultowych strategii.
Aby zyskać jeszcze więcej stwórz kilka zestawów reklam (na różne targetowania w tym LAA) i kilka reklam w każdym z nich, a następnie wejdź do zakładki „reguły”.
Ustaw je odpowiednio aby rozdzielić budżet, czyli w momencie osiągnięcia progu kwoty X reklamy zostaną wyłączone, dzięki czemu budżet zostanie wydany równomiernie, a Ty będziesz mógł wybrać najlepsze kreacje.
I pamiętaj, rozwijanie biznesu to nie tylko generowanie leadów, bo wtedy zawsze będziesz narzekać na ich jakość.
Żeby dobrze sprzedawać w ekosystemie Meta/Facebook musisz tworzyć:
Przewiduje to nasza usługa którą kierujemy do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Dzięki temu nasze leady b2b są doskonałej jakości. Więc skorzystaj z naszego marketingu i sprzedaży aby skutecznie pozyskiwać klientów b2b dla swojej firmy!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Leady B2B to potencjalni klienci biznesowi, którzy są zidentyfikowani jako potencjalni nabywcy produktów lub usług danej firmy. Leadami B2B są zazwyczaj osoby lub firmy, które wykazują zainteresowanie produktami lub usługami danej firmy, a także wykazują zdolność do ich zakupu. Leady B2B są często wykorzystywane przez firmy do generowania sprzedaży i budowania relacji z klientami.
Kampania lead generation to proces pozyskiwania potencjalnych klientów poprzez wykorzystanie różnych narzędzi marketingowych, takich jak reklama, e-mail marketing, content marketing, SEO, social media marketing, remarketing itp. Celem tego typu kampanii jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani oferowanymi produktami lub usługami. Kampanie lead generation mogą być skuteczne, jeśli są odpowiednio zaplanowane i wykonane.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)