Pozyskiwanie leadów b2b (sprzedaż, jak pozyskiwać klientów biznesowych i generować leady) Strategia lead generation dla firm

Pozyskiwanie leadów b2b (sprzedaż, jak pozyskiwać klientów biznesowych i generować leady) Strategia lead generation dla firm

Pozyskiwanie leadów b2b

Jak pozyskiwać leady B2B? Najlepsze sposoby na pozyskiwanie leadów B2B

  1. Wykorzystanie narzędzi marketingowych, takich jak e-mail marketing, reklamy online, content marketing, marketing szeptany i inne.
  2. Wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn, Twitter, Facebook i inne.
  3. Wykorzystanie narzędzi do automatyzacji marketingu, takich jak marketing automation, lead scoring i inne.
  4. Wykorzystanie narzędzi do pozyskiwania leadów, takich jak formularze, ankiety, quizy i inne.
  5. Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i analizowania danych, takich jak Google Analytics, itp.
  6. Wykorzystanie narzędzi do budowania zaangażowania, takich jak webinaria, konkursy, nagrody i inne.
  7. Inne takie jak listy mailingowe, konferencje, wystawy itp.

Sposób na pozyskiwanie leadów b2b:

Spotkania twarzą w twarz powracają, ale czy tego właśnie szukają klienci? Firmy muszą zaktualizować swoje strategie generowania leadów, aby były bardziej oparte na danych i bardziej zgodne z preferencjami potencjalnych klientów. Aby się dostosować, firmy powinny podążać za nowym modelem na pozyskiwanie leadów b2b…

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jeszcze niedawno (do czasów pandemii) normą było, że każdy szanujący się lider branży technologicznej w sprzedaży B2B spędzał ponad 80% czasu w drodze i z klientami. Trzeba było nieustannie poszukiwać nowych prospektów i kwalifikowanych leadów b2b poprzez bezpośrednie interakcje, zabierając potencjalnych klientów na wydarzenia i rozmawiając z nimi na konferencjach.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

W wyniku globalnej pandemii ten sam sprzedawca podróżuje znacznie mniej lub wcale, mając o wiele więcej czasu, ale z takimi samymi lub nawet większymi limitami, które musi osiągnąć w następnym kwartale. Nie jest jasne, co wybiorą firmy. Ponad 70% decydentów B2B preferuje zdalne interakcje międzyludzkie lub cyfrową samoobsługę.

To nowe środowisko stanowi wyzwanie: w jaki sposób sprzedawca B2B ma znaleźć nowych klientów, których problemy może rozwiązać, gdy klienci nie chcą wracać do starego sposobu prowadzenia działalności?

Pozyskiwanie leadów b2b

Czego klienci chcą teraz w rynku b2b

Zamiast kazać swoim przedstawicielom handlowym B2B dokonywać indywidualnych zmian, organizacje muszą lepiej umożliwiać działania związane z generowaniem leadów sprzedażowych w nowym środowisku. Obecnie handlowcy są zachęcani do spędzania większej ilości czasu na poszukiwaniach, rozmowach z klientami na platformach komunikacyjnych, takich jak Zoom i Teams oraz prowadzeniu wydarzeń online. Chociaż te działania mogą pomóc, nie wystarczą, aby pomóc sprzedającemu zamknąć to, co jest znaczną luką w ich lejku, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają luksusu stałego odnawiania umów i abonentów.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Aby pozyskać więcej leadów, dział sprzedaży B2B musi spotykać się ze swoimi potencjalnymi klientami tam, gdzie są: online, przede wszystkim na LinkedIn i Twitterze. W ramach tego wysiłku, Twoi sprzedawcy muszą stać się uznanymi liderami w swoich dziedzinach i wnosić swój wkład w rozmowy cyfrowe w nowy i prowokacyjny sposób — rola wcześniej zarezerwowana dla osób zajmujących się produktem, sukcesem klientów lub profesjonalnymi działaniami firmy. Muszą też korzystać ze sprzedaży rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta i branżowych, co jest bardziej istotne niż kiedykolwiek w środowisku cyfrowym.

Większość sprzedawców nie jest w stanie samodzielnie zrealizować tej wizji. Obowiązkiem organizacji jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia. Ostatecznie liderzy działu sprzedaży B2B, zwłaszcza w branżach skłaniających się do przodu, takich jak technologie, muszą tworzyć treści, które branża może wprowadzić na rynek, w tym raporty, plany transformacji technologii i standardowe materiały promocyjne, ponieważ pozwolą one sprzedawcom pozycjonować się jako liderzy myśli co pozwala pozyskiwać klientów b2b.

Nowy poradnik sprzedaży w biznesie, czyli pozyskiwanie leadów b2b

1. Zbuduj odpowiedni zespół wprowadzający na rynek.

Aby konkurować w tym nowym środowisku, organizacje muszą mieć wielofunkcyjny zespół tworzący standardowe, globalne, powtarzalne procesy, które będą wykorzystywane do budowania treści wchodzących na rynek przy użyciu podejścia holistycznego. Procesy należy usprawnić w celu stworzenia nie więcej niż trzech standardowych zasobów marketingowych dla dziedziny, która koncentruje się na branży.

Ważne jest, aby wykorzystać regionalnych interesariuszy w procesie tworzenia treści, a także uwzględnić informacje zwrotne od zespołów ds. sprzedaży i marketingu w terenie na całym świecie. W globalnych firmach występuje wielu interesariuszy w procesie tworzenia treści, chociaż większość firm zaczyna od zespołów sprzedaży i marketingu na poziomie regionalnym.

2. Twórz uproszczone treści, które przedstawiają ofertę branżową firmy aby dotrzeć i pokazać komunikat marki.

Bardzo ważne jest, aby treści tworzone przez Twój zespół były „oparte na wynikach”, aby skupiały się na problemach, z którymi borykają się klienci, a nie na produktach sprzedawanych w branży. Zespół powinien skonfigurować infrastrukturę, aby te treści były umieszczane na wewnętrznych stronach docelowych, ale także aby podzbiór treści był dostępny zewnętrznie w kanałach społecznościowych i cyfrowych za pośrednictwem zespołów marketingowych.

3. Wypchnij zawartość na rynek.

Świadomość jest tutaj kluczowa. Także podstawą jest kampania w social media, content marketing i świadomość jak w efekcie nie będziesz oddziaływał na inny biznes, ale idź krok dalej. Zastanów się jak to odbierze rynek b2c. Liderzy muszą szeroko komunikować program i treści związane z wejściem na rynek w całej organizacji.

Po komunikacji liderzy muszą zadbać o to, aby treść była łatwo dostępna dla sprzedawców. Sprzedawcy muszą być w stanie wprowadzać treści na rynek, wykorzystując platformy do dystrybucji i ewentualnie narzędzia zwiększające produktywność sprzedaży do śledzenia i informacji o wydajności po rozesłaniu treści w terenie. Efekty jakie przyniósł proces pozyskiwania leadów b2b to etap który musisz obowiązkowo sprawdzić.

4. Zespoły generujące popyt dzielą się odpowiednimi leadami ze sprzedażą.

Sprzedaż będzie pozyskiwać leady bezpośrednio dzięki niektórym działaniom, w tym wysyłaniu potencjalnym klientom treści e-mailem i publikowaniu ich na wybranych platformach cyfrowych. W innych przypadkach, na przykład, gdy potencjalni klienci są kierowani na korporacyjną stronę internetową, która zbiera informacje o klientach. Sprawny marketer wie jak zaprojektować kampanię e-mail marketing i jak konwersja wpływa w przyszłości na dochód finalny.

5. Mierz wyniki na wielu poziomach.

7p marketing mix

Przedstawiciele w terenie muszą być w stanie monitorować ogólną skuteczność swoich treści, w tym wyświetlenia i wpływ na transakcje. W międzyczasie organizacja może bazować na dobrze prosperujących treściach sprzedażowych i rezygnować z tych, które nie zyskują szybko na popularności. Musisz posiadać wewnętrzne metryki wydajności w celu maksymalizacji jakości treści i potencjalnych klientów b2b. Ten ostatni krok zapewnia, że ​​biblioteka treści zawiera tylko te „ruchy” sprzedażowe, które dostarczają wartość klientom.Razem te pięć kroków może zmienić wrażenia Twojej firmy.

Zamiast biegać po klientach Twoi sprzedawcy powinni otrzymywać listę firm, na których należy się skoncentrować, oraz standardowe treści dotyczące kluczowych ofert. Wewnętrznie powoduje to, że zespół wsparcia, taki jak przedsprzedażowe zasoby demonstracyjne, przygotowuje się do wszelkich nadchodzących rozmów z klientami. Włączenie specjalistów zapewnia najwyższy poziom znajomości tematu, aby wspierać proces sprzedaży od leadu do zamknięcia. Mając do dyspozycji potencjalnych klientów i wiedzę fachową, będziesz teraz w lepszej pozycji, aby osiągnąć swój cel sprzedażowy.

Działania marketingowe a ROI i ROAS

lejek content marketingowy sales funnel

Zwrot z tych inwestycji jest realny. Obecnie istnieje globalne dostosowanie i wsparcie programowe dla działań sprzedażowych, szybsze ulepszanie produktów i informacje zwrotne na temat produktów, mniejsza redundancja treści wprowadzanych na rynek, wyższa jakość treści i szybszy czas na zaangażowanie potencjalnych klientów. Wszystko to zapewnia organizacjom większe możliwości uzyskania przychodów i mniejsze koszty dzięki wykorzystaniu silnego i dokładnego szablonu globalnego.

Nie oznacza to, że wdrożenie tego nowego podejścia jest łatwe.

Każda organizacja ma oczywiście różnice, ale podstawowe wyzwanie pozostaje takie samo. Sprzedawcy działają w nowym świecie. Wspierając się lepszymi praktykami generowania leadów b2b, a dzięki temu organizacje mogą prosperować w zmienionym środowisku cyfrowym.

Więc pozyskiwanie leadów B2B to proces złożony. To co możesz zrobić to optymalizacja, działania seo, webinar, follow up mailowy, cold mailing, cold calling, ciekawe case study z branży, reklama google ads, facebook lead ads, zoptymalizowany lejek sprzedażowy, email marketing i domykanie na konsultacji online czy za pomocą rozmowy telefonicznej.

Kampania aby generować leady (lead sprzedażowy)

Zdobywanie leadów w sektorze B2B (od angielskiego biznesu do biznesu, business-to-business) jest sztuką niełatwą. W większości przypadków trudniej jest dotrzeć do firm, które mogą być zainteresowane tym, co oferujemy lub usługi niż w przypadku B2C. Zainteresowanie klienta samym produktem jest często niewystarczające. Bardzo ważne jest również dotarcie do decydentów w konkretnej firmie. Jeśli planujemy wszystkie kroki starannie w tym zakresie, z pewnością uda nam się szybko.

Sposoby na generowanie leadów sprzedażowych i lead scoring

Oto najważniejsze wskazówki i porady, które zwiększą efektywność pozyskiwania ołowiu (B2B). Cel: nie możesz o nim zapomnieć, ważna jest nie tylko ścieżka, ale także nasz cel. Chodzi o to, że zanim zdobędziemy prospekta to mamy kampanię i B2B, musimy najpierw zadać sobie następujące pytanie: „Kto jest naszym tropem? ”.

Dzięki temu nasze kampanie docierają do właściwych odbiorców. Dokładne kierowanie reklam jest podstawą i kluczem do sukcesu. Wtedy będziemy pewni, że fundusze wydane na prowadzenie B2B nie zostały zmarnowane. Możemy zastanowić się, który przemysł nas interesuje, lub na przykład, wielkość firmy, którą jesteśmy zainteresowani. Warto również zastanowić się, w jakie osoby w strukturze korporacyjnej angażuje się nasza oferta: nie zawsze jest to właściciel, czasami jest bardziej odpowiedni, na przykład szef kadr czy finanse.

Jeśli już wiemy, które firmy chcemy zapoznać z naszą dziedziną i produktem, zastanów się, jak to zrobić. W B2B serwisy społecznościowe prowadzone na Facebook i Linkedin są niezwykle przydatne. Praktycznie każda firma ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym, więc nie będzie to trudne zadanie. Możemy mieć wiele kanałów docierania (ang reach); to zależy od grupy docelowej, aby zdecydować, który z nich ostatecznie wybrać. Aby uzyskać potencjał B2B, warto również rozważyć marketing e-mail, kampanie Google Ads, a nawet te tylko za pośrednictwem naszej strony internetowej. 

Z tym że musimy posiadać już dobrze dopracowany landing page i formularz kontaktowy aby zbierać dane kontaktowe i później e-mail marketing czy newsletter. Z tą strategią śmiało możesz pozyskać leada. Co jeszcze możemy powiedzieć o tym jak wygląda proces generowania leadów? Otóż musisz mieć dopracowany cały cykl zakupowy i przekaz reklamowy, bo inaczej to wygląda jeśli to co sprzedajesz to produkt lub usługa.

Więc jeśli chcesz pozyskać leady sprzedażowe to zamów u nas ofertę.

Jak tanio pozyskiwać leady?

Więc jeśli chcesz wiedzieć jak tanio pozyskiwać leady na Facebooku to dzisiaj Ci to pokażę.

Oglądaj do końca, ponieważ wtedy tylko poznasz jak taki model działa.

I dodatkowo poznasz odpowiedź na częste stwierdzenie że leady z facebooka są do dup*.

A dla osób które regularnie oglądają mój kanał na YT – kliknij subskrybuj, polajkuj wideo i udostępnij dalej.

Więc pierwsze co, od czego musimy zacząć to CTR.

Zrozumiem, że na pierwszym miejscu w reklamie liczy się to ile osób ją zobaczy i ile osób w nią kliknie. Jeśli będziesz mieć niski CTR to nawet najlepsza oferta czy strona docelowa nic Ci nie da.

Więc pierwszy krok na naszej liście to optymalizacja wskaźnika kliknięć.

Drugi, to rodzaj lead magnet. Ich rodzaje tez musisz testować.

Trzecia sprawa to rozpoznawalność i Twój brand.

Im dłużej się reklamujesz, im częściej osoby Ciebie widzą, tym bardziej wzrasta zaufanie. Brand mocno podnosi konwersję, czyli po prostu więcej osób wypełni Twój formularz i stanie się leadem.

Jeszcze mała uwaga odnośnie CTR. Facebook deafultowo pokazuje ogólny wskaźnik kliknięć, ale Ty powinieneś także patrzeć na CTR w link. tak samo jak CPC i CPC linku.

Ile i w jakiej stawce masz kliknięcia w reklamę bo ktoś chce przeczytać tekst, albo włączył głos w wideo to jedno, ale ile płacisz za przeklik na swoją stronę internetową to drugie.

I teraz jedno z haseł które bardzo często się słyszy.

Leady z facebook są słabe.

Często tak jest, ale jak pomyślisz o tym od strony użytkownika FB to pomoże Ci to lepiej wszystko zaprojektować.

Wczuj się w to kiedy przeglądasz wall, scrollujesz i pojawia Ci się reklama.

Nie znasz firmy, a oto kilka przykładów dlaczego mówi się że leady są słabe:

  • brak zaufania do firmy
  • niska jakość
  • nieaktualne informacje gdy używasz formularzy facebook lead ads, użytkownicy mogli je podać 10 lat temu kiedy zakładali konto
  • zbyt łatwo jest zostać leadem kiedy używasz formularzy lead ads, oni nie muszą nawet nic wpisywać, FB uzupełnia wszystko, klik klik i już gootwe
  • wysoki koszt
  • mała intencja zakupowa, FB to nie google gdzie użytkownicy szukają rozwiązania
  • słaby follow up ze strony handlowca
  • brak lead nurturingu

Z drugiej strony, dlaczego leady z FB są dobre?

  • dobre opcje targetowania
  • ludzie nie mają oporów żeby podawać swoje dane
  • przy zoptymalizowanej kampanii są tańsze niż w google
  • wysokie zaangażowanie, możesz szybko budować brand i social proof
  • łatwo możesz testować dużo zmiennych

Okej, więc teraz technikalia, jak to zrobić?

Jako cel kampanii wybierasz kontakty.

Ustal koszt docelowego działania i dodaj limit oferty który jest o wiele niższy niż Twój docelowy koszt z obecnych kampanii.

Poczekaj na zaakceptowanie kampanii i sprawdź po kilku godzinach czy się wyświetla.

Prawdopodobnie nie będzie, więc delikatnie zwiększ limit oferty (bid cap).

W efekcie kiedy znajdziesz punkt w którym reklama zaczyna się wyświetlać to okaże się że generujesz leady o wiele taniej niż używając defaultowych strategii.

Aby zyskać jeszcze więcej stwórz kilka zestawów reklam (na różne targetowania w tym LAA) i kilka reklam w każdym z nich, a następnie wejdź do zakładki „reguły”.

Ustaw je odpowiednio aby rozdzielić budżet, czyli w momencie osiągnięcia progu kwoty X reklamy zostaną wyłączone, dzięki czemu budżet zostanie wydany równomiernie, a Ty będziesz mógł wybrać najlepsze kreacje.

I pamiętaj, rozwijanie biznesu to nie tylko generowanie leadów, bo wtedy zawsze będziesz narzekać na ich jakość.

Żeby dobrze sprzedawać w ekosystemie Meta/Facebook musisz tworzyć:

  • ciekawy i pomocny content
  • budować wiarygodność (success story, wystąpienia, nagrody, testymoniale)
  • wiarygodność i brand bardzo mocno wpływają na konwersje
  • prowadzić ciekawe dyskusje z leadami i odbiorcami generalnie (pamiętaj o lead nurturing i email marketingu)
  • dopiero powstanie konwersja

Interesuje Ciebie pozyskiwanie leadów B2B?

Przewiduje to nasza usługa którą kierujemy do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Dzięki temu nasze leady b2b są doskonałej jakości. Więc skorzystaj z naszego marketingu i sprzedaży aby skutecznie pozyskiwać klientów b2b dla swojej firmy!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to są leady B2B?

Leady B2B to potencjalni klienci biznesowi, którzy są zidentyfikowani jako potencjalni nabywcy produktów lub usług danej firmy. Leadami B2B są zazwyczaj osoby lub firmy, które wykazują zainteresowanie produktami lub usługami danej firmy, a także wykazują zdolność do ich zakupu. Leady B2B są często wykorzystywane przez firmy do generowania sprzedaży i budowania relacji z klientami.

Kampania lead generation

Kampania lead generation to proces pozyskiwania potencjalnych klientów poprzez wykorzystanie różnych narzędzi marketingowych, takich jak reklama, e-mail marketing, content marketing, SEO, social media marketing, remarketing itp. Celem tego typu kampanii jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani oferowanymi produktami lub usługami. Kampanie lead generation mogą być skuteczne, jeśli są odpowiednio zaplanowane i wykonane.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!