stwórz świetny tytuł
Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania.
22 stycznia, 2021
jak napisać poradnik
Jak napisać poradnik który zdobędzie masę udostępnień i lajków? (infografika)
25 stycznia, 2021
pomysłodawca

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania.

pomysłodawca

Chcesz świeży napływ leadów, linków do swojej strony i zaproszeń do wypowiadania się w mediach branżowych.

Rozumiem.

Więc musisz być odbierany jako pomysłodawca. Twórca jakiegoś unikalnego rozwiązania.

Więc bez zbędnych ceregieli przejdźmy do tego procesu krok po kroku.

*w ostatnim rozdziale bonusowa infografika przedstawiająca cały proces

Spis treści

Kiedy przydaje się ta forma postu na blogu?

Kiedy chcesz tworzyć treści, które wyróżniają się, zostają zapamiętane i pozycjonują CIEBIE jako eksperta w branży.

Szkoda czasu, ruszajmy.

Rozdział 1

Znajdź problem.

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania. 1

Znasz się na tym co robisz.

Brakuje jednak Tobie tej promocji, mimo faktu że już tysiące razy rozwiązywałeś różne problemy i zadania.

Poniżej sposób jak wyszukać optymalny temat do opracowania.

Krok 1. Autorytet w branży buduje się od rozwiązywania problemów.

Po pierwsze: jeśli chodzi o uzyskiwanie wyników to nie musisz być kreatywny. Skoncentruj się na podstawach.

To oznacza publikowanie treści, które pomagają rozwiązywać problemy ludzi.

Ale nie byle jakie problemy.

Takie problemy na których zależy osobom u których w teorii możesz pozyskać backlink (artykuł jak to zrobić: white hat seo i linki).

W powyższym artykule jest również opisane jak znaleźć odpowiedni temat więc nie będę tego tutaj przedstawiał jeszcze raz.

Poniżej jedynie drobne “tipy”.

Możesz użyć tych dwóch taktyk, aby znaleźć problemy, które mają ludzie, których szukasz.

  1. Przejrzyj komentarze na blogu w popularnych postach u siebie lub w witrynach konkurencji. Kiedy ktoś zadaje pytanie w komentarzu na blogu, to oznacza, że ​​w poście czegoś brakuje. Możesz to wykorzystać.
  2. Sprawdź wątki Reddit, grupy FB, lub Quora. Kiedy ludzie tam o coś pytają, oznacza to, że szukali w Google i nie mogli znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie.

Rozdział 2

Zidentyfikuj przeszkody

ekspert w branży

Wielu ludzi w twojej branży nawet nie do końca wie gdzie leży problem.

Twoim zadaniem jest wybranie odpowiednich problemów, po których usunięciu ludzie będą mówić sobie:

“wow, nawet nie wiedziałem, że może to mieć taki wpływ”

Poniżej jak to zrobić:

Krok 2. Inicjator usuwa przeszkody.

Teraz nadszedł czas, aby rozwiązać problem znaleziony w kroku 1 i usunąć przeszkody, które sprawiają, że to właśnie jest problem.

Twoje zadanie to pokonanie JEDNEJ z tych przeszkód. Pokażę Wam jak to zrobić na późniejszym etapie.

Na przykład załóżmy, że problem, na który wpadłeś w poprzednim kroku, to: „utrata tłuszczu z pośladków”.

Jakie przeszkody sprawiają, że jest to problem?

Wymienię tylko kilka:

  • za mało czasu na ćwiczenia,
  • podjadanie w nocy,
  • zbyt często zamawianie na wynos.

Oczywiście możesz znać te przeszkody.

Ale jeśli masz problem z ich identyfikacją, możesz jeszcze raz skorzystać z zasobów, o których wspomniałem w ostatnim kroku, czyli portale.

Rozdział 3

Stwórz rozwiązanie dla JEDNEJ z tych przeszkód

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania. 2

Dokonałeś wyboru.

Świetnie, najtrudniej jest zawsze zacząć.

Skoro już wiesz nad czym pracować to możemy się rozpędzić.

W tym rozdziale przedstawię jak stworzyć rozwiązanie, które da Ci najlepsze marketingowo efekty.

Krok 3. Żeby być uznanym za eksperta w branży musisz stworzyć rozwiązanie.

Pamiętaj, dla JEDNEJ z powyższych przeszkód.

To rozwiązanie powinno mieć unikalny akcent… lub łączyć ze sobą dwie techniki.

To wcale nie jest tak trudne, jak się wydaje. Dopóki Twoje rozwiązanie ma COŚ wyjątkowego, jesteś dobre.

„Nie potrzebujesz wyjątkowych składników, tylko unikalnej receptury”.

Oto dwa ćwiczenia, które ułatwiają ten proces:

  1. Pomyśl o problemie, który pokonałeś u siebie, lub klienta. Jak to zrobiłeś? Czy było coś wyjątkowego w Twoim podejściu? Jeśli tak, jesteś gotowy.
  2. Połącz razem dwie popularne techniki w swojej branży. Ponownie, nie stresuj się tworzeniem czegoś w 100% oryginalnego. Chodzi o „unikalny przepis”.

Więc teraz… krótko opisz tutaj swoje unikalne rozwiązanie.

Rozdział 4

Obranduj swoje rozwiązanie

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania. 3

Jesteś twórcą.

Jako pomysłodawca, inicjator i kreator masz prawo do swojego dzieła.

Obranduj je i nadaj unikalną nazwę w poniższy sposób:

Krok 4. Wymyśl nazwę.

Aby Twoje rozwiązanie NAPRAWDĘ wyróżniało się i zostało zapamiętane, potrzebuje unikalnej nazwy (ang. the trademark technique).

Kiedy pomagasz ludziom opracowanym przez siebie rozwiązaniem, szybko Cię widzą jako eksperta.

Oto 3 elementy, które składają się na perfekcyjnie obrandowaną nazwę rozwiązania marki:

  1. Charakter opisowy (powinien przedstawiać działanie Twojego rozwiązania).
  2. Posiada element wizualny.
  3. Zawiera w sobie słowo takie jak: formuła, technika, system, metoda, podejście itp.

Jeśli nie będziesz mógł wykorzystać wszystkich powyższych trzech kroków to nic się nie stało, ale 2 to takie minimum.

Ciekawy przykład,który znają chyba wszyscy którzy kiedyś w życiu interesowali się zagadnieniami produktywności to Inbox Zero, wymyślij je Merlin Mann (pisarz, blogger):

inbox zero

Rozdział 5

Używając swojego rozwiązania stwórz case study

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania. 4

Teoria jest nudna.

Dobrze to wiesz.

Skoro już sporo zrobiłeś to szkoda byłoby to zaprzepaścić.

Pamiętaj, że to nie ma być nudny wykład. Na szczęście możesz wszystko łatwo przekazać za pomocą ciekawego studium przypadku.

Zobacz jak to zrobić.

Krok 5. Pomysłodawca i opis drogi twórcy rozwiązania (case study).

Ostatnim krokiem jest napisanie studium przypadku.

Widzisz, jeśli ludzie nie zobaczą, że ktoś uzyskał wyniki z Twojego rozwiązania, nie przyjmą tego poważnie. Oznacza to, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby udostępnili Twoje treści, dotyczy to zwłaszcza “Linkreators”, których zwykle trudno jest zadowolić.

Studium przypadku pokazuje, że Twoja strategia działa, demonstrując rzeczywisty, namacalny dowód.

A kiedy ludzie zobaczą dowody na to, że Twoja technika działa, będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że udostępnią ją i będą do niej linkować.

Nawet niewielkie, stopniowe zmiany mogą się sprawdzić w studium przypadku.

W rzeczywistości małe, możliwe do odniesienia wyniki działają najlepiej.

Dzieje się tak, ponieważ niezbyt wygórowane wyniki są bardziej wiarygodne.

Zacznijmy od tego jak powinna wyglądać struktura treści na blogu.

Rozdział 6

Jak przygotować materiał finalny.

Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania. 5

Inicjator, czy pomysłodawca to nie tylko osoba, która zna wycinek swojej pracy.

Musi jeszcze pokazać innym, że to co robi jest warte ich uwagi.

Także pokażę zaraz jak przygotować kompletny i wartościowy wpis na blogu/stronie internetowej czy pliku, który przekona innych żeby zobaczyli wiedzę jaką oferujesz.

Ruszamy.

Bonusowa infografika jak obrandować swoje rozwiązanie – THE TRADEMARK TECHNIQUE

 technika-obrandowania-rozwiazania

Nagłówek

Aby być uznanym za pomysłodawcę, Twój nagłówek w Technice Obrandowania powinna zawierać te 3 elementy:

  • Specyficzny rezultat (konkretny wynik)
  • Numer
  • Określony przedział czasowy

Podobnie jak w rozdziale 4, nie potrzebujesz KONIECZNIE wszystkich trzech elementów.

Ale im więcej, tym lepiej.

Omówmy każdy z tych trzech elementów.

Konkretny wynik jest dość oczywisty: na przykład, jeśli masz klienta, który schudł 50 kilogramów to specyficzny rezultat brzmi, „schudł 50 kg”.

Krok 2, numer.

Konkretne liczby zwiększają wiarygodność i współczynniki klikalności.

Na koniec powinieneś dołączyć czas (termin).

W ten sposób ludzie dokładnie wiedzą, ile czasu zajmie osiągnięcie podobnych rezultatów.

Ogólnie rzecz biorąc, im krótsza oś czasu, tym lepiej.

Dni lub tygodnie są DUŻO lepsze niż miesiące lub lata.

Jak stworzyć nagłówek posiadający wszystkie 3 cechy?

Przykład: „Plan treningowy: jak wzrósł mój wynik w wyciskaniu na ławce o 50% w 14 dni ”.

Czyli:

Jak (osoba)(osiągnęła konkretny wynik) w (jakimś czasie).

Wstęp

Oto dokładny wzór, który polecam:

  • Powiedz im, co im pokażesz
  • Przedstaw konkretne wyniki
  • Wzmianka o markowym rozwiązaniu + przegląd

Omówmy to.

Większość ludzi stara się brzmieć zbyt mądrze lub miło w swoich wstępach.

Nie polecam.

Kiedyś w jednym z podręczników do nauki copywritingu w języku angielskim natknąłem się na takie zdanie:

“Don’t bury the lead.”

Można to tłumaczyć jako nie pogrzeb leada. Czyli nie czekaj z tym aby powiedzieć co masz mu do zaoferowania.

Czyli pierwsze zdanie to coś prostego, przystępnego i łatwego do zrozumienia.

Np. “Pokażę jak z wody zrobić proszek.”

Następnie przedstaw konkretne wyniki:

  • Proszek możesz zabrać do kieszeni
  • Zajmuje mniej miejsca niż woda
  • Mniej waży
  • Nie trzeba dźwigać dużych butelek

Na koniec powiedz jak Twoje Brandowe Rozwiązanie pomoże im to osiągnąć.

I nadmień, że pokażesz im zaraz jak to zrobić.

Rozpoczęcie

Nie powinieneś jeszcze przechodzić przez etapy swojego rozwiązania.

Kiedy ludzie widzą szczegóły twoich wyników, wydają się one bardziej realne i namacalne.

To też tworzy lukę informacyjną, która zachęca ludzi do czytania dalej.

Oto miejsce, w którym podajesz swoje wyniki.

Ta sekcja powinna brzmieć dosłownie:

  • Podnagłówek:
  • Rezultat 1
  • Rezultat 2
  • Rezultat 3

Po pierwsze, potrzebujesz podtytułu, który będzie zawierał nazwę Twojego autorskiego rozwiązania i korzyści z niego płynące.

Na przykład: „Jak wykorzystałem technikę obrandowania, aby zwiększyć liczbę zaproszeń na eventy branżowe o 211%.”.

Następnie po prostu wymień konkretne korzyści, jakie zauważyłeś dzięki swojemu autorskiemu rozwiązaniu.

Nie ma potrzeby się nad tym jakoś wybitnie zastanawiać.

Po prostu zapisz niektóre z najbardziej interesujących znalezionych wyników.

Same konkrety

Czas teraz zająć się szczegółowymi Twojego studium przypadku.

A kiedy mówię o szczegółach, mam na myśli, że powinieneś opisać 3-5 BARDZO szczegółowych kroków.

Dlaczego to takie ważne?

Po pierwsze, szczegóły zwiększają chęć czytelników do udostępniania wpisu innym (im bardziej szczegółowe są dane, wyższa jego użyteczność).

Oto jak to zrobić.

Najpierw wymień 3-5 kroków składających się na detale jakie przedstawia autorska technika.

Pamiętaj, że 5 to taki max.

Jak dasz więcej to ludzie poczują “za dużo tego, może później do tego wrócę”. Tego nie chcemy.

Następnie pokaż dokładnie jak zaimplementować każdy krok.

Nie bój się prowadzić ludzi za rękę. Im więcej podasz szczegółów, tym lepiej.

Dzięki temu nie muszą zgadywać.

Na przykład większość ludzi powie “wyślij e-mail.”

Ale jak Ty powinieneś to zrobić na tym przykładzie?

“Najpierw zaloguj się na swoją skrzynkę pocztową. Później wybierz nowa wiadomość i wklej link do udostępnienia tego wpisu. Wybierz z listy znajomych, którzy zyskają najwięcej czytając ten poradnik i wyślij”.

Jeśli Twoje treści będą bardzo szczegółowe ( a raczej długie) to możesz stworzyć dodatkowy poradnik do ściągnięcia.

Wnioski

Wreszcie nadszedł czas na podsumowanie.

Wnioski powinny mieć 2 rzeczy:

  • Krótkie podsumowanie
  • Wezwanie do działania (CTA)

Krótkie podsumowanie to po prostu „powiedzenie im tego, co im powiedziałeś”. Coś jak:„W ten sposób możesz użyć techniki XYZ, aby szybko i łatwo spalić tłuszcz”.

Następnie dołącz wezwanie do działania, aby skomentować lub udostępnić wpis.

Na przykład:

„Jeśli chcesz zbudować siłę w przysiadzie w tym miesiącu, zostaw komentarz poniżej już teraz!”

Albo:

„Jeśli mój post ma jakąś wartość, byłbym wdzięczny za udostępnienie na Facebooku!”

W ten sposób buduje się zasięgi i brand własnej osoby. Dzięki temu słowo pomysłodawca, czy twórca jest wtedy utożsamiane właśnie z nami, a my zyskujemy w oczach innych i jesteśmy traktowania jako ekspert w branży.

I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz Twoja kolej

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki obrandowania jako pomysłodawca i twórca rozwiązania.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *