Agencja Performance marketing efektywno艣ciowy (feed reklamowy i kampanie e-commerce)

Jak wypromowa膰 firm臋 (skuteczna promocja firmy aby reklamowa膰 sw贸j biznes)
24 sierpnia, 2021
Pop up, sklep internetowy i konwersje (wyskakuj膮ce okienka pop-up newsletter)
25 sierpnia, 2021
Performance marketing efektywno艣ciowy

Czym jest Performance marketing – definicja, korzy艣ci i wdro偶enie

Performance marketing to nic innego jak rodzaj marketingu internetowego, w kt贸rym wszystkie decyzje s膮 oparte na danych. Innymi s艂owy 鈥 wyniki musz膮 by膰 mierzalne. Ten rodzaj marketingu ma na celu ustalenie, czy inwestycje w media cyfrowe s膮 naprawd臋 op艂acalne.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Performance marketing efektywno艣ciowy

Czym jest marketing efektywno艣ciowy?

Performance marketing to internetowa strategia marketingowa zorientowana na wyniki i dane.
Marketing efektywno艣ciowy jest szerokim poj臋ciem, odnosz膮cym si臋 do program贸w marketingowych i reklamowych online, w kt贸rych reklamodawcy p艂ac膮 firmom marketingowym, gdy tylko klient podejmie dzia艂anie 偶膮dane przez sprzedawc臋, takie jak sprzeda偶, potencjalna sprzeda偶 lub klikni臋cie. Je艣li kampania marketingowa jest prowadzona przez wyspecjalizowan膮 agencj臋 performance marketingow膮 przez d艂u偶szy czas, mo偶na znacznie zwi臋kszy膰 zwrot z inwestycji (ROI) i czerpa膰 liczne korzy艣ci z performance marketingu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)


Podczas gdy du偶e firmy mog膮 wydawa膰 miliony dolar贸w na branding, wi臋kszo艣膰 ma艂ych i 艣rednich firm, aby uzyska膰 zyskowne wyniki, musi polega膰 na agencjach SEO lub SEA, Do艣wiadczona agencja performance marketingu lub agencja marketingu afiliacyjnego mo偶e tutaj wygenerowa膰 du偶y potencja艂 oszcz臋dno艣ci.

Szczeg贸艂owa analiza umo偶liwia sprawdzenie skuteczno艣ci wszystkich reklam i ich konkretnych wska藕nik贸w KPI (z ang. Key-Performance-Indicator – kluczowe wska藕niki efektywno艣ci), takich jak PPS, PPL, PPC (sposoby rozlicze艅 za reklam臋 w internecie). Podstaw膮 marketingu efektywno艣ciowego s膮 Metryki i KPI.

Ci, kt贸rzy praktykuj膮 marketing efektywno艣ciowy, korzystaj膮 z r贸偶nych narz臋dzi i platform marketingowych online, aby 艣ledzi膰 skuteczno艣膰 swoich reklam. Tylko w ten spos贸b mo偶na dowiedzie膰 si臋, jak poprawi膰 wyniki.

Performance marketing 鈥 korzy艣ci

Podstawow膮 zalet膮 dzia艂a艅 performance marketingowych jest jednak to, 偶e s膮 w 100% mierzalne. Dzi臋ki najnowszym technologiom i zaawansowanym platformom reklamowym wszystkie dzia艂ania z zakresu performance marketingu mog膮 by膰 艣ledzone i raportowane. Ponadto wszystkie 艣rodki performance marketingu s膮 nastawione na ROI, co oznacza mniejsze ryzyko.

Czym charakteryzuje si臋 performance marketing?

Reklamodawcy korzystaj膮 z marketingu efektywno艣ciowego, aby mierzy膰 i stale optymalizowa膰 sukces swoich dzia艂a艅 marketingowych.

W jaki spos贸b reklamodawcy korzystaj膮 z profesjonalnie prowadzonego marketingu efektywno艣ciowego?

  1. Indywidualne kampanie reklamowe

Performance marketing umo偶liwia firmom reklamowym wyb贸r tych modu艂贸w marketingowych, kt贸re idealnie pasuj膮 do cel贸w marketingowych firmy i s膮 precyzyjnie dopasowane do odpowiednich grup docelowych.

  1. Pomiar sukcesu 鈥 w czasie rzeczywistym

Performance marketing pozwala na precyzyjn膮 kontrol臋 sukcesu 鈥 nie tylko po zako艅czeniu kampanii reklamowej online, ale w dowolnym momencie w trakcie trwaj膮cej kampanii reklamowej.

  1. Szybka i elastyczna reakcja

Pomiary w czasie rzeczywistym reakcji u偶ytkownik贸w i transakcji klient贸w pozwalaj膮 na dostosowanie bie偶膮cych dzia艂a艅 reklamowych w celu zwi臋kszenia efektywno艣ci kampanii reklamowej.

  1. Ci膮g艂a poprawa skuteczno艣ci reklamy

Ocena wynika z kampanii performance marketingowych ju偶 przeprowadzonych przez reklamodawc臋, nieprzerwanie wp艂ywaj膮cych na planowanie przysz艂ych dzia艂a艅 reklamowych online.

  1. Optymalny stosunek koszt贸w do wydajno艣ci

Dzia艂ania marketingowe typu performance marketing zapewniaj膮 optymalny stosunek koszt贸w do korzy艣ci. Rozliczenie koszt贸w kampanii opiera si臋 na zmierzonym, czyli faktycznie osi膮gni臋tym sukcesie reklamowym. Rachunek koszt贸w opiera si臋 wy艂膮cznie na faktycznie wykonanych us艂ugach. Zapewnia to efektywno艣膰 ekonomiczn膮. Reklamodawca ma r贸wnie偶 wiarygodn膮 podstaw臋 do kalkulacji.

G艂贸wne cechy marketingu efektywno艣ciowego

Kampanie reklamowe performance marketingu charakteryzuj膮 si臋 mierzalno艣ci膮, optymalizacj膮, modu艂owo艣ci膮 i networkingiem.

Wymierno艣膰

Za pomoc膮 performance marketingu mog膮 by膰 obserwowane i mierzone reakcje i transakcje wybranej grupy docelowej. Mierzalno艣膰 reakcji klient贸w w performance marketingu stanowi decyduj膮c膮 przewag臋 w por贸wnaniu z klasycznymi kampaniami marketingowymi, w kt贸rych cz臋sto trudno udowodni膰 bezpo艣redni wp艂yw dzia艂a艅 marketingowych na sukces. Istotne wyniki z kampanii marketingowej mo偶na uzyska膰 tylko wtedy, gdy zachowanie docelowej grupy klient贸w mo偶na obserwowa膰 i mierzy膰.

Mierzalne reakcje i transakcji od potencjalnych i klient贸w to mi臋dzy innymi:

  • Liczba klikni臋膰 w reklam臋 online,
  • Rejestracja zainteresowanych w celu otrzymywania biuletynu e-mail,
  • Zakup produktu lub us艂ugi,
  • Polubienie fanpage FB,
  • Pobranie e-booka.

Optymalizacja

W trakcie trwania kampanii reklamowej poszczeg贸lne elementy kampanii mo偶na zmieni膰 lub wymieni膰, aby poprawi膰 skuteczno艣膰 ca艂ego dzia艂ania.

Przyk艂ady opcji dostosowywania w ramach kampanii marketingu efektywno艣ciowego:

  • Adaptacja tekst贸w ekspozycyjnych i materia艂贸w reklamowych,
  • Zmiana w 艣rodowisku reklamowym,
  • Tworzenie dodatkowych opcji klikania,
  • Przegl膮d cel贸w kampanii (np. dostosowanie grup docelowych),
  • Zmieniony wyb贸r kana艂贸w reklamowych,
  • Korekta podzia艂u bud偶etu.

Modu艂owo艣膰

Kampania marketingu efektywno艣ciowego opiera si臋 na jednym lub kilku modu艂ach, w zale偶no艣ci od cel贸w marketingowych firmy. Sukces ka偶dego modu艂u mo偶na analizowa膰 i ocenia膰 niezale偶nie od innych element贸w kampanii. Modu艂y o ewidentnie wysokiej skuteczno艣ci reklamowej mo偶na wzmocni膰 (w trakcie kampanii lub z efektem na przysz艂e dzia艂ania reklamowe), a modu艂y o niskiej skuteczno艣ci odpowiednio zredukowa膰.

Sie膰

Performance marketing mo偶na powi膮za膰 z klasycznymi 艣rodkami reklamowymi w ramach indywidualnego marketingu mix. Reklamodawcy mog膮 na przyk艂ad umo偶liwi膰 zainteresowanym reagowanie online na komunikaty produktowe, kt贸re by艂y rozpowszechniane za pomoc膮 materia艂贸w reklamowych offline.

Marketing efektywno艣ciowy 鈥 wyznaczanie cel贸w

Podstawowym celem wszelkich dzia艂a艅 performance marketingowych jest osi膮gni臋cie jak najwi臋kszego zasi臋gu kampanii reklamowej oraz maksymalnej liczby interakcji i transakcji. Jednak ka偶dy 艣rodek performance marketingu wymaga starannego opracowania cel贸w kampanii, aby zapewni膰 sukces reklamowy w okre艣lonym 艣rodowisku rynkowym.

Do wyznaczania cel贸w i mierzenia sukcesu w marketingu efektywno艣ciowym s艂u偶y szeroka gama kluczowych wska藕nik贸w wydajno艣ci (KPI). Firma reklamowa wybiera wska藕niki docelowe zgodnie ze strategi膮 marketingow膮 i celami firmy.

Ponadto w szczeg贸lno艣ci s膮 r贸wnie偶 brane pod uwag臋:

  • szczeg贸lne cechy produkt贸w,
  • odpowiednie kana艂y dystrybucji,
  • potencja艂 rynku i konkurencji,
  • czas trwania kampanii,鈥
  • bud偶et reklamowy.

Istniej膮 trzy kategorie wska藕nik贸w wydajno艣ci:

KPI zakresu

Wska藕niki wydajno艣ci zasi臋gu odzwierciedlaj膮 poziom 艣wiadomo艣ci firmy lub produktu. Wysoki poziom 艣wiadomo艣ci marki produktu odpowiada zwykle wysokiemu udzia艂owi w rynku. KPI zakresu to parametry czysto ilo艣ciowe, kt贸re jedynie przygotowuj膮 interakcje z grup膮 docelow膮 klienta.

Przyk艂ady wska藕nik贸w KPI zakresu:

  • Liczba wy艣wietle艅 reklamy wizualnej
  • Widoczno艣膰 produktu w wyszukiwarkach takich jak Google

KPI interakcji

Interakcje to kontakty z osobami z grupy docelowej istotnej dla firmy. Interakcje cz臋sto maj膮 miejsce po tym, jak zainteresowane strony dowiedzia艂y si臋 ju偶 o firmie lub jej produktach w ramach kilku wcze艣niejszych dzia艂a艅 marketingowych.

Przyk艂ady interakcji KPI:

  • Wizyty na stronie (d艂u偶sze ni偶 dwie minuty)
  • Kontakty telefoniczne nawi膮zywane po odwiedzeniu strony docelowej

KPI transakcji

Wska藕niki realizacji transakcji pokazuj膮 ostateczny sukces sprzeda偶owy prezentowanego dzia艂ania.

Przyk艂ady KPI transakcji:

  • Wygenerowana sprzeda偶鈥
    • Liczba zam贸wie艅 produkt贸w

Przyk艂ady konkretnych cel贸w marketingu efektywno艣ciowego:

Og贸lny cel marketingowy 鈥 zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci i zasi臋gu
鈥 Cel marketingu efektywno艣ciowego 鈥 wygenerowanie 5000 odwiedzaj膮cych witryn臋 i 300 zapyta艅 o informacje w ci膮gu czterech tygodni.

Og贸lny cel marketingowy 鈥 zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci i pozyskanie nowych klient贸w
鈥 Cel marketingu efektywno艣ciowego 鈥 pozyskanie 1000 subskrybent贸w newslettera i 100 nowych klient贸w.

Og贸lny cel marketingowy 鈥 zwi臋kszenie sprzeda偶y produkt贸w i poprawa produktywno艣ci w wysy艂ce
Cel marketingu efektywno艣ciowego 鈥 wygenerowanie 100 um贸w za po艣rednictwem w艂asnego portalu firmowego i zmniejszenie koszt贸w na zam贸wienie o 25%

Nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 powi膮zania i interakcje mi臋dzy r贸偶nymi KPI, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 podczas projektowania kampanii performance marketingowej.

Performance marketing 鈥 艣rodki

W performance marketingu mo偶na wybiera膰 spo艣r贸d wielu mo偶liwych 艣rodk贸w, m.in.:

  • Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach obejmuje optymalizacj臋 wyszukiwarek (SEO) i reklam臋 w wyszukiwarkach (SEA).

  • Marketing e-mailowy i newslettery

Marketing e-mailowy i newslettery s膮 bardzo skuteczne w reklamie. Te formy reklamy maj膮 na celu zwi臋kszenie ruchu na stronie i wzmocnienie lojalno艣ci klient贸w.

W marketingu afiliacyjnym firma reklamowa umieszcza link na stronie internetowej osoby trzeciej. Operator tej strony internetowej (zwany podmiotem stowarzyszonym lub wydawc膮) udost臋pnia reklamodawcy (sprzedawcy, reklamodawcy) powierzchni臋 reklamow膮. Zalet膮 marketingu afiliacyjnego jest to, 偶e zwi臋ksza zasi臋g, a tym samym poziom 艣wiadomo艣ci strony internetowej reklamodawcy.

  • Marketing displayowy

Marketing displayowy oznacza wykorzystanie powierzchni reklamowej na innych stronach internetowych. W przeciwie艅stwie do np. SEO (kt贸re polega na projektowaniu tre艣ci tekstowych), reklama displayowa opiera si臋 g艂贸wnie na przedstawieniach graficznych 鈥 na przyk艂ad w formie baner贸w reklamowych.

  • Marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych

Marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych sta艂 si臋 integraln膮 cz臋艣ci膮 koncepcji marketingowej wielu firm. Coraz wi臋cej firm reklamuje si臋 na platformach spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram.

  • Marketing tre艣ci

Marketing tre艣ci opiera si臋 na przydatnych informacjach, kt贸re powinny przekona膰 odbiorc臋 o kompetencjach i powadze reklamodawcy. W marketingu tre艣ci nie chodzi o pozytywny autoportret firmy lub jej produkt贸w, ale o d艂ugoterminow膮 lojalno艣膰 zainteresowanych stron i obecnych klient贸w, kt贸rzy ostatecznie dokonuj膮 zakupu produktu z wewn臋trznego przekonania.

E-commerce to g艂贸wnie konwersja. Us艂ugi to lead. Social media mo偶e by膰 z sukcesem wykorzystane zar贸wno do jednego jak i do drugiego. Google ads (Dawniej google adwords), facebook ads i content marketing pozwalaj膮 rozlicza膰 Twoje dzia艂ania.

Musisz tylko wybra膰 odpowiednie metryki. Cost per lead, cpl, CTR, wsp贸艂czynnik konwersji, rejestracja w serwisie, wej艣cie na stron臋 docelow膮, wype艂nienie formularza, dokonanie zakupu, to jak zrealizowa膰 cel jako jednostka a nie ca艂a bran偶a pe艂na konkurent贸w.Dodaj do tego e-mail marketing, zoptymalizuj cykl zakupowy aby wy艣wietla膰 reklamy tylko zainteresowanym.

Analityka z google analytics i google search console wystarczy. Sprawny manager marketer wyci艣nie z tych narz臋dzi wszelkie zalety performance marketingu aby tylko pozyska膰 potencjalnych klient贸w. Pami臋taj r贸wnie偶 o mobile marketing, wybieraj odpowiednie modele rozlicze艅 i optymalizuj na okr膮g艂o social media marketing.

Zalety performance marketingu, kampania social media czy google ads

Je艣li terminy takie jak cpc, cps, czy program partnerski przyprawiaj膮 Ciebie o b贸l g艂owy to zapraszamy do wsp贸艂pracy.

Skuteczno艣膰 kampanii, prowadzonych dzia艂a艅, narz臋dzi analitycznych i lejka sprzeda偶owego to nie tylko display ads i budowa wizerunku marki, jak niekt贸rzy m贸wi膮. Musisz generowa膰 nowych klient贸w i sprzeda偶. Po偶膮dane dzia艂ania digital marketingu to te kt贸re wymienili艣my, dodatkowo targetowanie i kilka innych o kt贸rych opowiemy Ci na bezp艂atnej konsultacji.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)