Nowoczesna sprzeda偶 i marketing -bo do tanga trzeba dwojga

Real time marketing przyk艂ady
Real time marketing przyk艂ady
1 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Wsp贸艂czesny marketing. W艂a艣nie zmienia si臋 spos贸b prowadzenia biznesu online. Retargeting gorzej dzia艂a, a SEO wr贸ci do 艂ask?
1 czerwca, 2022
Nowoczesna sprzeda偶 i marketing

Czym r贸偶ni膮 si臋 od siebie nowoczesna sprzeda偶 i marketing?

Ka偶de sprawnie funkcjonuj膮ce przedsi臋biorstwo sk艂ada si臋 z kilku dzia艂贸w, kt贸re zajmuj膮 si臋 r贸偶nymi aspektami jego dzia艂alno艣ci.

Zadaniem finans贸w jest zarz膮dzanie maj膮tkiem firmy, podczas gdy ksi臋gowo艣膰 zajmuje si臋 ewidencj膮 dokument贸w ksi臋gowych.

Zadaniem dzia艂u personalnego jest nadz贸r spraw pracownik贸w, natomiast produkcja zajmuje si臋 wytwarzaniem dostarczonych na rynek przez firm臋 d贸br. Bardzo istotnymi dzia艂ami, je艣li chodzi o ka偶de przedsi臋biorstwo, s膮 marketing i sprzeda偶.

W du偶ym skr贸cie mo偶na powiedzie膰, 偶e marketing zajmuje si臋 reklam膮, a sprzeda偶 鈥 zamian膮 produktu na cenne pieni膮dze.

Wiele os贸b ma jednak problem ze wskazaniem dok艂adnych r贸偶nicy pomi臋dzy tymi dwoma dzia艂ami. Pora om贸wi膰 t臋 kwesti臋 nieco bardziej dok艂adnie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Marketing i sprzeda偶 鈥 kt贸ry dzia艂 jest wa偶niejszy?

Wielu przedsi臋biorcom wydaje si臋, 偶e wystarczy dostarczy膰 na rynek wysokiej jako艣ci produkt b膮d藕 te偶 us艂ug臋, by sprzeda偶 ruszy艂a z kopyta.

Tymczasem prawda jest taka, 偶e bez odpowiedniego marketingu produkty niewiele s膮 warte, a ca艂e przedsi臋wzi臋cie mo偶e zako艅czy膰 si臋 fiaskiem. Brak rozpoznawalno艣ci w dzisiejszych czasach jednoznacznie przek艂ada si臋 na brak sukces贸w.

O ile dzia艂 sprzeda偶y jest bardzo wa偶ny, to jednak nie m贸g艂by on prawid艂owo funkcjonowa膰 bez dzia艂u marketingu. Oczywi艣cie, zasada ta dzia艂a tak偶e na odwr贸t. Gdyby nie dzia艂 sprzeda偶y, marketing r贸wnie偶 nie mia艂by si臋 tym zajmowa膰.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Nowoczesna sprzeda偶 i marketing

Oczywi艣cie, nie w ka偶dej firmie dzia艂 marketingu i sprzeda偶y s膮 od siebie rozdzielone. Je艣li firma nie ma zespo艂u zajmuj膮cego si臋 samym marketingiem, to bardzo cz臋sto jego zadania przejmuje dzia艂 handlowy.

Z kolei je艣li w przedsi臋biorstwie istnieje tylko dzia艂 marketingowy, to chc膮c nie chc膮c, kt贸ry艣 z marketingowc贸w musi zaj膮膰 si臋 zadaniami sprzeda偶owymi. Niezale偶nie od tego, jak nazywaj膮 si臋 poszczeg贸lne dzia艂y firmy, marketing i sprzeda偶 zawsze si臋 w niej pojawiaj膮 鈥 r贸偶ni膮 si臋 tylko proporcjami.

艢mia艂o mo偶na wi臋c powiedzie膰, 偶e obydwa te dzia艂y s膮 r贸wnie wa偶ne, je艣li chodzi o sprawne funkcjonowanie przedsi臋biorstwa.

Od czego zale偶膮 proporcje marketingu i sprzeda偶y w firmie?

To, na jaki model biznesowy zdecyduje si臋 konkretna firma, b臋dzie decydowa艂o o tym, jakie b臋d膮 proporcje pomi臋dzy marketingiem i sprzeda偶膮.

Producenci, kt贸rzy chc膮 dotrze膰 do bardzo szerokiego grona odbiorc贸w, stawiaj膮 g艂贸wnie na marketing, kt贸ry ma za zadanie promowanie produkt贸w na szerokim rynku potencjalnych klient贸w.

Z kolei luksusowe marki, kt贸re dostarczaj膮 na rynek produkty presti偶owe, drogie i ekskluzywne, stawiaj膮 przede wszystkim na sprzeda偶.

R贸偶nica pomi臋dzy marketingiem a sprzeda偶膮

Je艣li chodzi o marketing i sprzeda偶, to r贸偶nic pomi臋dzy dwoma tymi dzia艂ami mo偶na wymieni膰 naprawd臋 sporo. Warto opowiedzie膰 o przynajmniej kilku z nich.

Rzecz膮, kt贸ra najbardziej odr贸偶nia marketing od sprzeda偶y jest orientacja. Marketing zorientowany jest g艂贸wnie na produkt, skupiaj膮c si臋 na jego zaletach, cechach oraz funkcjach. Jego zadaniem jest pokazanie klientowi, jakie warto艣ci si臋 z nim wi膮偶膮. Sama sprzeda偶 natomiast zorientowana jest na klienta i jego potrzeby. Informuje go o tym, w jaki spos贸b konkretny produkt jest w stanie je zaspokoi膰.

Budowanie relacji w marketingu i sprzeda偶y

Marketing i sprzeda偶 r贸偶ni膮 si臋 od siebie tak偶e, je艣li chodzi o relacje z klientem. Zadaniem marketera jest dostarczanie przekazu reklamowego do wielu os贸b naraz, bardzo cz臋sto anonimowych. Z kolei sprzeda偶 jest relacj膮 jeden do jednego, bowiem jeden handlowiec zajmuje si臋 dostarczaniem produkt贸w do jednej, konkretnej osoby. Klient, w przeciwie艅stwie do marketingu, nie jest tutaj anonimowy 鈥 艂atwo go zdefiniowa膰 i zidentyfikowa膰.

Lepiej szybko czy szybciej?

Warto tak偶e wspomnie膰 tutaj o czasie. Marketing zazwyczaj skupia si臋 na d艂ugoterminowych dzia艂aniach, kt贸re wymagaj膮 czasu, strategii oraz planu. Inwestycja w marketing zazwyczaj zwraca si臋 dopiero po kilku miesi膮cach. Z kolei sprzeda偶 skupia si臋 na podej艣ciu kr贸tkoterminowym. Zadaniem handlowca jest szybkie dzia艂anie i automatyczne dopasowywanie si臋 do zmian zachodz膮cych na rynku.

Cele sprzeda偶owe, a cele marketingowe

Je艣li chodzi o cele sprzeda偶y, to odpowiedzialna jest ona za przeprowadzenie klienta przez proces zakupu oraz dostarczenie mu wybranego produktu. Marketing z kolei skupia si臋 na tym, by do tej decyzji zakupowej klienta zach臋ci膰 i doprowadzi膰. Jego zadaniem jest wi臋c wzbudzenie zainteresowania.

Czym r贸偶ni si臋 przekaz marketingowy od przekazu sprzeda偶owego

Marketing i sprzeda偶 r贸偶ni膮 si臋 tak偶e od siebie pod wzgl臋dem przekazu. Zadaniem marketingu jest wzbudzenie emocji, kt贸re b臋d膮 oddzia艂ywa膰 na odbiorc臋. Potencjalny klient powinien uto偶samia膰 si臋 z opowiadan膮 histori膮, co wzbudzi u niego pragnienie posiadania konkretnego produktu. Z kolei sprzeda偶 to g艂贸wnie zadawanie pyta艅. Handlowiec poprzez nie jest w stanie wybada膰 potrzeby klienta i zaoferowa膰 mu rozwi膮zanie, kt贸re b臋dzie idealnie do niego dopasowane.

Sprzeda偶 osobista marketing

Sprzeda偶 osobista jest bezpo艣redni膮 form膮 komunikowania osoby/handlowca z nabywcami. Sprzedawca demonstruje jak dzia艂a produkt i w ten spos贸b zach臋ca potencjalnych klient贸w do kupna.

Marketing doskonale wspiera sprzeda偶 osobist膮 poniewa偶 buduje dobre wra偶enie wok贸艂 firmy sprzedawcy.

A jak jest u Ciebie? Czy promocja sprzeda偶y marketing i reklamy s膮 takie jakich by艣 chcia艂? Czy jeste艣 zadowolony z efekt贸w? Napisz do nas.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie marketingu i sprzeda偶y w przedsi臋biorstwie

Podsumowuj膮c, marketing i sprzeda偶 to dwie rzeczy, bez kt贸rych nie mog艂oby funkcjonowa膰 偶adne przedsi臋biorstwo. Nie zawsze funkcjonuj膮 one dok艂adnie pod tymi nazwami, jednak 偶adna firma nie mog艂aby bez nich istnie膰. Marketing jest wyj膮tkowo subtelny, daj膮cy delikatne sygna艂y klientowi, podczas gdy sprzeda偶 ma za zadanie sfinalizowanie znajomo艣ci, kt贸r膮 ten rozpocz膮艂.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. nowoczesna sprzeda偶 i marketing, czyli czym r贸偶ni膮 si臋 od siebie marketing i sprzeda偶?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)