kto wymy艣li艂 reklamy
Kto wymy艣li艂 reklamy
29 marca, 2022
Badanie rynku
Badanie rynku -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
30 marca, 2022

Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest)

Multichannel marketing
Multichannel marketing

Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest)

Wi臋ksza 艣wiadomo艣膰 marki, rozpoznawalno艣膰 oraz lepsza sprzeda偶 produkt贸w czy us艂ug to bycie widocznym w wielu miejscach jak i lokalizacjach. W internecie jest to to偶same z rozszerzeniem zasi臋gu dzia艂a艅 marketingowych na wi臋ksz膮 liczb臋 kana艂贸w takich jak:

Multichannel marketing – w j臋zyku polskim marketing wielokana艂owy odnosi si臋 wi臋c do praktyki anga偶owania swoich klient贸w oraz potencjalnych klient贸w poprzez kombinacj臋 bezpo艣rednich i niebezpo艣rednich kana艂贸w naszej komunikacji.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest multichannel?

鈥淐zuj臋 si臋 mniej wi臋cej tak, jak kto艣, kto buja艂 w ob艂okach i nagle spad艂鈥. To do艣膰 popularny cytat z Kubusia Puchatka. Dok艂adnie tak czu艂 si臋 zapewne praktycznie ka偶dy przedsi臋biorca, kt贸ry komunikacj臋 z klientem prowadzi艂 kiedy艣 tylko i wy艂膮cznie w jednym kanale i to wystarcza艂o, p贸ki na horyzoncie nie pojawi艂 si臋 marketing wielokana艂owy.

Multichannel mo偶emy 艣mia艂o por贸wna膰 do pewnego typu sieci. Ma w swym zakresie szeroko zakrojone dzia艂ania, w kt贸rych sk艂ad wchodzi mn贸stwo kana艂贸w komunikacji.

Celem dzia艂a艅 multichannel jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorc贸w przy pomocy medi贸w, w kt贸rych pojawiaj膮 si臋 w danym momencie poszczeg贸lne grupy. W rezultacie sklep internetowy mo偶e korzysta膰 z Facebooka, strony internetowej, wpis贸w sponsorowanych na blogach, Instagrama i wielu innych.

Strategia mo偶e zosta膰 opracowywana dla nich w spos贸b odr臋bny. Co za tym idzie, komunikaty oraz standardy obs艂ugi w r贸偶nych miejscach mog膮 si臋 w spos贸b znacz膮cy r贸偶ni膰 mi臋dzy sob膮.

Cho膰 firma pojawia si臋 w bardzo wielu miejscach – nie wykorzystuje potencja艂u budowania tak zwanych wi臋zi ze swoimi odbiorcami i przyzwyczajania ich do swojej ci膮g艂ej obecno艣ci. Klienci, kt贸rzy pojawiaj膮 si臋 mog膮 znikn膮膰 r贸wnie szybko jak si臋 zjawili – to efekt pozyskania ich bardzo szybko i bez wi臋kszego cz臋sto zastanowienia.

Multichannel marketing
Multichannel marketing

Multichannel marketing – marketing wielokana艂owy, znaczenie i wyzwania

Marketing wielokana艂owy jest wa偶ny z i艣cie prostego powodu. Tam gdzie s膮 twoi klienci, powiniene艣 by膰 i ty. W dzisiejszym 艣wiecie istnieje wiele sposob贸w docierania do rzeszy klient贸w, zar贸wno pod wzgl臋dem liczby, jak i r贸偶norodno艣ci kana艂贸w, kt贸rych jest naprawd臋 sporo.

Ich liczba wci膮偶 ro艣nie, potrzeba marketingu wielokana艂owego staje si臋 nie tylko bardzo dobr膮 strategi膮, ale nawet jest ju偶 konieczno艣ci膮. Nale偶y si臋 przygotowa膰 na nast臋puj膮ce wyzwania:

  • Synchronizacja kampanii, polega na tym, 偶e nasi klienci maj膮 kontrol臋 nad ca艂ym procesem zakupu. Od samego pocz膮tku a偶 do ko艅ca. Dlatego marketerzy musz膮 wci膮偶 opracowywa膰, testowa膰 i udoskonala膰 komunikacj臋 w ka偶dym punkcie gdzie styka si臋 firma z konsumentem,
  • Kampanie skrojone na miar臋 dos艂ownie ka偶dego kana艂u komunikacji. To co pewne to fakt, 偶e nie mo偶emy oczekiwa膰 od klient贸w zmiany preferencji kana艂u czy te偶 urz膮dzenia. W konkluzji marketerzy musz膮 stale rozwija膰 jak i stawia膰 na koordynacje i dostosowywa膰 kampanie do ka偶dego z kana艂贸w komunikacji. Nie mog膮 zapomnie膰 r贸wnie偶 o tym, by rozwija膰 sfer臋 budowania zaufania odbiorc贸w,
  • Targetowanie wiadomo艣ci. Dzieje si臋 to dzi臋ki mnogo艣ci kana艂贸w i szerokiego wachlarza mo偶liwo艣ci, przed kt贸rym staj膮 nasi klienci, nie wystarczy tylko i wy艂膮cznie dostarcza膰 odpowiednich wiadomo艣ci konkretnym odbiorcom. Zainteresowani powinni nie tylko odbiera膰 przekaz, ale r贸wnie偶 by膰 uwa偶ni i ch臋tni do podj臋cia danych dzia艂a艅.

Strategia multichannel

Dzia艂ania biznesowe maj膮ce na celu sprzedawanie us艂ug i towar贸w wykorzystuj膮c przy tym mnogo艣膰 kana艂贸w docierania do potencjalnych klient贸w to w艂a艣nie cechy multichannel czyli tak zwanej wielokana艂owo艣ci.

Ma to miejsce w momencie kiedy musimy zgra膰 komunikacj臋 mi臋dzy klientem a firm膮. Nale偶y wprowadzi膰 jasn膮 i sp贸jn膮 komunikacj臋 aby wp艂ywa艂o to pozytywnie na sprzeda偶 w ka偶dym z kana艂贸w. Wielokana艂owy marketing online to co艣 co ostatnimi czasy sta艂o si臋 niezwykle popularne.

Poprzez wykorzystywanie osobnych kana艂贸w komunikacji poprawia si臋 efekty i tym samym zwi臋ksza si臋 zyski.

Dos艂ownie wsz臋dzie u偶ytkownicy mog膮 zdecydowa膰 si臋 na us艂ugi multichannel poniewa偶 korzystaj膮 z przer贸偶nych us艂ug cyfrowych takich jak sms, social media, wyszukiwarka internetowa, poczta elektroniczna, rozmowy telefoniczne czy komunikatory.

W wielokana艂owo艣ci chodzi o to, 偶eby potencjalny klient mia艂 styczno艣膰 z firm膮 w r贸偶nych kana艂ach – prawda jest taka, 偶e im wi臋cej tym lepiej. Do przyk艂ad贸w nale偶y chocia偶by internetowy sklep zoologiczny, kt贸ry posiada nie tylko stron臋 internetow膮 ale i ma plac贸wki stacjonarne.

Owszem, promuje swoj膮 stron臋 w social mediach, komunikuje si臋 z nimi za pomoc膮 telefonu i maila czy korzysta z kampanii Google Ads a nawet przesy艂a klientom newslettera. Wszystko jest przemy艣lane, chocia偶 wykorzystuje r贸偶ne kana艂y komunikacji s膮 sp贸jne i si臋 nawzajem uzupe艂niaj膮.

Osoba zainteresowana przesz艂a na stron臋 z kampanii Google Ads, przejrza艂a profil strony na chocia偶by Facebooku i poczyta艂a opinie, rozmawia艂a ze sklepem za pomoc膮 telefonu i maila, a zam贸wienie odbiera艂a w sklepie stacjonarnym.

To pokazuje, 偶e podczas jednych zakup贸w wykorzystano bardzo zreszt膮 sprawnie, kilka kana艂贸w komunikacji, 偶eby zapewni膰 jako艣膰 na mo偶liwie najwy偶szym poziomie.

Multichanel marketing podsumowanie

Co s膮dzisz o wpisie pt. Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest)? Daj zna膰 w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)