Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest, przykłady, definicja)

Multichannel marketing
Multichannel marketing

Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest)

Większa świadomość marki, rozpoznawalność oraz lepsza sprzedaż produktów czy usług to bycie widocznym w wielu miejscach jak i lokalizacjach. W internecie jest to tożsame z rozszerzeniem zasięgu działań marketingowych na większą liczbę kanałów takich jak:

  • SEO,
  • e-mail marketing,
  • social media czy
  • Google Ads
  • a nawet kampania PPC
  • i wiele, wiele, wiele więcej.

Multichannel marketing – w języku polskim marketing wielokanałowy odnosi się więc do praktyki angażowania swoich klientów oraz potencjalnych klientów poprzez kombinację bezpośrednich i niebezpośrednich kanałów naszej komunikacji.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest multichannel?

“Czuję się mniej więcej tak, jak ktoś, kto bujał w obłokach i nagle spadł”. To dość popularny cytat z Kubusia Puchatka. Dokładnie tak czuł się zapewne praktycznie każdy przedsiębiorca, który komunikację z klientem prowadził kiedyś tylko i wyłącznie w jednym kanale i to wystarczało, póki na horyzoncie nie pojawił się marketing wielokanałowy.

Multichannel możemy śmiało porównać do pewnego typu sieci. Ma w swym zakresie szeroko zakrojone działania, w których skład wchodzi mnóstwo kanałów komunikacji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Celem działań multichannel jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców przy pomocy mediów, w których pojawiają się w danym momencie poszczególne grupy. W rezultacie sklep internetowy może korzystać z Facebooka, strony internetowej, wpisów sponsorowanych na blogach, Instagrama i wielu innych.

Strategia może zostać opracowywana dla nich w sposób odrębny. Co za tym idzie, komunikaty oraz standardy obsługi w różnych miejscach mogą się w sposób znaczący różnić między sobą.

Choć firma pojawia się w bardzo wielu miejscach – nie wykorzystuje potencjału budowania tak zwanych więzi ze swoimi odbiorcami i przyzwyczajania ich do swojej ciągłej obecności. Klienci, którzy pojawiają się mogą zniknąć równie szybko jak się zjawili – to efekt pozyskania ich bardzo szybko i bez większego często zastanowienia.

Multichannel marketing
Multichannel marketing

Multichannel marketing – marketing wielokanałowy, znaczenie i wyzwania

Marketing wielokanałowy jest ważny z iście prostego powodu. Tam gdzie są twoi klienci, powinieneś być i ty. W dzisiejszym świecie istnieje wiele sposobów docierania do rzeszy klientów, zarówno pod względem liczby, jak i różnorodności kanałów, których jest naprawdę sporo.

Ich liczba wciąż rośnie, potrzeba marketingu wielokanałowego staje się nie tylko bardzo dobrą strategią, ale nawet jest już koniecznością. Należy się przygotować na następujące wyzwania:

  • Synchronizacja kampanii, polega na tym, że nasi klienci mają kontrolę nad całym procesem zakupu. Od samego początku aż do końca. Dlatego marketerzy muszą wciąż opracowywać, testować i udoskonalać komunikację w każdym punkcie gdzie styka się firma z konsumentem,
  • Kampanie skrojone na miarę dosłownie każdego kanału komunikacji. To co pewne to fakt, że nie możemy oczekiwać od klientów zmiany preferencji kanału czy też urządzenia. W konkluzji marketerzy muszą stale rozwijać jak i stawiać na koordynacje i dostosowywać kampanie do każdego z kanałów komunikacji. Nie mogą zapomnieć również o tym, by rozwijać sferę budowania zaufania odbiorców,
  • Targetowanie wiadomości. Dzieje się to dzięki mnogości kanałów i szerokiego wachlarza możliwości, przed którym stają nasi klienci, nie wystarczy tylko i wyłącznie dostarczać odpowiednich wiadomości konkretnym odbiorcom. Zainteresowani powinni nie tylko odbierać przekaz, ale również być uważni i chętni do podjęcia danych działań.

Strategia multichannel

Działania biznesowe mające na celu sprzedawanie usług i towarów wykorzystując przy tym mnogość kanałów docierania do potencjalnych klientów to właśnie cechy multichannel czyli tak zwanej wielokanałowości.

Ma to miejsce w momencie kiedy musimy zgrać komunikację między klientem a firmą. Należy wprowadzić jasną i spójną komunikację aby wpływało to pozytywnie na sprzedaż w każdym z kanałów. Wielokanałowy marketing online to coś co ostatnimi czasy stało się niezwykle popularne.

Poprzez wykorzystywanie osobnych kanałów komunikacji poprawia się efekty i tym samym zwiększa się zyski.

Dosłownie wszędzie użytkownicy mogą zdecydować się na usługi multichannel ponieważ korzystają z przeróżnych usług cyfrowych takich jak sms, social media, wyszukiwarka internetowa, poczta elektroniczna, rozmowy telefoniczne czy komunikatory.

W wielokanałowości chodzi o to, żeby potencjalny klient miał styczność z firmą w różnych kanałach – prawda jest taka, że im więcej tym lepiej. Do przykładów należy chociażby internetowy sklep zoologiczny, który posiada nie tylko stronę internetową ale i ma placówki stacjonarne.

Owszem, promuje swoją stronę w social mediach, komunikuje się z nimi za pomocą telefonu i maila czy korzysta z kampanii Google Ads a nawet przesyła klientom newslettera. Wszystko jest przemyślane, chociaż wykorzystuje różne kanały komunikacji są spójne i się nawzajem uzupełniają.

Osoba zainteresowana przeszła na stronę z kampanii Google Ads, przejrzała profil strony na chociażby Facebooku i poczytała opinie, rozmawiała ze sklepem za pomocą telefonu i maila, a zamówienie odbierała w sklepie stacjonarnym.

To pokazuje, że podczas jednych zakupów wykorzystano bardzo zresztą sprawnie, kilka kanałów komunikacji, żeby zapewnić jakość na możliwie najwyższym poziomie.

Multichanel marketing podsumowanie

Co sądzisz o wpisie pt. Multichannel marketing – innowacja XXI wieku (omnichannel co to jest)? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czym się różni Multichannel od Omnichannel?

Multichannel oznacza, że firma oferuje swoje produkty i usługi przez wiele kanałów, takich jak sklep internetowy, sklep stacjonarny, telefonicznie itp. Natomiast omnichannel oznacza integrację wszystkich tych kanałów, aby zapewnić spójne i zintegrowane doświadczenie dla klienta, niezależnie od tego, w jaki sposób wybiera on kontakt z firmą. W praktyce oznacza to, że klienci mogą swobodnie przenosić się między kanałami i otrzymują spójną informację i obsługę, niezależnie od tego, czy kontaktują się z firmą online, telefonicznie czy osobiście.

Multichannel – co to i co musisz wiedzieć?

Multichannel to strategia sprzedaży i marketingu, w której firma oferuje swoje produkty i usługi przez wiele kanałów dostępnych dla klientów. Te kanały mogą obejmować sklep internetowy, sklep stacjonarny, telefoniczną obsługę klienta, media społecznościowe i inne. Celem jest umożliwienie klientom wyboru najwygodniejszego dla nich sposobu kontaktu z firmą oraz zwiększenie szans na sprzedaż.
Wiedzieć, że:
-Multichannel pozwala na dotarcie do szerszej grupy klientów i zwiększenie liczby potencjalnych transakcji.
-Wymaga on integracji i koordynacji działań na wszystkich kanałach, aby zapewnić spójne doświadczenie dla klienta.
-Wymaga również inwestycji w technologie umożliwiające śledzenie i analizowanie danych na wszystkich kanałach, aby poprawić efektywność działań.
-Może być trudny do zarządzania, jeśli firma nie ma odpowiedniego zespołu i narzędzi.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!