FAQ Frequently Asked Questions
Naming – co to jest (techniki na unikatowe nazwy)
21 czerwca, 2022
Evp Employee Value Proposition jak je określić?
21 czerwca, 2022

Moodboard -co to jest i dlaczego warto go stworzyć?

Grafika rastrowa
Moodboard

Czym jest moodboard?

Moodboard jest wizualnym narzędziem, które za pomocą ikon, obrazów oraz symboli przekazuje sugestię i koncepcje projektowe, czy pomysły. Narzędzie to w sposób przemyślany aranżuje obrazy, teksty i inne materiały, aby stworzyć wizualizację konkretnego pomysłu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dlaczego warto używać moodboardy?

W niektórych sytuacjach ciężko jest przedstawić innym osobom swoje koncepcje i właśnie wtedy z pomocą przychodzi narzędzie komunikacji wizualnej, jakim jest moodboard.

Narzędzie to pozwoli zwizualizować pomysły, jakie rodzą się w głowie.

Dzięki moodboard zainicjować można dyskusję i sprawić, że ludzie zaczną myśleć kreatywnie. Narzędzie to umożliwia zebranie wszystkich pomysłów i ich utrwalenie, a także wyznaczenie drogi, którą chcemy podążać, aby osiągnąć swój cel i poprowadzić skuteczną kampanię marketingową.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Rodzaje tablic wizualnych

Podczas projektowania wykorzystuje się tablice wizualne, które pozwalają poprzeć wybory osoby projektującej i przedstawić je w sposób namacalny.

Wyróżnić można następujące tablice wizualne:

  • moodboard – najczęściej jest to pierwsza tablica, jaką podczas pracy tworzy projektant. W czasie działań skupia on swoją uwagę na tworzeniu nastroju oraz historii, która trafia w uczucia widzów. Tablica ta ma za zadanie przełamać bariery językowe, które powstają podczas prezentowania pomysłów. Obrazy pokazane na tej tablicy często bywają abstrakcyjne, ponieważ dosłowne obrazy mogłyby zaburzyć stworzoną koncepcję i źle wpłynąć na tworzenie nowych pomysłów. Głównym celem tej tablicy jest przedstawienie otoczenia, do którego idealnie pasuje dany produkt. Narzędzia te najlepiej spełniają swoją funkcję w początkujących etapach projektowania, ale mogą być także pomocne w późniejszych pracach,
  • styleboard – jest to ulepszona wersja moodboardu i pozwala na tworzenie dosłowniejszych obrazów, które współgrają z abstrakcyjnymi obrazami tworzonymi na moodboardzie. Tworzenie obrazów odbywa się przy użyciu zestawu wizualnych parametrów, w których skład wchodzą: kolor, kształt, tekstura oraz materiał i wielkość. Obrazy stworzone w styleboardzie mogą być przełożone na koncepcje produktu, ponieważ muszą być one bliskie użytkownikowi lub klientowi. Do głównego zadania styleboardu należy przełożenie obrazów abstrakcyjnych na określone produkty,
  • colorboard – tablica ta w przeciwieństwie do moodboardu skupia swoją uwagę na kolorach i różnych odcieniach. Poprzez połączenie ze sobą odpowiednich zdjęć obrazuje nastrój, który projektant zamierza stworzyć. Zadaniem colorboardu jest zainspirowanie projektanta podczas tworzenia palety kolorów.

Jak stworzyć moodboard krok po kroku?

Podczas tworzenia swojego moodboardu potrzebny będzie notatnik, dostęp do wyszukiwarki oraz odosobnione miejsce. Tworząc tablice mood, należy postępować według następujących kroków:

  • określić swój cel, do którego tablica ma służyć,
  • wybrać główne pomysły,
  • zebrać pisemne inspiracje,
  • dołączyć już istniejące wizualne pomysły,
  • wyszukać i zebrać inspiracje znalezione w internecie,
  • dodać zdjęcia, kolory oraz przykładowe ruchy i animacje.

Elementy, z jakich składa się moodboard

Tablice moodboard opierają się głównie na kreatywności projektanta, ale aby wyglądały one prawidłowo, muszą zawierać następujące elementy:

  • kolory – są one ważne i można korzystać z gotowych palet lub stworzyć swoją własną, która korzystnie wpłynie na kreatywność i pozwoli stworzyć wyjątkowe i niepowtarzalne obrazy,
  • font – czyli nośnik pisma. Podczas tworzenia tablicy trzeba zebrać fonty, które idealnie wpasują się w archetyp marki lub specyficzne cechy konkretnego produktu. Fonty mogą być użyte w grafice lub logo stosowanym w marketingu,
  • wzory – podczas tworzenia można zebrać wzory, które współgrają z marką i produktem oraz opisywanym nastrojem. Mogą to być miękki i subtelne wzory lub aktywne i odważne w zależności od koncepcji. Prawidłowo dobrane wzory mogą zapaść w pamięć i kojarzyć się klientom z konkretną marką,
  • tekstury – są to elementy, które przyciągają wzrok i można używać je w grafice cyfrowej do połączenia ze sobą elementów fizycznych z wizualnymi,
  • ilustracje – mogą być połączeniem stylów i nie muszą być konkretnie związane z produktem, ale z pomysłem i z tym, co go otacza,
  • ikony – mogą być używane na wiele sposobów i w różnej formie, np. cyfrowej lub drukowanej. Dobrze dobrany styl ikon umożliwi połączenie poszczególnych elementów przedstawiających markę lub produkt.

Dlaczego moodboard jest potrzebny?

Moodboard jest przede wszystkim bardzo przydatnym narzędziem, które umożliwia w łatwy sposób wypracować swój wizerunek. Tablica dzięki przyjemnej formie, łatwości obsługi i tworzenia wizualizacji jest wykorzystywana podczas tworzenia wielu projektów, które wymagają kreatywności, np. aranżacja wnętrz.

Korzyścią, jaką daje to narzędzie, jest wypracowanie pomysłu na swój biznes i uporządkowanie wszystkich pomysłów, które przyciągną uwagę klientów. Dzięki moodboard łatwiej jest podjąć decyzję wizerunkowe i strategiczne, które dotyczą firmy. Tworząc tablicę dla pracownika lub klienta, można upewnić się, że pomysły obu stron są takie same.

Moodboard jak zrobić

Najprostszym narzędziem do tworzenia moodboardów jest Canva. Canva to prosty program graficznym dostępny na stronie www. Pozwala pozwala sprawnie i bardzo szybko tworzyć ciekawe wizualnie kompozycje czy projekty. Poza tym posiada także sporo gotowych szablonów do wykorzystania i ma predefiniowane rozmiary grafik do naszego moodboarda.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Moodboard -co to jest i dlaczego warto go stworzyć?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)