Model AIDCAS -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]

Model AIDCAS
Model AIDCAS

Model AIDCAS

Model AIDCAS to jeden z wielu modeli opisuj膮cych dzia艂anie reklamy na konsumenta. Ca艂y proces dzieli on na etapy, kt贸re mo偶na przypisa膰 do poszczeg贸lnych poziom贸w zainteresowania i zaanga偶owania konsument贸w.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Aidcas po polsku

Model ten jest wyj膮tkowo popularny, poniewa偶 jest rozwini臋ciem modelu AIDA (Uwaga, Zainteresowanie, Po偶膮danie, Akcja) i dopasowaniem go do wsp贸艂czesnych wymog贸w i oczekiwa艅 specjalist贸w ds. marketingu. Model AIDCAS wyr贸偶nia si臋 na tle innych swoim szczeg贸艂owym podej艣ciem do sprawy oraz zwr贸ceniem uwagi na to, 偶e konieczne jest tak偶e budowanie satysfakcji po zakupie. Jak wygl膮da ten model w praktyce? Co trzeba o nim wiedzie膰? Kiedy si臋 przydaje?

Model AIDCAS
Model AIDCAS

Elementy modelu AIDCAS

Model ten sk艂ada si臋 a偶 z sze艣ciu etap贸w. Musz膮 one wyst臋powa膰 w okre艣lonej kolejno艣ci, cho膰 czas ich trwania mo偶e by膰 r贸偶ny. Jest on uzale偶niony od wielu indywidualnych czynnik贸w oraz od tego, jak bardzo dana osoba jest podatna na perswazj臋 oraz prezentowany przekaz. Kolejne etapy to:

  • Attention – przyci膮gni臋cie uwagi – reklama musi wpada膰 w oko. Je艣li nie zostanie zauwa偶ona, to nie ma mowy o przej艣ciu na kolejne etapy. Oczywiste jest wi臋c, 偶e jest to najwa偶niejszy etap tego modelu, bez kt贸rego nie ma mowy o zaistnieniu pozosta艂ych. Etap przyci膮gni臋cia uwagi polega na u艣wiadomieniu odbiorc贸w, 偶e reklamowany produkt w og贸le istnieje. Chodzi tylko o przekazanie tej informacji, ale nie ma na ten moment mowy o perswazji i przekonywaniu do zakupu. Jest wiele technik przyci膮gania uwagi konsument贸w np. u偶ycie kontrowersyjnych tre艣ci, wykorzystanie wyr贸偶niaj膮cych si臋 kolor贸w, zastosowanie muzyki, kt贸ra wpada w ucho. Na tym etapie bardzo wa偶na jest kreatywno艣膰 i stawianie na niebagatelne rozwi膮zania.
  • Interest – zainteresowanie – kiedy reklama przyci膮gnie ju偶 uwag臋 klienta, to koniecznie powinna te偶 go zainteresowa膰. Nie mo偶e by膰 tak, 偶e klient rzuci na ni膮 okiem i zapomni o niej po trzech sekundach. St膮d te偶 wa偶ne jest stosowanie trafnych slogan贸w, czytelnych tre艣ci i stosowanie sposob贸w zwi臋kszaj膮cych stopniowo napi臋cie. Jest to szczeg贸lnie wa偶ne w przypadku reklam emitowanych w telewizji i radio. Je艣li pierwsze sekundy nie zainteresuj膮 odbiorcy, to po prostu zmieni kana艂 i nie b臋dzie dalej s艂ucha艂. Tym samym nie przejdzie na kolejny etap, jakim jest po偶膮danie.
  • Desire – wzbudzeni pragnienie lub po偶膮danie – na tym etapie konsument ju偶 zwr贸ci艂 uwag臋 na dany produkt i wst臋pnie si臋 nim zainteresowa艂. Teraz musi jeszcze mie膰 ch臋膰 posiadania tego reklamowanego produktu. Konsument musi zosta膰 przekonany, 偶e jest to najlepszy mo偶liwy wyb贸r, kt贸ry spe艂ni jego potrzeby. Bez wzbudzenia po偶膮dania nie ma mowy o zakupie. Ten etap cz臋sto trwa bardzo d艂ugo i wymaga sta艂ego przypominania o korzy艣ciach p艂yn膮cych z u偶ywania lub posiadania danego produktu.
  • Conviction – przekonanie o s艂uszno艣ci wyboru. Ten etap s艂u偶y do przekonania konsumenta o potrzebie posiadania produktu. Jest on bardzo podobny do etapu Desire, cho膰 tutaj nale偶y u偶ywa膰 argument贸w, kt贸re bardziej odnosz膮 si臋 do logicznego my艣lenia, ni偶 uczu膰. Ponownie nale偶y podkre艣la膰 zalety produktu, ale na tym etapie nale偶y skupi膰 si臋 na walorach praktycznych.
  • Action – spowodowanie zakupu – ten etap jest kluczowy dla ca艂ego procesu zakupowego. To w艂a艣nie podczas niego konsument reklamy ma zamieni膰 si臋 w klienta. By u艂atwi膰 podj臋cie decyzji o zakupie i zach臋ci膰 do niego nale偶y poda膰 konkretne informacje o sposobie nabycia produktu. Cz臋sto te偶 wykorzystuje si臋 na tym etapie informacj臋 o atrakcyjnej cenie, kt贸ra ma dodatkowo sprowokowa膰 szybsze podj臋cie decyzji o zakupie.
  • Satisfaction – zapewnienie satysfakcji – ten etap w wielu modelach jest pomijany, ale w AIDCAS zwraca si臋 na niego szczeg贸ln膮 uwag臋. Jego zadaniem jest wywo艂anie d艂ugotrwa艂ego zadowolenia konsumenta. Dzi臋ki temu ma zwi臋kszy膰 si臋 prawdopodobie艅stwo tego, 偶e ponownie zdecyduje si臋 on na zakup tego produktu. Budowanie satysfakcji ma sprawi膰, 偶e reklamowany produkt wryje si臋 w 艣wiadomo艣ci klienta, jako dobry i taki, kt贸ry warto kupowa膰.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Czym r贸偶ni si臋 model AIDCAS od AIDA?

Model AIDCAS zosta艂 wzbogacony o dwa dodatkowe etapy. W ten spos贸b lepiej dostosowano go do potrzeb wsp贸艂czesnych konsument贸w. W naszych czasach nie chodzi ju偶 tylko o podj臋cie jednorazowej decyzji o zakupie, ale raczej o budowanie lojalno艣ci u klient贸w. Z racji tego, 偶e w ka偶dej kategorii produkt贸w pojawia si臋 wiele nowo艣ci, to konieczne jest podejmowanie dzia艂a艅, kt贸re maj膮 na celu tworzenie tzw. ewangelist贸w marki.

Skoro czytasz wpis pt. Model AIDCAS to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Wierni konsumenci nie b臋d膮 ch臋tni do skorzystania z oferty konkurencji. Mog膮 za to poleca膰 dany produkt swojej rodzinie i znajomym. Tym samym ich opinie mog膮 stanowi膰 dow贸d spo艂ecznej s艂uszno艣ci.

To bardzo wa偶ne, bo lojalni klienci mog膮 by膰 dodatkow膮 form膮 reklamy danej marki, z tym jednak za艂o偶eniem, 偶e b臋dzie ona w pe艂ni darmowa.

St膮d te偶 tak du偶膮 wag臋 przywi膮zuje si臋 do etapu budowania satysfakcji oraz do kontrolowania jej i podejmowania dzia艂a艅 w razie gdyby zadowolenie z zakupu by艂o zbyt niskie. Model AIDCAS doskonale wpisuje si臋 we wsp贸艂czesne trendy, wi臋c z powodzeniem wypiera model AIDA.

Modele oddzia艂ywania reklamy

1. Wywo艂ywanie emocji: Ka偶da reklama powinna d膮偶y膰 do tego, aby ludzie identyfikowali si臋 z mark膮 lub produktem, kt贸ry oferuje. Dobrym sposobem na to jest wywo艂ywanie okre艣lonych emocji u potencjalnych klient贸w. Poprzez emocjonalne oddzia艂ywanie reklamy, marki mog膮 budowa膰 siln膮 emocjonaln膮 wi臋藕 ze swoim targetem.

2. Tworzenie 艣wiadomo艣ci: Reklama powinna da膰 potencjalnym klientom jasn膮 wizj臋 firmy lub produktu, dzi臋ki czemu b臋d膮 w stanie zapami臋ta膰 je i skojarzy膰 z przekazywanymi tre艣ciami. Reklama musi sk艂oni膰 potencjalnego klienta do zainteresowania produktem lub mark膮, nie za艣 zmusza膰 go do jego zakupu.

3. Wp艂yw na decyzje zakupowe: Reklama musi by膰 przekonuj膮ca, aby sk艂oni膰 odbiorc臋 do dokonania okre艣lonego wyboru. Przekazy reklamowe musz膮 przekazywa膰 jasne i przekonuj膮ce argumenty, aby wp艂yn膮膰 na decyzje zakupowe odbiorc贸w. Reklama musi by膰 atrakcyjna i sk艂ania膰 odbiorc贸w do podj臋cia decyzji, kt贸rej b臋d膮 zadowoleni.

Co my艣lisz o temacie jakim jest Model AIDCAS? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Model AIDCAS -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej