Model AIDCAS -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Model AIDCAS
Model AIDCAS

Model AIDCAS

Model AIDCAS to jeden z wielu modeli opisujących działanie reklamy na konsumenta. Cały proces dzieli on na etapy, które można przypisać do poszczególnych poziomów zainteresowania i zaangażowania konsumentów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Aidcas po polsku

Model ten jest wyjątkowo popularny, ponieważ jest rozwinięciem modelu AIDA (Uwaga, Zainteresowanie, Pożądanie, Akcja) i dopasowaniem go do współczesnych wymogów i oczekiwań specjalistów ds. marketingu. Model AIDCAS wyróżnia się na tle innych swoim szczegółowym podejściem do sprawy oraz zwróceniem uwagi na to, że konieczne jest także budowanie satysfakcji po zakupie. Jak wygląda ten model w praktyce? Co trzeba o nim wiedzieć? Kiedy się przydaje?

Model AIDCAS
Model AIDCAS

Elementy modelu AIDCAS

Model ten składa się aż z sześciu etapów. Muszą one występować w określonej kolejności, choć czas ich trwania może być różny. Jest on uzależniony od wielu indywidualnych czynników oraz od tego, jak bardzo dana osoba jest podatna na perswazję oraz prezentowany przekaz. Kolejne etapy to:

  • Attention – przyciągnięcie uwagi – reklama musi wpadać w oko. Jeśli nie zostanie zauważona, to nie ma mowy o przejściu na kolejne etapy. Oczywiste jest więc, że jest to najważniejszy etap tego modelu, bez którego nie ma mowy o zaistnieniu pozostałych. Etap przyciągnięcia uwagi polega na uświadomieniu odbiorców, że reklamowany produkt w ogóle istnieje. Chodzi tylko o przekazanie tej informacji, ale nie ma na ten moment mowy o perswazji i przekonywaniu do zakupu. Jest wiele technik przyciągania uwagi konsumentów np. użycie kontrowersyjnych treści, wykorzystanie wyróżniających się kolorów, zastosowanie muzyki, która wpada w ucho. Na tym etapie bardzo ważna jest kreatywność i stawianie na niebagatelne rozwiązania.
  • Interest – zainteresowanie – kiedy reklama przyciągnie już uwagę klienta, to koniecznie powinna też go zainteresować. Nie może być tak, że klient rzuci na nią okiem i zapomni o niej po trzech sekundach. Stąd też ważne jest stosowanie trafnych sloganów, czytelnych treści i stosowanie sposobów zwiększających stopniowo napięcie. Jest to szczególnie ważne w przypadku reklam emitowanych w telewizji i radio. Jeśli pierwsze sekundy nie zainteresują odbiorcy, to po prostu zmieni kanał i nie będzie dalej słuchał. Tym samym nie przejdzie na kolejny etap, jakim jest pożądanie.
  • Desire – wzbudzeni pragnienie lub pożądanie – na tym etapie konsument już zwrócił uwagę na dany produkt i wstępnie się nim zainteresował. Teraz musi jeszcze mieć chęć posiadania tego reklamowanego produktu. Konsument musi zostać przekonany, że jest to najlepszy możliwy wybór, który spełni jego potrzeby. Bez wzbudzenia pożądania nie ma mowy o zakupie. Ten etap często trwa bardzo długo i wymaga stałego przypominania o korzyściach płynących z używania lub posiadania danego produktu.
  • Conviction – przekonanie o słuszności wyboru. Ten etap służy do przekonania konsumenta o potrzebie posiadania produktu. Jest on bardzo podobny do etapu Desire, choć tutaj należy używać argumentów, które bardziej odnoszą się do logicznego myślenia, niż uczuć. Ponownie należy podkreślać zalety produktu, ale na tym etapie należy skupić się na walorach praktycznych.
  • Action – spowodowanie zakupu – ten etap jest kluczowy dla całego procesu zakupowego. To właśnie podczas niego konsument reklamy ma zamienić się w klienta. By ułatwić podjęcie decyzji o zakupie i zachęcić do niego należy podać konkretne informacje o sposobie nabycia produktu. Często też wykorzystuje się na tym etapie informację o atrakcyjnej cenie, która ma dodatkowo sprowokować szybsze podjęcie decyzji o zakupie.
  • Satisfaction – zapewnienie satysfakcji – ten etap w wielu modelach jest pomijany, ale w AIDCAS zwraca się na niego szczególną uwagę. Jego zadaniem jest wywołanie długotrwałego zadowolenia konsumenta. Dzięki temu ma zwiększyć się prawdopodobieństwo tego, że ponownie zdecyduje się on na zakup tego produktu. Budowanie satysfakcji ma sprawić, że reklamowany produkt wryje się w świadomości klienta, jako dobry i taki, który warto kupować.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym różni się model AIDCAS od AIDA?

Model AIDCAS został wzbogacony o dwa dodatkowe etapy. W ten sposób lepiej dostosowano go do potrzeb współczesnych konsumentów. W naszych czasach nie chodzi już tylko o podjęcie jednorazowej decyzji o zakupie, ale raczej o budowanie lojalności u klientów. Z racji tego, że w każdej kategorii produktów pojawia się wiele nowości, to konieczne jest podejmowanie działań, które mają na celu tworzenie tzw. ewangelistów marki.

Skoro czytasz wpis pt. Model AIDCAS to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Wierni konsumenci nie będą chętni do skorzystania z oferty konkurencji. Mogą za to polecać dany produkt swojej rodzinie i znajomym. Tym samym ich opinie mogą stanowić dowód społecznej słuszności.

To bardzo ważne, bo lojalni klienci mogą być dodatkową formą reklamy danej marki, z tym jednak założeniem, że będzie ona w pełni darmowa.

Stąd też tak dużą wagę przywiązuje się do etapu budowania satysfakcji oraz do kontrolowania jej i podejmowania działań w razie gdyby zadowolenie z zakupu było zbyt niskie. Model AIDCAS doskonale wpisuje się we współczesne trendy, więc z powodzeniem wypiera model AIDA.

Modele oddziaływania reklamy

1. Wywoływanie emocji: Każda reklama powinna dążyć do tego, aby ludzie identyfikowali się z marką lub produktem, który oferuje. Dobrym sposobem na to jest wywoływanie określonych emocji u potencjalnych klientów. Poprzez emocjonalne oddziaływanie reklamy, marki mogą budować silną emocjonalną więź ze swoim targetem.

2. Tworzenie świadomości: Reklama powinna dać potencjalnym klientom jasną wizję firmy lub produktu, dzięki czemu będą w stanie zapamiętać je i skojarzyć z przekazywanymi treściami. Reklama musi skłonić potencjalnego klienta do zainteresowania produktem lub marką, nie zaś zmuszać go do jego zakupu.

3. Wpływ na decyzje zakupowe: Reklama musi być przekonująca, aby skłonić odbiorcę do dokonania określonego wyboru. Przekazy reklamowe muszą przekazywać jasne i przekonujące argumenty, aby wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorców. Reklama musi być atrakcyjna i skłaniać odbiorców do podjęcia decyzji, której będą zadowoleni.

Co myślisz o temacie jakim jest Model AIDCAS? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!