Zawartość strony
W obliczu recesji, która czai się tuż za rogiem, panuje na razie ogólne przekonanie, aby nadal reklamować się, ale o tym za chwilę.
Na dziś dzień gospodarka nie wydobrzała po pandemii i po przymusowym zamykaniu firm przez partię rządzącą.
I nagle bum…
Drugi cios. Światowy kryzys i szalejąca inflacja.
Omówmy ten temat.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wbrew powszechnemu przekonaniu biznes w XXI wieku rządzi się cały czas swoimi starymi prawami.
W języku angielskim jest bardzo ciekawe powiedzenie:
„You miss 100% of the shots you don’t take”.
Czyli przegapisz 100% okazji do strzału jeśli nawet ich nie wykonasz.
I jest w tym dużo prawdy, bo jeśli nawet nie będziesz próbować to na pewno nie sprzedasz. A jak nie sprzedajesz to nie zarabiasz i musisz się pożegnać z biznesem.
W dodatku, (jak wiesz) podczas kryzysu czy recesji część firm zbankrutuje, a wielu konsumentom będzie się żyło gorzej, więc ograniczą konsumpcję.
Co z tego wynika? A to, że nawet nie uda Ci się utrzymać obecnego poziomu obrotów.
Czyli przyjmijmy hipotetycznie, że Twoje koszty stałe zostają na tym samym poziomie, inflacja wzrasta przez co za pieniądze możesz kupić mniej i z każdym tygodniem tracisz kolejnych klientów.
Rozumiesz?
Nie reklamujesz się, to wypadasz z biznesu.
Oczywiście, reklamując się podczas kryzysu nie oczekuj, że będziesz mieć wyniki takie jak za czasów prosperity.
Jeśli w okresie, gdy „Wszystko rosło” miałeś stosunek 3:1 czyli z każdej wydaje złotówki miałeś 3 zł, to w czasie kryzysu będzie to może 2:1, albo nawet mniej, jak 1,2:1.
Kryzysy to czas na przetrwanie.
Jeśli przetrwasz recesję to działania, które wykonujesz wystrzelą Twój biznes w kosmos kiedy wszystko się unormalizuje.
Ale jeśli nie będziesz cały czas zdobywać nowych klientów, to albo narobisz sobie długów, co wywoła strach przed inwestycjami. Albo kiedy realia ekonomiczne będą promować wzrost, a Ty zaczniesz dopiero na nowo budować swój biznes, to konkurencja, która przetrwała kryzys odjedzie Tobie tak daleko, że nie dogonisz ich nawet przez kilka lat.
Ale czasami w starych powiedzeniach jest prawda. Być może słyszeliście, że marki powinny utrzymać reklamę w czasie recesji. Według badaczy i analityków marketingowych to powiedzenie jest w rzeczywistości słuszne.
W obliczu recesji, która może czaić się za rogiem, marketerzy mogą się zastanawiać, jak zarządzać budżetami reklamowymi. Odpowiedź często zależy od sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej, ale ogólnie rzecz biorąc, firmy konsultingowe i agencje marketingowe z naszej branży wydają się w dużej mierze doradzać swoim klientom, aby zachowali reklamy, nawet jeśli będziemy musieli zmieniać swoje strategie targetowania lub przekazu.
Takie jest również nasze stanowisko.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Oczywiście, niektóre marki mogą zmniejszyć wydatki na reklamy. Na przykład marki, które martwią się o swoje przepływy pieniężne, mogą postrzegać reklamę jako „najłatwiejszą rzecz do wyrzucenia, aby zoptymalizować wydatki”.
Chociaż prawdą jest, że zaprzestanie reklamy może być łatwiejsze niż zamknięcie fabryki lub wycofanie się z kontraktu terminowego, decyzja ta nie jest pozbawiona kosztów.
Na przykład analiza firm w recesji w 2008 r. przeprowadzona przez McKinsey wykazała, że zarówno oczywiste posunięcia w zakresie cięcia kosztów, jak i działania sprzeczne z intuicją, takie jak zwiększenie sprzedaży i wydatków na marketing, mogą poprawić sytuację firmy w fazie ożywienia.
Jak John Quelch ujął to w Financial Times w 2008 r.: (moje dosłowne tłumaczenie z ang.) „Dobrze udokumentowano, że marki, które zwiększają wydatki na reklamę w czasie recesji, gdy konkurenci ograniczają swój udział, mogą zwiększyć udział w rynku i zwrot z inwestycji przy niższych kosztach niż w czasach dobrej koniunktury gospodarczej”.
Jako trzecie przytoczę badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową Engagement Labs po recesji w 2008 roku, które przekazało podobny punkt: Zarówno marki finansowe, jak i samochodowe, które dokonały dużych i umiarkowanych cięć wydatków na reklamę, odnotowały spadek sentymentu netto do swoich marek, podczas gdy marki, które utrzymały swoje wydatki nie.
Jako doskonały przykład możemy wskazać Netflix podczas Wielkiej Recesji w 2008 roku. Amerykanie stali się wtedy niezwykle wrażliwi na ceny, ale nadal chcieli rozrywki, więc Netflix musiał intensywnie reklamować się, aby zmienić zwyczaje konsumentów związane z wypożyczaniem filmów.
Kluczowe będzie również dotarcie do najbardziej lojalnych klientów, ponieważ ewangeliści i stali klienci marki mają tendencję do generowania znacznej części zysków firmy. E-mail marketing i programy lojalnościowe są dobrymi kanałami dotarcia do tej grupy odbiorców.
Marki, które kontynuują reklamę, powinny zachować ostrożność i przejrzystość w swoich kreacjach, aby zwiększyć świadomość.
Ważne jest, aby pozostać, ale jeszcze ważniejsze jest, aby kampanie marketingowe działały dla Ciebie. Jeśli Twoja kreacja nie jest zoptymalizowana i jest źle interpretowana, nie pomaga Twojej marce, pomaga konkurencji.
Często podczas recesji marki skłaniają się ku reklamom „nastawionym na perswazję”, co oznacza reklamy promujące pakiety, rabaty lub inne tego typu oferty. Ten rodzaj przekazu może być skuteczny w zachęcaniu ludzi do działania, ale może w mniejszym stopniu dotyczyć budowania przywiązania do marki.
Aby zrozumieć jak działa marketing i reklama w połączeniu z wydatkami musisz zrozumieć ekonomiczny cykl życia. Oto przykład z parp:
Kolejność kroków powinna wyglądać następująco:
Faza spowolnienia
Faza recesji
Faza ożywienia
Prowadzenie działań marketingowych podczas kryzysu jest wyzwaniem dla wielu firm, ale jednocześnie może być okazją do zwiększenia lojalności klientów i wzmocnienia pozycji na rynku. Poniżej przedstawiam kilka ważnych kroków, które warto podjąć w celu skutecznej reakcji na sytuację kryzysową:
Podsumowując, prowadzenie działań marketingowych podczas kryzysu wymaga elastyczności i szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych. Kluczowe jest skupienie się na komunikacji z klientami oraz dostosowanie strategii do ich potrzeb i oczekiwań.
Pierwszy przykład to Netflix, o którym już wspomniałem wcześniej w tym artykule.
Mówimy tutaj o wielkim kryzysie w USA w latach 20 i 30 ubiegłego wieku. Dzięki temu, że firma Camel nie obcięła wydatków reklamowych, tak jak ich konkurenci, to w 1935 roku stali się jednym z liderów rynku.
FedEx powstało w 1973 roku podczas wielkiego kryzysu naftowego. Zastanów się jak to brzmi, kryzys naftowy i firma kurierska. Aż ciarki przechodzą. A mimo to wierzyli w siebie i cały czas inwestowali, aby iść do przodu.
Kolejny przykład wielkiego kryzysu naftowego. Dzięki zwiększaniu swoich wydatków na marketing w 1976 roku Toyotya prześcignęła Volkswagena jako najczęściej importowany samochód w Stanach Zjednoczonych.
W latach 1990-91 pizzerii Pizza Hut udało się zwiększyć sprzedaż o 61%. Nowe rekordy biło również wtedy Taco Bell, a to za sprawą tego, że McDonalds podjął decyzję, by obciąć budżety reklamowe.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Chcesz podjąć z nami współpracę i nie wiesz jak najlepiej przeprowadzić swój marketing w czasie kryzysu? Pomożemy ustalić strategię reklamową na czas recesji i gorszych czasów.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)