Marketing w branży beauty (branża health & beauty)

Marketing wielopoziomowy przykłady – co to jest i czy warto?
7 czerwca, 2022
Employer Branding
Marketing w ubezpieczeniach -jak reklamować ubezpieczenia?
7 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Marketing w branży beauty

Marketing w branży beauty (branża health & beauty)

Jaki wpływ na nasze zachowania oraz dokonywanie wyborów mają media społecznościowe wie każdy. Praktycznie nic, co dzieje się na świecie, nie przechodzi bez zauważenia przez internet.

Bez względu na działalność, każda marka w swojej strategii marketingowej uwzględnia rolę mediów społecznościowych. Przemysł kosmetyczny zwielokrotnił swoje zyski w ostatnim czasie, głównie za sprawą wpływu reklam w internecie oraz social media.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Branża beauty, a klient

Klienci marek kosmetycznych to specyficzna grupa nabywców. Charakteryzuje się ogromnym researchem i samodzielnym tworzeniem opinii oraz różnego rodzaju treści o produktach.

Jak żadna inna grupa konsumentów potrafią prześledzić wiadomości w social media lub na forach internetowych, aby wyszukać potrzebne informacje na temat produktu oraz wybranej marki.

Branża beauty w Polsce

Prawie połowa klientów marek kosmetycznych sprawdza opinie oraz informacje na temat wybranego przez siebie produktu.

Również na YouTube branża beauty cieszy się ogromną popularnością, notując miliardowe ilości wyświetleń materiałów poświęconych produktom kosmetycznym.

Marketing w branży beauty ciągle się rozwija i udoskonala, ponieważ publiczność zgromadzona wokół tego segmentu jest bardzo wymagająca.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Branża beauty w social media

Marki kosmetyczne stawiają bardzo duży nacisk na marketing w social media. Dzięki takim narzędziom jak video tutorial, a także przewodniki po produktach i fotografie bardzo mocno angażują użytkowników do obserwacji jej usług.

Największą bronią branży kosmetycznej jest możliwość zainteresowania i zachęcenia klientów do zakupu przy pomocy szerokiego wachlarza wizualizacji produktów. Najpopularniejsze są grafiki, na których prawdziwy klient prezentuje stosowanie danego produktu.

Przed publikacją filmów oraz fotografii przez markę kosmetyczną ważne jest, aby określiła swoje wartości i jaki styl życia zamierza prezentować. To dzięki tym działaniom, wizerunek marki może wiele zyskać w oczach klientów.

Działania praktyczne marketingu w branży beauty

Podstawowym celem publikowania treści w social mediach jest szeroko pojęta promocja produktu. Głównym narzędziem w prezentacji produktu przez marki kosmetyczne jest tutorial.

Ma on na celu zaprezentowanie, krok po kroku, wykonania konkretnej czynności. Nic tak nie wpływa na odbiorcę, jak pokazanie mu produktu w formie instruktażu.

Jest to zdecydowanie najbardziej atrakcyjna forma marketingu oddziaływującego bezpośrednio na klienta. Z kolei nic tak nas nie przekonuje, jak produkt kosmetyczny w użyciu podczas reklamy. Idealnym miejscem do tego typu prezentacji jest YouTube oraz instagram.

Marketing beauty

W pierwszym przypadku możemy zaprezentować produkt w materiale video, a w drugim za pomocą zdjęć oraz jako story. Wspomniane wcześniej tutoriale makijażowe, a przede wszystkim filmy video przedstawiające cały proces użycia produktu, to główne czynniki marketingu w branży beauty.

Klient jako główny propagator marki beauty

Klienci branży beauty są wyjątkowi, ponieważ sami są najlepszymi nośnikami reklamy oraz ambasadorami poszczególnych marek. To oni, tworząc treści i opinie na temat danego produktu, generują zainteresowanie marką w social mediach. Jest to chyba najbardziej skuteczny rodzaj reklamy w sieci.

Tworzenie grup i zachęcanie innych do ich wstąpienia, a także prezentowanie użycia produktu, tworzy idealna reklamę. Marki kosmetyczne dokładnie śledzą wszystkie wpisy i komentarze pod ich profilem, a następnie odpowiednio nimi zarządzają.

Reklama beauty poprzez konkursy i rozdania

Lubimy dostawać prezenty. Ten oczywisty fakt często wykorzystują marki z branży beauty.

Z jednej strony organizują wszelkiego rodzaju konkursy z nagrodami, zachęcając w ten sposób coraz to nowych klientów do zapoznania się z ich produktem. Z drugiej zaś strony, dbając o swoich stałych odbiorców, wręczają im różnego rodzaju upominki z okazji np. jubileuszu firmy. Prezenty to szczególnie lubiana forma marketingu w branży kosmetycznej.

Najciekawsze obszary branży beauty

Najczęściej spotykaną metodą promocji marki jest prośba o oznakowanie pod wstawionym zdjęciem np. na instagramie. Bardzo popularne ostatnio stało się wstawianie hashtagów pod wpisem w social media.

Jest to niezwykle atrakcyjna forma zachęcająca konsumentów do zaangażowania w promocję marki, a także znacznie wzmacnia poczucie lojalności klientów z danym produktem.

Kolejnym rodzajem marketingu w branży beauty jest rozdawanie próbek produktów danej marki podczas eventów. Niewątpliwie angażuje to w istotny sposób nowych odbiorców i sprawia, że z niecierpliwością wyczekują nowych zaproszeń do takich przedsięwzięć.

Influencer marketing w branży beauty – nowa forma reklamy

Wiemy już, że w branży beauty dosyć silną pozycję w promocji danej marki mają klienci. To za sprawą ich wpisów w social media oraz opinii produktów pod opisami marki, firmy kosmetyczne zyskują coraz to nowych klientów. Marki z branży kosmetycznej poszły jeszcze dalej w tym temacie.

Wiedząc jak bardzo ludzie utożsamiają się ze znanymi osobami, zaczęli współpracować z influencerami. W bardzo prosty sposób więc marka zyskuje ogromną liczbę klientów.

Jak reklamować branżę beauty?

Abu dobrze reklamować branżę beauty proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Marketing w branży beauty podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing w branży beauty (branża health & beauty)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)