Marketing uczelni wyższych, kampania reklamowa jak wypromować uczelnię

Marketing partyzancki
Marketing w sieci dla firmy -jak zacząć?
3 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Własna strona internetowa -jak zrobić stronę www
3 czerwca, 2022
Marketing partyzancki
Marketing uczelni wyższych

Marketing uczelni wyższych, skuteczna kampania reklamowa jak wypromować uczelnię i szkołę

Niegdyś otrzymanie indeksu wyższej uczelni było wyrazem prestiżu i stanowiło najwyższe wyróżnienie.

Na studia dostawali się najlepsi kandydaci a na najbardziej obleganych kierunkach nierzadko na jedno miejsce aplikowało kilkadziesiąt osób.

Znane państwowe uczelnie zawsze cieszyły się kompletem żaków, zapełnione były nawet listy rezerwowych. Wraz z dynamicznym rozwojem szkolnictwa wyższego sytuacja uległa jednak znaczącej zmianie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Przede wszystkim, niczym grzyby po deszczu, zaczęły wyrastać nowe placówki prywatne, które stały się alternatywą dla oświaty państwowej. Od tej pory studiować mógł każdy, kto opłacał czesne.

Możliwości uzyskania tytułu licencjata czy magistra zdecydowanie się poszerzyły. W związku z tym pojawiła się konieczność zabiegania o studenta i wdrożenia koncepcji reklamowych dla szkół wyższych, nawet tych najbardziej renomowanych.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

E-marketing uczelni wyższych

Marketing uczelni wyższych jest dość specyficzną formą promocji ze względu na grono, do którego jest skierowany.

Targetem są młode osoby tuż po maturze, czyli głównie 18-latkowie, czasem osoby nieco starsze, które zdecydowały się przeczekać kilka lat, jeszcze rzadziej osoby, które pretendują na uniwersytet trzeciego wieku.

Głównie jednak reklamodawcy mają do czynienia z bardzo młodymi odbiorcami, którzy stanęli właśnie u progu dorosłości i chcieliby podbijać świat. Reklama ukierunkowana na taką grupę odbiorców to niełatwe zadanie.

Kampania reklamowa uczelni

Przede wszystkim, trzeba zdawać sobie sprawę w faktu, że w tej sytuacji nie sprawdzą się raczej tradycyjne metody promocyjne. Banery, ulotki, dni otwarte – to wszystko można wdrażać jako formy dodatkowe i wspomagające, lecz głównym kanałem przekazu powinien być Internet.

Nowoczesne formy promocji uczelni

Młodzi ludzie idą z duchem czasu, uwielbiają wszystko, co nowoczesne i designerskie. Taka też powinna być reklama skierowana do przyszłych studentów.

W cenie jest wszystko, co zadziwiające, opierające się na kontrowersji bądź awangardzie. Marketing uczelni wyższych powinien zatem operować nieszablonowymi środkami wyrazu.

Powinien zaskakiwać oraz intrygować. Z pewnością zapewnienia, że kończąc dany kierunek bądź uczelnię, student ma zagwarantowane miejsce na rynku pracy, to zdecydowanie za mało.

Potrzebny jest element suspensu. Kiedyś to maturzyści zabiegali o miejsca na uczelni, obecnie uczelnie muszą zabiegać o młody narybek, zwłaszcza w okresach niżu demograficznego.

Kluczową sprawą jest komunikowanie się językiem, który jest przyswajalny i zrozumiały dla młodzieży. Dlatego też reklamy placówek edukacyjnych coraz częściej operują niesformalizowanym językiem pełnym neologizmów młodzieżowych oraz elementów slangowych.

Trzeba je jeszcze oczywiście dopasować do specyfiki danego kierunku studiów, gdyż to, co sprawdzi się na historii sztuki, niekoniecznie zda egzamin na matematyce.

Jak promować uczelnię wyższą

Uczelnia musi zdecydowanie zaistnieć w sieci i wyróżnić się na tle setek innych witryn edukacyjnych. Obecnie nie wystarczy więc samo posiadanie strony www, ale trzeba jeszcze o nią odpowiednio zadbać.

Dlatego też uczelnie wyższe coraz częściej korzystają z pomocy profesjonalnych grafików, webmasterów czy copywriterów, którzy dzięki odpowiednim narzędziom pozycjonującym są w stanie wywindować dany portal w rankingach.

Ponieważ wiele szkół przedstawia podobną ofertę edukacyjną, każdej z nich zależeć będzie na zajmowaniu jednego z czołowych miejsc w wyszukiwarce Google. To jednak wymaga spełnienia określonych kryteriów.

Przede wszystkim korzystania z dobrej domeny, przedstawienia innowacyjnej propozycji naukowej, zamieszczenia przykuwających uwagę zdjęć, optymalizacji pod względem SEO, czyli np. używania dużego zagęszczenia fraz kluczowych, linkowań wewnętrznych czy metatekstów.

Jak promować kierunek studiów: hasła promujące uczelnie

Obecnie wielu studentów musi dzielić czas pomiędzy naukę a pierwszą pracę zawodową, dlatego też dobrze sprzedają się zdalne oferty edukacyjne realizowane online lub też propozycje z elastycznymi grafikami, które każdy student może dopasować bezpośrednio do swoich potrzeb.

Kiedyś uczelnie szczyciły się sławnymi wychowankami, dziś bardziej spodoba się nawiązanie współpracy promocyjnej ze znanym youtuberem.

Placówka edukacyjna również powinna zadbać o to, by pokazać się w social mediach typu Facebook, Instagram czy Tik – Tok.

Strony te powinny być na bieżąco aktualizowane i prowadzone z dużą dozą dystansu, oraz sympatycznego humoru. Suche fakty na temat kierunków nauczania niczego nie wniosą, poza nudną merytoryką, na którą powołuje się każdy.

Plan marketingowy uczelni – reklamy uczelni

Dobrze wśród potencjalnych studentów sprawdzają się np. reklamy interaktywne, czyli takie, które motywują do określonego działania i w ten sposób potrafią wzbudzić ciekawość.

Często odbywają się w ramach konkursów, czyli wykonanie określonego zadania wiąże się z jakimś benefitem. Automatycznie też przekierowują do formularza rejestracyjnego, za którego pośrednictwem można aplikować do szkoły.

Aby jednak sporo osób realnie zainteresowanych konkursami mogło się o nich dowiedzieć, zazwyczaj potrzeba płatnej kampanii banerowej.

Kluczowe będą oryginalne hasła i ciekawe grafiki tematycznie powiązane z danym kierunkiem studiów. Można też skorzystać z mailing marketingu personalizując oferty.

Marketing uczelni wyższej -inne formy

Marketing uczelni wyższych może też odbywać się za pośrednictwem różnego rodzaju komunikatorów, które są w dzisiejszych czasach niezwykle popularne. Szkoła powinna wdrożyć np. messenger marketing.

Przydają się tutaj chatboty, które wykorzystują techniki storytellingu lub prostego quizu. Zdarzają się również boty potrafiące obliczyć finanse związane z podjęciem studiów lub obniżki czesnego.

Taka forma komunikacji z przyszłymi żakami jest dla nich bardziej przystępna i szybsza aniżeli oczekiwanie na oficjalne pisma czy wykonywanie telefonów do dziekanatów w celu zasięgnięcia informacji.

Choć w wysokiej jakości content trzeba czasem sporo zainwestować, to jednak należy też zdawać sobie sprawę z tego, że w obecnych czasach reklama uczelni wyższych nie jest ich swobodnym wyborem, lecz koniecznością, by utrzymać się na niełatwym edukacyjnym rynku.

Dlatego też wszelkie inwestycje związane z reklamą i promocją są inwestycjami w przyszłość danej szkoły.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Skuteczny marketing uczelni wyższych, szkoły i kierunku studiów: podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing uczelni wyższych, kampania reklamowa jak wypromować uczelnię?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)