Zawartość strony
Niegdyś otrzymanie indeksu wyższej uczelni było wyrazem prestiżu i stanowiło najwyższe wyróżnienie.
Na studia dostawali się najlepsi kandydaci a na najbardziej obleganych kierunkach nierzadko na jedno miejsce aplikowało kilkadziesiąt osób.
Znane państwowe uczelnie zawsze cieszyły się kompletem żaków, zapełnione były nawet listy rezerwowych. Wraz z dynamicznym rozwojem szkolnictwa wyższego sytuacja uległa jednak znaczącej zmianie.
Przede wszystkim, niczym grzyby po deszczu, zaczęły wyrastać nowe placówki prywatne, które stały się alternatywą dla oświaty państwowej. Od tej pory studiować mógł każdy, kto opłacał czesne.
Możliwości uzyskania tytułu licencjata czy magistra zdecydowanie się poszerzyły. W związku z tym pojawiła się konieczność zabiegania o studenta i wdrożenia koncepcji reklamowych dla szkół wyższych, nawet tych najbardziej renomowanych.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Marketing uczelni wyższych jest dość specyficzną formą promocji ze względu na grono, do którego jest skierowany.
Targetem są młode osoby tuż po maturze, czyli głównie 18-latkowie, czasem osoby nieco starsze, które zdecydowały się przeczekać kilka lat, jeszcze rzadziej osoby, które pretendują na uniwersytet trzeciego wieku.
Głównie jednak reklamodawcy mają do czynienia z bardzo młodymi odbiorcami, którzy stanęli właśnie u progu dorosłości i chcieliby podbijać świat. Reklama ukierunkowana na taką grupę odbiorców to niełatwe zadanie.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Przede wszystkim, trzeba zdawać sobie sprawę w faktu, że w tej sytuacji nie sprawdzą się raczej tradycyjne metody promocyjne. Banery, ulotki, dni otwarte – to wszystko można wdrażać jako formy dodatkowe i wspomagające, lecz głównym kanałem przekazu powinien być Internet.
Młodzi ludzie idą z duchem czasu, uwielbiają wszystko, co nowoczesne i designerskie. Taka też powinna być reklama skierowana do przyszłych studentów.
W cenie jest wszystko, co zadziwiające, opierające się na kontrowersji bądź awangardzie. Marketing uczelni wyższych powinien zatem operować nieszablonowymi środkami wyrazu.
Powinien zaskakiwać oraz intrygować. Z pewnością zapewnienia, że kończąc dany kierunek bądź uczelnię, student ma zagwarantowane miejsce na rynku pracy, to zdecydowanie za mało.
Potrzebny jest element suspensu. Kiedyś to maturzyści zabiegali o miejsca na uczelni, obecnie uczelnie muszą zabiegać o młody narybek, zwłaszcza w okresach niżu demograficznego.
Kluczową sprawą jest komunikowanie się językiem, który jest przyswajalny i zrozumiały dla młodzieży. Dlatego też reklamy placówek edukacyjnych coraz częściej operują niesformalizowanym językiem pełnym neologizmów młodzieżowych oraz elementów slangowych.
Trzeba je jeszcze oczywiście dopasować do specyfiki danego kierunku studiów, gdyż to, co sprawdzi się na historii sztuki, niekoniecznie zda egzamin na matematyce.
Uczelnia musi zdecydowanie zaistnieć w sieci i wyróżnić się na tle setek innych witryn edukacyjnych. Obecnie nie wystarczy więc samo posiadanie strony www, ale trzeba jeszcze o nią odpowiednio zadbać.
Dlatego też uczelnie wyższe coraz częściej korzystają z pomocy profesjonalnych grafików, webmasterów czy copywriterów, którzy dzięki odpowiednim narzędziom pozycjonującym są w stanie wywindować dany portal w rankingach.
Ponieważ wiele szkół przedstawia podobną ofertę edukacyjną, każdej z nich zależeć będzie na zajmowaniu jednego z czołowych miejsc w wyszukiwarce Google. To jednak wymaga spełnienia określonych kryteriów.
Przede wszystkim korzystania z dobrej domeny, przedstawienia innowacyjnej propozycji naukowej, zamieszczenia przykuwających uwagę zdjęć, optymalizacji pod względem SEO, czyli np. używania dużego zagęszczenia fraz kluczowych, linkowań wewnętrznych czy metatekstów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Obecnie wielu studentów musi dzielić czas pomiędzy naukę a pierwszą pracę zawodową, dlatego też dobrze sprzedają się zdalne oferty edukacyjne realizowane online lub też propozycje z elastycznymi grafikami, które każdy student może dopasować bezpośrednio do swoich potrzeb.
Kiedyś uczelnie szczyciły się sławnymi wychowankami, dziś bardziej spodoba się nawiązanie współpracy promocyjnej ze znanym youtuberem.
Placówka edukacyjna również powinna zadbać o to, by pokazać się w social mediach typu Facebook, Instagram czy Tik – Tok.
Strony te powinny być na bieżąco aktualizowane i prowadzone z dużą dozą dystansu, oraz sympatycznego humoru. Suche fakty na temat kierunków nauczania niczego nie wniosą, poza nudną merytoryką, na którą powołuje się każdy.
Dobrze wśród potencjalnych studentów sprawdzają się np. reklamy interaktywne, czyli takie, które motywują do określonego działania i w ten sposób potrafią wzbudzić ciekawość.
Często odbywają się w ramach konkursów, czyli wykonanie określonego zadania wiąże się z jakimś benefitem. Automatycznie też przekierowują do formularza rejestracyjnego, za którego pośrednictwem można aplikować do szkoły.
Aby jednak sporo osób realnie zainteresowanych konkursami mogło się o nich dowiedzieć, zazwyczaj potrzeba płatnej kampanii banerowej.
Kluczowe będą oryginalne hasła i ciekawe grafiki tematycznie powiązane z danym kierunkiem studiów. Można też skorzystać z mailing marketingu personalizując oferty.
W celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług, na uczelniach wyższych można stosować różnego rodzaju formy reklamy. Te formy reklamy obejmują reklamy w prasie, outdoorowe, w mediach społecznościowych, lokalnych mediach i bezpośrednie działania promocyjne.
Marketing uczelni wyższych może też odbywać się za pośrednictwem różnego rodzaju komunikatorów, które są w dzisiejszych czasach niezwykle popularne. Szkoła powinna wdrożyć np. messenger marketing.
Przydają się tutaj chatboty, które wykorzystują techniki storytellingu lub prostego quizu. Zdarzają się również boty potrafiące obliczyć finanse związane z podjęciem studiów lub obniżki czesnego.
Taka forma komunikacji z przyszłymi żakami jest dla nich bardziej przystępna i szybsza aniżeli oczekiwanie na oficjalne pisma czy wykonywanie telefonów do dziekanatów w celu zasięgnięcia informacji.
Choć w wysokiej jakości content trzeba czasem sporo zainwestować, to jednak należy też zdawać sobie sprawę z tego, że w obecnych czasach reklama uczelni wyższych nie jest ich swobodnym wyborem, lecz koniecznością, by utrzymać się na niełatwym edukacyjnym rynku.
Dlatego też wszelkie inwestycje związane z reklamą i promocją są inwestycjami w przyszłość danej szkoły.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing uczelni wyższych, kampania reklamowa jak wypromować uczelnię?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
1. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych – twórz profile i strony uczelni na popularnych platformach oraz publikuj na nich relacje, informacje i materiały wideo, aby wypromować działalność uczelni i zachęcić potencjalnych studentów do korzystania z jej oferty.
2. Wykorzystaj dane – zastosuj badania marketingowe i algorytmy aby uzyskać pełniejszy obraz odbiorców. Twórz adresowane treści, które odpowiadają ich potrzebom i zainteresowaniom na temat uczelni.
3. Zorganizuj wydarzenia promocyjne – wykorzystaj targi i spotkania, aby prezentować ofertę edukacyjną oraz atrakcyjność lokalizacji uczelni.
4. Wykorzystaj siłę słowa – zadbaj o to, aby zadowoleni absolwenci chętnie polecali swoją alma mater. Zainteresuj ich swoim nowym kierunkiem studiów, programami wymiany studenckiej oraz innymi przewagami, jakimi oferuje uczelnia.
5. Programy stypendialne – ustanowienie programów stypendialnych lub innych form pomocy finansowej dla studentów to doskonały sposób, aby wypromować uczelnię, zwłaszcza wśród potencjalnych studentów z niższymi dochodami.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)