Marketing tradycyjny rodzaje i przyk艂ady (klasyczny a nowoczesny)

Persony marketing
Persony marketing, strategia jak tworzy膰 buyer persona
8 stycznia, 2022
komunikacja marketingowa
Komunikacja marketingowa narz臋dzia, proces, cele (instrumenty i metody)
8 stycznia, 2022
Marketing tradycyjny
Marketing tradycyjny

Marketing tradycyjny rodzaje i przyk艂ady (klasyczny a nowoczesny)

Marketing tradycyjny to rodzaj marketingu, w kt贸rym marketerzy korzystaj膮 z tradycyjnych platform, takich jak druk itp. Zanim marketing internetowy i marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych sta艂 si臋 popularny, firmy wybiera艂y marketing tradycyjny, aby promowa膰 swoje produkty w艣r贸d swoich klient贸w.

Jednak marketing w mediach tradycyjnych jest nadal wykorzystywany przez firmy do promowania swoich produkt贸w i nadal te firmy wydaj膮 ogromne pieni膮dze na promocj臋 swoich produkt贸w za pomoc膮 marketingu w mediach tradycyjnych. Z tradycyjnym marketingiem medialnym spotykasz si臋 kilka razy dziennie.

Na przyk艂ad, gdy ogl膮dasz transmisj臋 na 偶ywo z meczu, podczas przerw widzisz reklamy kilku produkt贸w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Dlaczego tradycyjny marketing?

Istnieje kilka powod贸w, dla kt贸rych marketerzy stosuj膮 tradycyjny marketing medialny. Oto one:

Mo偶liwo艣膰 dotarcia do szerokiego grona odbiorc贸w

Marketing cyfrowy i marketing spo艂eczno艣ciowy to odpowiedni wyb贸r do promowania produkt贸w w艣r贸d zapalonych u偶ytkownik贸w internetu lub os贸b cz臋sto korzystaj膮cych z technologii. Ale tradycyjny marketing ma mo偶liwo艣膰 dotarcia do os贸b mieszkaj膮cych na obszarach wiejskich, starszych i rzadko korzystaj膮cych z medi贸w cyfrowych.

Na przyk艂ad starsi ludzie nie s膮 obeznani z technologi膮 i nadal polegaj膮 na telewizji, radiu i gazetach, aby dowiedzie膰 si臋 o wydarzeniach na 艣wiecie. Dlatego te platformy s膮 najlepszym medium marketingowym, aby u艣wiadomi膰 takie osoby o Twoich produktach.

Wi臋kszy zasi臋g

Drugim powodem korzystania z marketingu w mediach tradycyjnych jest to, 偶e platformy te s膮 umieszczane w miejscach publicznych, a ludzie nieumy艣lnie ogl膮daj膮 reklamy. Na przyk艂ad zobaczysz telewizor we wszystkich pub’ach, niezale偶nie od tego, czy specjalnie przyszed艂e艣 ogl膮da膰 mecz podczas kt贸rego wy艣wietlane s膮 reklamy, czy chcesz tylko porozmawia膰 ze znajomymi.

Opr贸cz tego firmy reklamuj膮 swoje produkty na billboardach na poboczach dr贸g, dzi臋ki czemu produkty mog膮 by膰 promowane w艣r贸d ludzi nawet wtedy, gdy podr贸偶uj膮 lub jad膮 do domu.

Przeznaczony dla os贸b o specjalnych potrzebach

Marketing tradycyjny to dobry styl promowania produkt贸w w艣r贸d os贸b o specjalnych potrzebach. Na przyk艂ad mo偶esz promowa膰 produkt w艣r贸d os贸b niewidomych, promuj膮c reklamy w radiu.

Rodzaje marketing tradycyjnego (przyk艂ady)

Istnieje kilka metod tradycyjnego marketingu. Zobacz przyk艂ady:

Telewizja

Telewizja jest najpopularniejsz膮 i najbardziej preferowan膮 platform膮 marketingow膮. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 tv sta艂o si臋 integraln膮 cz臋艣ci膮 ka偶dego gospodarstwa domowego. Ludzie sp臋dzaj膮 wi臋kszo艣膰 wolnego czasu przed telewizorem. Dlatego firmy wykorzystuj膮 telewizj臋 do reklamowania swoich produkt贸w.

Na przyk艂ad produkty dla dzieci s膮 reklamowane w kana艂ach kresk贸wek, a produkty zwi膮zane z gospodarstwem domowym i u偶ywaniem przez kobiety s膮 reklamowane w przerwach seriali. Opr贸cz tego telewizory s膮 r贸wnie偶 instalowane w miejscach publicznych, takich jak lotniska, dworce kolejowe i poczekalnie szpitali, gdzie ludzie nie maj膮 wiele do roboty i zabijaj膮 czas ogl膮daj膮c telewizj臋. Dlatego telewizja jest jedn膮 z najlepszych platform do promowania produkt贸w w艣r贸d ludzi.

Radio

Kolejn膮 platform膮 wykorzystywan膮 przez marketer贸w do promowania produkt贸w w艣r贸d szerokiego grona odbiorc贸w jest radio. Mimo 偶e radio sta艂o si臋 technologi膮 przesz艂o艣ci, w obecnych czasach nie straci艂o na popularno艣ci i nadal istnieje du偶a cz臋艣膰 populacji, kt贸ra wci膮偶 s艂ucha radia dla rozrywki. Na przyk艂ad podczas podr贸偶y do pracy.

Gazety

Reklama w gazetach jest r贸wnie偶 znana jako reklama w mediach drukowanych. Reklama drukowana to rodzaj tradycyjnego marketingu.
Jak za dawnych czas贸w, wci膮偶 jest wiele gospodarstw domowych, kt贸re codziennie kupuj膮 gazet臋, aby dowiedzie膰 si臋 o wydarzeniach na ca艂ym 艣wiecie. Dlatego firmy zamieszczaj膮 reklamy swoich produkt贸w w gazetach, aby u艣wiadomi膰 ludziom ich produkty.

Marketing w czasopismach

Innym przyk艂adem marketingu w mediach drukowanych jest marketing w czasopismach. W przeciwie艅stwie do gazet, czasopisma s膮 drukowane co miesi膮c, lub kwarta艂.

Te magazyny maj膮 wielu czytelnik贸w, w zwi膮zku z tym firmy wydaj膮 ogromne pieni膮dze na reklam臋 swoich produkt贸w w magazynach i zazwyczaj drogie marki promuj膮 w艂a艣nie tam swoje produkty poniewa偶 cz臋sto czytelnicy tych magazyn贸w to ludzie o wysokim statusie.

Dlatego zobaczysz reklam臋 drogich perfum w czasopi艣mie i reklam臋 taniego dezodorantu w gazecie.

Banery zewn臋trzne

Reklama zewn臋trzna to kolejny przyk艂ad tradycyjnego marketingu. W tego typu marketingu marketerzy promuj膮 swoje produkty poprzez drukowanie reklam na billboardach, reklamach tranzytowych, ekspozycjach w punktach sprzeda偶y, mobilnych billboardach itp.

Powodem stosowania tego typu tradycyjnego marketingu jest zaprezentowanie swojego produktu ludziom, gdy najmniej spodziewaj si臋 tego przy u偶yciu inteligentnych taktyk marketingowych.

Zimne telefony

Zimne telefony s膮 od bardzo dawna jednym z ulubionych rodzaj贸w technik marketingowych i nadal firmy wykorzystuj膮 t臋 technik臋, aby sprzedawa膰 swoje produkty ludziom i u艣wiadamia膰 im oferowane przez nich oferty.

W tej tradycyjnej technice marketingowej osoba dzwoni膮ca telefonuje do przypadkowych os贸b i opowiada im o produktach i ofertach. Firmy stosuj膮 t臋 metod臋 w marketingu ze wzgl臋du na jej skuteczno艣膰 i niski koszt, gdy偶 nie wymaga zbyt du偶ych nak艂ad贸w inwestycyjnych od strony firmy.

Poczta bezpo艣rednia

Z angielskiego Direct Mail. Jest to wysy艂anie do klient贸w wiadomo艣ci zawieraj膮cych broszury, szablony ofert, kupony rabatowe lub zaproszenia na wydarzenia. Ten rodzaj marketingu by艂 do艣膰 popularny kilkadziesi膮t lat temu przed wprowadzeniem e-mail. Jednak w dzisiejszych czasach firmy wykorzystuj膮 t臋 metod臋, aby dotrze膰 do swoich wyj膮tkowych lub lojalnych klient贸w.

Sie膰 kontakt贸w

Networking to stara, ale do艣膰 skuteczna metoda tradycyjnego marketingu. w nawi膮zywaniu kontakt贸w firmy bezpo艣rednio zwracaj膮 si臋 do swoich potencjalnych klient贸w, przyci膮gaj膮 ich i konwertuj膮, prezentuj膮c im produkty i opowiadaj膮c im historie sukcesu. Firmy organizuj膮 konferencje, na kt贸rych ludzie maj膮 szans臋 spotka膰 si臋 z influencerami, potencjalnymi partnerami, obecnymi klientami itp.
Ten rodzaj tradycyjnego marketingu jest do艣膰 skuteczny, poniewa偶 ludzie bardziej ufaj膮 produktowi, gdy widz膮 ludzi, kt贸rych znaj膮 i szanuj膮, promuj膮c w艂a艣nie te produkty.

Zalety marketingu tradycyjnego

  Marketing tradycyjny to najlepszy spos贸b na dotarcie do lokalnej publiczno艣ci. Na przyk艂ad, drukuj膮c reklam臋 w lokalnej gazecie, mo偶esz przyci膮gn膮膰 coraz wi臋cej lokalnych klient贸w i pomno偶y膰 sw贸j biznes.

  Kolejn膮 korzy艣ci膮 p艂yn膮c膮 z tradycyjnego marketingu jest to, 偶e te materia艂y mog膮 by膰 wielokrotnie wykorzystywane, a Ty wydajesz pieni膮dze raz i wiele razy otrzymujesz korzy艣ci. Na przyk艂ad broszury i ulotki mog膮 by膰 przechowywane przez klient贸w do wykorzystania w przysz艂o艣ci.

  Kolejn膮 zalet膮 tradycyjnego marketingu w por贸wnaniu z marketingiem online jest to, 偶e informacje w formie drukowanej s膮 艂atwiejsze do przetwarzania i przechowywania dla ludzi ni偶 informacje w formie cyfrowej. To sprawia, 偶e 鈥嬧媡radycyjny marketing ma wi臋kszy wp艂yw ni偶 marketing cyfrowy, poniewa偶 lepiej s艂u偶y celowi marketingu, jakim jest wywarcie pozytywnego i trwa艂ego wra偶enia w umys艂ach ludzi.

    Wska藕nik sukcesu tradycyjnego marketingu jest do艣膰 wysoki, dlatego najwi臋ksze firmy wydaj膮 miliony na marketing w tradycyjnych mediach.

  Korzystaj膮c z tradycyjnych form marketingowych, mo偶na dotrze膰 do du偶ej grupy odbiorc贸w.
  Tradycyjny marketing pomaga w budowaniu wizerunku marki. Bo kiedy ludzie widz膮 reklamy marek na wielkich billboardach lub w telewizji, my艣l膮 o tym jako o du偶ej marce.

  Powtarzanie reklam pomaga ludziom zapami臋ta膰 nazw臋 marki. Pomaga to firmom uzyska膰 przewag臋 nad konkurentami na rynku.

Wady tradycyjnego marketingu

Jedn膮 z najwi臋kszych wad tradycyjnego marketingu jest to, 偶e jest bardzo drogi. Firmy musz膮 wyda膰 w Polsce dziesi膮tki tysi臋cy na kilkusekundow膮 reklam臋 w telewizji i musz膮 p艂aci膰 ogromne sumy na reklamy billboardowe.

Marketing tradycyjny a nowoczesny

G艂贸wn膮 r贸偶nic膮 mi臋dzy poj臋ciami marketing internetowy a marketing tradycyjny jest medium, za po艣rednictwem kt贸rego odbiorcy spotykaj膮 si臋 z przekazem marketingowym. Podczas gdy tradycyjny marketing wykorzystuje tradycyjne media offline, takie jak czasopisma i gazety, marketing cyfrowy wykorzystuje media cyfrowe, takie jak media spo艂eczno艣ciowe lub strony internetowe.

Je艣li chcesz rozwin膮膰 swoje przedsi臋biorstwo to wiemy jaka kampania odniesie najwi臋kszy sukces reklamowy.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)