Marketing tradycyjny rodzaje i przykłady (klasyczny a nowoczesny)

Persony marketing
Persony marketing, strategia jak tworzyć buyer persona
8 stycznia, 2022
komunikacja marketingowa
Komunikacja marketingowa narzędzia, proces, cele (instrumenty i metody)
8 stycznia, 2022
Marketing tradycyjny
Marketing tradycyjny

Marketing tradycyjny rodzaje i przykłady (klasyczny a nowoczesny)

Marketing tradycyjny to rodzaj marketingu, w którym marketerzy korzystają z tradycyjnych platform, takich jak druk itp. Zanim marketing internetowy i marketing w mediach społecznościowych stał się popularny, firmy wybierały marketing tradycyjny, aby promować swoje produkty wśród swoich klientów.

Jednak marketing w mediach tradycyjnych jest nadal wykorzystywany przez firmy do promowania swoich produktów i nadal te firmy wydają ogromne pieniądze na promocję swoich produktów za pomocą marketingu w mediach tradycyjnych. Z tradycyjnym marketingiem medialnym spotykasz się kilka razy dziennie.

Na przykład, gdy oglądasz transmisję na żywo z meczu, podczas przerw widzisz reklamy kilku produktów.

Dlaczego tradycyjny marketing?

Istnieje kilka powodów, dla których marketerzy stosują tradycyjny marketing medialny. Oto one:

Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców

Marketing cyfrowy i marketing społecznościowy to odpowiedni wybór do promowania produktów wśród zapalonych użytkowników internetu lub osób często korzystających z technologii. Ale tradycyjny marketing ma możliwość dotarcia do osób mieszkających na obszarach wiejskich, starszych i rzadko korzystających z mediów cyfrowych.

Na przykład starsi ludzie nie są obeznani z technologią i nadal polegają na telewizji, radiu i gazetach, aby dowiedzieć się o wydarzeniach na świecie. Dlatego te platformy są najlepszym medium marketingowym, aby uświadomić takie osoby o Twoich produktach.

Większy zasięg

Drugim powodem korzystania z marketingu w mediach tradycyjnych jest to, że platformy te są umieszczane w miejscach publicznych, a ludzie nieumyślnie oglądają reklamy. Na przykład zobaczysz telewizor we wszystkich pub’ach, niezależnie od tego, czy specjalnie przyszedłeś oglądać mecz podczas którego wyświetlane są reklamy, czy chcesz tylko porozmawiać ze znajomymi.

Oprócz tego firmy reklamują swoje produkty na billboardach na poboczach dróg, dzięki czemu produkty mogą być promowane wśród ludzi nawet wtedy, gdy podróżują lub jadą do domu.

Przeznaczony dla osób o specjalnych potrzebach

Marketing tradycyjny to dobry styl promowania produktów wśród osób o specjalnych potrzebach. Na przykład możesz promować produkt wśród osób niewidomych, promując reklamy w radiu.

Rodzaje marketing tradycyjnego (przykłady)

Istnieje kilka metod tradycyjnego marketingu. Zobacz przykłady:

Telewizja

Telewizja jest najpopularniejszą i najbardziej preferowaną platformą marketingową. Dzieje się tak, ponieważ tv stało się integralną częścią każdego gospodarstwa domowego. Ludzie spędzają większość wolnego czasu przed telewizorem. Dlatego firmy wykorzystują telewizję do reklamowania swoich produktów.

Na przykład produkty dla dzieci są reklamowane w kanałach kreskówek, a produkty związane z gospodarstwem domowym i używaniem przez kobiety są reklamowane w przerwach seriali. Oprócz tego telewizory są również instalowane w miejscach publicznych, takich jak lotniska, dworce kolejowe i poczekalnie szpitali, gdzie ludzie nie mają wiele do roboty i zabijają czas oglądając telewizję. Dlatego telewizja jest jedną z najlepszych platform do promowania produktów wśród ludzi.

Radio

Kolejną platformą wykorzystywaną przez marketerów do promowania produktów wśród szerokiego grona odbiorców jest radio. Mimo że radio stało się technologią przeszłości, w obecnych czasach nie straciło na popularności i nadal istnieje duża część populacji, która wciąż słucha radia dla rozrywki. Na przykład podczas podróży do pracy.

Gazety

Reklama w gazetach jest również znana jako reklama w mediach drukowanych. Reklama drukowana to rodzaj tradycyjnego marketingu.
Jak za dawnych czasów, wciąż jest wiele gospodarstw domowych, które codziennie kupują gazetę, aby dowiedzieć się o wydarzeniach na całym świecie. Dlatego firmy zamieszczają reklamy swoich produktów w gazetach, aby uświadomić ludziom ich produkty.

Marketing w czasopismach

Innym przykładem marketingu w mediach drukowanych jest marketing w czasopismach. W przeciwieństwie do gazet, czasopisma są drukowane co miesiąc, lub kwartał.

Te magazyny mają wielu czytelników, w związku z tym firmy wydają ogromne pieniądze na reklamę swoich produktów w magazynach i zazwyczaj drogie marki promują właśnie tam swoje produkty ponieważ często czytelnicy tych magazynów to ludzie o wysokim statusie.

Dlatego zobaczysz reklamę drogich perfum w czasopiśmie i reklamę taniego dezodorantu w gazecie.

Banery zewnętrzne

Reklama zewnętrzna to kolejny przykład tradycyjnego marketingu. W tego typu marketingu marketerzy promują swoje produkty poprzez drukowanie reklam na billboardach, reklamach tranzytowych, ekspozycjach w punktach sprzedaży, mobilnych billboardach itp.

Powodem stosowania tego typu tradycyjnego marketingu jest zaprezentowanie swojego produktu ludziom, gdy najmniej spodziewaj się tego przy użyciu inteligentnych taktyk marketingowych.

Zimne telefony

Zimne telefony są od bardzo dawna jednym z ulubionych rodzajów technik marketingowych i nadal firmy wykorzystują tę technikę, aby sprzedawać swoje produkty ludziom i uświadamiać im oferowane przez nich oferty.

W tej tradycyjnej technice marketingowej osoba dzwoniąca telefonuje do przypadkowych osób i opowiada im o produktach i ofertach. Firmy stosują tę metodę w marketingu ze względu na jej skuteczność i niski koszt, gdyż nie wymaga zbyt dużych nakładów inwestycyjnych od strony firmy.

Poczta bezpośrednia

Z angielskiego Direct Mail. Jest to wysyłanie do klientów wiadomości zawierających broszury, szablony ofert, kupony rabatowe lub zaproszenia na wydarzenia. Ten rodzaj marketingu był dość popularny kilkadziesiąt lat temu przed wprowadzeniem e-mail. Jednak w dzisiejszych czasach firmy wykorzystują tę metodę, aby dotrzeć do swoich wyjątkowych lub lojalnych klientów.

Sieć kontaktów

Networking to stara, ale dość skuteczna metoda tradycyjnego marketingu. w nawiązywaniu kontaktów firmy bezpośrednio zwracają się do swoich potencjalnych klientów, przyciągają ich i konwertują, prezentując im produkty i opowiadając im historie sukcesu. Firmy organizują konferencje, na których ludzie mają szansę spotkać się z influencerami, potencjalnymi partnerami, obecnymi klientami itp.
Ten rodzaj tradycyjnego marketingu jest dość skuteczny, ponieważ ludzie bardziej ufają produktowi, gdy widzą ludzi, których znają i szanują, promując właśnie te produkty.

Zalety marketingu tradycyjnego

  Marketing tradycyjny to najlepszy sposób na dotarcie do lokalnej publiczności. Na przykład, drukując reklamę w lokalnej gazecie, możesz przyciągnąć coraz więcej lokalnych klientów i pomnożyć swój biznes.

  Kolejną korzyścią płynącą z tradycyjnego marketingu jest to, że te materiały mogą być wielokrotnie wykorzystywane, a Ty wydajesz pieniądze raz i wiele razy otrzymujesz korzyści. Na przykład broszury i ulotki mogą być przechowywane przez klientów do wykorzystania w przyszłości.

  Kolejną zaletą tradycyjnego marketingu w porównaniu z marketingiem online jest to, że informacje w formie drukowanej są łatwiejsze do przetwarzania i przechowywania dla ludzi niż informacje w formie cyfrowej. To sprawia, że ​​tradycyjny marketing ma większy wpływ niż marketing cyfrowy, ponieważ lepiej służy celowi marketingu, jakim jest wywarcie pozytywnego i trwałego wrażenia w umysłach ludzi.

    Wskaźnik sukcesu tradycyjnego marketingu jest dość wysoki, dlatego największe firmy wydają miliony na marketing w tradycyjnych mediach.

  Korzystając z tradycyjnych form marketingowych, można dotrzeć do dużej grupy odbiorców.
  Tradycyjny marketing pomaga w budowaniu wizerunku marki. Bo kiedy ludzie widzą reklamy marek na wielkich billboardach lub w telewizji, myślą o tym jako o dużej marce.

  Powtarzanie reklam pomaga ludziom zapamiętać nazwę marki. Pomaga to firmom uzyskać przewagę nad konkurentami na rynku.

Wady tradycyjnego marketingu

Jedną z największych wad tradycyjnego marketingu jest to, że jest bardzo drogi. Firmy muszą wydać w Polsce dziesiątki tysięcy na kilkusekundową reklamę w telewizji i muszą płacić ogromne sumy na reklamy billboardowe.

Marketing tradycyjny a nowoczesny

Główną różnicą między pojęciami marketing internetowy a marketing tradycyjny jest medium, za pośrednictwem którego odbiorcy spotykają się z przekazem marketingowym. Podczas gdy tradycyjny marketing wykorzystuje tradycyjne media offline, takie jak czasopisma i gazety, marketing cyfrowy wykorzystuje media cyfrowe, takie jak media społecznościowe lub strony internetowe.

Jeśli chcesz rozwinąć swoje przedsiębiorstwo to wiemy jaka kampania odniesie największy sukces reklamowy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)