Marketing skoncentrowany – co to jest + przyk艂ady

Jak prowadzi膰 stron臋 internetow膮
Marketing religijny, czyli jak pozyska膰 wiernych i dba膰 o dobre imi臋 ko艣cio艂a (strategia reklamowa)
23 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Jak zmieni si臋 marketing bez 3rd party cookies (era prywatno艣ci w internecie)
24 maja, 2022
Marketing rekomendacyjny
Marketing skoncentrowany

Marketing skoncentrowany definicja

Marketing skoncentrowany oznacza takie podej艣cie marketingowe, kt贸re charakteryzuje si臋 艂膮czeniem i sprzeda偶膮 produkt贸w okre艣lonej grupie konsument贸w.

Charakterystyka skoncentrowanego marketingu

Stosuj膮c t膮 strategi臋 niezb臋dne jest podj臋cie krok贸w w celu identyfikacji rynku docelowego.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Ma to na celu przyci膮gni臋cie najlepszych klient贸w do produkt贸w oraz opracowanie planu marketingowego, kt贸ry by艂by w艂a艣ciwy dla dotarcia do wybranej grupy konsument贸w. Do ca艂ego tego procesu dochodzi tak偶e planowanie dostawy produkt贸w w taki spos贸b, aby wygenerowa艂 powtarzalne transakcje od konkretnej grupy odbiorc贸w.

Marketing skoncentrowany bardzo dobrze sprawdza si臋 w przypadku mniejszych firm, kt贸re nie dysponuj膮 du偶ymi zasobami. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e opiera si臋 on na tworzeniu i wykorzystaniu masowego marketingu, produkcji a tak偶e dystrybucji, aby dotrze膰 do szerokiego grona konsument贸w.

G艂贸wne cele marketingu skoncentrowanego

Ca艂a ta koncepcja jest przeciwie艅stwem niezr贸偶nicowanych strategii marketingowych. W przypadku niezr贸偶nicowanego podej艣cia, wszelkie dzia艂ania zmierzaj膮 do zdobycia jak najwi臋kszego udzia艂u w rynku za spraw膮 stworzenia kampanii na szerok膮 skal臋, kt贸ra zdob臋dzie przychylno艣膰 w艣r贸d konsument贸w w ka偶dym wieku, p艂ci i po艂o偶enia gospodarczego.

W przypadku skoncentrowanej kampanii marketingowej dochodzi do identyfikacji niszowego rynku lub rynk贸w, na kt贸rych zachodzi du偶e prawdopodobie艅stwo zapotrzebowania na wytwarzany produkt. W celu dotarcia do wybranych grup niszowych, producent jest zobligowany do opracowania planu obejmuj膮cego tylko te formy medi贸w, kt贸re konsument regularnie wykorzystuje na tych niszowych rynkach.

Producent rezygnuje wi臋c 艣wiadomie z wyboru szerszej kampanii. Na przyk艂ad producent narz臋dzi budowlanych b臋dzie wykorzystywa膰 reklamy w mediach skierowanych do budownictwa, ani偶eli do szerokiego rynku.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wady skoncentrowanego marketingu

Skoncentrowane podej艣cie marketingowe jest bez w膮tpienia pomocne w firmach dysponuj膮cych niewielkim bud偶etem reklamowym.

Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e ten typ marketingu ma tak偶e swoje wady.

Nie mo偶na zapomina膰, 偶e skoncentrowany wysi艂ek b臋dzie wymaga艂 wysoce rozwini臋tego planu marketingowego. Wszystko za spraw膮 tego, i偶 jest on skierowany do wybranej grupy odbiorc贸w.

B臋dzie to wymaga艂o wielu bada艅 nad potrzebami i nawykami kupowania danej grupy konsument贸w, co w efekcie mo偶e by膰 bardzo kosztownym przedsi臋wzi臋ciem.

Wad膮 jest tak偶e to, 偶e nie trafi si臋 do innych grup konsument贸w, co zaw臋偶a pole dzia艂ania strategii.

Marketing skoncentrowany na kliencie

Zorientowanie na klienta oznacza postawienie klienta na pierwszym miejscu i w dos艂ownym centrum wszelkiego rodzaju dzia艂a艅, jakie podejmuje przedsi臋biorca.

Z bada艅 wynika, 偶e skoncentrowanie na kliencie jest zdecydowanie korzystniejsze dla firmy, ni偶 dzia艂anie na rzecz klient贸w. Dla ka偶dego menad偶era strategia marketingowa skoncentrowana na klienta jest g艂贸wnym celem dzia艂ania.

Aby nada膰 priorytet klientom, wykorzystuje si臋 mieszank臋 intuicji, a tak偶e zdrowego rozs膮dku oraz warto艣ciowych danych na temat zachowania konsument贸w.

I to w艂a艣nie znajomo艣膰 zachowania klient贸w jest najwa偶niejszym aspektem dzia艂a艅 marketingowych. Marketing nastawiony na klienta jest najlepszym rozwi膮zaniem podnosz膮cym wyniki firmy o wiele skuteczniej, ni偶 inne strategie biznesowe.

Definicja marketingu

Marketing to dzia艂ania, kt贸re podejmowane s膮 w celu promowania produkt贸w i us艂ug. G艂贸wnym zadaniem marketingu skoncentrowanego jest zaspokojenie potrzeb klienta, a tak偶e osi膮gni臋cie zysku.

Etap badania rynku jest tak naprawd臋 ju偶 pocz膮tkiem marketingu. Ustalenie cen i komunikacja z potencjalnym klientem jest swego rodzaju zako艅czeniem tych dzia艂a艅. Dzi臋ki zabiegom marketingowym mo偶na nie tylko promowa膰 us艂ugi, ale r贸wnie偶 produkty i zwi臋kszy膰 sprzeda偶 tych, kt贸re s膮 ju偶 popularne.

Czy definicje marketingu si臋 zmieniaj膮?

Wed艂ug bada艅, dawne znaczenie i rozumienie marketingu skupia艂o si臋 na produkcie, nast臋pne teorie stawia艂y w centrum zainteresowania klienta, jako pasywnego odbiorc臋. W dzisiejszych czasach marketing tworzy si臋 na specyfice zachowa艅 konsumpcyjnych. Wed艂ug tej teorii dzia艂ania marketingowe musz膮 by膰 zwi膮zane z warto艣ciami i aspiracjami ludzi.

Mijaj膮ce kolejne dekady zmieniaj膮 marketing. Technologie maj膮 ogromny wp艂yw na codzienne decyzje ludzi. Podczas zakup贸w tak偶e mo偶na do艣wiadczy膰 ich wp艂ywu. Globalna siec internetowa idealnie s艂u偶y przedsi臋biorcom w dzia艂aniach marketingowych.

Co to jest marketing niezr贸偶nicowany?

Marketing niezr贸偶nicowany to inaczej marketing masowy. Celem tych dzia艂a艅 rynkowych jest dotarcie do jak najwi臋kszej liczby podmiot贸w na rynku. Wszyscy kupuj膮cy lub potencjalni nabywcy s膮 wtedy odbierani i traktowani tak samo, jako identyczna grupa. Brak segmentacji ma zapewni膰 dotarcie do jak najwi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w.

Co to jest marketing zr贸偶nicowany?

Marketing zr贸偶nicowany to po艂膮czenie marketingu skoncentrowanego i niezr贸偶nicowanego. Wiadomo艣膰 i oferta s膮 adresowane do wszystkich segment贸w rynku, ale s膮 one automatycznie zr贸偶nicowana odpowiednio do preferencji i potrzeb ka偶dego segmentu. Czyli do ka偶dej grupy kierowany jest inny przekaz marketingowy.

Co to jest marketing selektywny?

Marketing selektywny polega na wyborze, a raczej selekcji z trzech stron. Po pierwsze wybieramy starannie grup臋 marketingow膮, czyli segment odbiorc贸w, po drugie dobieramy do nich nasz膮 ofert臋/produkty i po trzecie dobieramy odpowiednie kana艂y np. google ads, facebook ads, tiktok itp.

Od czego zale偶y skuteczno艣膰 dzia艂a艅 skoncentrowanych dzia艂a艅 marketingowych?

Skuteczno艣膰 dzia艂a艅 marketingowych zale偶y od wielu czynnik贸w. Aby obrana strategia zadzia艂a艂a podstawowym czynnikiem b臋dzie precyzyjne okre艣lenie grupy docelowej. Kolejn膮 wa偶膮 rzecz膮 b臋dzie wyb贸r odpowiednich kana艂贸w, dzi臋ki kt贸rym b臋d膮 budowane relacje z klientem. Prowadzenie dzia艂a艅 marketingowych w spos贸b intuicyjny, zniweczy艂o strategie wielu pocz膮tkuj膮cych firm.

Aby marketing skoncentrowany by艂 skuteczny nale偶y zadba膰 o ci膮g艂膮 analiz臋 danych i na bie偶膮co wyci膮ga膰 z nich wnioski. Na dalszym etapie konieczne b臋dzie monitorowanie najbardziej skutecznych i przynosz膮cych rezultaty dzia艂a艅.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing skoncentrowany – co to jest + przyk艂ady?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)