Jak prowadzić stronę internetową
Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)
23 maja, 2022
Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Jak zmieni się marketing bez 3rd party cookies (era prywatności w internecie)
24 maja, 2022

Marketing skoncentrowany – co to jest + [3 przykłady]

Marketing rekomendacyjny
Marketing skoncentrowany

Marketing skoncentrowany definicja

Marketing skoncentrowany oznacza takie podejście marketingowe, które charakteryzuje się łączeniem i sprzedażą produktów określonej grupie konsumentów.

Charakterystyka skoncentrowanego marketingu

Stosując tą strategię niezbędne jest podjęcie kroków w celu identyfikacji rynku docelowego.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Ma to na celu przyciągnięcie najlepszych klientów do produktów oraz opracowanie planu marketingowego, który byłby właściwy dla dotarcia do wybranej grupy konsumentów. Do całego tego procesu dochodzi także planowanie dostawy produktów w taki sposób, aby wygenerował powtarzalne transakcje od konkretnej grupy odbiorców.

Marketing skoncentrowany bardzo dobrze sprawdza się w przypadku mniejszych firm, które nie dysponują dużymi zasobami. Dzieje się tak dlatego, że opiera się on na tworzeniu i wykorzystaniu masowego marketingu, produkcji a także dystrybucji, aby dotrzeć do szerokiego grona konsumentów.

Główne cele marketingu skoncentrowanego

Cała ta koncepcja jest przeciwieństwem niezróżnicowanych strategii marketingowych. W przypadku niezróżnicowanego podejścia, wszelkie działania zmierzają do zdobycia jak największego udziału w rynku za sprawą stworzenia kampanii na szeroką skalę, która zdobędzie przychylność wśród konsumentów w każdym wieku, płci i położenia gospodarczego.

W przypadku skoncentrowanej kampanii marketingowej dochodzi do identyfikacji niszowego rynku lub rynków, na których zachodzi duże prawdopodobieństwo zapotrzebowania na wytwarzany produkt. W celu dotarcia do wybranych grup niszowych, producent jest zobligowany do opracowania planu obejmującego tylko te formy mediów, które konsument regularnie wykorzystuje na tych niszowych rynkach.

Producent rezygnuje więc świadomie z wyboru szerszej kampanii. Na przykład producent narzędzi budowlanych będzie wykorzystywać reklamy w mediach skierowanych do budownictwa, aniżeli do szerokiego rynku.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Wady skoncentrowanego marketingu

Skoncentrowane podejście marketingowe jest bez wątpienia pomocne w firmach dysponujących niewielkim budżetem reklamowym.

Należy jednak pamiętać, że ten typ marketingu ma także swoje wady.

Nie można zapominać, że skoncentrowany wysiłek będzie wymagał wysoce rozwiniętego planu marketingowego. Wszystko za sprawą tego, iż jest on skierowany do wybranej grupy odbiorców.

Będzie to wymagało wielu badań nad potrzebami i nawykami kupowania danej grupy konsumentów, co w efekcie może być bardzo kosztownym przedsięwzięciem.

Wadą jest także to, że nie trafi się do innych grup konsumentów, co zawęża pole działania strategii.

Marketing skoncentrowany na kliencie

Zorientowanie na klienta oznacza postawienie klienta na pierwszym miejscu i w dosłownym centrum wszelkiego rodzaju działań, jakie podejmuje przedsiębiorca.

Z badań wynika, że skoncentrowanie na kliencie jest zdecydowanie korzystniejsze dla firmy, niż działanie na rzecz klientów. Dla każdego menadżera strategia marketingowa skoncentrowana na klienta jest głównym celem działania.

Aby nadać priorytet klientom, wykorzystuje się mieszankę intuicji, a także zdrowego rozsądku oraz wartościowych danych na temat zachowania konsumentów.

I to właśnie znajomość zachowania klientów jest najważniejszym aspektem działań marketingowych. Marketing nastawiony na klienta jest najlepszym rozwiązaniem podnoszącym wyniki firmy o wiele skuteczniej, niż inne strategie biznesowe.

Definicja marketingu

Marketing to działania, które podejmowane są w celu promowania produktów i usług. Głównym zadaniem marketingu skoncentrowanego jest zaspokojenie potrzeb klienta, a także osiągnięcie zysku.

Etap badania rynku jest tak naprawdę już początkiem marketingu. Ustalenie cen i komunikacja z potencjalnym klientem jest swego rodzaju zakończeniem tych działań. Dzięki zabiegom marketingowym można nie tylko promować usługi, ale również produkty i zwiększyć sprzedaż tych, które są już popularne.

Czy definicje marketingu się zmieniają?

Według badań, dawne znaczenie i rozumienie marketingu skupiało się na produkcie, następne teorie stawiały w centrum zainteresowania klienta, jako pasywnego odbiorcę. W dzisiejszych czasach marketing tworzy się na specyfice zachowań konsumpcyjnych. Według tej teorii działania marketingowe muszą być związane z wartościami i aspiracjami ludzi.

Mijające kolejne dekady zmieniają marketing. Technologie mają ogromny wpływ na codzienne decyzje ludzi. Podczas zakupów także można doświadczyć ich wpływu. Globalna siec internetowa idealnie służy przedsiębiorcom w działaniach marketingowych.

Co to jest marketing niezróżnicowany?

Marketing niezróżnicowany to inaczej marketing masowy. Celem tych działań rynkowych jest dotarcie do jak największej liczby podmiotów na rynku. Wszyscy kupujący lub potencjalni nabywcy są wtedy odbierani i traktowani tak samo, jako identyczna grupa. Brak segmentacji ma zapewnić dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Co to jest marketing zróżnicowany?

Marketing zróżnicowany to połączenie marketingu skoncentrowanego i niezróżnicowanego. Wiadomość i oferta są adresowane do wszystkich segmentów rynku, ale są one automatycznie zróżnicowana odpowiednio do preferencji i potrzeb każdego segmentu. Czyli do każdej grupy kierowany jest inny przekaz marketingowy.

Co to jest marketing selektywny?

Marketing selektywny polega na wyborze, a raczej selekcji z trzech stron. Po pierwsze wybieramy starannie grupę marketingową, czyli segment odbiorców, po drugie dobieramy do nich naszą ofertę/produkty i po trzecie dobieramy odpowiednie kanały np. google ads, facebook ads, tiktok itp.

Od czego zależy skuteczność działań skoncentrowanych działań marketingowych?

Skuteczność działań marketingowych zależy od wielu czynników. Aby obrana strategia zadziałała podstawowym czynnikiem będzie precyzyjne określenie grupy docelowej. Kolejną ważą rzeczą będzie wybór odpowiednich kanałów, dzięki którym będą budowane relacje z klientem. Prowadzenie działań marketingowych w sposób intuicyjny, zniweczyło strategie wielu początkujących firm.

Aby marketing skoncentrowany był skuteczny należy zadbać o ciągłą analizę danych i na bieżąco wyciągać z nich wnioski. Na dalszym etapie konieczne będzie monitorowanie najbardziej skutecznych i przynoszących rezultaty działań.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing skoncentrowany – co to jest + przykłady?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)