Marketing relacji -co to jest, krok po kroku+[1 zasada: zaprzyja藕nij si臋 z klientem i buduj zaufanie!]

projektowanie graficzne
Projektowanie graficzne: wszystko na temat projektowania graficznego
29 marca, 2022
Aplikacje webowe
Aplikacje webowe [na czym polega tworzenie aplikacji internetowych?]
29 marca, 2022
Marketing relacji
Marketing relacji

Marketing relacji. Jak budowa膰 wi臋zi z klientem?

Marketing relacji definicja: w pierwszej chwili zestawienie tych dw贸ch s艂贸w zdaje si臋 by膰 wr臋cz oksymoronem. Wszak偶e marketing to przecie偶 dzia艂ania maj膮ce na celu realizacj臋 konkretnych zamierze艅, w tym zwi臋kszenie popularno艣ci marki i co za tym idzie – wzrost sprzeda偶y. Gdzie tu zatem miejsce dla rzeczonych relacji?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wi臋zi czy transakcje?

Dzi艣 ju偶 wiemy, 偶e jedno mo偶e wynika膰 z drugiego – nim jednak pojawi艂a si臋 koncepcja marketingu relacyjnego oraz indywidualnego podej艣cia do klienta, wszelkie dzia艂ania reklamowe kierowano g艂贸wnie do odbiorcy masowego.

Jeszcze kilkana艣cie lat wstecz, przed popularyzacj膮 internetu oraz medi贸w spo艂eczno艣ciowych, komunikacja reklamowa odbywa艂a si臋 jednokierunkowo.

Marketing transakcyjny, bo tak dzi艣 nazywamy dzia艂ania, w kt贸rych to marka mia艂a wy艂膮czny wp艂yw na sw贸j wizerunek, polega艂 na idealizacji produktu, a jedynym feedbackiem z rynku by艂 w贸wczas poziom sprzeda偶y.

Kampanie oparte o spoty w mediach skutecznie nak艂ania艂y do zakup贸w, jednak nieustanne pozyskiwanie nowych odbiorc贸w stanowi艂o ogromne koszta.

St膮d te偶 powsta艂a potrzeba utrzymania przy sobie dotychczasowy klient贸w, a wraz z ni膮 marketing relacyjny.

Marketing relacji
Marketing relacji

Dialog w sprzeda偶y

Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera si臋 o specyficzny rodzaj wi臋zi mi臋dzy producentem, czy sprzedawc膮 a konsumentem. W koncepcji tej klient zostaje niejako w艂膮czony w proces budowania marki. Komunikacja odbywa si臋 tu na zasadach dialogu.

Rynek sygnalizuje zapotrzebowanie, na kt贸re odpowiada firma, a nast臋pnie klient, rozumiany, jako jednostka, nie jak w przypadku marketingu transakcyjnego, og贸艂, wyra偶a swoj膮 opini臋, najcz臋艣ciej za po艣rednictwem internetu.

Dzi臋ki takiemu podej艣ciu marka mo偶e w zasadzie natychmiastowo reagowa膰 na feedback, a odbiorca czuje si臋 wa偶ny, co buduje w nim potrzeb臋 pozostania lojalnym wobec danego brandu.

Co istotne, w marketingu relacyjnym, jako艣膰 produktu nie jest jedynym czynnikiem sk艂aniaj膮cym do zakup贸w. Niemniej istotna jest reputacja marki oraz jej public relations.

Marketing relacji koncepcja i stosowanie: Lubi臋 to!

Bez w膮tpienia, tym co przyczyni艂o si臋, a wr臋cz wyegzekwowa艂o popularyzacj臋 strategii marketingowej zwanej relacyjn膮, s膮 media spo艂eczno艣ciowe. Internet wyni贸s艂 konsumenta na piedesta艂 i niejako wr臋czy艂 mu megafon, dzi臋ki kt贸remu jego g艂os sta艂 si臋 s艂yszalny w zasadzie na ca艂ym 艣wiecie. W dzisiejszych czasach kciuki w g贸r臋 i serduszka nierzadko stanowi膮 o warto艣ci brandu.

Za po艣rednictwem portali, takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy Twitter ka偶dy mo偶e nie tylko wyrazi膰 zapotrzebowanie na dany towar, czy us艂ug臋, ale r贸wnie偶 po transakcji podzieli膰 si臋 swoimi odczuciami.

Co wi臋cej, ocenie internaut贸w podlega nie tylko proces zakup贸w, ale wszelkie dzia艂ania marki. Wszak偶e marketing relacyjny nie polega wy艂膮cznie na sprzeda偶y produktu, ale r贸wnie偶 warto艣ci przemawiaj膮cych do grupy docelowej.

Marketing relacji opinie, czy wart? Personalizacja, czyli klucz do bram sukcesu

Komunikacja za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych, na kt贸rej opiera si臋 marketing relacyjny, pozwala na dopasowanie dzia艂a艅 marki do potrzeb odbiorc贸w. Ka偶dy z nas, internaut贸w, co dnia korzystaj膮c z sieci, ujawnia swoje przer贸偶ne preferencje.

Muzyka, kt贸rej s艂uchamy, przepisy, z kt贸rych korzystamy przygotowuj膮c obiad, a tak偶e wszelkie tre艣ci, kt贸re nagradzamy kciukiem w g贸r臋 na Facebooku, czy serduszkiem na Instagramie tworz膮 nasz profil, jako potencjalnego klienta.

Dzi臋ki wiedzy o naszych zainteresowaniach i potrzebach ka偶da firma mo偶e personalizowa膰 swoje dzia艂ania i dzi臋ki temu stawa膰 si臋 w naszych oczach atrakcyjniejsz膮.

Wszak偶e przy dzisiejszym dost臋pie do w艂a艣ciwie ka偶dego rodzaju towar贸w i us艂ug, konkurowanie jako艣ci膮 ju偶 nie wystarczy. By odnie艣膰 sukces marka musi wzbudza膰 pozytywne emocje. Te natomiast rodz膮 si臋 dzi臋ki dobrze zbudowanemu wizerunkowi.

Sprzedaj siebie, a towar sprzeda si臋 sam!

Marketing relacji, jak ju偶 zosta艂o ustalone, opiera si臋 o wi臋zi nawi膮zane pomi臋dzy brandem a klientem. By te jednak mog艂y zaistnie膰, ze strony marki musi zosta膰 podj臋ty szereg dzia艂a艅. Budowanie wizerunku w internecie to obecnie jedno z podstawowych zada艅 z zakresu nie tylko marketingu, ale i public relations. To, jak膮 reputacj膮 cieszy si臋 brand, bezpo艣rednio przek艂ada si臋 na sprzeda偶.

Dawniej klienci oczekiwali od marki g艂贸wnie jako艣ci, przy obecnej konkurencyjno艣ci na rynku jednak istotne staj膮 si臋 tak偶e warto艣ci, takie jak podej艣cie do ochrony 艣rodowiska, a nawet warunki zatrudnienia w przedsi臋biorstwie. Profile w mediach spo艂eczno艣ciowych s艂u偶膮 dzi艣 do przekazywania filozofii, do kt贸rej oferta komercyjna zdaje si臋 by膰 jedynie dodatkiem.

Marketing relacji daje niesamowite mo偶liwo艣ci rozwoju, nawet tym firmom, kt贸rych bud偶et jest okrojony. Dzi臋ki mediom spo艂eczno艣ciowym komunikacja z klientem staje si臋 znacznie u艂atwiona. Jednak, cho膰 internet bez w膮tpienia u艂atwia dotarcie do grupy docelowej i dopasowanie produktu do jej potrzeb, to stawia tak偶e swoje wymagania.

Na ka偶dy like na Facebooku czy follow na Instagramie marki pracuj膮 kreatywnymi dzia艂aniami, tworzeniem anga偶uj膮cych tre艣ci i sta艂ym pod膮偶aniem za aktualnymi trendami.

Na czym polega marketing relacyjny?

Marketing relacji zajmuje si臋 tworzeniem i budowaniem mocnych, d艂ugotrwa艂ych i opartych na wzajemnym zaufaniu relacji z klientem. Nacisk k艂adzie si臋 w nim g艂贸wnie na interakcje i zwi膮zek emocjonalny klienta z mark膮. Na bok odsuwa si臋 sprzeda偶 na si艂臋, aby tylko zarobi膰, jak to jest zazwyczaj w marketingu transakcyjnym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co s膮dzisz o wpisie pt. Marketing relacji? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)