Testy AB
Marketing społeczny, a komercyjny -czyli jak zaangażować w kampanię
4 czerwca, 2022
Jak prowadzić stronę internetową
Marketing wirtualny -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 czerwca, 2022

Marketing przemysłowy -co to jest, cele i jak to zrobić [definicja]

Grafika rastrowa
Marketing przemysłowy

Marketing przemysłowy -co to jest, cele i jak to zrobić [definicja]

Współczesna konkurencja na rynku produktów i usług powoduje, że dotarcie do klientów lub innych firm partnerskich bez efektywnej reklamy staje się niemożliwe a przynajmniej mocno utrudnione.

Dziś to firmy muszą zabiegać o to, aby ich towary i proponowane usługi znalazły odbiorców.

Możliwość wyboru sprawia, że każdy poszukuje rzeczy i usług najwyższej jakości dostosowanych do swoich indywidualnych preferencji.

Jak to zrobić, by klienci chcieli korzystać z oferty danej firmy a inne przedsiębiorstwa podejmowały z nią opłacalną współpracę?

Trzeba postawić na mądrą promocję, czyli taką, która będzie ukierunkowana stricte na docelowe grupy odbiorców, odpowiednio spersonalizowana a przy tym atrakcyjna i oryginalna.

To niełatwe zadanie, którego zazwyczaj podejmują się tylko profesjonaliści, czyli np. webmasterzy, graficy komputerowi i agencje reklamowe.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Marketing dóbr przemysłowych

Marketing przemysłowy to skomplikowany proces sprzedażowy produktów i usług proponowanych przez przedsiębiorstwa produkcyjne i dedykowanych nabywcom, którzy wykorzystują je również w procesach produkcyjnych.

Przykładowo firma A wytwarza konstrukcje stalowe, które następnie mają służyć firmie B do budowy bram i ogrodzeń. Marketing przemysłowy występuje w kilku odmianach jak: marketing sprzedaży, marketing zakupów oraz marketing rządowy. Wykorzystuje się tu różnego rodzaju narzędzia promocyjne, które mogą być pomocne w pozyskiwaniu kontrahentów.

Sprawdzają się techniki sprzedaży bezpośredniej, choć najwięcej można obecnie zdziałać przez Internet, posiadając odpowiednio zoptymalizowaną i ciekawą stronę www lub też udzielając się w mediach społecznościowych.

W pierwszej kolejności trzeba jednak skupiać się na szczegółowym badaniu rynku pod kątem potrzeb potencjalnych nabywców. Najwięcej korzyści przyniesie reklama spersonalizowana, czyli taka, która trafia do odpowiednich podmiotów w optymalnym zakresie oraz idealnym czasie.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Specyfika zarządzania marketingowego na rynkach dóbr przemysłowych.

W marketingu przemysłowym stosuje się często procedurę reklamową dla B2B (Buisness to Buisness).

Skoncentrowana jest ona na poszukiwaniu firm, których działalność wiąże się z określonymi produktami, surowcami lub urządzeniami, więc przedsiębiorstwa te mogą teoretycznie stać się ich nabywcami. W ten sposób ustalany jest target.

Po skojarzeniu firm z konkretnymi produktami bądź usługami następuje ich segmentacja według zapotrzebowania produkcyjnego lub lokalizacji. Wówczas przygotowywana jest cała kampania sprzedażowa, której celem jest pozyskanie kontrahentów, czyli efektywna sprzedaż.

Dobra jakościowo strona internetowa firmy lub interesująca wizytówka na portalach typu Facebook czy Instagram może zainteresować potencjalnych odbiorców i skłonić ich, aby sami wykonali pierwszy krok.

Jest to tzw. inbound marketing, który jest przeciwieństwem klasycznej reklamy, gdzie to firma próbuje pozyskać klienta. W przypadku inbound marketing stosuje się takie rozwiązania, które mają rozpalić ciekawość potencjalnych kontrahentów.

Można to osiągnąć np. poprzez zamieszczanie tematycznych filmików na Tik- Toku, vlogów na YouTube lub też blogów bogatych w cenne treści branżowe. Trochę kreatywnego zaangażowania może zadziałać niczym magnes.

Czas poświęcony na dbałość o firmową witrynę lub konto w social mediach na pewno nie będzie czasem zmarnowanym, gdyż może zaowocować rentowną współpracą. Jest ona zazwyczaj poprzedzona rozległym procesem negocjacji, w wyniku których każda ze stron osiąga określone korzyści.

Relacje biznesowe są w marketingu przemysłowym nawiązywane za pomocą technik korporacyjnych.

Nie jest to prosta relacja pomiędzy firmą a klientem będącym osobą prywatną, lecz komunikacja pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. Dlatego też wprowadza się tu procedury bardziej sformalizowane.

Firmy weryfikują się wzajemnie i wysyłają do stołu negocjacyjnego swoich wykwalifikowanych przedstawicieli. Nawiązuje się tu jednak zazwyczaj bardziej długofalowe współprace aniżeli w tradycyjnym marketingu komercyjnym, gdzie sprzedaż raczej ma charakter incydentalny.

Marketing dóbr konsumpcyjnych

Marketing przemysłowy skupia się na wąskich grupach odbiorców oraz na wyselekcjonowaniu i przedstawieniu produktów, oraz usług pasujących do ich potrzeb.

Kampania przebiega wolniej, ale bardziej precyzyjnie i szczegółowo niż w przypadku kampanii masowych. Zainteresowanie produktami buduje się przede wszystkim za sprawą pokazania ich specyfikacji i przydatności eksploatacyjnej oraz poprzez wzbudzenie w kontrahentach poczucia bezpieczeństwa w związku z nabyciem określonych towarów, lub usług.

Marketing przemysłowy nie polega jedynie na sprzedaży dóbr różnego rodzaju. Klienci biznesowi są dość radykalni i wymagający. Oczekują także fachowego doradztwa zarówno przed – jak i posprzedażowego.

W zakres usług może też wchodzić późniejsza konserwacja nabytych sprzętów czy maszyn oraz uzyskiwanie należytych gwarancji. Marketing przemysłowy po dokonaniu aktu sprzedaży może wiązać się także z sukcesywnym przesyłaniem broszur, ulotek, materiałów informacyjnych oraz z oferowaniem części zamiennych, lub przyszłych promocji.

Proces marketingowy nie kończy się zatem wraz z wydaniem towarów lub wykonaniem usług, lecz ma charakter bardziej trwały.

Jak reklamować przemysł?

Abu dobrze reklamować dobra przemysłowe proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Marketing przemysłowy podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing przemysłowy -co to jest, cele i jak to zrobić [definicja]?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)