Marketing operacyjny – Co to jest, definicja i koncepcja (przykłady)

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Marketing operacyjny

Czym jest marketing operacyjny?

Marketing jest niesamowicie szerokim zagadnieniem. Można go podzielić na kilka mniejszych elementów.

Należy zaznaczyć, że bez solidnego marketingu operacyjnego i strategicznego ciężko osiągnąć sukces w działalności gospodarczej.

Dlatego warto go wdrożyć, bowiem dzięki temu można zwiększyć przychody w firmie. Bardzo popularny jest ostatnio marketing operacyjny, który określa się jako zabójczo skuteczny. Warto dowiedzieć się, na czym on polega właśnie z tego wpisu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Marketing strategiczny a operacyjny

Porównując marketing strategiczny a operacyjny jako główną różnicę należy wskazać czas trwania. Marketing taktyczny (strategiczny) skupia się na tym, aby osiągnąć większe cele poza liczbami i metrykami. Marketing operacyjny stara się skupiać na rynkach w krótkim i średnim okresie. Najczęściej wiąże się z decyzjami związanymi z produktem, jego ceną, dystrybucją i komunikacją.

Co jest marketing i co ma wspólnego z działaniami przedsiębiorstwa?

Gdy zapytamy przypadkowo spotkaną osobę o to, czym jest marketing, przeważnie można usłyszeć, iż jest to rodzaj reklamy.

Oczywiście jest to po części prawda, jednakże nie do końca, bowiem kiedy zastanowimy się czym zajmuje się marketing, okazuje się, iż jest to niesamowicie szerokie pojęcie.

Warto zaznaczyć, że firma obok handlowców na marketingu opiera swój obrót gospodarczy.

Dlatego z takim pojęciem często można się spotkać w mass mediach na przykład w telewizji, gazetach czy radiu. Dodatkowo można się z nim również spotkać otwierając media społecznościowe czy wyszukując coś w przeglądarce internetowej.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest marketing operacyjny

W ostatnich czasach bardzo popularny stał się marketing operacyjny.

Mowa tutaj o strategii odpowiedzialnej za realizowanie wszelakich działań oraz taktyk sprzedażowych, które mają na celu uświadomić potencjalnemu nabywcy właściwości produktów bądź usług oferowanych przez przedsiębiorstwo.

Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że tak zwany marketing operacyjny opiera się na marketingu strategicznym, który wyznacza długoterminowy kierunek.

Żeby skutecznie osiągnąć większe cele poza liczbami oraz metrykami, stosuje się marketing strategiczny, lecz nieco bardziej teoretyczny.

Takie działania są często stosowane w średnich oraz dużych firmach.

Warto też nadmienić, że marketing operacyjny stara się znaleźć rynki w krótkim oraz średnim czasie.

Ponadto jest określony w decyzjach, które związane są z produktem, jego ceną, dystrybucją oraz komunikacją. Jeżeli nie ma się innego celu, jak zwiększenie efektywności działania marketingu, a także sprawności organizacyjnej, stosuje się marketing operacyjny. Jest to konkretne działanie, które zorientowane jest na dany produkt.

Okazuje się, że jest to pilniejsza, bardziej agresywna oraz widoczna akcja handlowa, bowiem odpowiada działaniu zarządzania marketingowego w danym przedsiębiorstwie, co jest niesamowicie istotne. Trzeba też wiedzieć, że skuteczność marketingu operacyjnego zależy od jakości wcześniej wytyczonych wyborów strategicznych.

Przykłady marketingu operacyjnego

Warto zwrócić uwagę na fakt, że marketing operacyjny jest rodzajem marketingu, który zajmuje się krótko oraz średnioterminową perspektywą działań oraz codziennym działaniem.

Ponadto realizowane są dzięki niemu cele firmy oraz rozwiązywane pojawiające się w czasie obecnym problemy. Należy zaznaczyć, że działania operacyjne w marketingu krótkoterminowym wpływają znacznie na dystrybucję, sprzedaż, a także promocje usług czy produktów.

Jeżeli już wiadomo, czym jest tego typu marketing, a definicja jest przedstawiona jasno, warto przejść do przykładów. Okazuje się, że operacyjna odmiana marketingu nierzadko uczestniczy w przygotowywaniu oraz realizowaniu materiałów reklamowych.

Praca w Marketingu Operacyjnym

Mowa tutaj o zadaniach takich jak na przykład przygotowywanie ulotek, praca przy grafikach, banerach, reklamach prasowych, a także materiałach video. Warto zaznaczyć, że na tym poziomie marketing nierzadko zajmuje się też komunikacją.

Dlatego bezpośrednio prowadzone są również social media oraz reklamy w sieci. Dodatkowo celem marketingu operacyjnego jest promocja sprzedaży oraz działania, które wpływają na publiczne relacje.

Nierzadko osoby z takiego działu mają bardzo dobry kontakt na przykład z drukarniami, agencjami, a także wieloma innymi podmiotami, które codziennie realizują potrzeby operacyjne danej działalności gospodarczej.

Okazuje się, że na barkach działu marketingu operacyjnego spoczywa też kontrola kosztów, a także bieżąca współpraca z innymi działami w danej organizacji.

Jak wykorzystać marketing operacyjny u siebie w firmie?

Obecnie w Polsce wiele firm korzysta z marketingu operacyjnego, który wykazuje się niesamowitym działaniem.

Co ciekawe, marketing operacyjny różni się znacznie od marketingu strategicznego, jednakże mają one podobne założenia.

Żeby zrozumieć dokładnie różnice, które dzielą oba typy marketingu, warto zrozumieć, czym jest strategia.

Mowa tutaj o działaniach na ogólnym poziomie, które przygotowują się pod większe cele, a także kierunki działań.

Okazuje się, że poziom operacyjny zajmuje się implementowaniem strategii, która wynika z pracy działu strategicznego. Żeby wyjaśnić różnice między dwoma typami marketingu poprzez ciekawą metaforę, warto jest porównać firmę oraz cel podróży, natomiast marketing operacyjny przyrównujemy do osoby, która realizuje takową podróż oraz steruje statkiem.

Osoba ta musi reagować na bieżące sytuacje oraz potrzeby, które wynikają w czasie podróży.

W Polsce istnieją firmy marketingowe, które pomagają wdrożyć marketing operacyjny do działalności gospodarczej.

Taki trend pochodzi głównie z krajów zachodniej Europy oraz Ameryki Północnej, jednakże jest popularny także w naszym kraju.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jeżeli posiadamy średnie bądź duże przedsiębiorstwo, warto poważnie rozważyć wdrożenie marketingu operacyjnego.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing operacyjny – Co to jest, definicja i koncepcja?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!